Op 11-2-2011 heb ik via ibood de toen geldende aanbieding, een guitar hero bundle voor de wii, gekocht en meteen betaald. Er werd maar niet geleverd ondanks dat er wel steeds werd gezegd dat het onderweg was en dat het binnenkort geleverd zou worden. Nu heeft ibood vorige weet laten weten niet te kunnen leveren en het geld terug te storten. Ze ontbinden dus eenzijdig de koop. Ze geven geen alternatief en reageren alleen door te zeggen dat ze niet kunnen leveren. Opmerkingen in het forum van ibood die hun niet aanstaan worden meteen verwijderd.
Mijn vraag is of ze zomaar kunnen annuleren. Hebben ze geen leveringsplicht. En als het echt niet meer leverbaar is of iets dergelijks moeten ze dan niet een alternatief aanbieden.
Bij ibood krijg ik geen reactie meer dus daarom hoop ik op deze manier er achter te kunnen komen wat nog mogelijk is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ibood.com
Re: Ibood.com
Jammer dat mensen zoals jij meteen grijpen naar middelen zoals Tros Radar.
Ik volg al een tijdje het topic op het forum van iBOOD. In je verhaal mis ik een aantal feiten.
1. iBOOD heeft te kennen gegeven dat hun leverancier in gebreken is gebleven en er geen alternatief is.
2. Alle kopers zullen een kortingsbon ontvangen en het volledige aankoop bedrag terug krijgen.
3. De berichten op het forum die verwijderd worden zijn of te onbeschoft voor woorden, of roepen op tot gezamenlijke acties. Of voldoen niet aan de forum regels. Natuurlijk kan een webwinkel dat niet op zijn of haar website laten staan. Het is al uniek dat ze überhaupt toestaan commentaar te leveren. Lang niet alle negatieve uitingen worden verwijderd.
Ik ben nog steeds een trouw iBOOD klant. Ja de levertijden zijn wat langer, ja de communicatie mag beter, maar altijd word alles netjes opgelost als er een probleem ontstaat. De prijs is er zeker naar om deze dingen voor lief te nemen.
Jammer dat er altijd mensen zullen zijn die niet willen inzien dat een situatie zoals overmacht ook wel eens in het bedrijfsleven plaats vind.
Ik volg al een tijdje het topic op het forum van iBOOD. In je verhaal mis ik een aantal feiten.
1. iBOOD heeft te kennen gegeven dat hun leverancier in gebreken is gebleven en er geen alternatief is.
2. Alle kopers zullen een kortingsbon ontvangen en het volledige aankoop bedrag terug krijgen.
3. De berichten op het forum die verwijderd worden zijn of te onbeschoft voor woorden, of roepen op tot gezamenlijke acties. Of voldoen niet aan de forum regels. Natuurlijk kan een webwinkel dat niet op zijn of haar website laten staan. Het is al uniek dat ze überhaupt toestaan commentaar te leveren. Lang niet alle negatieve uitingen worden verwijderd.
Ik ben nog steeds een trouw iBOOD klant. Ja de levertijden zijn wat langer, ja de communicatie mag beter, maar altijd word alles netjes opgelost als er een probleem ontstaat. De prijs is er zeker naar om deze dingen voor lief te nemen.
Jammer dat er altijd mensen zullen zijn die niet willen inzien dat een situatie zoals overmacht ook wel eens in het bedrijfsleven plaats vind.
Ik heb een koopovereenkomst met ibood, niet met zijn leverancier.iBOOD heeft te kennen gegeven dat hun leverancier in gebreken is gebleven en er geen alternatief is
Geen alternatief. Er zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Gratis verzendkosten bij je volgende aankoop. Denk je niet dat het vertrouwen weg is.Alle kopers zullen een kortingsbon ontvangen en het volledige aankoop bedrag terug krijgen
Veel zijn echt niet onbeschoft maar stellen kritische vragen.De berichten op het forum die verwijderd worden zijn of te onbeschoft voor woorden, of roepen op tot gezamenlijke acties
Wat is er mis met gezamenlijke acties. Het betreft een heleboel gedupeerden.
