LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ibood.nl levert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Cath22

Ibood.nl levert niet

Ongelezen bericht door Cath22 »

Ibood is een site waar elke dag een andere (goedkope) aanbieding is van verschillende producten.

Heb op 24 april een bestelling gedaan van 2 externe harddisks. Normaal is de levertijd ong. 7 werkdagen.
Krijg op 28 april mailtje dat het 7-10 dagen gaat duren, dus uiterlijk 9 mei levering. Krijg ook een melding dat het bij TNT is afgeleverd, maar via de track en trace zie je er niks mee gebeuren.

Op 11 mei heb ik nog steeds niets ontvangen, dus mailtje sturen naar de klantenservice.
Krijg je op 13 mei een heel kort mailtje dat een nieuwe levering is gedaan met een track en trace code (die niet bij TNT werkt).
Op de 17e komt de buurman langs met een pakketje die notabene al de 13e was afgeleverd door UPS (die dus bij mij geen berichtje achter hebben gelaten). Hij had hem net zo goed kunnen houden, en had ik niks geweten.
Snel denk je nog, maar nee het blijkt maar één (1) harddisk te zijn.

Dus maar weer via de site dit gemeld op 17 mei. Komt totaal geen reactie op, ook al stellen ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk zullen reageren....
Dus 20 mei nog maar eens gereclameerd.
21 mei berichten ze dat ze een onderzoek hebben gestart en zodra dit is afgerond ik weer bericht krijg.
Blijft lang stil, dus op 29 mei waar eens aan de bel gehangen.

Krijg ik op 30 mei een berichtje dat het distributiecentrum heeft gemeld dat de voorraad op is, dus ze kunnen niks meer leveren, (tja das niet raar meer dan een maand later....)
Dus de verkoopovereenkomst wordt eenzijdig geannuleerd en geld van de ene hd zal teruggestort worden

Mijn indruk is dat de voorraad al veel eerder op was (was op de site al heel snel uitverkocht), de ene die ik kreeg kwam ook van een andere leverancier...
dus hebben ze gewoon getraineerd om dan met het zogenaamde excuus te komen, ja sorry is op.

Mijn vraag is mag dat zomaar, zij maken fouten, maar houden ze niet een leveringsverplichting (desnoods via producent nieuwe leveren) ?

stoompie2

Re: Ibood.nl levert niet

Ongelezen bericht door stoompie2 »

iBood heeft maar een beperkt aantal produckten welke ze via hun systreem verkopen
meestal zijn dit overschotten of terug gehaalde artikelen van een failisement van een weder verkoper

dus meestal zijn deze als dit op is niet meer te koop

kijk eens op hun site wat de voorwaarden zij en ga dan na of je als nog recht heb op de 2e hd

zo ja per brief (eventueel aan getekend)
als nog de 2e opeisen en of eventueel een gelijkend product eisen
of geld terug plus onkosten max 10%

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb reeds een aantal keer iets besteld via Ibood en dat is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan. De producten zijn altijd na 7-14 dagen geleverd.

Cath22

Ongelezen bericht door Cath22 »

tufima schreef:Ik heb reeds een aantal keer iets besteld via Ibood en dat is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan. De producten zijn altijd na 7-14 dagen geleverd.
Ik ook wel, maar als het fout gaat, dan geven ze kennelijk niet thuis.
Zij maken fouten en de klant word er de dupe van. Het is ook niet raar dat de voorraad op is als je een maand later pas reageert. Maar een juiste afhandeling (nee dat kost geld en tijd en daar hebben ze op zo'n dump site geen tijd voor hoor).
Als ze zo ook met garantieafhandeling omgaan (en ik zou niet anders verwachten gezien de ervaring - of verwijzen ze meteen naar de fabrikant wat niet zou mogen).

Dus vanaf nu toch maar weer liever naar de winkel. Betaal je dan maar iets meer, maar bij de juiste winkel krijg ik tenminste de service en klantgerichtheid die ik ervan verwacht, ook bij onjuiste levering of garantieafhandeling.
Nee Ibood vertrouw ik niet meer

Gesloten