LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge verzendkosten 3x8 schoorsteentechniek

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Peter1234

Hoge verzendkosten 3x8 schoorsteentechniek

Ongelezen bericht door Peter1234 »

Hallo

Afgelopen week wat kachelbuis besteld bij "3x8 schoorsteentechniek". Moest voor wat spullen €47,50 verzendkosten betalen. Afin nadat de spullen werden afgeleverd door TNT(hoefde nergens voor te tekenen), zag ik de werkelijke verzendkosten €12,20. Een klein verschil van €35,30. Gebeld, maar kreeg daar een slap verhaal te horen bv. ja bij sommige klanten schiet ik er voor een paar euro's bij in.
Mensen kijk uit met bedrijven die hun spullen als goedkoopste van Nederland aanbieden, maar dit dubbel en dwars terug halen via absurd hoge verzendkosten, die niet gemaakt worden.

crazyme

Re: Hoge verzendkosten 3x8 schoorsteentechniek

Ongelezen bericht door crazyme »

Je bent vooraf akkoord gegaan met de verzendkosten. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Peter1234 schreef:Hallo

Afgelopen week wat kachelbuis besteld bij "3x8 schoorsteentechniek". Moest voor wat spullen €47,50 verzendkosten betalen. Afin nadat de spullen werden afgeleverd door TNT(hoefde nergens voor te tekenen), zag ik de werkelijke verzendkosten €12,20. Een klein verschil van €35,30. Gebeld, maar kreeg daar een slap verhaal te horen bv. ja bij sommige klanten schiet ik er voor een paar euro's bij in.
Mensen kijk uit met bedrijven die hun spullen als goedkoopste van Nederland aanbieden, maar dit dubbel en dwars terug halen via absurd hoge verzendkosten, die niet gemaakt worden.
Dat heet normaliter "shipping and handling" op zijn engels, wat goed de lading dekt. Aangezien men die materialen ook nog klaar maken voor verzending, en dat kost wat meer tijd dan bij een nieuwe GSM/Camera/MP3 speler/ die ze bij een gemiddelde webshop even in een standaard kartonnen doosje drukken en afgeven aan TNT.

Wat jij zag zijn de vervoerskosten die de vervoerder berekend voor het afleveren bij je thuis, en dat is slechts een deel van de totale verzendkosten.

Nou kunnen we het argument maken dat die extra kosten in de productprijs zouden moeten zitten, maar aangezien de bepalende factor bij internetwinkels meestal de prijs is, zou de webwinkel in kwestie er zich daarmee mogelijk uit de markt prijzen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat mij betreft zouden de verzendkosten gewoon de daadwerkelijke kosten mogen zijn + mss paar eurootjes extra voor de moeite.

Dit is gewoon teveel.

sjohie

sephora30 schreef:Wat mij betreft zouden de verzendkosten gewoon de daadwerkelijke kosten mogen zijn + mss paar eurootjes extra voor de moeite.

Dit is gewoon teveel.
Hoeveel tijd en moeite, dus geld, zou het verzendklaar maken van "wat kachelbuis" kosten is dus de vraag.

Mijn digitale camera en flatscreen tv werden beiden met TNT bezorgd, maar de verzendkosten van de TV waren tóch 3x zo hoog. :wink:

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

crazyme schreef:Je bent vooraf akkoord gegaan met de verzendkosten. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dit soort bedrijven werken vaak gewoon met een vast bedrag voor verzendkosten. Of je nou 2 schroefjes bestelt of een complete schoorsteen, het is gewoon hetzelfde bedrag. Als dit gewoon duidelijk aangegeven staat, wat ongetwijfeld het geval is, is het aan jou zelf om te beslissen of je er iets koopt of niet. De werkelijke kosten zijn niet relevant, aangezien je gewoon akkoord gaat met hetgeen ze aanbieden.

sephora30

Ja de klant is akkoord gegaan omdat ie dacht dat dat de werkelijke kosten waren. Had ie geweten dat het maar 12 zoveel was had ie het mss niet besteld.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

sephora30 schreef:Ja de klant is akkoord gegaan omdat ie dacht dat dat de werkelijke kosten waren. Had ie geweten dat het maar 12 zoveel was had ie het mss niet besteld.
Zoals sjohie al aangeeft zijn de kosten die PostNL rekent slechts een deel van de kosten die gepaard gaan met verzending.

sephora30

Dat is jouw mening, de mijne is het niet. Ik vind deze kosten veel te hoog.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

sephora30 schreef:Dat is jouw mening, de mijne is het niet. Ik vind deze kosten veel te hoog.
Het is een feit dat de kosten van verzending meer omvatten dan de porto, daar kun je nauwelijks een 'mening' over hebben (tenzij inpakken natuurlijk gratis wordt gedaan).

