LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garant-o-Matic
Garant-o-Matic
Laatst iets bestelt via de site www.slimmeprijzen.nl. De actiesite van de advertentie van Garant-o-matic in de Autokampioen.
De goederen kwamen en waren neit datgene wat wij ervan verwachtten.
We hebben ze direct teruggestuurd. Niet via hun eigen ophaaldienst ad 4,95 euro maar via de post a drie postzegels.
Als dank kregen we een brief met de bevestiging dat ze de spullen ontvangen hebben. En of we nog even 6,75 euro willen betalen. De kosten van de retourzending (4,95) zijn in dit bedrag opgenomen. Geen idee waar de rest voor was.
Voor het gemak zat de acceptgirokaart er al bij.
We hebben van de site van de consumentenbod de regels voor koop op afstand doorgenomen en moesten concluderen dat er iets niet klopte.
Ik bellen. Ik gaf alleen aan dat ik belde omdat ik de rekening niet begreep. De dame aan de telefoon begon haar script. Ze zag de rekening. Uit mijn woorden kon ze volgens haar opmaken dat ik de kosten niet in de leveringsvoorwaarden op de site terugvond. Ze wilde me tegemoet komen door de rekening door te halen.
Toen mocht ik weer wat zeggen. Dat was: bedankt.
Alles was verder netjes geregeld. Alleen die nota voor het terugsturen??? Hoeveel mensen trappen daar in en bellen niet??
De goederen kwamen en waren neit datgene wat wij ervan verwachtten.
We hebben ze direct teruggestuurd. Niet via hun eigen ophaaldienst ad 4,95 euro maar via de post a drie postzegels.
Als dank kregen we een brief met de bevestiging dat ze de spullen ontvangen hebben. En of we nog even 6,75 euro willen betalen. De kosten van de retourzending (4,95) zijn in dit bedrag opgenomen. Geen idee waar de rest voor was.
Voor het gemak zat de acceptgirokaart er al bij.
We hebben van de site van de consumentenbod de regels voor koop op afstand doorgenomen en moesten concluderen dat er iets niet klopte.
Ik bellen. Ik gaf alleen aan dat ik belde omdat ik de rekening niet begreep. De dame aan de telefoon begon haar script. Ze zag de rekening. Uit mijn woorden kon ze volgens haar opmaken dat ik de kosten niet in de leveringsvoorwaarden op de site terugvond. Ze wilde me tegemoet komen door de rekening door te halen.
Toen mocht ik weer wat zeggen. Dat was: bedankt.
Alles was verder netjes geregeld. Alleen die nota voor het terugsturen??? Hoeveel mensen trappen daar in en bellen niet??
Re: Garant-o-Matic
Beste blabla,
Goed dat jij zo kritsch bent. Helaas trappen veel consumenten in die geintjes van bepaalde webshops. Het jammere is alleen dat een klein groepje webshops het verpest voor de grote goede groep.
Succes!
ps. Ik kijk altijd bij de volgende sites wanneer ik een product wil aankopen:
http://computer.nieuw.nl/winkel/
http://www.tweakers.net/shopsurvey/
Goed dat jij zo kritsch bent. Helaas trappen veel consumenten in die geintjes van bepaalde webshops. Het jammere is alleen dat een klein groepje webshops het verpest voor de grote goede groep.
Succes!
ps. Ik kijk altijd bij de volgende sites wanneer ik een product wil aankopen:
http://computer.nieuw.nl/winkel/
http://www.tweakers.net/shopsurvey/
Re: Garant-o-Matic
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Moest ook een belachelijk hoog bedrag aan extra verzendkosten betalen. Ik heb toen meteen gebeld en hoefde dat bedrag niet te betalen. Dat ging zonder problemen en ik kreeg toen ook het idee dat ze hier al meer telefoontjes over hadden gekregen... Overigens vind ik het niet netjes dat je als klant de kosten voor retour sturen betaald. Kijk naar bedrijven als Yves Rocher en Neckermann die die kosten voor hun eigen rekening nemen.
