LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met productveilingen.com?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
lenard39
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2012 16:45

Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door lenard39 »

Ik wil graag een mening horen van andere mensen, die ook op deze site zijn geweest.

wij hebben deze site via marktplaats gevonden

daar kun je bieden op nieuwe producten voor sportprijzen .
maar als je aan het bieden bent , dan gaat er steeds weer iemand overheen ( dat is niet zo erg) , maar ik heb het gevoel dat die mensen niet bestaan.

dat het computers zijn die er achter zitten, om de prijs omhoog te jagen .

kijk maar, en geef graag een mening
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2014 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels, titel aangepast

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door dhc »

Heb even gekeken maar er klopt natuurlijk helemaal geen jota van.
Als je denkt dat je een iPhone4S voor minder dan € 100 kunt kopen ...geloof je zelf toch ook niet? Ook de overige producten zul je nooit voor die lage prijs binnenhalen.

Verder valt op dat er in de laatse tien seconden van een bieding weer een bod komt en de tijd weer anderhalve minuut terug springt.
Volgens mij hoort het zo te zijn dat de laatse bieding ook het product oplevert.
Je zou inderdaad misschien kunnen roepen dat er elctronisch wordt "bijgestuurd".

Zou er maar ver weg van blijven, denk dat je never nooit iets "wint"?

vint4ge
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2012 18:56

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door vint4ge »

dhc schreef:Heb even gekeken maar er klopt natuurlijk helemaal geen jota van.
Als je denkt dat je een iPhone4S voor minder dan € 100 kunt kopen ...geloof je zelf toch ook niet? Ook de overige producten zul je nooit voor die lage prijs binnenhalen.

Verder valt op dat er in de laatse tien seconden van een bieding weer een bod komt en de tijd weer anderhalve minuut terug springt.
Volgens mij hoort het zo te zijn dat de laatse bieding ook het product oplevert.
Je zou inderdaad misschien kunnen roepen dat er elctronisch wordt "bijgestuurd".

Zou er maar ver weg van blijven, denk dat je never nooit iets "wint"?
Ja goeie onderbouwing ja.
Misschien even mee research doen voordat je zo lekker ongefundeerd je mening stort maar goed blijft internet he lekker makkelijk.
Ze hebben bijna 10.000 like op facebook en die krijg je niet zomaar of denk je dat ze 10.000 accounts zelf hebben aangemaakt.
Neem dan de moeite om ook eens te kijken op facebook.
http://www.facebook.com/productveilingen.
Jammer dat mensen niet snappen dat je met je opmerkingen een startup zoals productveilingen kan schade.
En nee ik werk bij of heb enige relatie met productveilingen.
Wel heb ik een hekel aan mensen die allemaal aannames doen en na 2 minuten een conclusie hebben getrokken door even naar een site te kijken zonder ook maar even de FAQ te lezen.
Nee 10 seconden en dan verspringt het en dan is het gemanipuleerd.
Vanaf 6 seconden gaat er een autobod in dus iedereen die dat aan heeft staan doet dan automatisch een bod.

Voor meer vragen verwijs ik je naar facebook er zijn daar genoeg mensen die je te woord willen staan.

met vriendelijke groet,

een PV sympathisant

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door dhc »

Denk je dat ik onder een steen leef grappenmaker?
Ik loop lang genoeg mee om binnen twee minuten, inderdaad, twee minuten te zien of een site stinkt of niet!

Het simpele feit dat de site geen contactgegevesn verstrekt, en manipuliatief omgaat met biedingen is voor mij genoeg reden om de site frauduleus te noemen.

Heel simpel: een bieding loopt op een bepaald moment af, dan kan het dus niet zo zijn dat de tijd weer terugspringt als iemand biedt.

En iemand die denkt een iPhone of tablet voor 100 eurotjes binnen te slepen is niet goed wijs...Onmogelijk!
Jammer dat mensen niet snappen dat je met je opmerkingen een startup zoals productveilingen kan schade
Nou, have I got news for you, dat interesseert me helemaal noppes, een toko die niet klopt heeft geen bestaansrecht.

Doei PV vriendje....en bedankt voor alle moeite die je genomen hebt om je te registreren....

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door trebelski »

vint4ge schreef: Ja goeie onderbouwing ja.
Misschien even mee research doen voordat je zo lekker ongefundeerd je mening stort maar goed blijft internet he lekker makkelijk.
Deel de mening van dhc, klopt geen hout van. Voorbeeldje :mrgreen:
Het is trouwens nog spam ook en dus maar even gemeld.