Ik ben bang dat je niet alleen klant bent maar ook betrokken bij ibood gezien de snelle reactie. Was jullie klantenservice maar zo snel met antwoorden.Ik ben nog steeds een trouw iBOOD klant
Het in gebreke zijn van de leverancier is niet het probleem van TS, deze heeft een ovk met iBOOD.iBOOD heeft te kennen gegeven dat hun leverancier in gebreken is gebleven en er geen alternatief is.
Een winkelier kan een koopovk niet zomaar ontbinden. Indien het product met geen mogelijkheid meer geleverd kan worden, dan kan de winkelier niet aan de verplichting van de ovk voldoen, helder maar dan moet de klant wel schadeloos gesteld worden. Indien de winkelier het product wel elders zou kunnen betrekken en evt duurder dan is dat het probleem van de winkelier.
Zoals blijkt is het product vooruit betaald. Lijkt mij dat een kleine rentevergoeding op zijn minst op zijn plaats is. Dan gaat het niet echt om het bedrag maar om het principe.
Beste Radar,
Ook ik heb het betreffende iBood artikel aangekocht en krijg deze nu dus niet aangeleverd.
Het gaat overgens om het volgende artikel:
Band Hero Super Bundle met Game, gitaar, Drum en Microfoon voor € 69,95.
Echt een geweldige actie, normaal is dit pakket gemiddeld € 185,00.
Wat Aerarium zegt klopt niet helemaal. Alle kopers ontvangen idd een kortingscoupon voor gratis verzendkosten echt een geweldige compensatie.
Verder klopt het niet dat iBood alleen onbeschofte berichten verwijderd, zelf heb ik een zeer net bericht geplaatst over mijn ervaring met de helpdesk, hier in heb ik, in gewoonbeschaaft nederlands, aangegeven dat de houding van iBood eenzijdig en niet oplossing gericht is. Dit mocht kennelijk niet en daarom is mijn bericht verwijderd.
Naar mijn mening heeft iBood actie verkocht die zij niet waarkonden maken, want het product is namelijk gewoon leverbaar bij andere winkels/webwinkels alleen voor € 112,00 meer. iBood trekt zicht terug om dat zij het product achteraf niet meer tegen een gunstige inkoopprijs kunnen krijgen.
Ik sluit mij aan bij jimmyw via iBood kom ik niet verder.
Ook ik heb het betreffende iBood artikel aangekocht en krijg deze nu dus niet aangeleverd.
Het gaat overgens om het volgende artikel:
Band Hero Super Bundle met Game, gitaar, Drum en Microfoon voor € 69,95.
Echt een geweldige actie, normaal is dit pakket gemiddeld € 185,00.
Wat Aerarium zegt klopt niet helemaal. Alle kopers ontvangen idd een kortingscoupon voor gratis verzendkosten echt een geweldige compensatie.
Verder klopt het niet dat iBood alleen onbeschofte berichten verwijderd, zelf heb ik een zeer net bericht geplaatst over mijn ervaring met de helpdesk, hier in heb ik, in gewoonbeschaaft nederlands, aangegeven dat de houding van iBood eenzijdig en niet oplossing gericht is. Dit mocht kennelijk niet en daarom is mijn bericht verwijderd.
Naar mijn mening heeft iBood actie verkocht die zij niet waarkonden maken, want het product is namelijk gewoon leverbaar bij andere winkels/webwinkels alleen voor € 112,00 meer. iBood trekt zicht terug om dat zij het product achteraf niet meer tegen een gunstige inkoopprijs kunnen krijgen.
Ik sluit mij aan bij jimmyw via iBood kom ik niet verder.