Maar.... nu we het toch over dit bedrijf hebben. Ik krijg al weken aan een stuk post met het bericht dat ik een giga-prijs zou hebben gewonnen. Een fantastisch geldbedrag. Wie wil dat niet? Bij de eerste brief stond dat je niet verplicht was een bestelling te doen... u bent verzekerd van een van de hoofdprijzen! De mailings daarna bleek dat anders te zijn. Stuur bijgaand formulier retour, zorg dat u uw bestelling heeft ingevuld, voorzie de envelop van een postzegel en stuur het geheel binnen 10 dagen retour naar Garant-o-Matic, want het zou toch jammer zijn als wij dit gegarandeerde geldbedrag niet aan u kunnen overmaken. Ik heb al zeker 5x de formulieren teruggestuurd, zónder bestelling, zónder het plakken van een postzegel en ik wacht geduldig af. Afgelopen week.... wéér een enveloppe (mevrouw, u heeft gewonnen, stuurt u meteen bijgaand formulier retour, want anders kunnen wij de prijs niet uitkeren). Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen ook op de lijst staan als winnaar en die maar blijven bestellen omdat ze bang zijn dat ze anders hun prijs mislopen????
Maar.... nu we het toch over dit bedrijf hebben. Ik krijg al weken aan een stuk post met het bericht dat ik een giga-prijs zou hebben gewonnen. Een fantastisch geldbedrag. Wie wil dat niet? Bij de eerste brief stond dat je niet verplicht was een bestelling te doen... u bent verzekerd van een van de hoofdprijzen! De mailings daarna bleek dat anders te zijn. Stuur bijgaand formulier retour, zorg dat u uw bestelling heeft ingevuld, voorzie de envelop van een postzegel en stuur het geheel binnen 10 dagen retour naar Garant-o-Matic, want het zou toch jammer zijn als wij dit gegarandeerde geldbedrag niet aan u kunnen overmaken. Ik heb al zeker 5x de formulieren teruggestuurd, zónder bestelling, zónder het plakken van een postzegel en ik wacht geduldig af. Afgelopen week.... wéér een enveloppe (mevrouw, u heeft gewonnen, stuurt u meteen bijgaand formulier retour, want anders kunnen wij de prijs niet uitkeren). Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen ook op de lijst staan als winnaar en die maar blijven bestellen omdat ze bang zijn dat ze anders hun prijs mislopen????
Re: Garant-o-Matic
aan allen,
alle sweepstakes zijn nep!
ik heb nl daar ZELF GEWERKT DUS IK BEN DIEGENE DIE AL DIE RETOUR BRIEVEN ONDER OGEN KREEG.
PRIJZEN ZIJN HOOGSTENS 1 EURO!
DUS ....
alle sweepstakes zijn nep!
ik heb nl daar ZELF GEWERKT DUS IK BEN DIEGENE DIE AL DIE RETOUR BRIEVEN ONDER OGEN KREEG.
PRIJZEN ZIJN HOOGSTENS 1 EURO!
DUS ....
Re: Garant-o-Matic
Volgens mij werkt Garant-o-matic samen met Kensington / Heleesun en Princessa. Ik heb inmiddels ongewild meerdere klantnummers en de folders welke ik per post ontvang hebben allemaal betrekking op één ding. U BENT DE WINNAAR VAN € 50000,00.
Het ergste is dat ik retour zendingen heb verstuurd per postkantoor en niet met hun eigen retourservice. Na telefonisch contact zeggen medewerkers meerdere malen dat zij de retourzending niet hebben ontvangen.
Hebben meer mensen hier ervaring mee ?
Re: Garant-o-Matic
Lijkt me een bedrijf als Euro Shopping. Wellicht zitten er dezelfde gasten achter. Vervelende is dat deze bedrijven geen adres hebben en ook geen nummer bij de Kamer van Koophandel. Alleen een postbusnummer en telefoonnummer. Vraag me af of ze juridisch zijn aan te pakken. Waarschijnlijk niet, ze zullen zelf wel juristen in dienst hebben die precies de mazen in de wet weten aan te geven. Toch moeten ze op een of andere manier aangepakt worden. Iemand enig idee?
