LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Belsimpel.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Fenrir
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2010 08:23

Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Fenrir »

Ik maak hier een nieuw topic voor aan, aangezien ik over het hele forum maar één vermelding van www.belsimpel.nl vind. Ik denk er over om hier een sim-lock vrije telefoon te kopen, en ik heb op internet verscheidene reacties gezien. Positieve, maar ook negatieve. Maar dat zijn altijd maar sites die ik vind via Google.
Op het Radarforum leek het me toch het meest handigst, een forum wat ik echt vertrouw.
(Ben net pas lid, maar keek hier al wel eens rond)
Dus, mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen met Belsimpel?
(Als jullie die hebben natuurlijk)

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Ik zit met dezelfde vraag ... wil ook een simlock vrije nieuwe GSM kopen.
Oude is kapot gegaan, nu leentoestel van een kennisje van me ... maar losse GSM's zijn echt wel aan de prijs. Kom pas in december weer in aanmerking voor contractverlenging bij T-mobile.

Bij Belsimpel.nl kun je ook met een creditcard betalen (die ik toevallig ook heb) mocht Belsimpel niets versturen kun je bij je creditcardmaatschappij het bedrag terug laten boeken.

Dat geeft mij ietswat meer zekerheid en een beter gevoel om bij een internetwinkel te bestellen.

Kost wel 4.50 meer ... maar als je een internetwinkel nog niet kent geeft het m.i. toch wat meer zekerheid!

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Ik denk erover om een Nokia N8 te kopen in een kleurtje.
Belsimpel 384 euro (los toestel)
Visa 4,50 erbij
Verzekerd verzenden 2,95 erbij
Verzendkosten 4,95

Totaal € 396,40


Bij BOL.com 409,- euro´s

Omdat je veel oplichtingsverhalen leest ... en het toch een groot bedrag is wat ik ga uitgeven ... denk ik veiliger te kunnen kiezen voor BOL.COM daarvan weet ik zeker dat ze leveren.

Belsimpel.nl ken ik eerlijk gezegd niet ... ik zou daar met een creditcard betaling betalen omdat je als ze niets verzenden en het oplichters blijken te zijn ... ik altijd het bedrag kan laten terugboeken!

Verschil voor meer zekerheid ... 15 euro.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Ik zou zeker geen Nokia (meer) kopen. Draait op een volledig achterhaald besturingssysteem. Wil je echt van alle moderne technieken gebruik maken dan is er maar een echte keuze: Android en dan bij voorkeur samen met een Galaxy SII, de beste smartphone van dit moment.
Nokia; was leuk, maar niet meer doen....

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Wat ik met het toestel wil kunnen doen is

# bellen en gebeld worden
# sms

# Facebook
# beetje internet ... streetview om te kunnen kijken wat de situatie is op een nieuw afleveradres, kan ik online al kijken hoe ik moet komen aanrijden om gemakkelijk bij de vulkist (tankstation) uit te komen.

# email

# misschien ook Excel om mijn urenlijst van die dag meteen te kunnen invullen en aan het einde van de werkweek het bestand meteen te kunnen doorzenden.


Vond het kleurtje wel erg mooi.
Da´s niet zo heel erg belangrijk maar dat trok mij in dit toestel dus ook.

O ja .. TV kunnen kijken op je mobiel vind ik ook wel tof. Sta ook wel eens een nachtje over dus.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Tja, al die wensen.... neem dan zeker geen Nokia. Of je moet uren willen wachten op het laden van een pagina.
Apps zijn er ook amper, android apps meer dan genoeg.
Wees verstandig, kijk op de diverse sites waar smartphones worden vergeleken. Uiteindelijk komt iedereen met hetzelfde advies: NEEM GEEN NOKIA!

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Thanks

Misschien moet ik toch maar tot december wachten ivm contractverlenging Tmobile ... of contractafloop in Februari 2012.

En nu een spotgoedkoop toestelletje kopen totdan ...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Je kan bij elke telecomwinkel een prepaid toestel kopen waar je ook mee kan internetten enz...kost zo'n 150-200 euro. Heb je dat er voor over? Zo niet, dan maar even, zoals je zelf zegt, wachten.
Succes met het maken van een keuze.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Wachten ...

En ondertussen een simpel simlockvrij toestel kopen.
Waarmee je gewoon kunt bellen en sms-en ... de rest moet dan maar even wachten tot contractverlenging.

