Ik wil graag iets kopen via www.trendyinterior.eu
Maar ik weet niet of dit betrouwbaar is?!
Iemand ervaring?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iemand ervaring met www.trendyinterior.eu???
Re: Iemand ervaring met www.trendyinterior.eu???
Misschien kun je beter even bij ze langsgaan in Bergschenhoek, daar hebben ze een showroom. Dan kun je de produkten zien, en als je ze vertrouwd, dan koop je wat.
Re: Iemand ervaring met www.trendyinterior.eu???
atrid
Peildatum 16/2/2011
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Peildatum 16/2/2011
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het onder rembours betalen heeft mijn voorkeur)
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.