LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen klantenservice bij BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rpajanssen

Geen klantenservice bij BOL.com

Ongelezen bericht door rpajanssen »

Bij Bol.com een Apple Care product besteld, maar het verkeerde product is geleverd. Bol.com wil mij vervolgens niet het door mij bestelde product wel leveren. Klantenservice onderneemt niets, verkondigd slechts dat ik het wel geleverde verkeerde product terug moet sturen. Niemand wil je door verbinden, je wordt constant afgewimpeld. Via google toch een ander telefoonnummer te pakken gekregen en met iemand gesproken die wel bij machte was om iets te regelen, maar ook die wilde het niet en kwam met de meest absurde uitvluchten waarom Bol.com niet in staat is om mij het door mij bestelde product wel te leveren:
- "De privacy wetgeving staat ons dat niet toe."
- "Wij zij een internet winkel, die kunnen dat niet."
- "Wij kunnen het niet want dat is onze procedure."

Echt waardeloos. Als het mis gaat met een bestelling bij Bol ben je dus flink de klos. Zij beroepen zich er ook op dat ze slechts tussen persoon zijn en daarom niets kunnen betekenen (vreemd, zij zijn juridisch bezien diegene die verantwoordelijk zijn voor de aankoop/levering maar ze proberen zich met dit wel heel slappe excuus zich er onder uit te wezelen.

Maar als ze zelf beweren niets anders dan een tussen persoon te zijn, die kennelijk ook nog niets voor je kunnen betekenen als het mis gaat en nul service leveren, wel mijn advies is dan; NIKS meer kopen bij Bol.

Afgezien van dit ene product dat ik bij hen getracht heb te kopen, zijn ze ook altijd veel en veel duurder.... en achteraf is het denk ik een informatie fout op hun website en is het verkeerde product met de verkeerde prijs gepubliceerd wat tot deze leveringsfout heeft geleid. Dus... tien tegen een dat ze hier eigenlijk ook duurder mee waren.

Een keer tegen beter weten in bij Bol.com besteld... maar nooit weer!

Leo The Emperor

Re: Geen klantenservice bij BOL.com

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Klantenservice onderneemt niets, verkondigd slechts dat ik het wel geleverde verkeerde product terug moet sturen
Dat is toch ook niet zo gek. Stuur het verkeerde produkt terug ,en je krijgt het goede produkt of je geld terug.

Hoe had jij het dan willen hebben ?

rpajanssen

Het enige dat ik wil is dat ik het product geleverd krijg wat ik bij hen besteld heb.

Natuurlijk stuur ik het verkeerd geleverde product terug, maar ik wil gewoon het product dat ik bij Bol besteld heb geleverd krijgen.

Dat wil Bol niet doen want "Wij zijn een internet winkel dus dat kan niet." of "Dat is niet onze procedure." of "Dat kan niet vanwege de privacy wet."???????? Wat een onzin. Stuur mij gewoon het product op dat ik besteld heb!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Stuur het terug en bestel het opnieuw.

Leo The Emperor

Natuurlijk stuur ik het verkeerd geleverde product terug, maar ik wil gewoon het product dat ik bij Bol besteld heb geleverd krijgen.
Waarom stuur je het verkeerde product dan nu niet gewoon terug ???

Of is het zo , dat je eerst het tweede pakketje wilt ontvangen alvorens het verkeerde product terug te sturen?

rpajanssen

Ik wil dat Bol gewoon levert wat ik besteld heb. En dat willen ze niet. Ik stuur het pakketje terug, maar ze willen NIET het product leveren dat ik besteld heb.

Het blijkt dat Bol niet een web winkel is, maar een 'tussen-persoon' die niets anders doet dan de bestelling voor jouw plaatsen bij een andere winkel. Daar vragen ze dan geld voor, dus ze zijn ook nog altijd duurder hierdoor, en als er iets mis gaat is het dikke vinger voor de klant, omdat ze zeggen dan gewoon zeggen 'sorry, wij zijn tussenpersoon en doen nu niets meer voor u, stuur maar terug en zoek het maar uit'.