Afbeelding

Natuurlijk loopt de meter nog op en is dit niet de eindprijs maar voor je er ook maar 1 eurocent bied zou ik eerst maar goed de algemene voorwaarden lezen. Lees vooral bij bieden.Zoek eerst goed uit wat je kwijt bent met bieden!!
http://www.productveilingen.com/page/al ... oorwaarden

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door trebelski »

Geloofwaardig? met dhc eens, het klopt voor geen meter.

http://www.productveilingen.com/auctions/winners

Edit=reactie was onduidelijk.
Laatst gewijzigd door trebelski op 23 feb 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door newmikey »

Met bovenstaande uitingen eens: dit is gewoon fraude in een net jasje!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Oh.. maar ze hebben wel contactgegevens hoor..

http://whois.domaintools.com/productveilingen.com

En natuurlijk een 0900 betaalnummer..
Erg betrouwbaar.

(en ja - dit is sarcastisch bedoeld)

Een google op het nummer:
http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy ... 17&bih=842

Lever allerhande 'helderzienden' op.

Ik voorspel dat men alleen uit is op winst, en vooral niet op leveren!

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door brokkel »

@DHC dat er een tijd wordt opgeteld nadat de laatste bieding is geweest is niet raar. Dit is eigenlijk veiling eigen. Na het laatste bod proberen of er iemand anders ook nog wil bieden. Dus na het laatste bod krijgt iedereen 90 seconden (volgens de FAQ zou dit trouwens 30 moeten zijn) om te beslissen of deze wil overbieden. Tot zover niets vreemd.

De manier van bieden is wel op zijn minst vaag te noemen en lijkt erg frauduleus te zijn. Je kan geen bod doen maar alleen verhogen. Dit werkt nepbieden erg in de hand. Ook lijkt het dat als je biedt je al betaald ookal heb je in werkelijkheid nog niets gekregen. Dit betekend dus dat je geld kan betalen en niets ontvangen. Wel kan je daarna het toestel met "korting" via hun kopen.
Ik krijg het idee dat ze dus gewoon verdienen aan de verkoop van toestellen en de veiling gebruiken om klanten te vinden. De veiling lijkt dus erg op niets meer dan etalage om mensen binnen te krijgen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door trebelski »

brokkel schreef:@DHC dat er een tijd wordt opgeteld nadat de laatste bieding is geweest is niet raar. Dit is eigenlijk veiling eigen. Na het laatste bod proberen of er iemand anders ook nog wil bieden. Dus na het laatste bod krijgt iedereen 90 seconden (volgens de FAQ zou dit trouwens 30 moeten zijn) om te beslissen of deze wil overbieden. Tot zover niets vreemd.

De manier van bieden is wel op zijn minst vaag te noemen en lijkt erg frauduleus te zijn. Je kan geen bod doen maar alleen verhogen. Dit werkt nepbieden erg in de hand. Ook lijkt het dat als je biedt je al betaald ookal heb je in werkelijkheid nog niets gekregen. Dit betekend dus dat je geld kan betalen en niets ontvangen. Wel kan je daarna het toestel met "korting" via hun kopen.
Ik krijg het idee dat ze dus gewoon verdienen aan de verkoop van toestellen en de veiling gebruiken om klanten te vinden. De veiling lijkt dus erg op niets meer dan etalage om mensen binnen te krijgen.
Duidelijke uitleg waar ik me wel in kan vinden.

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door guardians »

Lijkt me inderdaad niet echt een betrouwbare site. Overigens weet je nooit met veilingen of er wel of niet door de aanbieder mee wordt geboden. Misschien kan een aanbieder hier eens op reageren die ervaring heeft met dit soort sites.

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door HansMuziek »