Shoppy
Shoppy
Re: Garant-o-Matic
Ik had een Digitale camera besteld maar die doe het niet. Ik heb een andere gevraagd te sturen.zal ikafwachten?
Re: Garant-o-Matic
Dan heb je twee camera's? Misschien doen ze het allebei wel.......
Maar even over Garant-O-Matic:
Dit is nou een van de schoolvoorbeelden van: NOOIT iets bij ze kopen. Ze sturen weliswaar wel iets op, maar ocharme, als er ists niet mee klopt.
Ik hoop dat er eens mensen collectief een klacht tegen die firma gaat indienen, net zoals Pieter Storms dat een jaar of wat geleden heeft gedaan: met een hele bus tegelijk de gegarandeerde hoofdprijs van 50.000 euro op gaan eisen. Niet weggaan voordat de hoogste in rang op schrift de toezegging heeft gedaan dat de prijzen van 50.000 euro daadwerkelijk worden uitbetaald.
Sweepstakes zijn altijd nep, maar dit soort firma's moet eens stevig onderuit gehaald worden, door middel van een gedwongen uitbetaling van een flinke som geld. Dan leren ze het hopelijk eens een keer af.
Maar even over Garant-O-Matic:
Dit is nou een van de schoolvoorbeelden van: NOOIT iets bij ze kopen. Ze sturen weliswaar wel iets op, maar ocharme, als er ists niet mee klopt.
Ik hoop dat er eens mensen collectief een klacht tegen die firma gaat indienen, net zoals Pieter Storms dat een jaar of wat geleden heeft gedaan: met een hele bus tegelijk de gegarandeerde hoofdprijs van 50.000 euro op gaan eisen. Niet weggaan voordat de hoogste in rang op schrift de toezegging heeft gedaan dat de prijzen van 50.000 euro daadwerkelijk worden uitbetaald.
Sweepstakes zijn altijd nep, maar dit soort firma's moet eens stevig onderuit gehaald worden, door middel van een gedwongen uitbetaling van een flinke som geld. Dan leren ze het hopelijk eens een keer af.
Re: Garant-o-Matic
Ze zitten ergens in west brabant. Was het niet een industrieterrein in Prinsenbeek, of daar in de buurt?
Zoek even het antwoordnummer op van de firma. Ik heb er best wel een investering voor over van 2 euro, om 100 enveloppen te kopen. Voorzie die van hun antwoordnummer, en stuur ze alle 100 op. Kost de firma 50 euro, waar ze niets voor terugzien, want de TPG heeft haar werk gedaan. Wanneer nu 25 mensen ditzelfde doen, dan kost het de firma al 1250 euro. Als dat geen duidelijk signaal is?
Zoek even het antwoordnummer op van de firma. Ik heb er best wel een investering voor over van 2 euro, om 100 enveloppen te kopen. Voorzie die van hun antwoordnummer, en stuur ze alle 100 op. Kost de firma 50 euro, waar ze niets voor terugzien, want de TPG heeft haar werk gedaan. Wanneer nu 25 mensen ditzelfde doen, dan kost het de firma al 1250 euro. Als dat geen duidelijk signaal is?
Re: Garant-o-Matic
Ik heb ze al 100 lege enveloppen gestuurd. 1 met een telefoonnummer erin.
Ben benieuwd of ze bellen. Dan krijgen ze de wind van voren.
Ben benieuwd of ze bellen. Dan krijgen ze de wind van voren.
Re: Garant-o-Matic
Wat vinden jullie ervan dat de ANWB in de Kampioen advertenties plaatst van Garant-O-Matic?