Ik blijf toch van mening dat er meer gedaan had kunnen worden en nog steeds kan.jimmyw schreef:Beste heer ****,
Hartelijk dank voor uw melding.
Allereerst willen wij u aangeven dat wij uw ontevredenheid betreffende de
annulering van uw order voor een Band Hero set, begrijpen. Helemaal
gezien u goede ervaringen tot nu toe. Navolgend zullen wij u uitleggen waarom
wij op de gekozen manier hebben gehandeld.
Onze leverancier heeft de overeengekomen aantallen niet kunnen leveren
ondanks eerdere beloftes. Daarop zijn wij in contact getreden met andere
leveranciers en zelfs de fabrikant om te kijken of de door ons benodigde
aantallen alsnog in de markt te verkrijgen waren.
Deze hebben op hun beurt aangegeven dat zij ons niet aan de benodigde
aantallen konden helpen. Dit houdt in als wij van meerdere partijen de
beschikbare aantallen zouden opkopen wij nog steeds niet aan het aantal
zouden komen die benodigd zijn om alle klanten te voorzien.
Aangezien wij in geval van levering dit voor alle klanten zouden moeten
doen, is het dus niet mogelijk om een levering alsnog voor alle klanten na
te komen. Wij dienen dus ook te komen met een oplossing die voor alle
klanten geldt en daarbij geen uitzonderingen kunnen maken voor de
individuele klant. Omdat de benodigde aantallen voor al onze klanten niet
in de markt aanwezig zijn, zijn wij overgaan tot de creditering van het
volledig aankoopbedrag incl. betaalde transportkosten. Tevens heeft u een
couponcode ontvangen ter compensatie.
Tevens willen wij aangeven dat wij niet zomaar gehandeld hebben, maar wel
degelijk hebben gekeken naar wettelijke rechten en plichten. Wij zijn dan
ook binnen de wetgeving gebleven en hebben onze klanten juist
geinformeerd. Verder zijn wij van mening dat wij wel degelijk genoeg
inspanningen hebben geleverd om alsnog te proberen de artikelen te
leveren.
Hoe graag wij u ook hadden willen helpen, kunnen wij u helaas niet anders
helpen dan dat het bij de verstrekte couponcode en de creditering van het
volledige aankoopbedrag blijft. Nogmaals excuses voor al het ongemak.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd met betrekking tot de
afhandeling van de Band Hero aanbieding.
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
De aantallen die wel geleverd kunnen worden in combinatie met een alternatief (eventueel zelf de klant laten kiezen welke band hero ze willen) moet voldoende zijn om te kunnen leveren.
De aangeboden couponcode voor gratis verzending van de volgende aankoop is een beetje zuur als het vertrouwen al is geschaad lijkt mij.
Ik blijf toch stiekem hopen op een betere oplossing
-
Ik kan heel goed begrijpen dat topicstarter naar dit forum toe komt, Ibood heeft mij ondertussen ook al lang afgedaan. Ik heb laatst een mediaspeler gekocht, en wat blijkt? Ze leveren gewoon de verkeerde welke nog goedkoper is ook nog.
Het enige antwoord dat je krijgt is dat je dan maar een verzendcoupon krijgt..
Maar even ontopic : Vorig jaar augustus heb ik ook een Guitar Hero set besteld voor de Xbox360. En wat denk je? Hetzelfde probleem als hier, ze konden het niet leveren. Dus alles werd maar weer afgedaan met een verzendcoupon.
Ibood is mij kwijt als klant.
Het enige antwoord dat je krijgt is dat je dan maar een verzendcoupon krijgt..
Maar even ontopic : Vorig jaar augustus heb ik ook een Guitar Hero set besteld voor de Xbox360. En wat denk je? Hetzelfde probleem als hier, ze konden het niet leveren. Dus alles werd maar weer afgedaan met een verzendcoupon.
Ibood is mij kwijt als klant.