Het is goed om te melden, dat Produktveilingen.com hun artikelen vaak aanprijzen ver boven de "winkelwaarde". Het is zeker goed om er op te letten. Wie zo'n veiling een beetje volgt, ziet, dat er op produkten met 1 cent tegelijk wordt geboden. 1 Cent staat gelijk aan een biedpunt, die je voor 1 Euro heb moeten inkopen. Een telefoon met een startbedrag van 100 Euro, waar in de loop van de veiling 10 Euro bovenop komt, levert met een eenvoudige rekensom het volgende op: 10 Euro extra geboden is dus 1000 centen = 1000 Euro aan biedpunten. De telefoon wordt verkocht aan de winnaar voor (ons voorbeeld) 110 Euro, maar heeft Produktveilingen.com dus 1000 Euro opgeleverd. Eenvoudig rekenen: 50 Euro boven op het startbedrag is 5000 Euro voor produktveilingen.com! En die worden allemaal bij elkaar geboden door hebzuchtigen, die maar denken óf het LAATSTE bod uit te brengen óf te denken, dat het zin heeft, om automatisch te bieden. Wie automatisch biedt, ziet zijn biedpunten als een speer naar beneden lopen, zeker als er ook nog eens 3 anderen zo dom zijn, dat te doen. Per tijdeenheid (15 sec. of 30 sec.) wordt er 1 euro verdiend. 2 Euro per minuut. En iedere meebieder betaalt aan produktveiling.com voor iets, dat maar één iemand zal kunnen krijgen.
Men kan dus denken, dat men goedkoop uit is. Maar het inkopen van biedpunten is voor produktveilingen een zeer lucratieve bron van inkomsten. Immers, je kunt ze niet meer omruilen voor geld. Je "inleg" ben je dus sowieso kwijt. En als je dan denkt, met een paar van die biedpunten een veiling te kunnen winnen, vergeet het maar. Want produktveilingen.com heeft zijn zaakjes prima op orde. De meest populaire veilingstukken "lopen af" op vrijdagavond of in het weekend. En dan zitten er mensen tot diep in de nacht de veiling te volgen, in de hoop, dat ze op het laatst hun slag kunnen slaan. En produktveilingen.com lacht zich helemaal gek. Want ieder uur dat de veiling duurt, levert ze 3600 seconden : 2 is 1800 bieders op, die omgerekend dus 1800 Euro in het laatje van produktveilingen.com laten lopen. Een IPad 2, inkoop 495 Euro, levert produktveilingen.com al gauw zo'n 5000 Euro op. En jij bent zo gek, om hieraan mee te doen? Als je echt iets voordelig wil kopen, doe dat dan op Marktplaats. Dan weet je zeker, dat er niemand anders is, die zijn of haar hoop ook op dat artikel had gevestigd en die zich helemaal heeft leeg laten roven. Want als je er eenmaal inzit met 200 biedpunten, dan MOET je wel doorgaan. Het is kortom zwaar immoreel.
Oh ja, nog even dit. Ieder uur, dat de veiling duurt PER ARTIKEL levert produktveilingen.com zo'n 2800 Euro op. Reken maar uit wat het jou kost en hen oplevert, als er gemiddeld 3 of 4 veilingen "op hun eind" lopen en iedereen met hebzucht in hun ogen er eens goed voor gaat zitten. En dan is er een winnaar, die een IPad heeft gekocht voor 150 Veilingeuro's. Vervolgens zie je diezelfde IPad een week later op internet verkocht worden voor 300 Euro. Dan heet het: "Cadeau gekregen, maar ik had er al een" of zoiets. Dus de koper maakt NOG eens 150 euro winst. Denk jij daar tegenop (=goedkoper) te kunnen? Dream on....

vint4ge
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2012 18:56

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door vint4ge »

Beetje jammer wel blijven reageren en niet toch niet op facebook komen.
@dhc maar kom dan met feiten...
Vraag dan op facebook of er iemand opgelicht is of zijn product niet krijgt ?
En ja ik heb de moeite genomen om mij te registeren.. ik doe tenminste nog moeite om mijn punt duidelijke proberen te maken.

@brokkel klopt zou je zo kunnen zien dat kan ik niet ontkennen maar als je op facebook kijkt waar gewone mensen zitten zou je er misschien een ander beeld bij krijgen. Daar zijn ook mensen met klachten en er wordt altijd adequaat op gereageerd.
Het verdien model zit hem natuurlijk in de veilingen maar goed het is en blijft een bedrijf die willen winst maken maar dat geldt voor elk bedrijf.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het hier om oplichting gaat.


@hansmuziek 1 bied punt staat alleen gelijk aan 1 euro als deze per punt gekocht worden, gemiddeld heb je hier dus over 0,55 cent per punt ongeveer.
10 euro is dus geen 1000 euro. Bij je berekening ga je er vanuit dat alles winst is, dat is dus niet zo maar dat hoef ik denk ik ook niet verder uit te leggen.
Je hebt het over biedingen die 50 euro opbrengen maar als je goed hebt gekeken zal je zien dat er daar maar heel weinig van zijn.
Daarbij kan je als je veel punten hebt gekocht nog altijd het product kopen met een korting van 0,50 per geboden punt.
Om even je voorbeeld aan te halen van een ipad2 :
http://www.productveilingen.com/auction ... -16GB-1330
startprijs 50 euro.. is afgelopen op 55,09 dat is dus 509 euro volgens jouw berekening + 50 euro startbedrag maakt 559 euro + 15 euro verzendkosten = 574 euro - 495 euro aanschaf = 80 euro en dat is geen winst.
En dan ga je je ook nog druk maken over het feit dat een winnaar zijn product verkoopt... ? dat heeft volgens mij weinig mee te maken.

maar goed wilde dit toch nog even kwijt.
blijf het dan wel jammer vinden dat er niemand de moeite neemt om een vraag te stellen op facebook.
Hier kunnen dan gewone gebruikers op antwoorden waar van je redelijk zeker kan zijn dat die geen relatie hebben met PV.
Heb ik ook niet maar dat je aan twijfeld kan ik me nog wel in denken.