Dit is absurd! Ik heb bij hun iets besteld en betaald en zij zijn (ook wettelijk) verantwoordelijk voor de levering van het product. Als ik iets verkeerds krijg opgestuurd, geen probleem, stuur ik het terug, maar ik verwacht wel dat Bol de levering van het juiste product alsnog uitvoert. en dat wijgeren ze domweg met de genoemde absurde redenen, waarbij er eentje dus ook nog domweg een leugen is; "Wij zij een internet winkel dus dat kan niet.", dan is niet alleen een absurde belachelijke reden om mij niet het bestelde product te doen toekomen, als het er echt op aan komt beroepen ze zich er ineens op dat ze geen internet winkel zijn en dus daarom geen service meer kunnen leveren, want dat vinden ze dan niet meer hun verantwoordelijkheid.

Ik verwacht dat Bol mij gewoon het bestelde product levert, en dat heb ik wettelijk bezien ook recht op. Ik begrijp niet waarom Bol dat niet wil. Ik ben een betalende klant die iets bij hun besteld heeft... lever het dan!

rpajanssen

sephora30 schreef:Stuur het terug en bestel het opnieuw.
Opnieuw bestellen? Ik heb het al besteld! Lever het gewoon!

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

rpajanssen schreef:
Je bent niet erg duidelijk ondanks de vragen.

Heb je nou dat bestelde product nog thuis of niet?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rpajanssen

Dit bedrijfje is wel degelijk een webshop die op afstand produkten verkoopt. Zij zijn aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie en voeren dus het Thuiswinkel Waarborg. Bij die organisatie kun je dus een klacht indienen. Ook zou een vermelding van het mogelijk hanteren en toepassen van oneerlijke handelspraktijken bij de Consumentenbond zinvol zijn (als je tenminste lid bent van die club).

Maxiem.

rpajanssen

MAXIEM schreef:rpajanssen

Dit bedrijfje is wel degelijk een webshop die op afstand produkten verkoopt.

Maxiem.
Zij zeggen zelf van niet! Zij beweren dat ze niets anders doen dan het 'doorgeven' van jouw bestelling en dat daarmee de kous voor hun af is. Gaat er iets mis, dan mag je het zelf uitzoeken. De woorden van Bol, niet van mij.

rpajanssen

DJM schreef:
rpajanssen schreef:
Je bent niet erg duidelijk ondanks de vragen.

Heb je nou dat bestelde product nog thuis of niet?
Product gaat maandag terug met de post (via speciale levering, en maandag kan ik pas bij postkantoor terecht). Ik begrijp niet precies waarom dit een punt is... ik heb al aangegeven dat ik het terug stuur... en bij de eerste de beste gelegenheid dat ik bij een postkantoor terecht kan doe ik dat... wat is het punt?

Punt is dat Bol niet het product WIL leveren dat ik bij ze besteld heb... ook niet als ik het verkeerd geleverde product terugstuur (wat ik dus maandag ga doen).

Als jij nooit behoefte denkt te hebben aan een beetje fatsoenlijke after sales service, ik zou zeggen, schakel de veredelde personal shopping service genaamd Bol gerust in.

Leo The Emperor

Product gaat maandag terug met de post (via speciale levering, en maandag kan ik pas bij postkantoor terecht). Ik begrijp niet precies waarom dit een punt is... ik heb al aangegeven dat ik het terug stuur... en bij de eerste de beste gelegenheid dat ik bij een postkantoor terecht kan doe ik dat... wat is het punt?

Punt is dat Bol niet het product WIL leveren dat ik bij ze besteld heb... ook niet als ik het verkeerd geleverde product terugstuur (wat ik dus maandag ga doen).

Als jij nooit behoefte denkt te hebben aan een beetje fatsoenlijke after sales service, ik zou zeggen, schakel de veredelde personal shopping service genaamd Bol gerust in.
Je produceert wel een hoop digitale letters , maar je zegt eigenlijk niks nieuws ten op zichte van je eerste posting.

Als je wilt dat BOL het artikel omruilt zul je het oorspronkelijk geleverde product eerst terug moeten sturen. Er is geen enkel bedrijf wat je zonder meer een tweede en nieuw artikel stuurt.

Nu je dat nog niet gedaan hebt, is het logisch dat BOL je geen graits artikel wilt opsturen. Je kunt wel een nieuw artikel kopen, maar daarvoor heb je klaarblijkelijk geen belangstelling.

Efin, je geeft zelf aan het punt niet goed te begrijpen, maar als je het artikel eenmaal hebt geretourneerd zul je zien dat je gewoon een ander artikel krijgt of je geld terug.

Je maakt van een mug een olifant

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik snap dat je het al besteld had, maar dat is dus blijkbaar fout gegaan. Vandaar dat ik zeg bestel het opnieuw, misschien gaat het dan wel goed.

Kun je neerzetten om welk artikel het gaat?

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Leo The Emperor schreef:

Je produceert wel een hoop digitale letters , maar je zegt eigenlijk niks nieuws ten op zichte van je eerste posting.

Als je wilt dat BOL het artikel omruilt zul je het oorspronkelijk geleverde product eerst terug moeten sturen. Er is geen enkel bedrijf wat je zonder meer een tweede en nieuw artikel stuurt.

Nu je dat nog niet gedaan hebt, is het logisch dat BOL je geen graits artikel wilt opsturen. Je kunt wel een nieuw artikel kopen, maar daarvoor heb je klaarblijkelijk geen belangstelling.

Efin, je geeft zelf aan het punt niet goed te begrijpen, maar als je het artikel eenmaal hebt geretourneerd zul je zien dat je gewoon een ander artikel krijgt of je geld terug.

Je maakt van een mug een olifant
Ik vraag gewoon om wat duidelijkheid hoor.
Laat verder maar zitten.

rpajanssen

DJM schreef:....mug een olifant
Ik bestel een product, betaal ervoor maar de leverancier weigert het te leveren.... ik ben waarschijnlijk gek als ik dat niet oke vind.

Bol zegt zelf dat ze het product niet leveren, ongeacht of ik het verkeerd geleverde product terugstuur, wat ik wel doe. Om het geleverd te krijgen moet ik het opnieuw bestellen (waarom, ik heb toch al besteld en betaald???) maar tevens raden ze het mij af om opnieuw te bestellen want de kans is groot dat ik weer het verkeerde product zolang ze niet weten wat er fout is gegaan....

Bol heeft alle mijn info, mijn geld en mijn bestelling, maar wil niet leveren wat ik besteld heb... het is inderdaad absurd dat ik daar een punt van maak.

Leo The Emperor

Bol zegt zelf dat ze het product niet leveren, ongeacht of ik het verkeerd geleverde product terugstuur, wat ik wel doe. Om het geleverd te krijgen moet ik het opnieuw bestellen (waarom, ik heb toch al besteld en betaald???) maar tevens raden ze het mij af om opnieuw te bestellen want de kans is groot dat ik weer het verkeerde product zolang ze niet weten wat er fout is gegaan....
Ik neem aan dat je zelf de tegenstrijdigheid in je eigen tekst nu ook wel ziet .. 8)

rpajanssen

Leo The Emperor schreef: Ik neem aan dat je zelf de tegenstrijdigheid in je eigen tekst nu ook wel ziet .. 8)
Het zijn de woorden van Bol... niet van mij...

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rpajanssen

Als je slim bent, dan maak je er geen principezaak van. Volg dus het advies van retourneren en bestel nooit meer wat bij dit ********bedrijfje.

Info:

http://www.bol.com/nl/m/klantenservice/ ... and-belgie

Maxiem.

rpajanssen

Update.

Ik begrijp nog altijd niet waarom iedereen hier de suggestie wekt dat ik het pakket niet zou willen retourneren, dat heb ik nooit beweert, ik heb altijd gezegd dat ik het bij de eerste beste gelegenheid terug zou sturen, en dat is intussen ook gedaan.

Na Bol, is er PostNL, en of de duvel ermee speelt, die raken het pakket kwijt. Als ik Bol al een niet al te beste klantenservice en vind hebben, PostNL is nog even erger. Maar om kort te zijn... wel met 3S code verzonden, en dit heeft Bol als bewijs geaccepteerd dat ik het inderdaad teruggezonden had. Hoewel Bol nu dus geen retourzending ontvangen heeft dankzij PostNL, hebben zij wel toegezegd mij het aankoop bedrag te retourneren. Dat is wel weer een complimentje waard.

Blijft dat Bol geen aftersales klantenservice heeft omdat dat niet bij hun business model past (zij zijn niets meer dan een personal shopping service die voor jouw een order bij een echte winkel plaatsen). Dit is niet erg zolang het goed gaat, maar als het mis gaat, ben je als klant de klos.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gesloten