LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met fParfum.nl
-
Ervaringen met fParfum.nl
Hallo,
Ik heb in februari twee producten besteld via parfum.nl en betaald via iDeal. Al vrij snel volgde er een mail dat de producten niet in voorraad waren en dat ik op de hoogte werd gesteld wanneer ze er waren. Uiteindelijk na veel zelf mailen en bellen heb ik één van de twee producten gehad na een paar weken.
Na nog een maand was ik het zat en heb ik gevraagd de order voor het tweede product stop te zetten. Ik heb hiervan bevestiging gekregen met de melding dat mijn geld werd teruggestort. Helaas na twee maanden, vele mails verder en iedere keer hetzelfde verhaal dat de boekhouder het gaat regelen. Ik ben zelfs teruggebeld dat het nu echt binnen een paar dagen goedkomt. En daar ook weer het boekhouder verhaal. Ik vermoed dat ze niet van plan zijn mijn geld terug te geven. Na wat onderzoek op internet kom ik exact dezelfde verhalen tegen van anderen. Ik wacht al twee maanden op mijn geld.
Ik heb het bedrijf nog één kans gegeven en ga daarna aangifte doen. Maar of dat wat helpt.....
Ik heb ook al een recensie op trustpilot gezet. Kwam ook uit bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org maar daar moet je voor betalen.
Wat kan ik nog meer voor stappen ondernemen of wat raden jullie mij aan. Ik wil het er niet bij laten zitten want dat is volgens mij hun tactiek.
Alvast bedankt.
Ik heb in februari twee producten besteld via parfum.nl en betaald via iDeal. Al vrij snel volgde er een mail dat de producten niet in voorraad waren en dat ik op de hoogte werd gesteld wanneer ze er waren. Uiteindelijk na veel zelf mailen en bellen heb ik één van de twee producten gehad na een paar weken.
Na nog een maand was ik het zat en heb ik gevraagd de order voor het tweede product stop te zetten. Ik heb hiervan bevestiging gekregen met de melding dat mijn geld werd teruggestort. Helaas na twee maanden, vele mails verder en iedere keer hetzelfde verhaal dat de boekhouder het gaat regelen. Ik ben zelfs teruggebeld dat het nu echt binnen een paar dagen goedkomt. En daar ook weer het boekhouder verhaal. Ik vermoed dat ze niet van plan zijn mijn geld terug te geven. Na wat onderzoek op internet kom ik exact dezelfde verhalen tegen van anderen. Ik wacht al twee maanden op mijn geld.
Ik heb het bedrijf nog één kans gegeven en ga daarna aangifte doen. Maar of dat wat helpt.....
Ik heb ook al een recensie op trustpilot gezet. Kwam ook uit bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org maar daar moet je voor betalen.
Wat kan ik nog meer voor stappen ondernemen of wat raden jullie mij aan. Ik wil het er niet bij laten zitten want dat is volgens mij hun tactiek.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2015 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast: ongefundeerde bewering
Reden: Topictitel aangepast: ongefundeerde bewering
Re: Ervaringen met fParfum.nl
Alleen als je de zaak verliest. Als je wint krijg je die paar tientjes terug plus alle gemaakte kosten.Fransbeukers schreef: Ik heb ook al een recensie op trustpilot gezet. Kwam ook uit bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org maar daar moet je voor betalen.
Inderdaad gewoon aangifte doen van oplichting. Als genoeg mensen dat doen komt de politie misschien als ze zijn uitgestaakt eens in actie. Kunnen ze eens werken voor hun centen.
Nah, de politie verwijst je door naar thuiswinkel.orgolaf79 schreef:Inderdaad gewoon aangifte doen van oplichting. Als genoeg mensen dat doen komt de politie misschien als ze zijn uitgestaakt eens in actie. Kunnen ze eens werken voor hun centen.
Gewoon aanvechten bij thuiswinkel.org, kost een paar tientjes, maar je krijgt snel gelijk en daarmee al je geld en gemaakte kosten vergoed.
Daarbij wordt de website wellicht geroyeerd.
Beetje dreigen naar de website helpt vaak ook wel, die willen dat allemaal niet.
