LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op defecte LG telefoon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marietboshouwers

Geen garantie op defecte LG telefoon

Ongelezen bericht door marietboshouwers »

Bij mijn abonnement een nieuwe telefoon gekregen. Valt ineens uit. Hebben ze hem opgestuurd naar LG. Zeggen ze daar dat ik het zelf moet betalen want hij is geopend door derden. Ik zeggen dat kan niet want ik weet nog niet eens hoe dat moet. Nu zeggen ze hij is gevallen. Ook niet waar. vervelend service. Dus mensen koop geen LG producten
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio

Re: Geen garantie op defecte LG telefoon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marietboshouwers schreef:Bij mijn abonnement een nieuwe telefoon gekregen. Valt ineens uit. Hebben ze hem opgestuurd naar LG. Zeggen ze daar dat ik het zelf moet betalen want hij is geopend door derden. Ik zeggen dat kan niet want ik weet nog niet eens hoe dat moet. Nu zeggen ze hij is gevallen. Ook niet waar. ***** service. Dus mensen koop geen LG producten
Binnen 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat een defect niet door u schuld komt. Laat de reparatiedienst maar bewijzen op papier dat de telefoon eerder is geopend of dat die gevallen in. Dit kunnen ze niet, dus zullen ze moeten repareren. Mochten ze dit toch kunnen kunt u met dit bewijs naar de verkoper gaan om aan te geven dat u een tweedehands of refurbished toestel heeft. Dit kan alleen met een 'nieuwe' telefoon, hoe lang heeft u deze al?

marietboshouwers

Ongelezen bericht door marietboshouwers »

Ik heb hem vanaf maart. En hij is nu al 2 maanden weg

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marietboshouwers schreef:Ik heb hem vanaf maart. En hij is nu al 2 maanden weg
Dan is die dus nieuw en moeten ze bewijzen dat het uw schuld is.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

marietboshouwers schreef:Ik heb hem vanaf maart. En hij is nu al 2 maanden weg
Weer een typisch geval met een defecte telefoon: Verkoper verschuilt zich achter een fabrikant of een reparatiebedrijf die zeggen dat er sprake is van valschade, waterschade of een geopend toestel. :x (TIP, maak een aantal foto's van je toestel voordat je het toestel opstuurt.)

Kijk even op deze website, https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie daar vind u ook voorbeeldbrieven die u kan versturen. Deze moet u versturen naar de verkoper en niet naar LG. De verkoper is het aanspreekpunt en het is zijn verantwoordelijkheid om een goed toestel te leveren.

Gesloten