Re: Garant-o-Matic
dit bovenstaande is onjuistOverigens vind ik het niet netjes dat je als klant de kosten voor retour sturen betaald. Kijk naar bedrijven als Yves Rocher en Neckermann die die kosten voor hun eigen rekening nemen.
ik werk zelf bij selectvracht en ook wij bezorgen deze pakketjes en halen ze ook weer op.
overal ook bij neckermann betaald u de kosten hiervoor alleen ziet u ze niet op uw rekening.
u betaald als u het besteld maar 1 keer verzendkosten en daar zit ook het retourdeel in verwerkt.
evenals in de prijzen die sowieso hoger zijn als in de winkel, neem als vb wehkamp die is zo groot en kan zich het permiteren om zoveel terug te laten halen maar u als klant zal het altijd zelf betalen.
neem een vb de verzendkosten zijn een vast bedrag, nemen als vb even 6,50 per bestelling dat is per 100 bestellingen 650 euro alleen aan kosten die ook al berekend zitten in het artikel.
van die 100 sturen er 20 wat retour ping kassa want 80 keer draaien ze er wel winst op.
in alle prijzen die u ziet zijn alle kosten al ingecalculeerd
dat u het via het postkantoor op gaat sturen is uw eigen schuld, u besteld iets en gaat automatisch akkoord met de voorwaarden waar deze kosten dus ook onder vallen dus maak dar nu geen praat over.
ik maak het dagelijks mee mensen bestellen zich arm maar weten zelf niet eens wat ze besteld hebben.
en over sweepstakes ja dat vind ik ook misleiding maar ja wie doet dat nu niet kijk naar de bankgiroloterij staatsloterij lotto etc allemaal hetzelfde
Re: Garant-o-Matic
Nog nooit heb ik een prijs gewonnen,ben daar wel gevoelig voor,en speel dan ook trouw mee.Nu doe ik mee met het 54 ste festival van Readers Digest.Daar ben ik z'n beetje 15 jaar lid van maar nog nooit gewonnen;dus hierbij meneer Daniels.VR> GR> m.p.c. weber. [/quote]
Re: Garant-o-Matic
Ik krijg de laatste tijd regelmatig de Garant-O-Matic rommel in m'n brievenbus en waar ik !KANS! heb op 25.000,-- GEGARANDEERD!
Maar ik moet wel eerst die plastic rommel of onnodige troep bestellen.
Volgens mij is dit tevens in strijd op de kansspelenwet.
Kijken waar ik dit kan aangeven op dit vlak.
Maar ik moet wel eerst die plastic rommel of onnodige troep bestellen.
Volgens mij is dit tevens in strijd op de kansspelenwet.
Kijken waar ik dit kan aangeven op dit vlak.
Re: Garant-o-Matic
Voor de 1e keer artikelen besteld bij Garant o matic ter waarde van € 27,98. Totaal notabedrag is echter € 43,22
Bijgeteld zijn:voorrangslevering € 2,50 (niet om gevraagd),
bankkosten € 1,50 catalogus € 1,25!! verzekering € 2,00 (niet om gevraagd), milieubijdrage € 1,00(voor de verpakking, niet voor de inhoud!) Verpakkings- en verzendkosten € 6,99. Omdat ik het geheel terug stuur, komt er nog eens € 4,99 bij, wat het totaal op € 48,21 brengt. Is dit normaal?
Nu krijg ik bericht dat ik als goede klant (ben je dus ook als je voor het eerst een bestelling hebt gedaan) ben uitverkoren om een grote geldprijs in de wacht te slepen. Even formulier terugsturen en een bestelling doen en dan ben je weer wat dichter bij een groot geldbedrag.
Ik heb dus nu 1 keer besteld maar dat was tevens de laatste keer.
Als ik vorige reacties lees. is dit dus al verschillende jaren de manier van G.o.M. Ik ga dan ook proberen contact met ze te krijgen en uitleg vragen over al die extra bedragen. U bent gewaarschuwd.
Bijgeteld zijn:voorrangslevering € 2,50 (niet om gevraagd),
bankkosten € 1,50 catalogus € 1,25!! verzekering € 2,00 (niet om gevraagd), milieubijdrage € 1,00(voor de verpakking, niet voor de inhoud!) Verpakkings- en verzendkosten € 6,99. Omdat ik het geheel terug stuur, komt er nog eens € 4,99 bij, wat het totaal op € 48,21 brengt. Is dit normaal?
Nu krijg ik bericht dat ik als goede klant (ben je dus ook als je voor het eerst een bestelling hebt gedaan) ben uitverkoren om een grote geldprijs in de wacht te slepen. Even formulier terugsturen en een bestelling doen en dan ben je weer wat dichter bij een groot geldbedrag.
