LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gsmweb t-mobile g1

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
xmv6
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2010 21:19

gsmweb t-mobile g1

Ongelezen bericht door xmv6 »

Hallo,

Gisteren via GSMWEB een t-mobile G1 google telefoon ontvangen. De levering, was net als de afhandeling van de contractverlening sneller dan het licht.
Helaas bleek bij uitpakken van de handel al snel dat er iets niet goed was met het toestel.
Volgens de installatie handleiding moet een google account ingevoerd worden om vervolgens aangemeld te worden.
Bij deze procedure komt het toestel niet verder dan een melding over netwerkproblemen, of een eventueel verouderde sim kaart. Vervolgens is er niets meer mogelijk met het toestel behalve het opnieuw proberen (zonder resultaat) of uitschakelen. De simkaart kan overigens wel data verzenden en ontvangen in een ander toestel, en met een ander t-mobile simkaart heb ik hetzelfde resultaat.
Toch voor de zekerheid vandaag naar een gebied gegaan met goede G3 dekking en het opnieuw geprobeerd, maar wederom met teleurstellende resultaten.
Dus uiteindelijk toch maar de t-mobile klantenservice gebeld. Daar wist men mij te vertellen dat het toestel ook zonder de google aanmelding gewoon moest werken, en dat het toestel waarschijnlijk defect is.
Op advies van de klantensevice afgereisd naar de t-mobileshop in de verwachting een nieuw toestel te kunnen scoren.
Helaas was de medewerker het niet eens met de telefonische klantenservice en wilde het door GSMWEB geleverde toestel niet ruilen. Wel was hij zo behulpzaam om een harde reset op het toestel uit te voeren om het alsnog tot leven te wekken. Maar ook deze operatie mocht niet baten. De G1 patient bleef zwijgen.
Vervolgens met mijn klacht toch maar naar GSMWEB gebeld (ondanks hun afschrikbrief, dat ik voor reparaties bij t-mobile moet zijn).
De (getrainde) call-center medewerker kon na mijn verhaal niet meer uitbrengen dan dat de procedure verlangt dat ik het toestel bij t-mobile ter reparatie aanbied, en dat GSMWEB totaal niet aansprakelijk is voor een door hen geleverd product omdat er een simlock op het toestel aanwezig is.
Nu heb ik de man meermaals getracht uit te leggen dat ik bij GSMWEB een product heb gekocht wat niet een de leveringseisen voldoet, namelijk een niet werkend product. En dat ik nu dit product wil omruilen voor een werkend apparaat.
Helaas blijkt GSMWEB dit probleem absoluut niet op te willen lossen, terwijl ik van mening ben dat als men mij iets verkoopt ik recht heb op een goed product en als dit niet zo is, ik het om kan ruilen en dat ik niet naar een derde partij, de leverancier wordt doorverwezen.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: gsmweb t-mobile g1

Ongelezen bericht door opperbom »

Het toestel zal waarschijnlijk geen defect hebben , dus omruilen zal geen zin hebben. Probleem bij dit toestel is dat je inderdaad pas verder kan na het invoeren van je gmail account. Echter omdat standaard niet de juiste instellingen voor je internet er niet instaan gaat dit niet lukken. Deze instellingen kun je pas invullen nadat je de gegevens van je gmail account hebt ingevuld. Je zit dus in een loop waar je niet uit lijkt te kunnen komen.

Wat ik gedaan heb is eerst een wifi-verbinding aangelegd , daarna je gmail accountgegevens ingevuld , en daarna (na de verdere installatie) de instellingen voor mobiel internet ingegeven. Werkt perfect.


Succes.

xmv6
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2010 21:19

Re: gsmweb t-mobile g1

Ongelezen bericht door xmv6 »

maar ik kom bij dit toestel niet eens bij de verbindingsinstellingen. Ik heb ook wifi, maar daar maakt het toestel geen gebruik van en ik zou ook niet weten hoe deze instelling tot stand zouden moeten komen.
Bij de t-mobile shop wist men er ook niet verder mee te komen.
Volgens de technische helpdesk van t-mobile zou je op z'n minst bij deze instellingen moeten kunnen komen zonder dat het toestel online is.
Het lijkt me sterk dat je standaard high tech trucs moet uithalen om een toestelletje aan de praat te krijgen

In ieder geval wordt het toestel woensdag omgeruild voor een nieuwe door t-mobile. GSM web laat het hier in ieder geval flink afweten.

Gesloten