LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tjoppie
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:26

Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door Tjoppie »

Heeft iemand toevallig ervaring met de webwinkel "BellaModa.be" ?

Wat besteld maar niets gekregen, ook staat er geen telefoonnummer op de website.

Nu las ik dat ik niet de enige was die deze ervaring was, als ik op google kijkt, en daar BellaModa.be intikt, schrik ik me dood.

Dus het is ook gelijk een waarschuwing voor iedereen die daar wilt kopen.

Ondertussen ben ik achter de gegevens van hun, dus als ik mijn geld niet krijgt, dan kom ik het gewoon halen, simpel.

Kortom, hebben nog meer mensen slechte ervaringen met deze "webwinkel" ?

WebQueen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 17:17

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door WebQueen »

Ook ik ben ooit opgelicht door deze mevrouw. Ze weet van geen ophouden!

Hier de waslijst met negatieve ervaringen ivm bellamode:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msg ... dskleedjes

http://www.klachtenoplossing.nl/bellamo ... oor-anita/

http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic ... w=previous

http://www.fakerslijst.nl/faker/bekijk/ ... da.be.html

De BTW nummer staat op de website, deze is juist:
Valid VAT number

VAT number BE 0826748816
Name MWDIRKX ANITA
Adres DAALBROEKSTRAAT 22
3621 LANAKEN
Country BELGIUM
Request date 17.11.10

M-A
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 18:55

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door M-A »

Ook ik ben opgelicht...een leuke trouwjurk kopen voor DE dag...en dan niks ontvangen en ze reageren nergens op. echt triest als je zo wilt zijn.
Geld kwijt...en de bruiloft komt eraan..kan wel janken!

FriendlyRob
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:15

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door FriendlyRob »

Dezelfde persoon is nu actief onder de website aponi.be
De werkwijze is hetzelfde, wel vooruitbetalingen accepteren, geen goederen sturen en vervolgens geen antwoord geven op e-mails of telefoontjes.

Het BTW nummer dat wordt gebruikt staat nu op naam van:
Anita Dirkx Herzig
Sparrendal 72
3650 Dilsen Stokkem
Belgie

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door ArneLH »

De eigenaar van de domeinnaam woont waarschijnlijk in Nederland. De uitgebreide WHOIS informatie kun je vinden via http://www.dns.be.

FriendlyRob
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:15

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door FriendlyRob »

Ja, ik heb dit al uitgezocht, maar het domein staat geregistreerd op een provider die als buffer fungeert. Het gaat om het bedrijf Versio in Nederland. Echter, zij weigeren details te verstrekken en beroepen zich op de privacy wet en werken alleen mee op basis van een bevelschrift van de officier van justitie.

Idem dito voor het bedrijf waar de webshop wordt gehost, het gaat om BiedMeer webwinkels, ook in Nederland.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Op het moment dat een webwinkel een privacy service gebruikt - moet je je tweemaal bedenken, en vervolgens ergens anders inkopen gaan doen.

Zo`n privacy service is niets meer of minder dan een uithangbord dat zegt "Ik ben niet betrouwbaar, ik heb wat te verbergen".

jack0007
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:05

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door jack0007 »

Guardian72 schreef:Op het moment dat een webwinkel een privacy service gebruikt - moet je je tweemaal bedenken, en vervolgens ergens anders inkopen gaan doen.

Zo`n privacy service is niets meer of minder dan een uithangbord dat zegt "Ik ben niet betrouwbaar, ik heb wat te verbergen".
Nee guardian, zo werkt het niet. Elke domeinnaam registreer je via een provider. Deze provider moet zich, net als elk bedrijf, houden aan de wetgeving in Nederland. Gegevens van klanten mag je niet zomaar, zonder toestemming, aan derden geven zonder in overtreding te zijn en hoge boetes te riskeren.

Deze webwinkel gebruikt dus geen "privacy service" dat bestaat ook helemaal niet.

Het is niet voor niets dat webwinkels verplicht zijn om contact gegevens op de site te zetten. Zo kunnen consumenten gemakkelijk reclameren mocht dat nodig zijn. Doet een webwinkel dat niet zoals bellamoda.be en er wordt niet gereageerd op mails/telefoons ed. Dan kun je als consument aangifte doen. Justitie kan de gegevens bij de provider opvragen, deze zijn dan verplicht om mee te werken.

Dit is een belangrijke reden om aangifte te doen want zonder aangifte komt justitie niet in actie. (normaal gesproken)

Heeft een webwinkel geen adres EN telefoonnummer op de site staan dan moet je zeer argwanend zijn.


Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jack,

waar ik op doel is het WHOIS register.

Ook daar zou (bij zakelijke sites, zoals webwinkels) kloppende contact informatie moeten staan.

Als dit er niet staat - of men gebruikt bijvoorbeeld de "Domain Moniker Privacy Service" is mijn ervaring dat er met die betreffende webwinkel iets niet in de haak is. Want, waarom zou je anders jezelf bij WHOIS registratie anoniem willen blijven?

jack0007
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:05

Re: Iemand ervaring met BellaModa.be ?

Ongelezen bericht door jack0007 »

Guardian72 schreef:Jack,

waar ik op doel is het WHOIS register.

Ook daar zou (bij zakelijke sites, zoals webwinkels) kloppende contact informatie moeten staan.

Als dit er niet staat - of men gebruikt bijvoorbeeld de "Domain Moniker Privacy Service" is mijn ervaring dat er met die betreffende webwinkel iets niet in de haak is. Want, waarom zou je anders jezelf bij WHOIS registratie anoniem willen blijven?
Ja, ok. Helaas is het zo dat je als bedrijf zelf de naam en de contact informatie opgeeft bij je provider. Dat wordt dus weergegeven ook via de domain moniker privacy site.

In het geval van bellamoda.be lijkt het erop dat zij de domeinnaam op de naam van de provider hebben geregistreerd wat opzich wel vaker gebeurt.
Netjes is het niet overigens.

Gesloten