Groeten een PV sympathisant

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door trebelski »

HansMuziek schreef:Het is goed om te melden, dat Produktveilingen.com hun artikelen vaak aanprijzen ver boven de "winkelwaarde". Het is zeker goed om er op te letten. Wie zo'n veiling een beetje volgt, ziet, dat er op produkten met 1 cent tegelijk wordt geboden. 1 Cent staat gelijk aan een biedpunt, die je voor 1 Euro heb moeten inkopen. Een telefoon met een startbedrag van 100 Euro, waar in de loop van de veiling 10 Euro bovenop komt, levert met een eenvoudige rekensom het volgende op: 10 Euro extra geboden is dus 1000 centen = 1000 Euro aan biedpunten. De telefoon wordt verkocht aan de winnaar voor (ons voorbeeld) 110 Euro, maar heeft Produktveilingen.com dus 1000 Euro opgeleverd. Eenvoudig rekenen: 50 Euro boven op het startbedrag is 5000 Euro voor produktveilingen.com! En die worden allemaal bij elkaar geboden door hebzuchtigen, die maar denken óf het LAATSTE bod uit te brengen óf te denken, dat het zin heeft, om automatisch te bieden. Wie automatisch biedt, ziet zijn biedpunten als een speer naar beneden lopen, zeker als er ook nog eens 3 anderen zo dom zijn, dat te doen. Per tijdeenheid (15 sec. of 30 sec.) wordt er 1 euro verdiend. 2 Euro per minuut. En iedere meebieder betaalt aan produktveiling.com voor iets, dat maar één iemand zal kunnen krijgen.
Men kan dus denken, dat men goedkoop uit is. Maar het inkopen van biedpunten is voor produktveilingen een zeer lucratieve bron van inkomsten. Immers, je kunt ze niet meer omruilen voor geld. Je "inleg" ben je dus sowieso kwijt. En als je dan denkt, met een paar van die biedpunten een veiling te kunnen winnen, vergeet het maar. Want produktveilingen.com heeft zijn zaakjes prima op orde. De meest populaire veilingstukken "lopen af" op vrijdagavond of in het weekend. En dan zitten er mensen tot diep in de nacht de veiling te volgen, in de hoop, dat ze op het laatst hun slag kunnen slaan. En produktveilingen.com lacht zich helemaal gek. Want ieder uur dat de veiling duurt, levert ze 3600 seconden : 2 is 1800 bieders op, die omgerekend dus 1800 Euro in het laatje van produktveilingen.com laten lopen. Een IPad 2, inkoop 495 Euro, levert produktveilingen.com al gauw zo'n 5000 Euro op. En jij bent zo gek, om hieraan mee te doen? Als je echt iets voordelig wil kopen, doe dat dan op Marktplaats. Dan weet je zeker, dat er niemand anders is, die zijn of haar hoop ook op dat artikel had gevestigd en die zich helemaal heeft leeg laten roven. Want als je er eenmaal inzit met 200 biedpunten, dan MOET je wel doorgaan. Het is kortom zwaar immoreel.
Oh ja, nog even dit. Ieder uur, dat de veiling duurt PER ARTIKEL levert produktveilingen.com zo'n 2800 Euro op. Reken maar uit wat het jou kost en hen oplevert, als er gemiddeld 3 of 4 veilingen "op hun eind" lopen en iedereen met hebzucht in hun ogen er eens goed voor gaat zitten. En dan is er een winnaar, die een IPad heeft gekocht voor 150 Veilingeuro's. Vervolgens zie je diezelfde IPad een week later op internet verkocht worden voor 300 Euro. Dan heet het: "Cadeau gekregen, maar ik had er al een" of zoiets. Dus de koper maakt NOG eens 150 euro winst. Denk jij daar tegenop (=goedkoper) te kunnen? Dream on....
HansMuziek verwoorde het mooi. :mrgreen:

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door HansMuziek »

@ vint4ge,

Er is wel degelijk een discussie gaande op FACEBOOK over produktveilingen.dom...
eh....com. (sorry)
Je hebt gelijk, dat biedpunten niet altijd 1 Euro per stuk kosten. Maar omruilen kun je ze niet meer. Als ik bij een normale veiling mijn kredietwaardigheid moet tonen en ik koop niets, dan neem ik na afloop dat weer gewoon mee.
Op het moment van dit schrijven loopt er een veiling van een Apple IPad 16 Gb.
Op dit moment 64,72 Euro geboden. Startbedrag was 50 Euro. Er zijn dus 1472 biedpunten uitgebracht. Met jouw rekensom toch al gauw 778 Euro opbrengst. Voor een apparaat van 479 Euro "inkoop" toch al gauw 300 Euro winst.

