LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Godisawoman.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Romy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:01

Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Romy1 »

Hallo,
Zijn er nog meer mensen met negatieve ervaringen met deze webshop?
Onlangs wat bestelt raad jullie aan daar nooit wat te bestellen!
Ik had mijn bestelling geannuleerd en heb na een maand deze alsnog ontvangen inclusief aanmaning en incassokosten. Daarnaast staat in hun voorwaaarden dat zij binnen 24uur op hun mail antwoorden(want een telnr. Hebben zij niet) dit doen zij uiteraard ook niet! Voordat je wat kunt terugsturen moeten zij je een retournummer geven en het retouradres, daar vraag ik nu al 5 dagen om! Nog steeds niets ontvangen, nergens wordt ook een adres vermeldt op de site waarnaar je t kan sturen! Ik zit nu dus met een ongevraagde bestelling en incassokosten! Gelukkig heb ik wel een schriftelijk Bewijs van annulering dus ze hebben geen poot om op te staan.
Mensen bestel hier absoluut nooit wat! Ik snap ook waarom de andere webshops van hen failliet zijn gegaan. Hebben nog meer mensen dit soort ervaringen? Over Theonlinefashionshop.nl heb ik al wel super veel gelezen.

Maar dit zijn dus blijkbaar hele slechte ondernemers en ik denk dat we elkaar daar voor moeten behoeden voor er nog meer gedupeerden zijn!

Als je ooit wat bestelt bewaar alle Emails goed! Iemand een idee welke stappen ik nu kan ondernemen, ben sowieso van plan contact op te nemen met de consumentenbond en heb ook het incassobureau al voorzien van een email met daarin de bevestiging van de webshop om tot annulering over te gaan. Erg vervelend dat ondernemers op deze manier de consument opzadelen met problemen.

Mvg
Romy

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Romy1 schreef:Hallo,
Zijn er nog meer mensen met negatieve ervaringen met deze webshop?
Onlangs wat bestelt raad jullie aan daar nooit wat te bestellen!
Ik had mijn bestelling geannuleerd en heb na een maand deze alsnog ontvangen inclusief aanmaning en incassokosten. Daarnaast staat in hun voorwaaarden dat zij binnen 24uur op hun mail antwoorden(want een telnr. Hebben zij niet) dit doen zij uiteraard ook niet! Voordat je wat kunt terugsturen moeten zij je een retournummer geven en het retouradres, daar vraag ik nu al 5 dagen om! Nog steeds niets ontvangen, nergens wordt ook een adres vermeldt op de site waarnaar je t kan sturen! Ik zit nu dus met een ongevraagde bestelling en incassokosten! Gelukkig heb ik wel een schriftelijk Bewijs van annulering dus ze hebben geen poot om op te staan.
Mensen bestel hier absoluut nooit wat! Ik snap ook waarom de andere webshops van hen failliet zijn gegaan. Hebben nog meer mensen dit soort ervaringen? Over Theonlinefashionshop.nl heb ik al wel super veel gelezen.

Maar dit zijn dus blijkbaar hele slechte ondernemers en ik denk dat we elkaar daar voor moeten behoeden voor er nog meer gedupeerden zijn!

Als je ooit wat bestelt bewaar alle Emails goed! Iemand een idee welke stappen ik nu kan ondernemen, ben sowieso van plan contact op te nemen met de consumentenbond en heb ook het incassobureau al voorzien van een email met daarin de bevestiging van de webshop om tot annulering over te gaan. Erg vervelend dat ondernemers op deze manier de consument opzadelen met problemen.

Mvg
Romy
Ai, heb last van plaatsvervangende schrik als ik probeer een adres voor je te vinden:
https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... T=52790193
en
https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... 7901930000

Dit is het adres wat bij het kvk-nummer hoort dat ze zelf opgeven. Máár: Uitgeschreven uit het Handelsregister.
Ai. Ik vrees dat er meer aan de hand is met dit bedrijfje. Als jij zelf gewoon een bevestiging van annulering hebt, zwart op wit, zou ik ze lekker laten blaten, je hebt bewijs dat je ze gemaild hebt, en momenteel is er geen andere manier om contact met ze te hebben. Blijf gewoon sturen dat je graag een retouradres wil, dan valt jou in ieder geval niets te verwijten, je hebt precies gedaan wat ze vroegen.