Ik heb dus nu 1 keer besteld maar dat was tevens de laatste keer.
Als ik vorige reacties lees. is dit dus al verschillende jaren de manier van G.o.M. Ik ga dan ook proberen contact met ze te krijgen en uitleg vragen over al die extra bedragen. U bent gewaarschuwd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 mar 2011 14:14
Re: Garant-o-Matic
Beste mensen,
Mijn oma heeft voor de zoveelste keer een brief gekregen waarin staat dat zij ''de winnaar is van 100.000''. Ze is ''genomineerd'' samen met 2 anderen en is dus 1 van de 3 kanshebbers... ze zou dus 33.3% kans hebben om te winnen... Ik hoop dat u allen begrijpt dat heel veel mensen zo een zelfde brief ontvangen... in plaats van de naam van mijn oma staat hier dan uw naam en zo heeft u dus ook opeens 33.3% kans op die prijs! dat klopt natuurlijk niet! Het is nep en puur marketing... u wordt namelijk verzocht EERST IETS TE BESTELLEN zodat u ''bevestigd'' dat u ''KANS WILT MAKEN OP DE PRIJS'' (de prijs is dus nog helemaaaaaal niet gegarandeerd voor u!!! realiseert u zich dat goed!). Het is pure marketing en het is promotiemateriaal wat dus betekent dat dit soort brieven ALLEEN maar verstuurd worden om de producten onder de aandacht te brengen. (veel mensen die aardig iets te besteden hebben bestellen dan toch maar om die kans op 100.000 te vergroten, want... ze zouden 33% kans hebben om te winnen, en die kans moeten ze grijpen... dat denken mensen... en dat is nu precies wat dit soort bedrijven willen)... Bent u alstublieft dus alert en slim en verscheur de boel en gooi het hoopje in de prullenbak... Er is niet voor niets zoveel over dit soort zaken te vinden op Radar en andere pagina's op het web. Ik vind het verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren en moet mijn oma elke keer weer uitleggen dat dit de marketing technieken van tegenwoordig lijken te zijn... Oma snapt er niets van: "mijn naam en adres staan er toch". En ik elke keer maar weer vragen: "maar u heeft toch nooit eerder iets bij ze bestelt oma?" DUS... LIGT ER GEEN PRIJS OP U TE WACHTEN... (denken mensen nou echt dat er gewoon zomaar 100.000 uitgedeeld word???) adressenbestanden worden nu eenmaal voor heeel veel geld doorverkocht aan bedrijven en daar maakt men tegenwoordig graag gebruik van...
Alstublieft denkt u goed na voor u een bestelling plaatst en denkt 100.000 te winnen... wat u ontvangt na uw bestelling is zijn vaak maar wat flut producten en u bent dadelijk 50 euro armer in plaats van 100.000 rijker!
Heeft u oooooit iets gelezen op dit soort forums over iemand die de 100.000 daadwerkelijk gewonnen heeft? nee, alleen maar slechte ervaringen... dus trap er niet in en ben verstandig!
Groetjes, 21 jarige schoondochter van haar goedgelovige oma!