Maar niemand weet iets positiefs dan wel negatiefs over belsimpel te zeggen?
Keuze Nokia C3-00 is afgevallen ... wel goedkoop onder de 100 euro
Maar voor 55 euro meer kan ik toch nog aan een simlockvrij toestel komen Nokia E5 ... maw voor 55 euro meer kan ik al wel de WhatsApp uit proberen. (bron site Nokia // op de goedkopere C3 kan dat dus helaas niet. Jammer was helemaal op het kleurtje gevallen :shock: PINK :shock: )

Misschien volgens DHC niet de beste keuze wat GSM merk betreft ... maar als overbrugging tot februari 2012 ... waarna ik voor de Samsung Galaxy S II ga kiezen (naar alle waarschijnlijkheid) maar dan bij een andere provider dan T-mobile (ivm hun belbundels)



Broer heeft een N97 waar hij zeer tevreden over is.
Ook wat betreft de navigatie, maar dit toestel zit al weer dik over de 200 euro.

Johanvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 00:29

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Johanvdv »

Ik heb op 19-8 een bestelling geplaatst voor een toestel icm met Hi-abbo. Op 23-8 het contract met alle vereiste docs teruggemaild. Op 25-8 stond status echter nog steeds op "contract niet ontvangen". Gebeld met ze. Oh ja, daar is het contract in de mailbox. Op 27-8 krijg ik brief van KPN. Mijn aanvraag voor abbo is geannulleed omdat mijn paspoort verloren, verlopen of gestolen zou zijn of niet klopt met mijn geboortedatum. Ik alles nakijken. Alles klopt en mijn paspoort heb ik in mijn haden en is tot 2013 geldig. Wel staat er op brief maar een gedeelte van mijn achternaam. De voorvoegsels staan er niet bij. Grote kans dat daarom mismatch is. Ik bel Belsimpel op maandag 29-8 weer en vertel ze dit. Ze zullen dezelfde dag opnieuw aanvraag indienen. 4 dagen weer geen status wisseling! Ik bel ze om do 1 sept maar weer. De aanvraag was nog niet ingediend! Werd de volgende morgen geregeld! Ik belde ze die dag terug omdat ondertussen ook de datum was verstreken waarbij door nummerbehoud mijn oude contract tijdig opgezegd zou worden. Dus mijn oude contract kan dan pas weer een maand later stoppen. Hoe zit dat met dubbele kosten? Dat was geen probleem, nieuwe contract zou dan ook op maand later gezet worden. Er werd tevens verteld dat de aanvraag bij Hi opnieuw was uitgevoerd, maar er van Hi nog geen antwoord was.
Vandaag status: "Contract geannuleerd"!?!? Dus weer gebeld. Tja de actie was verlopen. Ik had waarschijnlijk de spullen te laat opgestuurd. Wat? Dat heb ik al anderhalve week geleden gedaan! O, dan heeft Hi de aansluiting niet meer willen realiseren. Ik heb ze uitgelegd dat als zij hun werk wat fatsoenlijker deden dat het allemaal wel was gelukt maar dat ik er helemaal klaar mee was en dat ik het prima vond dat het geannuleerd werd. Met dit soort amateurs wil ik namelijk niet meer in zee! Heeft ook te maken met het feit dat ik nooit zelf gebeld of gemaild over problemen met de aanvraag. Ook dat men niet probeerde om een klant waar de aanvraag niet helemaal lekker bij loopt om daar wat extra energie in te steken zodat de problemen zo snel mogelijk opgelost zijn. Ik heb verzocht om mijn storting voor de verzendkosten per ommegaande terug te storten vanwege de annulering. Ik hoop dat ik dat nog terugzie, maar ben ook daar huiverig voor.
Ik heb altijd geprobeerd een oplossing te vinden en ook twee weken geduld gehad. Ongekend lang in de wereld van webwinkels en telecom-webwinkels. Helaas had belsimpel.nl niet die houding. Dus het lijkt mij vrij logisch: Belsimpel.nl => nooit meer voor mij!

UncleXNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012 10:51

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door UncleXNL »

Ik koop een Samsung Galaxy Y Pro en die werd op tijd geleverd.
Helaas was de verzegeling verbroken en zat er een vals zegel van Samsung overheen. Dus geen nieuw toestel meer!!!

Bovendien was de taal pools denk ik, je kon hem wel op Nederlands instellen.