En nu komt het. Wil jij me eens vertellen, bij welke normale veiling je eerst punten moet inkopen, vervolgens je groen en geel moet bieden om erbij te blijven(!) en vervolgens toe te moeten zien, dat een andere partij (niet bekend wie en niet eens bekend OF die nadere partij bestaat!) er mee vandoor gaat en jij na afloop toch al je punten (biedingen) mag afrekenen. Ik heb ooit bij een veiling gezeten, waarbij de veilingmeester zelf "mee bood" om de prijs toch wat op te voeren. Maar dat ging om een lamp met een nominale waarde van 2000 Euro (Jugendstil). Ja, dat ze die niet voor 300 Euro willen en kunnen verkopen, dat snap ik wel. Bij normale veilingen is ook een percentage veilingkosten te betalen. Maar dat is overzichtelijk. Iedereen weet dat. Wel, als we die 15 % over Ons Apple-voorbeeld loslaten, dan zou hij voor de veiling niet meer hoeven te kosten dan 479 + 15 % = 550,85. Vanwege de populariteit wordt er meer geboden, dan het apparaat waard is, inclusief de veilingkosten. Maar na afloop is de "winst" niet voor produktveilingen.com, maar het VERLIES is voor de deelnemers, die met lege handen achterblijven.
Waarom is produktveilingen geen open bedrijf. Waarom kun je ze niet vinden, dan behalve met nummers of emails.
Vroeger had je van die gokkasten in cafetarias en cafés. Daar gokte je met geld, in de hoop, dat je de jackpot zou winnen. Dat gebeurt er meestal maar één. En die gaat jou je zuur ingelegde geld ECHT niet teruggeven. Produktveilingen werkt met hetzelfde PRINCIPE. De beste manier, om op een zuivere manier aan je zo verlangde produkt te komen, is ervoor te sparen. En niet om je geld in biedpunten om te zetten en er vervolgens mee te gaan gokken. Want dat is het, en niet anders.

Begrijp je het nu een beetje, vint4ge. Je praat als de winnaar van de jackpot. Maar oog hebben voor de verliezers toon je niet. En daarom moet iedereen van gokken afblijven. Voor hun eigen veiligheid.

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door HansMuziek »

@ Trebelski

Je voorbeeld over "etalage" is heel aardig. Maar deze etalage kost geld, waarbij het niet zeker is, of je kans maakt, met het getoonde artikel de deur uit te kunnen.
Al met al is het op zijn zachtst gezegd: "zwaar verdacht".

Wat onze pv sympathisant ook beweert. Want als het "werkelijk bonafide" is, geef mij dan maar eens de verklaring voor de geheimzinnigheid betreffende de (reacties van) "winnaars".
Heb je die wel eens gelezen? Geen achternaam, geen verdere vermeldingen.
Als ik een originele Rembrandt zou kopen, heb ik ook liever niet, dat iedereen dat weet. Maar jongens, we hebben het over een mobieltje, een IPad, een beautyset of een computer. Doe eens normaal, man!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door trebelski »

HansMuziek schreef:@ Trebelski

Je voorbeeld over "etalage" is heel aardig. Maar deze etalage kost geld, waarbij het niet zeker is, of je kans maakt, met het getoonde artikel de deur uit te kunnen.
Al met al is het op zijn zachtst gezegd: "zwaar verdacht".
Waar heb je het over?Welk voorbeeld ? De enige stukjes die ik plaatste zijn allemaal zwaar anti-PV en ik vind het (bijna) oplichting dus wat bedoel je ?
Laatst gewijzigd door trebelski op 23 feb 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vint4ge
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2012 18:56

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door vint4ge »

Er zijn dus 1472 biedpunten uitgebracht. Met jouw rekensom toch al gauw 778 Euro opbrengst. Voor een apparaat van 479 Euro "inkoop" toch al gauw 300 Euro winst.

