LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruikte LCD-TV gekocht bij Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jetty.s

Gebruikte LCD-TV gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door jetty.s »

Onlangs een Sony LCD tv gekocht bij Wehkamp. De bezorgers pakten hem uit, zetten hem op de bank en gingen heen. Toen wij hem aanzetten verscheen gelijk een Belgische zender... Bij het installeren bleken er al allerlei gegevens ingevoerd te zijn. De handleiding vertoonde ook hier en daar vlekken van jam of iets dergelijks. Geen nieuwe televisie dus, maar een reeds gebruikte. Gebeld met de klantenservice a 20 cent per minuut. Op zich al vreemd dat je moet betalen om je klacht kenbaar te maken, vind ik al een klacht op zich maar goed. De telefoniste noteerde de klacht en er zou iemand telefonisch kontakt opnemen. Een dag later een mail, geen telefoontje dus. De tekst:
U heeft ons gevraagd een artikel retour te nemen waarvan aan één van onderstaande retourvoorwaarden niet is voldaan. Wij kunnen niet aan uw verzoek voldoen.In uw geval is het artikel gebruikt.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Ellen Boone
wehkamp.nl klantenservice
Tja, gebruikt ja, dat was dus de klacht. Het toestel is gebruikt voordat ik hem kreeg!!! Als je bij Wehkamp een tv koopt kun je dus een gebruikt toestel verwachten, dat je niet kunt retourneren omdat het gebruikt is....
Ik heb een mail teruggestuurd met de mededeling dat ik hier niet mee akkoord kan gaan. Heb nog geen antwoord gekregen. Ik schrijf dit om eenieder te waarschuwen.

jor

Re: Gebruikte LCD-TV gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door jor »

Het is natuurlijk jammer dat je de TV wel laat uitpakken maar er vervolgens niet op staat om te zien of alles goed werkt maar oke. Hoelang zit er tussen de aanschaf ( toen hij werd bezorgd ) en het eerste telefoontje naar het bedrijf? Het kan namelijk niet zo zijn dat je een gebruikte TV voor nieuw word verkocht als je dat direct hebt gemeld.Slechte beurt voor Wehkamp op het eerste gezicht.

jetty.s

Ja, de bezorgers doen niet meer dan uitpakken. Je moet kijken of het artikel onbeschadigd is en verder gaan ze niet. Ze hielpen niet eens met het apparaat op zn plaats te zetten terwijl er duidelijk in de beschrijving staat dat je dat met twee man moet doen. De tv is bezorgd op vrijdag. Omdat we het weekend weg moesten, en nog geen smartcard hadden voor digitale tv,zondag pas geinstalleerd en gebeld.

jor

Stel ze schriftelijk (liefst aangetekend )dan in gebreke waarbij je meld dat je absoluut geen genoegen neemt ( en dat hoef je ook niet ) met een gebruikt toestel. Wijs op de reeds ingestelde zenders en het boekje wat ook reeds gebruikt was.Meld ook dat je 1 en ander op het forum hebt gezet en dat je recht hebt op een ongebruikt nieuw toestel, daar betaal je tenslotte voor.

jetty.s

Dat ga ik zeker doen maar ik wacht even het antwoord af van de mail. Ben zoiets niet gewend van Wehkamp, ben al jaren tevreden klant, nooit zoiets dergelijks meegemaakt. We zullen zien, zal hier schrijven of het opgelost wordt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aangetekende brieven sturen is geheel overbodig. Doe alles per e-mail zodat je schriftelijk bewijs hebt. Wehkamp is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ik zou Wehkamp veertien dagen de tijd geven om met een redelijke oplossing te komen. Die na die periode een geschil in:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=thu

Vaak helpt dreigen met een geschil al.

jetty.s

Dank je wel voor deze tip. Zal er zeker, indien nodig, gebruik van maken.Ik heb nog geen antwoord gekregen, ben al meer dan 20 jaar klant en altijd goede service gehad dus ik begrijp dit niet. Als het om iets kleins zou gaan zou het niet zo erg zijn maar de tv kost 849,00. Al met al genoeg reden om actie te ondernemen.
Zal de afloop hier schrijven.

lucky me

Ongelezen bericht door lucky me »

hallo,
je moet schriftelijk melden met alle datums enz. dat je de tv niet accepteerd
en blijven schrijven en bellen mailen helpt in deze situaties niet
heb t zelf meegemaakt met een koelkast voor mijn moeder en een videocamera die anders bleek te zijn dan beschreven in op de site gelukkig alles erbij bewaard zelfs een print van de camera
alles is in beide gevallen goed gekomen nieuwe koelkast
en geld terug van de camera
ik betaalde contant dus er kon niks afgeschreven worden dat kan nog iets uitmaken
veel succes blijf bellen en dreigen met rechtsbijstand

lucky me

Ongelezen bericht door lucky me »

haha ik zie nu pas dat het al een poosje geleden is
zal inmiddels wel opgelost zijn?

jetty.s

Het is (hopelijk) opgelost. Een medewerker van Wehkamp belde met de mededeling dat als je iets bij een postorderbedrijf koopt, je er niet zeker van kan zijn dat het bestelde artikel nieuw is.... Ze maakte de vergelijking met gepaste kleding (!). De tv kon wel omgeruild worden maar dan kon ze niet garanderen dat we een nieuwe kregen. Al met al een vreemde zaak. In een kledingwinkel weet je ook niet of iets gepast is maar kleding is te wassen. Als je een tv koopt bij een Electronicazaak krijg je toch altijd een nieuwe of men zegt erbij dat het een showmodel is. Vind de vergelijking niet echt reeel. We hebben besloten om de tv te behouden met een korting. Het omruilen zou weer nieuwe vervoerskosten met zich meebrengen en misschien geen soelaas bieden.
Ben benieuwd of de korting wordt doorgevoerd maar daar ga ik wel van uit.
Hartelijk dank voor het meedenken en de tips!

jor

jetty.s schreef:Het is (hopelijk) opgelost. Een medewerker van Wehkamp belde met de mededeling dat als je iets bij een postorderbedrijf koopt, je er niet zeker van kan zijn dat het bestelde artikel nieuw is.... Ze maakte de vergelijking met gepaste kleding (!). De tv kon wel omgeruild worden maar dan kon ze niet garanderen dat we een nieuwe kregen. Al met al een vreemde zaak.
Dat mag je wel zeggen ja,die stelling heb ik nog nooit gehoord en ik vraag me af met wie je bij Wehkamp gesproken hebt. Duidelijk is namelijk dat diegene niet echt spoort, de vergelijking slaat helemaal nergens op en klopt natuurlijk voor geen meter. Maar oke, je hebt korting gekregen en neemt daar genoegen mee.

Gesloten