LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gesloten
GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

"Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door GLGriffioen »

Mijn vrouw had via de APP store van Apple een schijnbaar gratis App gedownload: ColorDream - Coloring book, ColorDream Plus . Nergens wordt aangegeven dat hieraan verplichte kosten verbonden zitten. Na downloaden blijkt het echter een "gratis" proefabonnement van 3 dagen te zijn, welke daarna wordt omgezet naar een betaald abonnement van meer dan 50 euro/maand (tenzij je binnen 3 dagen zelf annuleert) !! Ik vind dit pure misleiding en het misdadig dat Apple aan dit soort oplichting meewerkt. Je verwacht ook niet dat je voor dit soort Apps zoveel geld moet betalen, maar bij Apple heeft schijnbaar alles een gouden rand..

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door Lowieze »

U schrijft zelf al 'schijnbaar gratis', dus gratis stond er niet bij toen u de App hebt gedownload. Bovendien had u binnen 3 dagen kunnen opzeggen.
Wat is hier misleidend aan?
Goed lezen is ook een kunst!

GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door GLGriffioen »

Lowieze schreef:U schrijft zelf al 'schijnbaar gratis', dus gratis stond er niet bij toen u de App hebt gedownload. Bovendien had u binnen 3 dagen kunnen opzeggen.
Wat is hier misleidend aan?
Goed lezen is ook een kunst!
Bij betaalde Apps staat een bedrag waarmee je akkoord moet gaan, voordat je de App kunt downloaden. Daar kies je wel bewust voor.
Als ik een gratis App download staat er ook gratis bij (soms met de vermelding van IN-App aankopen) maar daar kies je dan wel bewust voor.
Er wordt met geen woord gerept over een verplicht (proef)abonnement en dat vind ik misleiding!

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door Lowieze »

Ik heb even gekeken, maar ik zie toch duidelijk erbij staan 'in-app aankopen'. Misschien niet goed gekeken?

rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door rvjapio »

Er zijn duizenden apps fratis te downloaden die vervolgens een proetijd blijken te hebben. Die kan je dus ook gewoon weer verwijderen. Elk bedrijf doet dat.
Als ik elke keer moet gaan denken met misdadigers te maken te hebben dan kan ik beter van internet af... goed voor de gemoedsrust.

taxikemperman
Berichten: 636
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door taxikemperman »

1) er staat in-app aankopen
2) in de tekst over de app onder het woord downloaden wordt gesproken over een lidmaatschap met daarbij de prijzen
Ik heb de app niet gedownload dus verder kan ik het niet bekijken

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door kweenie »

Bij veel apps is de app zelf wel gratis, maar niet je voor de content betalen. Simpel voorbeeld is een e-book app, waarbij de app zelf tamelijk nutteloos is zover de (betaalde) boeken. Daarom is het verstandig om altijd goed te kijken wát er precies gratis is. En waar je voor zou moeten betalen.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door Lady1234 »

Als je het woordje “more” aanklikt, kunt u alles over due abonnementen lezen.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door fred- »

maar bij Apple heeft schijnbaar alles een gouden rand..
Als ze een iPhone kunnen verkopen voor meer dan €1300,- en er is een wachtlijst om te kopen is dat een juiste conclusie.
https://reserve-prime.apple.com/NL/nl_N ... ?channel=1

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door renewouters »

kweenie schreef:Bij veel apps is de app zelf wel gratis, maar niet je voor de content betalen. Simpel voorbeeld is een e-book app, waarbij de app zelf tamelijk nutteloos is zover de (betaalde) boeken. Daarom is het verstandig om altijd goed te kijken wát er precies gratis is. En waar je voor zou moeten betalen.
Boerenverstand is in de meeste gevallen al voldoende lijkt me. Gratis kan niet, zeker niet als je veel rich content krijgt.

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: "Gratis" APPS in Apple store met abo van 50e/maand!

Bericht door 16again »

Mijn boerenverstand zegt me dat prijzen duidelijk vermeld dienen te zijn, en niet ergens verstopt in de kleine lettertjes.

Gesloten