Daarmee is de informatie niet "op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst" verstrekt.Dieke83 schreef:Voordat jij op registreren klikt moet je de voorwaarden aanvinken in die voorwaarden staat bij 2.5 heel duidelijk dat het om een jaar overeenkomst gaat.
Tevens staat er ook vermeld dat dit na 1 jaar stilzwijgend verlengt word.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Laatst gewijzigd door alfatrion op 06 jul 2017 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
@alfa het is duidelijk vermeld. Aangezien jij als consument zelf het vinkje met "Ik heb de algemene voorwaarde gelezen en ga hiermee akkoord"
Dus als je die hebt gelezen ga je akkoord met een jaar contract.
Dus als je die hebt gelezen ga je akkoord met een jaar contract.
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Dat doet er niets aan af aan het feit dat de ondernemer nog steeds een oneerlijke handelspraktijk verricht door deze informatie niet op de juiste plek neer te zetten en de consument de overeenkomst op grond daarvan nog steeds kan vernietigen.Dieke83 schreef:@alfa het is duidelijk vermeld. Aangezien jij als consument zelf het vinkje met "Ik heb de algemene voorwaarde gelezen en ga hiermee akkoord"
Dus als je die hebt gelezen ga je akkoord met een jaar contract.
De wet vereist dat bepaalde informatie nu eenmaal "op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst" verstrekt, terwijl andere informatie wel verstrekt moet worden doch niet "op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst". Daarom mag het verstrekken van de duur niet gelijk worden behandeld met bijvoorbeeld informatie over het herroepingsrecht of een boete beding o.i.d..
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=137202
"In de uiting staat niet dat het gaat om een abonnement tot wederopzegging, dat ook na de actieperiode van 13 weken doorloopt. In zoverre heeft verweerder niet aan haar informatieverplichting als bedoeld in artikel 8.4 aanhef en onder m NRC voldaan. Verweerder had op duidelijke en begrijpelijke wijze deze informatie in de uiting dienen te verstrekken. In dit verband kon verweerder niet volstaan met naar “actievoorwaarden” te verwijzen. Dit onderdeel van klacht 2 is derhalve gegrond."
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Dat is mbt reclame aanbieding dit is geen reclame.
Maar als ik jou moet geloven is de consument dus nooit verantwoordelijk?
Dus je kan gewoon overal aanvinken dat je de algemene voorwaarde hebt gelezen waar alles duidelijk in staat en dan nog de grote boze bedrijven de schuld geven.
jouw wondere wereld ziet er roos kleurig uit maar in de realiteit zal die vlieger niet opgaan er word van een consument ook verwacht wat zelf verantwoording te nemen en de voorwaarden die op de pagina registreren overal vermeld staan te lezen. Hierin word zeer duidelijk aangegeven dat het een abonnement betreft.
Maar als ik jou moet geloven is de consument dus nooit verantwoordelijk?
Dus je kan gewoon overal aanvinken dat je de algemene voorwaarde hebt gelezen waar alles duidelijk in staat en dan nog de grote boze bedrijven de schuld geven.
jouw wondere wereld ziet er roos kleurig uit maar in de realiteit zal die vlieger niet opgaan er word van een consument ook verwacht wat zelf verantwoording te nemen en de voorwaarden die op de pagina registreren overal vermeld staan te lezen. Hierin word zeer duidelijk aangegeven dat het een abonnement betreft.
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Dit is wel reclame, de Reclame Code Commissie behandeld dit gewoon als je hiermee naar ze toe gaat. Bovendien zijn bepalingen in de NRC overgenomen uit de wetgeving die ik heb aangehaald en dus zal de rechter op dezelfde manier oordelen.Dieke83 schreef:Dat is mbt reclame aanbieding dit is geen reclame.
Nee, de wetgever heeft een kleine set aan informatie zo belangrijk zijn, dat deze niet op een andere pagina mogen worden ondergebracht. Je weigert om onderscheid te maken tussen informatie over de prijs en duur van een abonnement en informatie over het herroepingsrecht of een boete beding, terwijl de wet daar nu juist wel onderscheid in maakt. Door je kop in het zand te steken wordt de wet niet anders.Dieke83 schreef:Maar als ik jou moet geloven is de consument dus nooit verantwoordelijk?
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Dieke83 schreef:@alfa het is duidelijk vermeld. Aangezien jij als consument zelf het vinkje met "Ik heb de algemene voorwaarde gelezen en ga hiermee akkoord"
Dus als je die hebt gelezen ga je akkoord met een jaar contract.
Juist!
Net zoals in het topic Booking.com, wil @alfa het niet waar hebben, als je de voorwaarden accepteert, je deze toch gelezen moeten hebben.
Niet gelezen, dan dikke bult.
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Je kan de schuld wel in de schoenen blijven schuiven van de big bad companies maar uiteindelijk moet je als consument ook verantwoording nemen voor je eigen acties.
Als je aanvinkt dat je de algemene voorwaarde hebt gelezen en je gaat voor de betaling dan ben je zelf fout bezig.
De schuld ligt niet altijd bij de bedrijven
Als je aanvinkt dat je de algemene voorwaarde hebt gelezen en je gaat voor de betaling dan ben je zelf fout bezig.
De schuld ligt niet altijd bij de bedrijven
Re: Ik zit langer aan Kadasterdata.nl vast dan ik wil
Dat is een politieke opvatting waarvoor geen plaats is in de rechtbank. Wie het niet eens is met de wet kan via de wetgever proberen om deze aangepast te krijgen.