LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Qsix?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ASF86

Ervaringen met Qsix?

Ongelezen bericht door ASF86 »

Begin dit jaar (februari 2009) had ik een Dell 2408WFP monitor bij de webwinkel Qsix gekocht. De verkoop ging prima en ik had binnen no time antwoorden op mijn vragen en de monitor binnen. Bij deze monitor werd een onsite garantie van 5 jaar geleverd.

Eind augustus ging de monitor defect. 1 september had ik contact opgenomen via de mail met Qsix. Er werd verteld dat zij voor de omruil zouden zorgen en vroegen om het serienummer. Twee weken hoorde ik niks. Ik besloot toen maar eens het nummer, dat op hun website en het factuur stond, op te bellen. Daar kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat de persoon over deze kwestie mij terug zou bellen. Ik werd daarna nooit terug gebeld. Pas na 3 mails kreeg ik weer een antwoord van de medewerker. Die vertelde mij dat er wat problemen zijn met de omruil bij de fabrikant, Dell, en dat dit na jaren samenwerking nog nooit zo is gelopen. Als oplossing werd mij aangeboden mijn defect scherm om te ruilen met een nieuwer model van Dell. Uiteindelijk ging ik hiermee akkoord. Ik had nog wel wat specifieke vragen omtrent de garantie en mij werd gerustgesteld dat ook voor dat scherm de Dell garantie van 5 jaar geldt. Ook hier had ik mijn vragen om een gewijzigd factuur? Aangezien ik een factuur heb van het model dat ik wel heb gekocht en niet van het nieuwer model? Hierop kreeg ik geen concreet antwoord.

Een week ging weer voorbij en ik hoorde niks omtrent de omruil van het scherm. Op de website stond immers vermeld dat de voorraad van dit scherm meer dan 5 stuks is, dus neem ik aan dat dit probleem snel verholpen kan worden? Na weer contact op te hebben gezocht met het bedrijf werd mij verteld dat dit scherm momenteel niet leverbaar is. Ik moet nog een week wachten voordat ze worden geleverd. Een week ging voorbij en nog steeds geen bericht. Inmiddels voel ik me ook zwaar aan het lijntje gehouden. Als je iets bij Qsix wilt kopen wordt je mail binnen 10 minuten beantwoord, maar heb je problemen, dan antwoorden ze niet meer.

Ik besloot maar eens contact op te nemen met de fabrikant zelf. Dell was bereid het scherm voor mij om te ruilen, alleen hadden ze niet genoeg gegevens om mij te helpen. Uit "veiligheidsoverwegingen" hebben zij de exacte ordergegevens nodig. Aan de naam Qsix en de naam van de medewerker die mij had geholpen hadden zij niks. Die was niet bekend bij hun. Ook heb ik het KvK nummer nagetrokken en dit verwees weer naar een ander bedrijf. Toen ik de gegevens van dit bedrijf aan Dell doorgaf, was dit ook niet bekend bij hun. "Iemand anders had de bestelling geplaatst onder een ander adres en die kunnen wij u niet vertellen." Dat kreeg ik van Dell te horen. Ik was weer overgeleverd aan Qsix en stuurde weer een mail naar ze toe met de vraag of ze de ordergegevens door konden geven. Deze mail werd op 28 september verstuurd en tot de dag van vandaag heb ik geen antwoord gekregen.

1 oktober heb ik een brief naar het postbusnummer gestuurd. Nergens is het echte adres bekend, ook niet op het factuur. Ook dit lijkt mij vreemd?
Deze brief was gebaseerd op een van de vele voorbeeldbrieven over de garantie afhandeling bij gebreken van een product. Hierin bood ik drie opties aan:
1. De juiste gegevens worden alsnog verstrekt die Dell nodig heeft om mijn scherm om te ruilen. Dan regel ik het zelf verder met Dell.
2. Qsix zorgt alsnog voor een nieuwe monitor of laat mijn huidige monitor repareren.
3. De koopovereenkomst wordt verbroken en ik krijg mijn geld terug. Gezien de 5 jaar garantie, neem ik ook aan dat het product minimaal 5 jaren goed moet functioneren.

Mijn vraag hier is, wat kan ik verder doen als ik geen reactie meer krijg van dit bedrijf? Ik vind het ook een vreemde zaak dat er geen echt adres van dit bedrijf bekend is en dat het KvK nummer verwijst naar een ander bedrijf. Tevens staat er op hun website: "Qsix is een geautoriseerde reseller van grote computermerken." Toch wel gek dat Dell dit bedrijf dan ook helemaal niet kent? Ook de prijzen van dit bedrijf zijn heel gunstig, tot wel 200 euro goedkoper dan op de website van Dell zelf. Alleen is mijn defect scherm tot nu toe nog steeds niet omgeruild. Toch geen garantie? Wie vind dit nog meer vreemd in de oren klinken?

Na wat zoeken op het internet bleek ik niet de enige te zijn die problemen heeft met dit bedrijf als het gaat om garantie afhandelingen:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1368295/0
Daar staan meerdere keren de ervaringen van klanten die ook een vergelijkbaar verhaal als ik hebben.
Kortom, wie heeft er een goed advies?

[email protected]

Re: Ervaringen met Qsix?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Krijg geen kontakt meer met Qsix, ook toen ze nog niet faiilit? waren.

Ook Dell wijst verantwoordelijkheid af, telefonisch helpen ze niet - > moet bij tussenleverancier zijn, failliet, niet ons probleem.

Gesloten