Beetje ballen tonen helpt meestal wel. Niet bellen, alles in de mail, dan heb je alles op papier.
Gewoon dreigen dat je naar de geschillencommissie stapt, per mail. Geef ze dan maar 7 dagen de tijd het alsnog op te lossen.
Politie doet nul-komma-nul, want er is een geschillencommissie.
Niet dus! In de pagina met betrekking tot klachten staat wel netjes 'thuiswinkel.org' genoemd, maar die bemiddelen alleen voor bedrijven die lid zijn... en Parfum.nl is dat niet. Een prachtig stukje misleiding: Ze plaatsen nergens het logo (wat verboden is), maar door een suggestie te geven, dat je een klacht bij 'thuiswinkel.org' in kunt dienen, wekken ze de schijn op, dat ze wel lid zijn. Je kunt overigens je geschil wel gewoon voorleggen bij thuiswinkel.org en ze zullen het ook in behandeling nemen, maar hun uitspraak is op geen enkele manier bindend voor parfum.nlrdrcritic schreef:Nah, de politie verwijst je door naar thuiswinkel.orgolaf79 schreef:Inderdaad gewoon aangifte doen van oplichting. Als genoeg mensen dat doen komt de politie misschien als ze zijn uitgestaakt eens in actie. Kunnen ze eens werken voor hun centen.
Gewoon aanvechten bij thuiswinkel.org, kost een paar tientjes, maar je krijgt snel gelijk en daarmee al je geld en gemaakte kosten vergoed.
Daarbij wordt de website wellicht geroyeerd.
Markeringen hierboven door mij.Fransbeukers schreef: Kwam ook uit bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org maar daar moet je voor betalen.
Grappig... je 'wilt het er niet bij laten zitten', maar 'wilt er ook niet voor betalen'... Soms kost het geld, als je je recht wil halen. Ik betwijfel of ThuisWinkel.org iets op zal leveren, omdat parfum.nl hier niet bij aan is gesloten. Natuurlijk wil jij het er wel bij laten zitten, want je wilt er niet voor betalen...
Overigens de suggestie van iemand om er mee naar de politie te gaan slaat nergens op. Dit is een consumentengeschil. Het enige wat je kunt doen om je recht te krijgen is een zaak te beginnen voor het kantongerecht. En dat kost geld. Veel geld. En het is niet waar, dat de onkosten door de verliezende partij betaald worden: Alleen de gerechtelijke kosten plus een vast bedrag voor de overige kosten kunnen op de verliezende partij verhaald.
Zonder dat het geld kost heb je alles gedaan wat je kunt doen: Klachten plaatsen op het Internet in de hoop dat anderen die lezen voor ze iets bij Parfum.nl kopen... Helaas.
-
Thanks all. Als ik via de geschillencommissie van thuiswinkel.org een issue aanmaak doet hij een toets of de organisatie is aangesloten. Hij geeft dan wel aan dat parfum.nl is aangesloten. Ik denk dat ik dit toch ga doorzetten.
Nah, als ze niet zijn aangesloten, dan wordt de aanvraag afgewezen en kost het je niks.Fransbeukers schreef:Thanks all. Als ik via de geschillencommissie van thuiswinkel.org een issue aanmaak doet hij een toets of de organisatie is aangesloten. Hij geeft dan wel aan dat parfum.nl is aangesloten. Ik denk dat ik dit toch ga doorzetten.
Als ze wel zijn aangesloten, dan moet je een paar tientjes betalen, maar als je wint krijg je die ook nog terug.
Gewoon doen, laat je ballen zien, of is dat geen goede beeldspraak?
Vergeet niet ons op de hoogte te houden!
Vreemd, op de site van Parfum.nl kom ik geen logo tegen dat ze zijn aangesloten en als ik zoek (https://www.thuiswinkel.org/ledenlijst/ ... ery=parfum) staat er ook geen parfum.nl tussen de aangesloten leden.Fransbeukers schreef:Thanks all. Als ik via de geschillencommissie van thuiswinkel.org een issue aanmaak doet hij een toets of de organisatie is aangesloten. Hij geeft dan wel aan dat parfum.nl is aangesloten. Ik denk dat ik dit toch ga doorzetten.