Mijn oma heeft voor de zoveelste keer een brief gekregen waarin staat dat zij ''de winnaar is van 100.000''. Ze is ''genomineerd'' samen met 2 anderen en is dus 1 van de 3 kanshebbers... ze zou dus 33.3% kans hebben om te winnen... Ik hoop dat u allen begrijpt dat heel veel mensen zo een zelfde brief ontvangen... in plaats van de naam van mijn oma staat hier dan uw naam en zo heeft u dus ook opeens 33.3% kans op die prijs! dat klopt natuurlijk niet! Het is nep en puur marketing... u wordt namelijk verzocht EERST IETS TE BESTELLEN zodat u ''bevestigd'' dat u ''KANS WILT MAKEN OP DE PRIJS'' (de prijs is dus nog helemaaaaaal niet gegarandeerd voor u!!! realiseert u zich dat goed!). Het is pure marketing en het is promotiemateriaal wat dus betekent dat dit soort brieven ALLEEN maar verstuurd worden om de producten onder de aandacht te brengen. (veel mensen die aardig iets te besteden hebben bestellen dan toch maar om die kans op 100.000 te vergroten, want... ze zouden 33% kans hebben om te winnen, en die kans moeten ze grijpen... dat denken mensen... en dat is nu precies wat dit soort bedrijven willen)... Bent u alstublieft dus alert en slim en verscheur de boel en gooi het hoopje in de prullenbak... Er is niet voor niets zoveel over dit soort zaken te vinden op Radar en andere pagina's op het web. Ik vind het verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren en moet mijn oma elke keer weer uitleggen dat dit de marketing technieken van tegenwoordig lijken te zijn... Oma snapt er niets van: "mijn naam en adres staan er toch". En ik elke keer maar weer vragen: "maar u heeft toch nooit eerder iets bij ze bestelt oma?" DUS... LIGT ER GEEN PRIJS OP U TE WACHTEN... (denken mensen nou echt dat er gewoon zomaar 100.000 uitgedeeld word???) adressenbestanden worden nu eenmaal voor heeel veel geld doorverkocht aan bedrijven en daar maakt men tegenwoordig graag gebruik van...
Alstublieft denkt u goed na voor u een bestelling plaatst en denkt 100.000 te winnen... wat u ontvangt na uw bestelling is zijn vaak maar wat flut producten en u bent dadelijk 50 euro armer in plaats van 100.000 rijker!
Heeft u oooooit iets gelezen op dit soort forums over iemand die de 100.000 daadwerkelijk gewonnen heeft? nee, alleen maar slechte ervaringen... dus trap er niet in en ben verstandig!
Groetjes, 21 jarige schoondochter van haar goedgelovige oma!
Re: Garant-o-Matic
Geachte mevrouw Sharon,
Wij hebben uit bovenstaand bericht vernomen dat u niet helemaal tevreden bent m.b.t. de acties/prijstrekkingen die uw oma van ons ontvangt. Garant-o-Matic bestaat reeds sinds 1978 en is een gecertificeerd lid van de Nederlands Thuiswinkel Organisatie. Wij zijn een commercieel bedrijf dus vanzelfsprekend organiseren wij onze promoties ter ondersteuning van de verkopen. Wij hechten veel waarde aan duidelijke en open communicatie. Daarom zouden wij graag in contact met u willen komen zodat wij u onze acties/prijstrekkingen kunnen toelichten.
Helaas zijn er geen gegevens van u bekend en vandaar dat ik u vriendelijk wil verzoeken om contact met mij op te nemen op telefoonnummer 0900 - 999 05 55 of e-mailadres: [email protected].
Wij willen u graag van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Mevr. van Tilborg
Hoofd Klantenservice
Garant-o-Matic
Wij hebben uit bovenstaand bericht vernomen dat u niet helemaal tevreden bent m.b.t. de acties/prijstrekkingen die uw oma van ons ontvangt. Garant-o-Matic bestaat reeds sinds 1978 en is een gecertificeerd lid van de Nederlands Thuiswinkel Organisatie. Wij zijn een commercieel bedrijf dus vanzelfsprekend organiseren wij onze promoties ter ondersteuning van de verkopen. Wij hechten veel waarde aan duidelijke en open communicatie. Daarom zouden wij graag in contact met u willen komen zodat wij u onze acties/prijstrekkingen kunnen toelichten.
Helaas zijn er geen gegevens van u bekend en vandaar dat ik u vriendelijk wil verzoeken om contact met mij op te nemen op telefoonnummer 0900 - 999 05 55 of e-mailadres: [email protected].
Wij willen u graag van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Mevr. van Tilborg
Hoofd Klantenservice
Garant-o-Matic
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Garant-o-Matic
Mischien kunt u dat voor ons allemaal hier doen?GOM2011 schreef: Daarom zouden wij graag in contact met u willen komen zodat wij u onze acties/prijstrekkingen kunnen toelichten.
In het kader van transparantie zou dat een goede zet zijn.