LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
deejaa
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:47

Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Ongelezen bericht door deejaa »

Hallo,

Ik heb er een soort principe van gemaakt geen zaken te doen met webwinkels die verzenden via DPD of GLS.

Helaas mijn vriendin had even niet opgelet en toch weer pakketje besteld wat verzonden werd via DPD. Wat een rampenbedrijf is dat toch. Alleen maar langs kunnen komen op tijden dat normale mensen werken en vervolgens mag je honderd kilometer rijden om bij één van hun schaarse depots te komen afhalen. Wel op afspraak he! Het ergste is nog wel dat ze glashard liegen over het feit dat ze zogenaamd drie keer langs zijn geweest. De grappenmakers. Zo kan ik ook mijn geld verdienen.

Pakketje maar terug laten sturen en geld laten retourneren.

Wat is dat toch met webwinkels dat ze met dergelijke volstrekt klantonvriendelijke organisaties in zee gaan? Foute kostenbewustzijn?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

deejaa schreef: Wat is dat toch met webwinkels dat ze met dergelijke volstrekt klantonvriendelijke organisaties in zee gaan? Foute kostenbewustzijn?
Mogelijk niet op de hoogte van alle ellende?

Zaak is om als klant het te melden "pakje niet geleverd, ik moet ergens in Nergenshuizen het ophalen waardoor extra kosten gemaakt moeten worden"

En aangeven dat zolang zij met deze vervoerder blijven werken, jij geen klant meer bent, en het ook aan anderen zult melden.

Albert-DR
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2011 10:00

Re: Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Ongelezen bericht door Albert-DR »

Ja, met DHL hetzelfde probleem. Ook zogenaamd meerdere keren aan de deur geweest.
Kon het pakje ook bij hun depot afhalen. 80 km rijden.
Gelukkig werken de meeste bedrijven waar ik bestel met TNT.
Die leggen het gewoon achter het huis als ik niet thuis ben. Kan in de stad misschien riskant zijn maar hier op het platteland kan dat gelukkig nog wel.

cjkos
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 20:55

Re: Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Ongelezen bericht door cjkos »

Ik heb nu drie keer slechte ervaringen met GLS.

De eerste keer konden ze mijn adres niet vinden. Een dag later wel. ik moest ze wel overtuigen dat dit huis er al meer dan 25 jaar stond.

De tweede keer konden ze, slechts een paar maanden later, ..... weer mijn adres niet vinden, 2e keer aanbieden was ik volgens hen niet thuis, maar toevallig was ik die dag wel thuis.

Nu, ruim een jaar later, de derde keer. Nu moet ik nog maar wachten of ik het ga krijgen. De eerste keer had ik het niet verwacht, maar was ik toevallig wel de hele dag thuis. Volgens GLS was ik echter niet thuis, ik had op dat tijdstip zelfs mijn zieke zoontje thuis. Het is dat het bedrijf van het pakketje mij een mailtje stuurden dat ze geweest waren, want een kaartje in de bus kennen ze niet bij GLS.

Anyway, gebeld om een afspraak te maken voor morgen, dinsdag de 20e. Blijken ze volgens dat bedrijf vandaag al geweest te zijn, en ja ik was vandaag niet de hele dag thuis. Ik had een aantal afspraken van morgen verzet naar vandaag. Maar weer geen berichtje niets. Zelfs niet zoals afgesproken bij de buren achtergelaten. Ik geloof er ook niets van dat ze het geprobeerd hebben, ik heb ze vandaag niet gezien en verwacht ze eerlijk gezegd morgen ook niet te zien.

Wat een flut bedrijf. Voor mij hebben ze niets proberen af te leveren. Ze hebben geen teken achter gelaten dat het aangeboden is. En zich al helemaal niet gehouden aan de afspraak. Het T&T nummer stopt bij de grens van België met Nederland, dus ook die 'service' slaat nergens op.

Van mij geen afnames meer bij bedrijven dat leveren met GLS!

Met DPD heb ik gelukkig geen ervaring.

Gwen84
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2012 13:10

Re: Ervaringen met DPD/GLS (en andere waardeloze bezorgers)

Ongelezen bericht door Gwen84 »

Van een leuk kledingmerk heb ik enkele weken geleden een prijs gewonnen. Heb zo'n 5 weken in volle verwachting gewacht op het pakketje. Vorige week donderdag lag er een half ingevuld briefje van dpd in de bus. Pakket bij buren 78. Deze mensen beweren echter niks te hebben ontvangen. Het is nog nooit voorgekomen dat ik een pakketje niet heb ontvangen of dat er iets mis is gegaan. Via DHL gaat het altijd goed. Ik zocht op internet over klachten over dpd en vond er aardig wat. Ik heb geen idee waar het pakketje is gebleven en zou niet weten of het ooit nog boven water komt. Ik heb dit uiteraard ook laten weten aan het kledingmerk. Benieuwd hoe dit verder zal lopen.

Gesloten