Omzet is geen winst laat we dat even duidelijk hebben.
Er zijn zat van die veilingen op internet maar daar ging het niet om.
Het wordt afgeschilderd als een louche website en dat is het niet.
Iedereen die er aan deel neemt is volwassen en ik hoop volwassen genoeg om zelf door logisch te redeneren een juiste beslissing te kunnen nemen.
Daarbij wordt er aardig gehammerd op de omzet die gemaakt wordt voor de handigheid haal je een ipad die nu in de veiling staat naar voren maar je neemt de Dre monster beat, canon camera, iphone4 van gisteren niet mee.
Op welke reactie's je doelt ontgaat mij.
Ik heb het over facebook he mochtt je het niet kunnen vinden : http://www.facebook.com/productveilingen
Wees een vent en verschuil je niet alleen achter dit forum en doe daar eens navraag.
Ik zie hier wel mensen posten maar om de moeite te nemen om even wat te vragen op facebook lijkt teveel gevraagd beetje jammer.

Heb hier nog een stukje van een ander forum :
Beste lezers,

We zijn door een aantal leden op de pagina gewezen en als bevestiging van onze vele inspanningen zien wij hier gelukkig ook reacties die het beeld moeten nuanceren en is het niet voor niks dat we 10.000 facebookfans hebben.

Met de voorgenoemde verhalen is er geen begin en eind als we daarop in moeten gaan, want niks is objectief noch onderbouwd, dus we gaan wat algemene dingen noemen wat met een beetje denkvermogen ervoor moet zorgen dat je toch wel als lezer een juiste eigen conclusie moet kunnen trekken.

1. Facebook

Laten we daar beginnen. We gaan met iedereen in dialoog. Als je terug scrollt op onze Facebookpagina zie je de meest kritische vragen / opmerkingen staan. Zelfs bij mensen waarvan leden roepen dat we ze moeten bannen (wat we niet doen). Willen we dus iets verwijderen dan moet het of iemand kwetsen of puur gericht zijn op schade van iets of iemand. En dan nog waarschuwen je eerst een paar keer. De Facebookpagina is in het leven geroepen om zo laagdrempelig in contact te komen met ons en andere leden. Alles is open zo kan je zien dat alles gaat zoals het moet gaan. Gaat er iets fout, dan zal je dat daar direct terug lezen. Er is geen organisatie die dit aandurft, omdat zij het niet op orde hebben en het een broeikas van klachten wordt. Wij gaan dit niet uit de weg want bij ons is alles open en gericht op service. De vele (tevreden) leden ondersteunen dit. We zien op dit forum geen moderatie en men mag alles maar plaatsen zonder dat er zaken geverifieerd worden (moderator jij komt straks aan de beurt). De tevreden mensen laten het weten via de mail of Social Media, de klagers komen hier. Een genuanceerd beeld zal je hier dus over geen enkele site krijgen. We vinden dit zeer treurig.


2. "Winst" op de veilingen

Mensen kunnen punten kopen en meedoen aan een veiling. Als mensen achteraf de veiling niet gewonnen hebben, kunnen ze altijd het product kopen. Bij grote producten wordt dit veelal gedaan. Dus mensen willen bijvoorbeeld een iPad van 579 euro en geven 500 euro aan punten uit om de iPad te winnen. Hebben ze gewonnen dan is dat geweldig, hebben ze niet gewonnen dan is het nog niet jammer, want het wordt verrekend. Ze kopen dan de iPad met 79 euro bijbetaling. Ze leggen er dus niks op toe. Zie je dus een populaire veiling met veel biedingen, dan kan je erop rekenen dat de verliezers het product kopen. Vraag jezelf eens af hoeveel producten jij kan kopen op maand/jaarbasis van 500 euro? Niet veel waarschijnlijk, andere dus ook niet, het is een hoop geld. Niemand kan dus zomaar geld "weggooien". Dit gebeurt dus ook niet, mensen proberen eerst een product wat ze al willen kopen goedkoper te krijgen en lukt het niet, dan kopen ze hem alsnog voor de reguliere prijs. Verder moet je je met gezond verstand ook bedenken dat een site nooit kan draaien als iedereen geld verliest. Als 1 iemand maar wint en de rest verliest allemaal geld, dan kan het toch nooit lopen? Wij hebben dus ook geen baat bij verliezers. Vandaar dat we mensen proactief informeren over de welbekende valkuilen, hoe alles werkt etc. We komen nu direct bij punt 3 aan.

