LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iiTelevisie.nl Scam

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Drazz

iiTelevisie.nl Scam

Ongelezen bericht door Drazz »

Ik heb mij laten verleiden om via I-Deal  € 29.95 over te maken voor een 1 jarige licensie voor een programma van iiTelevisie waarmee alle gebruikelijke nederlandse en vele buitenlandse zenders via internet te ontvangen zouden zijn. Helaas blijkt het programma na het download verre van wat beloofd wordt op de website.

Er zijn verschillende 'nep' sites met positieve reviews van iiTelevisie te vinden op de eerste resultatenpagina van google. Zowel op de site zelf als op deze review sites wordt de indruk gewekt dat je je geld terugkrijgt wanneer je binnen 30 dagen aangeeft dat het product niet bevalt. Helaas heb ik mijn geld niet terug ontvangen ondanks dat ik direct gereageerd heb met een uiterlijke termijn aan de verkoper waarbinnen het beloofde product alsnog geleverd wordt of ik mijn geld terugkrijg. Ik zal daarom aangifte doen van oplichting bij de politie en mijn bank verzoeken het bedrag terug te halen indien mogelijk omdat het hier gaat om een scam.

Als arme student heb ik mij laten verleiden door de lage kosten, bij nader inzien was dit uiteraard onverstandig. Ik moet echter wel zeggen dat er hier door middel van valse reviews die ook via websites als speurders en marktplaats worden verspreid door ben overgehaald. Stom, stom! Maar uiteindelijk blijft dit oplichting, wat kan ik verder voor actie ondernemen? Ik ga dus in ieder geval aangifte doen en contact opnemen met mijn bank, en daarnaast zal ik proberen alle consumenten forums over deze oplichting te informeren. Laat iedereen gewaarschuwd zijn maar als je er toch in bent getrapt: doe aangifte en neem contact op met de bank, laat het er niet bij zitten omdat je denkt dat je zelf zo stom bent geweest.

Drazz

Re: iiTelevisie.nl Scam

Ongelezen bericht door Drazz »

Er zit in het programma een Trojaans paard/virus dus wees gewaarschuwd.

De eerste twee resultatenpagina's van google over iitelevisie zijn grotendeels nep-websites die misleidende revieuws enzo laten zien, er is zelfs een facebook pagina. Ik probeer zoveel als mogelijk betrokken partijen te informeren om bewustzijn te creeeren omdat het er op lijkt dat ik mijn geld hoe dan ook kwijt ben.

Alhoewel er altijd een gevoel van schaamte is achteraf over hoe stom je hebt kunnen zijn om het in de eerste plaats te doen. Er wordt heel slim gemanipuleerd en ge-'social-engineerd' om mensen op te lichten op het internet via IDEAL en PAYPAL en vergelijkbare betaaldiensten die geen verantwoordelijkheid nemen voor duidelijke oplichters. Of zijn wij zelf schuldig door ons veilig te voelen bij bepaalde merknamen, en is onze bereidwilligheid om op deze manier zaken te doen naïef?

Gesloten