LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] i-Phone met Poolse (?) gebruiksaanwijzing
i-Phone met Poolse (?) gebruiksaanwijzing
Bij Wehkamp een i-Phone 4 besteld. Vlot geleverd en betaling achteraf. Allemaal prima. Maar ik kan er feitelijk niets mee, want de bijgeleverde start-up handleiding is in het Pools of Tsjechisch (?)
Gebeld met klantenservice. Moest de gebruiksaanwijzing maar downloaden... Vreemde manier van doen. Zo ga je niet met je klanten om, dus ding gaat terug en Wehkamp is exit.
Gebeld met klantenservice. Moest de gebruiksaanwijzing maar downloaden... Vreemde manier van doen. Zo ga je niet met je klanten om, dus ding gaat terug en Wehkamp is exit.
Re: i-Phone met Poolse (?) gebruiksaanwijzing
misschien koopt wehkamp ze goedkoop in polen?
daar zijn de prijzen waarschijnlijk lager
daar zijn de prijzen waarschijnlijk lager
Maar goed ook dat je hem terugstuurd, want als er iets mis mee is kan je waarschijnlijk fluiten naar je garantie. Hebben al een hoop dingen over op het internet gestaan.
Mijn (ex) vrouw , en kinderen hebben ook zo'n ding maar de handleiding nog nooit nodig gehad. Je zet dat ding aan en je wacht gewoon tot jouw taal voorbij komt.Maar ik kan er feitelijk niets mee, want de bijgeleverde start-up handleiding is in het Pools of Tsjechisch (?)
Vervolgens kun je hem verder in de door jouw gekozen taal verder installeren.
Wehkamp is je garantiepartner dus dat is onzin.Maar goed ook dat je hem terugstuurd, want als er iets mis mee is kan je waarschijnlijk fluiten naar je garantie. Hebben al een hoop dingen over op het internet gestaan
tienalf schreef:Bij Wehkamp een i-Phone 4 besteld. Vlot geleverd en betaling achteraf. Allemaal prima. Maar ik kan er feitelijk niets mee, want de bijgeleverde start-up handleiding is in het Pools of Tsjechisch (?)
Ik heb ook een iphone 4. Niet bij wehkamp maar bij belcompanie gekocht.
Er zitten een aantal boekjes bij in denk wel 20 talen waarvan een aantal paginina's in nederlands.
Op starten is erg simpel als je de juiste taal kiest. Wil je echt alles weten over de functies zal je toch echt handleiding moeten downloaden.
Dat is tegenwoordig bij vrijwel alle apparatuur zo,of was dat nog niet opgevallen
Als u de phone ergens anders koopt zit er ook enkele boekjes waaronder ook pools bij.
Ik heb ook de uitgebreide handleiding op mijn pc gedownload net als die van samsung en htc opgeslagen
Dus i.p.v opgefokt te reageren had u al lang kunnen bellen.
Gr henk
@ Henk 51. Er zat uitsluitend een heel summier dun "boekje" bij in het Pools of Tsjechisch. Verder helemaal niets. dus ook geen andere talen.
Dan download je hem toch eventjes probleem opgelosttienalf schreef:@ Henk 51. Er zat uitsluitend een heel summier dun "boekje" bij in het Pools of Tsjechisch. Verder helemaal niets. dus ook geen andere talen.
Gr henk
Sorry, maar ik zie hier ook het probleem niet zo van in.
De handleiding is zo te downloaden via internet.
Uitgebreide handleidingen zitten tegenwoordig bijna standaard niet meer bij dit soort producten.
De handleiding is zo te downloaden via internet.
Uitgebreide handleidingen zitten tegenwoordig bijna standaard niet meer bij dit soort producten.
Als je bij een winkel een product koopt dan mag je verwachten dat er een Nederlandse handleiding bij zit, tenzij anders aangegeven. Je kunt de verkoper vragen deze na te sturen.
@ alfatrion. Dat vind ik ook. Ik verwacht geen uitgebreide handleiding, maar wel een eerste opstap in een voor mij begrijpelijke taal. Een Nederlands bedrijf hoort een product te leveren in Nederland met een begrijpelijke Nederlandstalige info. Hoeft geen uitgebreide manuel te zijn. Wij hebben een bedrijf in voedingsmiddelen en wij zijn verplicht Nederlandstalige info te vermelden op het etiket als het product in Nederland wordt verkocht. Is toch niet zo gek? Als Wehkamp er nu zelf een Nederlandstalige info bij had gedaan, had ik e.e.a. kunnen billijken. Maar nu is het gewoon respectloos naar de klant en dat pik ik gewoon niet. Bovendien zijn we niet allemaal zo verrekt te handig met die smartphones. Ik in ieder geval niet. Het is behoorlijk nieuw voor me en als je dan uitsluitend iets van Pools krijgt aangeleverd als basisinfo, dan doe je dat m.i. als leverancier niet goed.
ik dacht zelfs dat het verplicht was een NL-gebruiksaanwijzing mee te verpakken...
Heb je het toestel ook aangezet ?@ Henk 51. Er zat uitsluitend een heel summier dun "boekje" bij in het Pools of Tsjechisch. Verder helemaal niets. dus ook geen andere talen.
Dan zie je namelijk alle talen voorbijkomen en kun je kiezen, OOK Nederlands.
Neem aan dat de je aan/uit knop wel kunt vinden zonder handleiding.Bovendien zijn we niet allemaal zo verrekt te handig met die smartphones.
Batterij hoef je bij een iPhone niet te plaatsen.
Op youtube staan filmpjes die de handleiding visueel maken
Hoop wel dat ts de juiste sim heeft voor een iphone anders is dat weer een andere ergenis.
Tip dat rare dingetje dat ook in de doos zit is om de micro sim te plaatsen. Is ook een mooi instructie filmpje van op you tube.
Dus zonder lezen aan de gang met de iphone dankzij youtube
Gr henk
Hoop wel dat ts de juiste sim heeft voor een iphone anders is dat weer een andere ergenis.
Tip dat rare dingetje dat ook in de doos zit is om de micro sim te plaatsen. Is ook een mooi instructie filmpje van op you tube.
Dus zonder lezen aan de gang met de iphone dankzij youtube
Gr henk
@Henk51,
Handleiding is ook te downloaden maar dat wil TS niet.
Maar voor mensen die (nog) niet handig zijn met een smartphone misschien nog wel een betere optie dan een "papieren" handleiding.
Handleiding is ook te downloaden maar dat wil TS niet.
Maar voor mensen die (nog) niet handig zijn met een smartphone misschien nog wel een betere optie dan een "papieren" handleiding.