3. Service

Er zijn zat veilingsites, maar toch zijn wij veruit de populairste. Dat moet een reden hebben? Met veel verliezers word je ook niet populair, dus wat is de sleutel? Service, wij doen iets wat weinig organisaties kunnen, praktisch 24/7 reageren wij binnen een uur. We krijgen dagelijks van mensen complimenten over onze uitstekende service, de tijd die we voor leden nemen en hoe snel we iedereen op weg helpen. Een van de vele quotes uit een e-mail nadat we de man op weg hebben geholpen:

Ik kijk nu ook anders naar productveilingen.com. Ik vond het een fantastisch overzichtelijke site met leuke producten en achter de geschreven teksten en uitleg voel ik nu ook werkelijke de menselijke kant en bevestiging van een goed en eerlijk verhaal. Veel succes en plezier gewenst


We doen alles voor onze leden. We hebben laatst nog een Apple TV in een uithoek opgehaald omdat deze nergens in Nederlands meer praktisch leverbaar is en dit uitliep en persoonlijk bezorgd. Wij kennen van alle duizenden leden praktisch alle voornamen van de leden en onderhouden goed contact met hen. We kennen geen organisaties die de service kan leveren die wij leveren. En dat is ook meteen de reden waarom er geen telefoonnumer op bezoekadres op de site staat. Als je ons wil vinden, kan je ons vinden op de KvK-site, we hebben niks te verbergen, we zitten niet in Rusland of een een ander luguber land. Als we onze telefoonnumer en adres publiceren staat we binnenkort leden te helpen met tips in de tuin bij de BBQ of aan de telefoon. Dit omdat we een goede band hebben en die drempel dan zo laag is dat ze gaan bellen, langskomen etc. Weet jouw telefoonmaatschappij hoe je man of vrouw heet? Wanneer je dochter jarig was? Of dat je geopereerd bent verleden week. Wij wel en dat met zoveel leden.

Sluitend willen we gericht reageren op Anna. Anna heeft een screenshot gepost met zijn gebruikersnaam. Zij is namelijk een hij, Aziz genaamd. We hebben hem om opheldering gevraagd want alles wat hij zegt klopt niet. We quoten een van zijn e-mails (waarop we dus wel gereageerd hebben):

oke mooi zo, ik ben bezig met de opleiding journalistiek en jullie site is denk ik wel aan te raden. Afwachten, analyseren en kijken hoe veilingen lopen is wel spannend.

Klantvriendelijkheid is top!

Groeten.


We verwachten dan ook dat de moderator zijn e-mailadres kan zien en dus zijn echte naam en ingrijpt omdat dit simpelweg strafbaar is. Je faciliteert als website in smaad. Net zoals illegale downloadlinks is dit simpelweg strafbaar.

Peter is ook een bijzonder lid. Peter heeft voor tien euro punten gekocht en binnen 1.5 uur twee veilingen gewonnen. Een veiling is een parachutesprong voor twee personen t.w.v. 400 euro voor 50 euro en de andere een laptop in een zogenoemde gratis veiling. Bij een gratis veiling heb je namelijk geen punten nodig, dit staat ook duidelijk bij de veiling. Dit doen we af en toe als cadeau naar de leden en dan kunnen ze een bepaald product zeer goedkoop krijgen. Zo hebben we eerder de laptop gedaan die dan voor 50 tot 100 euro goedkoper weggaat, of de x-box 360 met Kinect etc. etc.

Tot de grootste verbazing van ons en andere leden bleef Peter de prijs opdrijven. Omdat we dat zonde vonden hebben we direct gezegd dat hij een hoes t.w.v. 30 euro zou krijgen voor de laptop en de verzendkosten niet hoefde te betalen (dus dan nog leggen we bij op zo een veiling). Echter had Peter niet goed gelezen en dacht dat hij de laptop gratis kreeg. Dit is wel vreemd want je biedt namelijk op basis van een prijs, waar staan anders de prijs voor? Peter geloofde niet dat hij de enige was en heeft toen zijn verhaal meerdere malen op Facebook gezet, maar nadat hij geïrriteerde reacties kreeg van leden die hem zelfs uitlachten, besloot Peter steeds verder de grens op te zoeken. We hebben constant alles laten staan, maar op het gegeven moment was Peter erop uit om elk berichtje van elke persoon te besmetten met vervelende opmerkingen. We hebben Peter toen gezegd dat hij gewoon normaal moest doen en dat er niks aan de hand was en dat hij dan gewoon welkom is bij ons. Dit was zijn reactie:

Verder blijf ik gewoon mee doen dit is ook voor mij een leuke manier om beetje zakgeld te sprokkelen


Dit strookt dus niet. Mensen insinueren een hoop, maar vullen ondertussen hun zakken en doen tegelijkertijd een poging om ons harde werk wat 24/7 doorgaat te vernietigen. Peter heeft dus met 60 euro voor 400 euro aan prijzen in de wacht gesleept, maar is om bittere en nog onduidelijke redenen aardig aan het spuien. Hij houdt de helft achter en gaat ondertussen lekker door op de site. Wat klopt hier niet? Ook hier vragen we de moderator wat strikter te kijken naar de inhoud en te vragen of mensen zaken kunnen onderbouwen. Want eerlijk gezegd is het best beschamend nu we even de feiten presenteren. De klagers blijken zelf absoluut niet betrouwbaar te zijn en dit zie je zodra je een klein beetje moeite steekt in het analyseren van de door hen verstrekte informatie.