-
Ik laat het weten wat er uitkomt. Heb ze officieel tot morgen gegeven om het op te lossen.
-
Zojuist de aangifte gedaan bij de politie en ook een geschil aangemaakt bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org. Dat kostte 27,50. Ik heb overigens dit bedrag ook teruggeëist in het geschillenformulier.
Nu maar eens kijken wat er gebeurt.
Nu maar eens kijken wat er gebeurt.
-
Helaas van de geschillencommissie antwoord terug dat ze niets kunnen doen. Ook al gaf hij bij de start aan dat het aanmaken van een geschil mogelijk was blijkt nu toch dat ze daar idd niet aangesloten zijn.
Zoals was te verwachten hoor je niets meer van een aangifte.
Morgen word ik gebeld door consuwijzer of ik überhaupt nog mogelijkheden heb. Om mijn recht te halen moet ik toch iemand gaan dagen denk ik.
Zoals was te verwachten hoor je niets meer van een aangifte.
Morgen word ik gebeld door consuwijzer of ik überhaupt nog mogelijkheden heb. Om mijn recht te halen moet ik toch iemand gaan dagen denk ik.
Het is een eenmanszaak, geen B.v.
Hier kun je de informatie van de eigenaar opvragen:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-k ... q=28101543
Hier kun je de informatie van de eigenaar opvragen:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-k ... q=28101543
ik ben ook opgelicht door dit bedrijf, ik heb betaald via Ideal, krijg ook een mail dat het niet op voorraad was, en vervolgens nooit meer iets gehoord.
mijn tip zou dus zijn op geen zaken te doen met deze onderneming
mijn tip zou dus zijn op geen zaken te doen met deze onderneming
-
Een nieuwe update is dat ik mijn geld heb terug gekregen na ca bijna 3 maanden. Een tranend trekkend verhaal waar je als klant eigenlijk geen boodschap aan hebt. Hun uitleg was uiteindelijk een verhuizing en veel problemen met het ordersysteem. De boodschap was dat zij nu een achterstand aan het wegwerken zijn. Weet allemaal niet wat er waar van is maar jh probeer toch nog een keer te bellen.
Overigens had ik een klacht opgestart bij multisafepay, het bedrijf dat tussen ideal en parfum.nl inzit. Uiteindelijk heb ik dit dus niet hoeven doorzetten maar het is een optie. Een andere optie kan zijn om tegen betaling een brief door een advocaat te laten opstellen met een dreiging tot een gerechtelijke procedure. Dat kost ca 35 euro.
Uiteindelijk denk ik dat het bedrijf zijn klantprocessen gewoon niet goed op orde heeft met alle frustraties van dien. Ik heb ze ook een stukje feedback gegeven. Of dat geland is vraag ik mij af.
Succes.
Overigens had ik een klacht opgestart bij multisafepay, het bedrijf dat tussen ideal en parfum.nl inzit. Uiteindelijk heb ik dit dus niet hoeven doorzetten maar het is een optie. Een andere optie kan zijn om tegen betaling een brief door een advocaat te laten opstellen met een dreiging tot een gerechtelijke procedure. Dat kost ca 35 euro.
Uiteindelijk denk ik dat het bedrijf zijn klantprocessen gewoon niet goed op orde heeft met alle frustraties van dien. Ik heb ze ook een stukje feedback gegeven. Of dat geland is vraag ik mij af.
Succes.
-
Parfum.nl: Voor de verjaardag van mijn vrouw bestelde ik voor haar een lekker geurtje tegen een bedrag van ruim 72 euro! bij Parfum.nl. Besteld, betaald maar nooit ontvangen. Daarna gereclameerd, gebeld, gemaild, maar geen reactie! Pas later ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben, even googlen leverde al gelijk honderden hits op van mensen met soortgelijke verhalen. Daarna heb ik mijn klacht gezet op diverse sites zoals klacht.nl en het klachtenkompas van de consumentenbond. Inmiddels heb ik digitaal aangifte gedaan bij de politie daar ik mij opgelicht voel. Let op, dit is géén consumentengeschil, dit is volgens de politie internetoplichting! Stap 1 is aangifte doen dus.