Na 6 dagen ging het product kapot. (ging uit en wil niet meer opstarten)

Ze doen moeilijk over de garantie, heb het toestel terug gestuurd (aangetekend)

Ze willen maar 1 dag garantie geven verder verwijzen ze je naar Samsung!!! Die natuurlijk niet het probleem voor Belsimpel gaan oplossen ze zitten in japan!!!

Ik had helaas het toestelal naar Belsimpel terug gestuurd ik hoop het nog terug te krijgen. Ik acht ze het instaat het te repareren een vals zegeltje er overheen en dan maar weer aan een andere klant verkopen als nieuw!!

Ik hoop dat ik ooit nog een gerepareede telefoon terug zie, ik ben opgelicht!!!

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Ik denk dat Belsimpel.nl niet beter dan een tweedehands autohandelaar. Wij hebben een Samsung S Advance telefoon samen met een micro SD card (32GB) besteld bij Belsimpel.nl. Omdat de geheugenkaart niet op voorraad was ging de bestelling onredelijk lang duren want Belsimpel.nl wacht eerst tot alles dat besteld is leverbaar is en dan wordt er pas afgestuurd.
Het ging ons vooral om de telefoon dus hebben we gevraagd of de telefoon afgestuurd kon worden en de SD card gecrediteerd kon worden aangezien we het volledige bedrag hadden betaald bij bestelling in de webshop via iDeal (€353,90 15-6-2012). Het verschil is €35,- incl.btw. Volgens een medewerker was dit geen enkel probleem.
Nu, meer dan een maand later na zo'n 5 keer telefonisch navraag gedaan te hebben wanneer die €35,- nu eens op onze rekening terug gestort wordt krijgen wij het gevoel dat Belsimpel geen bonafide bedrijf is en haar afspraken niet nakomt. Ik heb vier dagen geleden Belsimpel.nl gesproken en hen nog 2 dagen de tijd gegeven om dit bedrag op onze rekening terug te storten anders zullen wij ook reageren op de topic op het Tros Radar Forum waar gevraagd wordt of Belsimpel wel een betrouwbaar adres is om telefoons te bestellen. Het geld staat nog niet op onze rekening dus ons advies is bestel hier niet! Naast alle verhalen over dat Belsimpel gebruikte smartphones als nieuw verkoopt, komt dit bedrijf haar afspraken niet na.

Sittard24
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:23

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Sittard24 »

Wij hebben inmiddels 2 telefoons gekocht bij belsimpel.nl
Beide telefoons waren snel geleverd en werken nog altijd prima.
1 telefoon hebben we inmiddels 7 maanden en de andere 1 maand in bezit.

grt Bert

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Hallo Sittard24, Onze telefoon doet het ook prima maar controleer nu even of je wel een model voor de Nederlandse markt hebt gekregen. Op het doosje waar onze telefoon in is geleverd staat www.samsung.pl en verder allemaal Poolse teksten. Laten we hopen dat onze telefoons het prima blijven doen maar mocht de garantie een keer nodig zijn, is de kans buitengewoon groot dat Samsung Nederland zegt: "Sorry deze telefoon is niet van ons afkomstig". Ik heb op diverse sites al gelezen dat Belsimpel indien garantie nodig is, verwijst naar de importeur en dus zelf geen garantie geeft! Laten we dus hopen dat alles het naar behoren blijft doen. We hadden beter een paar tientjes meer uit kunnen geven en niet altijd voor de goedkoopste aanbiedermoeten gaan. Deze telefoons zijn afkomstig van parallel import als je het mij vraagt. O ja, de teveel betaalde €35 euro die we van Belsimpel zouden terug krijgen staat nog steeds niet op onze rekening.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door berndv »

trafficman schreef:Laten we hopen dat onze telefoons het prima blijven doen maar mocht de garantie een keer nodig zijn, is de kans buitengewoon groot dat Samsung Nederland zegt: "Sorry deze telefoon is niet van ons afkomstig". Ik heb op diverse sites al gelezen dat Belsimpel indien garantie nodig is, verwijst naar de importeur en dus zelf geen garantie geeft!
het maakt totaal niet uit uit welk land de telefoon koopt en wat Samsung Nederland daarvan zegt, want Samsung Nederland heeft helemaal iets met jou te schaffen. Jij hebt een telefoon gekocht van belsimpel en belsimpel dient jou de garantie te geven, zo is dat in de wet geregeld, doorverwijzen naar welke importeur dan ook is al onterecht. Zij verkopen iets en wettelijk gezien zijn zij verantwoordelijk voor de garantie en reparatie. En waar zij dat doen zalmjou een worst wezen, als het maar zoals wettelijk geregeld, jou niet teveel overlast bezorgd.