Romy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:01

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Romy1 »

Dank voor je reactie! Was mij inderdaad ook al duidelijk geworden! Nu heb ik er wel door veel te googlen eindelijk een 010 nummer gevonden het is van een gewoon huisadres, dat ga ik morgen bellen! Het is in ieder geval niet normaal hoe ze met klanten omgaan. Wat denk jij dat nog verstandig is om te doen? Heb namelijk ook een aanmaning ontvangen en incassokosten, terwijl ik sowieso al nooit een eerste factuur ontvangen had dus dat is al heel raar. Geen idee wat ik nu moet met zo'n pakket en die kosten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Romy1, morgen is het wel zondag, hoor. En vakantietijd. En niet meer bij KvK. Poeh, poeh, probleem. Maar wij zouden zelf, als consument, toch vóór dat we waar dan ook een fiat aan geven voor we de koop aanvinken en betalen toch eens wat meer moeten nakijken of ze ergens bij zijn aangesloten, voorwaarden lezen e.d. Vaak is het ook onze eigen verantwoordelijkheid, met de bestelknop doen we eigenlijk ietsje te vlug "ping". Ja, ook door schade en schande wijs geworden. Hoop dat je toch nog succes kunt boeken.
Toevoeging: je hebt het pakket wel ontvangen, zat daar de factuur dan niet bij?

Romy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:01

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Romy1 »

Ik heb het pakket geannuleerd heb er een bevestiging van ontvangen, di ontving ik zowel het pakket als een aanmaning terwijl ik de eerste factuur al nooit ontvangen heb. Ik heb niet vooraf betaald! Gelukkig! Maakt niet uit of het zondag is morgen het is een huisadres in r'dam waar ik zelf ook vandaan kom dus weet precies waar het is. En tja misschien wel maar wij als consument staan wel meer in ons recht, en in deze ik heb een bestelling gekregen waar ik niet om gevraagd heb! Mijn bestelling was tenslotte geannuleerd, wat ik ook bevestigd gekregen heb. Dat ik dan alsnog een product ontvang daar kan ik als consument niets aandoen

Romy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:01

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Romy1 »

Ps voorwaarden heb ik gelezen. Maar nogmaals mijn bestelling was geannuleerd dus dit is onterecht

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, je hebt gelukkig je geld nog en laat ze maar bewijzen dat je geen moeite hebt gedaan het te retourneren. Hier zeggen we: ze kunnen de gehaktmolen in.

Romy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:01

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Romy1 »

Haha ja zo denk ik al een paar dagen! Ja ben inderdaad blij dat ik niet voor vooraf betalen gekozen heb. Maar maak mij nu wel zorgen om die incasso kosten enz..

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Romy1 schreef:Haha ja zo denk ik al een paar dagen! Ja ben inderdaad blij dat ik niet voor vooraf betalen gekozen heb. Maar maak mij nu wel zorgen om die incasso kosten enz..
Je hebt de overeenkomst ontbonden en je krijgt ongevraagd een product toegestuurd met een rekening. Dat lijkt mij een geval van art. 7:7 BW:
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Romy1 schreef:Haha ja zo denk ik al een paar dagen! Ja ben inderdaad blij dat ik niet voor vooraf betalen gekozen heb. Maar maak mij nu wel zorgen om die incasso kosten enz..
Je hebt toch de bevestiging dat je geannuleerd hebt??!!
Google en lees je een beetje in, dan weet je dat je zorgen om incassokosten onterecht zijn.

Dat zij jouw mail niet beantwoorden, is hun verantwoording.

Maak niet teveel belkosten, verwijs naar je mails en stuur een mail met datum, tijd, naam en inhoud van dat telefoongesprek.

Geen idee wat ik nu moet met zo'n pakket en die kosten.

Met die kosten hoef je niets te doen natuurlijk.

godisawoman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 20:03

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door godisawoman »

Hallo Romy1,

Het is jammer dat je naast de verkeerde en onvolledige info geen bericht meer hebt geplaatst nadat we het netjes met je opgelost hebben.

Ten eerste zijn wij niet uitgeschreven bij de KVK. Wij zijn van rechtsvorm veranderd. Als je godisawoman intypt op de KVK site kun je dit vinden.

Ten tweede worden betalingen en uiteindelijk incasso's niet door ons uitgevoerd maar door Klarna. Een inasso brief krijg je pas na 45 dagen. In de tussentijd zijn er dan al 5 herinneringen en aanmaningen verzonden. Dit zijn wij wettelijk verplicht.

Jou vragen zijn beantwoord en je klacht is netjes opgelost. Als je de tijd neemt om je klacht op internet te zetten is het dan niet netjes om de oplossing ook te vermelden?