Mijn ongenoegen heb ik ook laten blijken op de Facebook-pagina van Parfum.nl, maar inmiddels ben ik daar kennelijk geblokt. Ik kan niet meer reageren! De eigenaar heet [verwijderd] en staat schaamteloos op LinkedIn als CEO van dit bedrijf.
Natuurlijk blijft het dom van mij dat ik er niet op heb gelet dat zij niet over een keurmerk beschikken. Extra dom omdat ik altijd beweerde dat dit mij niet zou gebeuren, zo zie je maar. Men gaat blijkbaar straffeloos door met geld te ontvangen van klanten, zonder een product te leveren. Schande! Kennelijk staat de verhalen op dit forum vermeld niet op zichzelf, want lees maar eens wat metro op 17 juli 2015 hierover geschreven heeft.
http://www.metronieuws.nl/extra/2015/07 ... restitutie
Mijn geld ben ik kwijt, ik geloof er niet meer in dat men plotseling eerlijk wordt. Van degene die het artikel in Metro heeft geschreven heb ik begrepen dat er hem meer dan 500 soortgelijke verhalen bekend zijn van mensen die nog geld krijgen van Parfum.nl, dan spreken we toch al snel over tienduizenden euros!!! Er moet toch een manier zijn om deze man/mensen te laten stoppen met hun praktijken.
Ik sta open voor een gezamenlijke aanpak. Wie volgt?
Mijn ongenoegen heb ik ook laten blijken op de Facebook-pagina van Parfum.nl, maar inmiddels ben ik daar kennelijk geblokt. Ik kan niet meer reageren! De eigenaar heet [verwijderd] en staat schaamteloos op LinkedIn als CEO van dit bedrijf.
Natuurlijk blijft het dom van mij dat ik er niet op heb gelet dat zij niet over een keurmerk beschikken. Extra dom omdat ik altijd beweerde dat dit mij niet zou gebeuren, zo zie je maar. Men gaat blijkbaar straffeloos door met geld te ontvangen van klanten, zonder een product te leveren. Schande! Kennelijk staat de verhalen op dit forum vermeld niet op zichzelf, want lees maar eens wat metro op 17 juli 2015 hierover geschreven heeft.
http://www.metronieuws.nl/extra/2015/07 ... restitutie
Mijn geld ben ik kwijt, ik geloof er niet meer in dat men plotseling eerlijk wordt. Van degene die het artikel in Metro heeft geschreven heb ik begrepen dat er hem meer dan 500 soortgelijke verhalen bekend zijn van mensen die nog geld krijgen van Parfum.nl, dan spreken we toch al snel over tienduizenden euros!!! Er moet toch een manier zijn om deze man/mensen te laten stoppen met hun praktijken.
Ik sta open voor een gezamenlijke aanpak. Wie volgt?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2019 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnaam verwijderd
Reden: persoonsnaam verwijderd
Ook ik ben gedupeerd door Parfum.nl. Er zijn tientallen aangiftes bij de politie maar die doen helaas helemaal niets. Op Klachtenkompas komen er elke week weer nieuwe gedupeerden bij. Hoe lang kunnen ze nog doorgaan? Er is een nieuwe leidinggevende bij Parfum.nl. [persoonsgegevens verwijderd] leidt nu de boel daar. Je kunt wel stellen dat het ruikt naar [ongefundeerde bewering verwijderd] waarbij op dit moment [persoonsgegevens verwijderd]verantwoordelijk voor is. Telefoontjes worden niet opgenomen en op emailt wordt niet geantwoord. Het internet staat vol met gedupeerden consumenten. RadarTV, wellicht snel Parfum.nl onder de loep nemen zodat ze geen consumenten meer kunnen [ongefundeerde bewering verwijderd]?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2015 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd, persoonsgegevens verwijderd
-
- Contacteer:
Als je deze site wil bezoeken en je hebt "WoT" geinstalleerd (Web of Trust - plug in voor , in mijn geval, Firefox) krijg je direct al een waarschuwing dat deze site als 'slecht/onbetrouwbaar' te boek staat.
Handig om dit te installeren.