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Beste berndv, Je hebt helemaal gelijk. Ik heb gelukkig nog geen ervaring met een beroep doen op garantie van mijn telefoon bij Belsimpel maar wat ik op de diverse forums heb gelezen, verwijst belsimpel voor garantie naar de importeur. Doe eens een zoek actie met google en je komt deze posts wel tegen. Gebaseerd op wat ik tot nu toe heb gelezen, vrees ik het ergste als mijn samsung er mee stopt. Natuurlijk is het in de wet anders geregeld maar wat ik tot nu toe heb gelezen maakt dat niet uit voor deze leverancier.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door berndv »

trafficman schreef:Natuurlijk is het in de wet anders geregeld maar wat ik tot nu toe heb gelezen maakt dat niet uit voor deze leverancier.
sinds wanneer staan zij boven de wet? We hebben altijd nig zoiets als een rechterlijke macht in Nederland, waar u als consument uw recht kunt halen, en ik denk dat ik wel weet wat een rechter zal oordelen.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door norbert2 »

Ondertussen drie gsm,s daar besteld.
De goedkoopste, snel geholpen, snelle levering, prima.
Maar dan, dan blijkt dat het 2e toestel geen nederlands toestel is, en elke keer als je opnieuw reset moet je het toestel op nederlands zetten, dat is snel gedaan. Helaas moet ik ook iedere keer handmatig de internet instellingen invoeren, en dat gaat knap lastig.
Later blijkt het toestel na de updates niet goed meer te werken dus klantenservice gebeld. Daar kreeg ik een nummer van dynafix, daar moest ik maar heen met mijn defecte gsm. Helaas blijkt dat bedrijf niet bereikbaar via de site, telefoon of de mail (!?) Na overleg toestel naar Belsimpel opgestuurd, zij zouden het doorsturen. Na weken wachten eens geinformeerd, het toestel blijkt niet in het reparatie centrum en niet bij belsimpel te zijn. Nu drie week verder krijg ik een mailtje dat mijn toestel nu pas is doorgestuurd naar het reparatiecetrum :(
Geen idee hoe lang het nog gaat duren, want de vooraf genoemde vijf werkdagen halen ze zeker niet.
Ondertussen zal ik toch (elders) een ander toestel moeten kopen want een leentoetsel daar doen ze dan weer niet aan !
Ik ben danig teleur gesteld door die sympathieke pr****s uut grunn

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Het is voor mij een tijd geleden dat ik met Belsimpel te maken had maar zo te lezen is het nog een bedrijf van smoesjes, loze beloftes etc. Goedkoop is duurkoop en Belsimpel is daar een duidelijk voorbeeld. Ik heb geleerd om niet altijd naar de voordeligste leverancier te kijken en ook de leveranciers beoordelingen te lezen op kieskeurig.nl . Als ik dat veel eerder had gedaan had ik NOOIT iets bij belsimpel besteld.

Het posten van mijn klacht op klacht.nl heeft belsimpel er uiteindelijk toe gedwongen mijn klacht op te lossen. Zoiets kan ik je zeker aanraden want op negatieve publiciteit op internet zitten dit soort bedrijven niet te wachten.

Sterkte en succes!

evertkkn
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:35

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door evertkkn »

Onze ervaring is vergelijkbaar. Als je geluk hebt krijg je snel een goedkop toestel, maar als het mis gaat, berg je dan maar. Ons verhaal, ook elders al gedeeld:
Half september 2013 een telefoon met abonnement besteld voor de verjaardag van mijn zoon half oktober. Begin oktober gebeld (lang in de wacht gehangen, dat blijkt later normaal) waar het toestel met abonnement bleef. De ene medewerker beweerde dat hij werd opgestuurd, de ander wist het niet, de Back-office zou terugbellen. Niets gehoord. Uiteindelijk na veel bellen en mailen de order geannuleerd een dag na de verjaardag van mijn zoon. Nu, ruim een week later, is de orderannulering "nog niet in ons systeem verwerkt" en heeft belsimpel al bijna een maand ons geld en ik hoge belkosten naar hun altijd bereikbare en uiterst vriendelijke helpdesk, die echter niets lijken te doen. Belsimpel blijkt belmoeilijk te zijn. Niets levering binnen 24 uur.

Gesloten