Groet,

godisawoman.nl

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

godisawoman schreef:Hallo Romy1,

Het is jammer dat je naast de verkeerde en onvolledige info geen bericht meer hebt geplaatst nadat we het netjes met je opgelost hebben.

Ten eerste zijn wij niet uitgeschreven bij de KVK. Wij zijn van rechtsvorm veranderd. Als je godisawoman intypt op de KVK site kun je dit vinden.

Ten tweede worden betalingen en uiteindelijk incasso's niet door ons uitgevoerd maar door Klarna. Een inasso brief krijg je pas na 45 dagen. In de tussentijd zijn er dan al 5 herinneringen en aanmaningen verzonden. Dit zijn wij wettelijk verplicht.

Jou vragen zijn beantwoord en je klacht is netjes opgelost. Als je de tijd neemt om je klacht op internet te zetten is het dan niet netjes om de oplossing ook te vermelden?

Groet,

god is a woman.nl
ik heb mij altijd al verbaasd over de zwangerschap van maria, maar als god een vrouw blijkt te zijn begrijp ik er echt niets meer van

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze is in ieder geval niet snel met reageren :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

bprosman schreef:Ze is in ieder geval niet snel met reageren :wink:
misschien was ze met zwangerschapsverlof

marjolein0405
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 16:24

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door marjolein0405 »

GodisaWoman!!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Aangezien het hier gaat over een bestelling uit 2012, ik had een lange grijze trui met opdruk besteld. De trui was te groot, ik heb hem terug gestuurd! Niks meer van gehoord, tot nu toe.

Klarna rekeningen en een incasso bedrag van meer als 100 euro. Schandalig want ik heb de trui al 2 jaar niet meer! Ik kan jullie niet bereiken via de email en er is nergens een telefoon nummer te vinden!
Nu heb ik dit ook voorgelegd aan de incasso bureau en ik hoop dat hun mij kunnen helpen!

Maar graag zie ik ook een tegen bericht van jullie!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marjolein0405 schreef:GodisaWoman!!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Aangezien het hier gaat over een bestelling uit 2012, ik had een lange grijze trui met opdruk besteld. De trui was te groot, ik heb hem terug gestuurd! Niks meer van gehoord, tot nu toe.

Klarna rekeningen en een incasso bedrag van meer als 100 euro. Schandalig want ik heb de trui al 2 jaar niet meer! Ik kan jullie niet bereiken via de email en er is nergens een telefoon nummer te vinden!
Nu heb ik dit ook voorgelegd aan de incasso bureau en ik hoop dat hun mij kunnen helpen!

Maar graag zie ik ook een tegen bericht van jullie!
Gezien het feit dat "godisawoman" zo snel reageert (eerste klacht: 21 jul 2012 19:15 - antwoord: 07 feb 2013 20:17 ) - en ook totaal niet inhoudelijk ingaat op de klacht, maar de klant voor leugenaar uitmaakt heb je niet veel kans.

Even een vraag : Kan je nog aantonen dat het retour gezonden is?
Zo ja - maak een kopie van dit bewijs, en stuur dit aan die incassocowboy (per fax of email) met het bericht erbij dat hun incasso onrechtmatig is. Geef aan dat je ze verzoekt de poging te staken, daar je anders aangifte van (poging tot) afpersing zal gaan doen (men dreigt met rechtszaken om een onrechtmatige vordering te kunnen incasseren).
Doe niets per telefoon, tenzij je deze gesprekken kan opnemen - alles ivm bewijsvoering.
Zorg dat je een dossier opbouwt, veel incassocowboys zijn niet zo nauw met volgen van regeltjes.

Klarna AB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2014 14:08

Re: Godisawoman.nl

Ongelezen bericht door Klarna AB »

Hoi Marjolein0405,

In je bericht geef je aan dat je rekeningen ontvangt van ons voor een bestelling van twee jaar geleden. Wij helpen je graag verder wanneer je vragen of opmerking hebt over een factuur bij Klarna.

Je kan contact met ons opnemen door te bellen naar het telefoonnummer 020-808 28 52 of door het contact formulier in te vullen op onze website www.klarna.nl/klantenservice.

Is je factuur inmiddels overgedragen naar ons partner-incassobureau Segoria, kan je het beste direct met hun contact opnemen door te bellen naar 020-808 28 54.

Wij zien je telefoontje of e-mail graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jasper Baas
Servicevertegenwoordiger
Klarna AB

Gesloten