Ons advies: richt je dan ook op organisaties die niet meedenken met hun klanten, niet leveren of afspraken nakomen en echt niet snappen wat klanten betekenen voor een organisatie. Er zijn zoveel sites die niet uitleveren, reageren op mailtjes etc. En hier geloven mensen dat die 10.000 mensen niet bestaan en dat al die positieve reacties nooit waar kunnen zijn. Maar dat is simpelweg omdat je het negeert. Kritisch zijn is goed, mits vanuit een oprecht hart. We heten dan ook iedereen welkom op onze site of FB-pagina en schroom dan ook niet om je vragen te stellen. Alleen door je vragen bij ons en bij andere leden (ervaringsdeskundigen) neer te leggen kan je tot een echt objectief beeld komen. Gebruik dus je verstand...!

Verder willen we de leden bedanken die een poging hebben gedaaan om alles uit te leggen en de misverstanden uit de wereld te helpen. Het is nu aan hen om tot een objectief beeld te komen.

Team Productveilingen

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door HansMuziek »

@ trebelski

Sorry, het citaat was van Brokkel.

HansMuziek
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2012 13:02

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door HansMuziek »

@ Vint4ge

Je citaat van een andere website is geen briljant voorbeeld van wat je wilt zeggen, nog afgezien, dat het geen reactie is van een tevreden klant, maar van Produktveiling zelf....

Met name punt 2 "Winst op de veilingen". Daarin staat, ik citeer:

"Dus mensen willen bijvoorbeeld een iPad van 579 euro en geven 500 euro aan punten uit om de iPad te winnen. Hebben ze gewonnen dan is dat geweldig, hebben ze niet gewonnen dan is het nog niet jammer, want het wordt verrekend. Ze kopen dan de iPad met 79 euro bijbetaling. Ze leggen er dus niks op toe."

Wie 500 Euro voor een veiling-IPad wil neerleggen is niet zo slim bezig. Hij loopt met zijn 500 Euro naar de eerste de beste MediaMarkt (hoeveel Facebookers zal DIE niet hebben), betaalt 478 euro en neemt het ding, compleet met garantie mee naar huis. Besparing sowieso 100 Euro. En geen gedoe om tot midden in de nacht te bieden op een stuk know-how. Nog een citaat uit hetzelfde stukje:

"Zie je dus een populaire veiling met veel biedingen, dan kan je erop rekenen dat de verliezers het product kopen."

Zou dit inderdaad het geval zijn (dat is nog maar de vraag, of ze het doen!) dan is de opmerking van @Brokkel best interessant. Want wat Produktveilingen werkelijk aan inkoop betaald heeft, is niet te zien. Zou best mogen hoor, bij een bonafide veiling. Gewoon zeggen: "Dames en heren, we hebben 10 IPads en die gaan we verkopen. We zetten er een op de veiling en als die verkocht is, kan de verliezende bieder alsnog kiezen voor aankoop. Minimumprijs: X Euro, afhankelijk van de verkoopprijs op de veiling. Maar...we hebben er maar 10! Dus wie het eerst komt...."

Uit punt 3:

"Er zijn zat veilingsites, maar toch zijn wij veruit de populairste. Dat moet een reden hebben? Met veel verliezers word je ook niet populair, dus wat is de sleutel?"

Dat Produktveilingen de populairste veiling is zegt helemaal niets over de kwaliteit. Nick en Simon zijn ook razend populair, maar als musicus kan ik zeggen, dat kwaliteit niet het eerste is, wat er in me opkomt, als ik aan ze denk. Meer de handelsgeest van de manager Cor Buys en co. Misschien ook de beste kwaliteit van Produktveilingen? Handelsgeest?

Tot slot zou ik de anonimiteit van Produktveilingen als bedrijf als grote bezwaar willen noemen. Want zelfs onderaan dit overigens met zorg opgestelde stuk, waarin ook terecht wordt uitgehaald naar onheuse reacties, wordt getekend met "team produktveilingen". Jongens, zet daar gewoon een naam bij van de Teammanager. En geef je bedrijf een gezicht. Zo werk je in de hand, dat mensen verdachtmakingen gaan doen. Overigens blijf ik staande houden, dat het systeem, dat Produktveilingen hanteert, immoreel is. Mensen laten bieden en als ze verliezen hebben ze niets. Een veiling is geen plaats van winst (Produktveilingen) of verlies (De Verliezer van de veiling). Alleen met een open relatie met je klant krijg je en hou je vertrouwen.

Hans Schoenmakers

Gesloten