LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets bij Wehkamp besteld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
timmiieehh
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2010 12:22

Fiets bij Wehkamp besteld

Ongelezen bericht door timmiieehh »

Eind april ontving ik van Wehkamp de brief dat er binnen 2 weken een belletje zou komen voor de levering van de fiets. Merk en model doet er niet toe. Ik kreeg maar geen belletje. Dus ik heb zelf weer gebeld met Wehkamp. Excuses en de melding zou nog een keer doorgegeven worden. Aantal dagen later toch maar weer gebeld met de vraag of de melding nu wel goed was doorgekomen. De dame in kwestie gaf aan: Het is nog in behandeling bij de andere afdeling. Met alle respect, maar dat is toch wel 1 vd foutste antwoorden die je kan geven in klantenserviceland.

Maar wat bleek? Mijn vriendin werd een half uur later gebeld door de dealer van de fiets en er werd een afspraak gemaakt? Worden wij vantevoren gebeld? Ja, wij worden vantevoren gebeld. Dus ik op de donderdag met mijn zoon even een uurtje naar buiten, en wat blijkt? De monteur bleek op de stoep te zijn en trof niemand thuis aan. Dus ik ontving een briefje. Levering was doorgekrast en reparatie werd er vermeld. Dus ik weer bellen en gaf aan dat ik niet vantevoren gebeld was. En waarom stond er niet levering op maar reparatie? Was de fiets wel mee met de monteur? En belangrijker nog, wanneer wordt de fiets weer geleverd? Daar ging dus weer 2 weken overheen omdat de levering provinciegebonden was. Ik gaf al aan dat er geen andere keus was maar dat ik hier niet blij mee ben.

Waar het op neer komt, is dat ik Wehkamp een mail heb gestuurd met een uitgebreide uitleg van mijn klacht. Waarom duurt het zolang en moet het zo moeilijk gaan? Krijg ik daarop een standaardantwoord:

U geeft aan dat u uw bestelling nog niet heeft ontvangen. Uit ons informatie blijkt dat de fiets door de fabrikant bezorgd wordt. Zij zullen contact met u maken voor de levering.

Ik heb daarop weer beantwoord dat de leverancier al contact had gezocht enz... maar helaas kwam er geen antwoord terug. Alleen een automatische bevestiging. Dus ik heb via Wehkamp een nieuwe klachtenmail gestuurd en gevraagd of er iemand contact met mij op kan nemen en dat ik het eigenlijk wel zat ben. Geen response. Uiteindelijk maar weer het klachtenformulier ingevuld en gemeld dat ik de bestelling wil annuleren omdat er niet gereageerd wordt op mijn klacht. Vreemd genoeg kreeg ik daar heel erg snel een antwoord op dat het allemaal geregeld wordt. Maar weer een hele koude standaardmail met een paar aan elkaar geplakte zinnen en spelvouten.

Waar ik mij in negatieve zin het meeste over verbaas, want natuurlijk kan er iets misgaan met een bestelling, is dat ik van de dealer een excuus heb gekregen vanwege de kwestie. Maar niemand bij Wehkamp heeft zelfs ook maar 1 persoonlijke zin heeft gestuurd waaruit blijkt dat ze 'het 'vervelend' vinden. Laat staan het aanbieden van excuses. Niemand heeft mij proberen te bellen. Ik ontvang alleen maar mails met bouwstenen. Voor mij is het onbegrijpelijk dat dit bedrijf zulke slechte manieren van communicatie gebruikt om met hun klanten te praten.

Gezien het bovenstaande ben ik benieuwd of andere mensen dit ook hebben ervaren. En zoja, hoe kan het dat zo'n groot bedrijf dit doet met hun klanten?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fiets bij Wehkamp besteld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Excuses zal morgen hier op het forum wel
volgen door Frits Pieters.
Hoop dat die man iets voor je kan betekenen want
het duurt wel erg lang voordat die fiets bezorgd wordt.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Fiets bij Wehkamp besteld

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte "timmiieehh",


Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten