Gezonde-schoenen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
InekeH
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2024 19:11

Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door InekeH »

Ik heb regenlaarzen besteld bij Gezonde-schoenen.nl. Ze zijn te klein (maat correspondeert niet met normale europese maatvoering). Nu blijkt terugzenden alleen mogelijk naar een adres in China. Kosten: meer dan €80,-. M.a.w. terugsturen is defacto niet mogelijk, want extreem kostbaar. Achteraf is deze info op de website terug te vinden, maar het is natuurlijk van de zotte. Is hier nog iets aan te doen? En mag dit eigenlijk wel, gezien het consumentenrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is inderdaad van de zotte dat er nog steeds mensen zijn die maar blind blijven kopen op vage websites. Jarenlange waarschuwingen, tips van consumentenorganisaties en uren aan zendtijd ten spijt.
Geen verplicht KVK nummer te vinden, een incomplete adres, alles zogenaamd afgeprijsd, levertijden tot 19 werkdagen (dus bijna 3 weken) en retouren naar China.
Wat hier aan te doen is? Eerst kijken waar u gaat kopen en daarna heel snel naar een echte winkel toe. Beschouw deze laarzen als leergeld en troost u met de gedachte dat er dagelijks vele anderen zijn die eerst kopen en daarna pas kijken.

Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

InekeH schreef:
03 jun 2024 19:19
Achteraf is deze info op de website terug te vinden...
Vooraf ook hoor - maar dan moet je er wél even naar kijken :wink:
InekeH schreef:
03 jun 2024 19:19
En mag dit eigenlijk wel, gezien het consumentenrecht?
Retourkosten mogen gewoon voor rekening van de consument komen, dat is bij zoveel webshops zo. Juist daarom moet je vooraf goed kijken.

Alleen als er sprake is van nonconformiteit zijn de kosten voor retour altijd voor de verkoper. Maar die discussie ga ja met een dropshipper als dit niet voeren.

Methusalah
Berichten: 1278
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door Methusalah »

De URL van de website gaf dit eigenlijk al weg. Dat soort samengestelde namen zijn nooit fatsoenlijke bedrijven.

En... tips-f144/het-grote-dropshipperstopic-t202337.html

Arizonakid
Berichten: 1228
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dure les, maar dat zijn de beste, want die vergeet je niet meer. Laarzen op marktplaats en doorgaan met ademen.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Goh, wat een bekende schoenen/laarzen zie ik op die gezonde site voorbij komen. Waar had ik ze meer gezien? Oh ja, https://www.temu.com/nl/womens-shoes-o3 ... e_sn=10009

Goedkoper en gratis retour. Geld snel weer terug.

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, maar die zijn niet in de aanbieding van 120 voor 40 euro. Ineke moest snel toepassen anders liep ze misschien deze fantastische korting mis.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
04 jun 2024 20:01
Ja, maar die zijn niet in de aanbieding van 120 voor 40 euro. Ineke moest snel toepassen anders liep ze misschien deze fantastische korting mis.
Op Temu is de aanbieding van 120 naar 20 euro. :mrgreen: Op Temu weten ze ook wel raad met die fake kortingen, maar dat het fake is weet je. Gaat er om heb je 10 of 20 euro over voor die schoenen of laarzen.

rwolters
Berichten: 1780
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Koop je offline ook zomaar spullen van iemand die je toevallig tegenkomt?

juliomariner
Berichten: 5067
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

rwolters schreef:
04 jun 2024 21:40
Koop je offline ook zomaar spullen van iemand die je toevallig tegenkomt?
Ja hoor afgelopen week op de parkeerplaatsb bij de AH. Een zeer betrouwbare vertegenwoordiger van een zwitsers pannenmerk kon me een set aanbieden die waren overgebleven van een beurs. Na een beetje handelen moht ik ze voor 200 euro meenemen terwijl ze op de beurs 1500 kosten. Koopje toch.
Ik heb de set nog niet geprobeert maar een zwitsers merk dat 1500 euro moet kosten dat kan toch geen zooi zijn toch?

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jammer, die heb ik gemist. Ik had dat ook wel willen scoren voor die prijs.

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gezonde-schoenen.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
04 jun 2024 22:22
Ja hoor afgelopen week op de parkeerplaatsb bij de AH. Een zeer betrouwbare vertegenwoordiger van een zwitsers pannenmerk (…)
Van hem heb ik een luxe bestekcassette gekocht :mrgreen:
Wollen dekens, handgeknoopte tapijten (echte zijde!), gouden horloges (met chronometer!), exclusieve kleding, en wat niet al. Het grootste verschil is dat het tegenwoordig via internet gemakkelijker gaat dan eertijds op parkeerplaatsen of bij busreisjes. Het lijkt wel de menselijke natuur, opgelicht willen worden.

Plaats reactie