Daarnaast - zowiezo klopt er al van alles niet - je kan alleen via ideal / vooruitbetaling betalen - terwijl ze ook met een mastercard/visacard logo te koop lopen (bovenaan, rechterkant).
Dit lijkt op een bewuste actie - want ideal betalingen terughalen.. hmm.. vergeet dat maar.
Terwijl je met een credit card de transactie alsnog kan weigeren bij niet leveren...
De reviews bij trustpilot twijfel ik ook aan - een hele groep heel positief in 2/3 dagen tijd? Klinkt als 'damage control' of manipulatie van totale reviews om jezelf beter voor te doen. Hierdoor ga je nogmaals denken aan een bewuste actie.
Dit soort details zou ik ook zeker doorgeven als men aangifte doet.
Handig om dit te installeren.
Daarnaast - zowiezo klopt er al van alles niet - je kan alleen via ideal / vooruitbetaling betalen - terwijl ze ook met een mastercard/visacard logo te koop lopen (bovenaan, rechterkant).
Dit lijkt op een bewuste actie - want ideal betalingen terughalen.. hmm.. vergeet dat maar.
Terwijl je met een credit card de transactie alsnog kan weigeren bij niet leveren...
De reviews bij trustpilot twijfel ik ook aan - een hele groep heel positief in 2/3 dagen tijd? Klinkt als 'damage control' of manipulatie van totale reviews om jezelf beter voor te doen. Hierdoor ga je nogmaals denken aan een bewuste actie.
Dit soort details zou ik ook zeker doorgeven als men aangifte doet.
mimatie schreef:Ook ik ben gedupeerd door Parfum.nl. Er zijn tientallen aangiftes bij de politie maar die doen helaas helemaal niets. Op Klachtenkompas komen er elke week weer nieuwe gedupeerden bij. Hoe lang kunnen ze nog doorgaan? Er is een nieuwe leidinggevende bij Parfum.nl. [persoonsgegevens verwijderd] leidt nu de boel daar. Je kunt wel stellen dat het ruikt naar [ongefundeerde bewering verwijderd] waarbij op dit moment [persoonsgegevens verwijderd] verantwoordelijk voor is. Telefoontjes worden niet opgenomen en op emailt wordt niet geantwoord. Het internet staat vol met gedupeerden consumenten. RadarTV, wellicht snel Parfum.nl onder de loep nemen zodat ze geen consumenten meer kunnen [ongefundeerde bewering verwijderd]?
Beste Mimatie, wat vervelend om te lezen dat u bent [ongefundeerde bewering verwijderd] door Parfum.nl. Ik schrik erg van het feit dat mijn naam hier voor wordt misbruikt.[persoonsgegevens verwijderd], dat ben ik namelijk. Ik ben een aantal jaar werkzaam geweest bij Parfum.nl tot halverwege 2013. Ik heb dus niks met deze mensen te maken. Ik ben zelfs op mijn huidige werk benaderd door boze klanten waar hun geld bleef. U begrijpt dat ik hier zeer van geschrokken ben. Blijkbaar wordt dus mijn naam gebruikt voor valse beloftes en dat ik zelfs de bedrijfsleider ben. (???) Ik ben daar magazijnmedewerker geweest en dat is alles. Ik ben nu uit alle macht sites en review sites aan het benaderen voor het verwijderen van mijn naam. Dit is laster en smaad en voornamelijk boeven praktijken. Kennelijk is parfum.nl zo diep gezakt dat ze niet eens hun eigen naam meer gebruiken maar die van een oud medewerker. Ik zou graag van u willen weten hoe parfum.nl mijn naam heeft gebruikt, per mail, telefonisch. Dan kan ik stappen ondernemen. Ik hoop van u te horen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2015 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Ik zou bijna zeggen - tijd om achterstallig salaris te gaan opvragen.Keesjan69 schreef: Blijkbaar wordt dus mijn naam gebruikt voor valse beloftes en dat ik zelfs de bedrijfsleider ben. (???) Ik ben daar magazijnmedewerker geweest en dat is alles.
Als u daar een andere - hogere - functie had, en dit kennelijk nog steeds hebt (volgens hen)..moet daar toch ook iets tegen over staan
Geeft wel aan wat voor bedrijf dit is.