LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen over Firstclassonline.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moppie2
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2012 07:38

Ervaringen over Firstclassonline.nl

Ongelezen bericht door Moppie2 »

Op dinsdag 4 februari via de webshop van 'Firstclassonline.nl' een magnetron besteld.( Geen status vermeld.)
Onze bestelling volgend via inloggen op de site stond er woensdag ; Verzending: verzending per koerier. Donderdag stond er: Verzending: Aan huis gebracht per koerier.
De hele donderdag gewacht maar geen koerier aan huis gezien! Aan het eind van de middag gemaild en gebeld met het bedrijf. Op mails geen reactie terug gekregen en via de telefoon krijg je iemand van de technische dienst die alleen kan vertellen niet over de bestellingen te gaan maar dat we daarover moeten mailen. Vrijdag morgen opnieuw gemaild aangezien bij de status vermeld stond 'aan huis gebracht per koerier' (Voor hetzelfde geld is de magnetron op een ander adres afgeleverd). Zelfde procedure; geen email met antwoord terug en bij bellen de technicus aan de lijn die niks weet maar aanraad af te wachten. De koerier kan 's avonds nog komen of zaterdag.... Mijn partner heeft laat in de middag opnieuw gebeld en gezegd dat hij binnen een half uur wilde weten waar de magnetron was en anders aangifte zou doen van diefstal.
Binnen het half uur kwam er toen wel antwoord; de magnetron zou de week er op (vrijdag 14 februari dus ) worden afgeleverd. Hierop zei mijn partner dat er, bij het bestellen, niet stond aangegeven dat het product niet op voorraad zou zijn. (recentelijk staat dit wel achter het product vermeld. (Dus pas later aangepast!)
Dat ze, door bij verzending neer te zetten dat de magnetron aan huis gebracht was per koerier, de suggestie hadden gewekt dat de magnetron onderweg zou zijn....
Vanwege het verstrekken van géén óf onjuiste informatie betreffende de levering wilde mijn partner de magnetron niet meer en hebben we een email gezonden om de bestelling te annuleren én ons geld terug te vragen.
's Avonds kon er toen kennelijk WEL teruggebeld worden maar mijn partner wilde zijn standpunt niet meer wijzigen.
Hierop ontvingen wij een email terug dat de bestelling geannuleerd werd en dat het geld , met een termijn van enkele werkdagen, zou worden terugbetaald met een link erbij met de regelgeving omtrent retouren van het MKB voor webshops met daarin een vermelding dat daar 30 dagen voor mag worden aangehouden omdat wij geen week konden wachten. (dit zou vanaf moment van bestellen 2 weken zijn)

Hierop is opnieuw een reactie van ons terug gemaild dat zij ons verzuimd hebben te melden dat het product niet op voorraad was. Dat er vanaf 6 februari bij verzending vermeld stond dat het product aan huis gebracht zou zijn per koerier. (valse voorlichting) Dat er in feite dus NIETS geleverd was en wij derhalve ook NIETS retour gezonden hebben en wij per omgaande het geldbedrag retour wensten te ontvangen!
In middels is het 18 februari (enkele werkdagen) maar het bedrag is nog steeds niet retour ontvangen. Kortom, een bedrijf dat de zaken NIET voor elkaar heeft! Dat niet reageert op de gezonden emails en de juiste 'contactpersoon' telefonisch pas bereikbaar is nadat je het achterste van je tong hebt laten zien!
Dat (toen) niet op de site vermeld stond dat de magnetron niet op voorraad was en er ook niet gecorrespondeerd is om dit te melden! Dat bij verzending de suggestie wekte dat het product onderweg zou zijn! Dat zijn verlies slecht kan nemen en zich daarom permitteert de wettelijke termijn aan te houden voor terug betaling van het betaalde bedrag!

Als er niks geleverd is en zodoende ook niets geretourneerd hoefde te worden, als er valse informatie is doorgegeven, mogen die 30 dagen dan ook worden aangehouden?

Bij Firstclassonline iets kopen??? Ik zou het beslist NIET meer doen en het zeker niemand aanraden!

In de reviews van http://www.beslist.nl/s0000043006/ over Firstclassonline.nl staan een paar soortgelijke ervaringen......

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen over Firstclassonline.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Men mag er tot 30 dagen over doen om terug te betalen.
Netjes is misschien anders - maar als ze binnen die termijn blijven, is het legaal.

Moppie2
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2012 07:38

Re: Ervaringen over Firstclassonline.nl

Ongelezen bericht door Moppie2 »

Gelden die 30 dagen vanaf de betaaldatum?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen over Firstclassonline.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moppie2 schreef:Gelden die 30 dagen vanaf de betaaldatum?
Vanaf het moment dat u te kennen heeft gegeven de koop te ontbinden.

Gesloten