LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon kitesurfen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Bakker24

Groupon kitesurfen

Ongelezen bericht door Bakker24 »

Ik heb een gevalletje groupon waarover ik graag hoor hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Ik heb op 23.05.2013 een groupon gekocht voor een 4 uur durende kitesurf les voor 4 personen. Wij hebben een reservering gemaakt om de groupon te verzilveren. Deze reservering werd door de kitesurfschool een dag van te voren geannuleerd. Omdat wij met een nieuwe reservering in de knoop kwamen met de verloop datum van 15.07.2013 heb ik contact opgenomen met de kitesurfschool. Die hebben mij toegezegd dat ik de groupon nog wel tot eind augustus zou kunnen verzilveren. Ik heb daarom een nieuwe reservering gemaakt voor 18.08.2013. Deze reservering werd op 24.07.2013 ( 9 dagen na het verlopen van de groupon) wederom door de kitesurfschool geannuleerd. Wij konden kiezen of 2,3 of 4 augustus de groupon verzilveren of € 35,- pp bij betalen om later nog een keer een kitesurfles te kunnen volgen. Omdat geen van ons op 2,3 of 4 augustus kon en bijbetalen voor ons geen optie is, zijn wij niet op het aanbod ingegaan.

Ik heb nu contact opgenomen met Groupon om mijn geld terug te ontvangen. Echter zijn zij enkel bereid om credits terug te geven, die een jaar geldig zijn voor andere groupon deals.
Ik neem geen genoegen met credits, ik wil mijn aankoopbedrag terug. Heeft iemand een goede tip hoe ik dat het beste en snelste voor elkaar krijg.
Het komt in mijn ogen hier op neer. Ik heb een overeenkomst met groupon die, door het niet nakomen van gemaakte afspraken met hun partner, niet nagekomen word. Het feit dat de groupon verlopen is volgens mij niet relevant voor het wel of niet restitueren van het aankoopbedrag, de groupon is niet gebruikt en kan ook niet meer gebruikt worden.

Ik hoor graag!

Harrie Kierie

Re: Groupon kitesurfen

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bakker24 schreef:Ik heb een gevalletje groupon waarover ik graag hoor hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Ik heb op 23.05.2013 een groupon gekocht voor een 4 uur durende kitesurf les voor 4 personen. Wij hebben een reservering gemaakt om de groupon te verzilveren. Deze reservering werd door de kitesurfschool een dag van te voren geannuleerd. Omdat wij met een nieuwe reservering in de knoop kwamen met de verloop datum van 15.07.2013 heb ik contact opgenomen met de kitesurfschool. Die hebben mij toegezegd dat ik de groupon nog wel tot eind augustus zou kunnen verzilveren. Ik heb daarom een nieuwe reservering gemaakt voor 18.08.2013. Deze reservering werd op 24.07.2013 ( 9 dagen na het verlopen van de groupon) wederom door de kitesurfschool geannuleerd. Wij konden kiezen of 2,3 of 4 augustus de groupon verzilveren of € 35,- pp bij betalen om later nog een keer een kitesurfles te kunnen volgen. Omdat geen van ons op 2,3 of 4 augustus kon en bijbetalen voor ons geen optie is, zijn wij niet op het aanbod ingegaan.

Ik heb nu contact opgenomen met Groupon om mijn geld terug te ontvangen. Echter zijn zij enkel bereid om credits terug te geven, die een jaar geldig zijn voor andere groupon deals.
Ik neem geen genoegen met credits, ik wil mijn aankoopbedrag terug. Heeft iemand een goede tip hoe ik dat het beste en snelste voor elkaar krijg.
Het komt in mijn ogen hier op neer. Ik heb een overeenkomst met groupon die, door het niet nakomen van gemaakte afspraken met hun partner, niet nagekomen word. Het feit dat de groupon verlopen is volgens mij niet relevant voor het wel of niet restitueren van het aankoopbedrag, de groupon is niet gebruikt en kan ook niet meer gebruikt worden.

Ik hoor graag!
Misschien had je even de voorwaarden moeten lezen voor je hier aan begon.
2.6.3 Heb je een probleem, neem dan eerst contact op met het Bedrijf, probeer het probleem samen op te lossen en zorg ervoor dat je dat binnen de daarvoor geldende voorwaarden (waaronder termijn(en) en vorm(en)) doet, bijvoorbeeld als het gekochte Product gebrekkig is dan moet je het Bedrijf daarvan in kennis stellen binnen bekwame tijd nadat je het gebrek hebt ontdekt (waarbij twee maanden na ontdekking tijdig is). Als dat niet lukt, neem dan contact op met Groupon. Groupon zet desgewenst graag haar relatie met het Bedrijf in om het probleem op te lossen, ook in die gevallen waarin zij niet verantwoordelijk is. Jij blijft echter verantwoordelijk voor het voldoen aan de voorwaarden die gelden tussen jou en het Bedrijf. Lukt Groupon het ook niet het probleem samen op te lossen, dan ligt het eraan of het probleem betrekking heeft op het inwisselen van de Voucher of de Dienst of het Product. Ligt het aan het inwisselen van de Voucher, dan zal Groupon je verder proberen te helpen volgens de voorwaarden in artikel 3. Ligt het aan de Dienst of het Product, dan kan Groupon je helaas niet verder helpen, tenzij het bedrijf niet meer bestaat.

3.1 Problemen, Voucher niet nog gebruikt en nog niet verlopen: Neem wanneer je problemen hebt met het inwisselen van je Voucher contact met ons op. Terugbetalingsverzoeken voor ongebruikte Vouchers die nog niet verlopen zijn worden op de volgende wijze behandeld:

In eerste instantie proberen wij altijd om je toch de ervaring te bieden waarvoor je de Voucher hebt gekocht.
Wanneer het inwisselen van je Voucher niet lukt, zonder dat je er zelf wat aan kan doen, krijg je van ons een Groupon-tegoed om een andere ervaring te proberen, mits je artikel 2.6.3 hebt gevolgd.
Indien het inwisselen van je Voucher niet lukt zonder dat je er zelf wat aan kan doen, kan je in sommige gevallen in plaats van Groupon-tegoed de Aankoopprijs van je Voucher van ons terug krijgen. Dit zullen wij per geval beoordelen aan de hand van de specifieke omstandigheden en mits je artikel 2.6.3 hebt gevolgd.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Mwa, ik vind dat de kitesurfschool ernstig te kort schiet.
Wij hebben wel eens een VV bon gescored bij BBQ hillegom , 3 maanden geldig.
De eigenaars maakten er totaal geen probleem van om na die periode te reserveren.
BBQ Hillegom staat wel erg hoog aangeschreven , maar dat terzijde.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Fijn Hawk...daar heeft TS wat aan....volslagen irrelevante opmerking.

Gesloten