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Dat is jouw mening, de mijne is het niet. Ik vind deze kosten veel te hoog.
En dat is dan weer uw mening.

Ik denk dat u bij veel bedrijven nog wel eens bedrogen uitkomt als ze alle werkelijke kosten voor verzending apart doorberekenen, zoals de verpakkingsmaterialen, arbeidsloon, administratiekosten enz.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier om een algemene voorwaarde. Die mogen niet onredelijk bezwarend zijn, ook niet wanneer er vooraf mee akkoord is gegaan.
Emmy75 schreef:Ik denk dat u bij veel bedrijven nog wel eens bedrogen uitkomt als ze alle werkelijke kosten voor verzending apart doorberekenen, zoals de verpakkingsmaterialen, arbeidsloon, administratiekosten enz.
Ik vind dat toch vreemd. Zo kunnen wel alles wel in rekening gaan brengen.

sjohie

alfatrion schreef:Het gaat hier om een algemene voorwaarde. Die mogen niet onredelijk bezwarend zijn, ook niet wanneer er vooraf mee akkoord is gegaan.
Emmy75 schreef:Ik denk dat u bij veel bedrijven nog wel eens bedrogen uitkomt als ze alle werkelijke kosten voor verzending apart doorberekenen, zoals de verpakkingsmaterialen, arbeidsloon, administratiekosten enz.
Ik vind dat toch vreemd. Zo kunnen wel alles wel in rekening gaan brengen.
Dit lijkt me in dit geval geen argument, aangezien ze de levering ook deugdelijk dienen af te handelen? Dit vergt enige inspanning qua verpakken, en de hiervoor benodigde materialen. Die tijd en materialen kosten geld, en zijn dus, aangevuld met de portokosten bij in dit geval TNT, in totaal de verzendkosten.

Het komt neer op de vraag of ~30 euro voor het verpakken en verzendklaar maken van kachelbuizen reëel is, en dat is lastig beoordelen, we weten nota bene niet eens hoe groot/zwaar de zending was.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:Dit lijkt me in dit geval geen argument, aangezien ze de levering ook deugdelijk dienen af te handelen?
Dit? Waar reageer je nu op? Gemakshalve knip en je plak je mijn gehele bericht, dus kan ik niet meer zien waar je op reageert.

crazyme

sephora30 schreef:Ja de klant is akkoord gegaan omdat ie dacht dat dat de werkelijke kosten waren. Had ie geweten dat het maar 12 zoveel was had ie het mss niet besteld.
Hij koopt ook spullen bij dat bedrijf. Denk je werkelijk dat dit bedrijf dat voor kostprijs doet ?

Het is misschien verbazingwekkend, maar hij verkoopt (hopelijk) voor een hogere prijs dan het hem daadwerkelijk kost. En die winst die steekt hij gewoon in zijn eigen zak (na ruim de helft te hebben gedeeld met de maatschappij)

Mag hij de winst niet houden van jou ?

En als hij wel winst mag maken op de producten, waarom dan niet op het transport?

De klant bepaalt toch zeker zelf of hij het er voor over heeft of niet ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Het gaat hier om een algemene voorwaarde. Die mogen niet onredelijk bezwarend zijn, ook niet wanneer er vooraf mee akkoord is gegaan.
Het gaat om de prijs van de dienst 'het verzenden' welke net zo makkelijk als product gezien kan worden. Als dit vooraf helder was, is er niet zo'n probleem. TS had het wellicht ook kunnen ophalen bijvoorbeeld, maarja voor dat bedrag kan men ook niet zover meer gaan rijden met een auto.

sephora30

ArneLH schreef:
Het is een feit dat de kosten van verzending meer omvatten dan de porto, daar kun je nauwelijks een 'mening' over hebben (tenzij inpakken natuurlijk gratis wordt gedaan).
En het is ook een feit dat die niet altijd worden doorberekend aan de klant. Tenminste, niet zijnde als verzendkosten.

sephora30

crazyme schreef:
Misschien had de 'klant', in dit geval de ts, de spullen wel helemaal niet daar besteld als hij geweten had wat de daadwerkelijke kosten waren.

crazyme

sephora30 schreef:
crazyme schreef:
Misschien had de 'klant', in dit geval de ts, de spullen wel helemaal niet daar besteld als hij geweten had wat de daadwerkelijke kosten waren.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Misschien had ik dat [vul hier maar iets in] niet gekocht wanneer ik het elders goedkoper had kunnen kopen.....

En het is allemaal zo eenvoudig : Winkel biedt iets aan, klant zegt ja of nee en iedereen is gelukkig.

Behalve wanneer je leven bestaat uit twijfelen. Dan ben je altijd bang om een verkeerde beslissing te nemen.

Thats life !

Gesloten