LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ameliana
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door Ameliana »

Ik bestel enkele keren iets bij bol.com en dacht ook alles altijd betaald te hebben. Nu krijg ik van een incassobedrijf namens Accountor (voormalig PBK, want ze hebben dezelfde rekeningnummer!) een brief of ik niet even 44 Euro wil betalen. Ik viel uit alle wolken, want ik ben er hoog en heilig van overtuigd alles betaald te hebben. Dus trok ik mijn rekeningsoverzichten erbij en stuurde zowel Accountor en bol.com een mail met als attachment alle betalingen aan bol.com. Van Accountor krijg ik alleen een e-mail dat ik natuurlijk de kosten moet betalen en bol.com gaat er nog niet eens op in en verwijst me naar het incassobureau! Ondertussen krijg ik vrolijk verder brieven van bol.com dat ik nu eindelijk eens moet betalen. Maar als ik het betaald heb, dan hoef ik toch niks meer te betalen, of niet? Dus stuur ik bol.com weer een mail met hetzelfde attachment met de betalingen aan hun bedrijf. Tot op heden heb ik daarop geen antwoord gekregen. Wat kan ik nu het beste doen? Want langzamerhand heb ik de hoop opgegeven ...

Jootje1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:13

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door Jootje1970 »

Ook ik ontving vandaag een incasso-opdracht van Accountor inzake bol.com. Of ik de openstaande rekening wilde betalen(?). Twee maanden terug ontving ik van bol.com een herinnering terwijl ik de rekening reeds voldaan had. Hierop stuurde ik een mail met betalingsbewijs. Hierop konden ze mijn betaling niet traceren. Of ik een afschrift wilde scannen en opsturen. Hierop heb ik geantwoord aan telebankieren te doen en dat het betalingsbewijs rechtstreeks vanaf de Postbank is gehaald. Ik ontvang geen afschriften meer. Hierop heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen, terwijl ik een paar keer om antwoord hierop heb gevraagd. En vandaag dus een incasso van Accountor. Hen heb ik hetzelfde betalingsbewijs gestuurd. Ben benieuwd wat hun antwoord is.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Als u al betaald heeft, bewaar het bewijs en stuur het via mail naar hun toen.
En verder geen moeite meer voor doen.
Van Accountor krijg ik alleen een e-mail dat ik natuurlijk de kosten moet betalen
Welke kosten?
U had toch al betaald.

Jootje1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:13

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door Jootje1970 »

[/quote]Als u al betaald heeft, bewaar het bewijs en stuur het via mail naar hun toen.
En verder geen moeite meer voor doen.
Dit heb ik dus gedaan en ook van Accountor krijg ik het bericht dat mijn betaling door bol.com niet getraceerd kan worden. Ja, waar zit de fout nu? Ik dacht niet bij mij.

BellaLancia
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:24

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door BellaLancia »

Ik heb precies ditzelfde gezeur aan de hand gehad ooit met bol.com en PBK. Ik heb de zaak toen voorgelegd aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (daar is bol.com namelijk bij aangesloten). Ze kort en bondig uitgelegd dat ik geruime tijd geleden betaald had, bol.com niet luistert naar dit argument en PBK erg vervelend is.

Dezelfde dag werd ik door bol.com benaderd met excuses (per e-mail). Verder nooit meer iets van gehoord.

http://www.thuiswinkel.org

PBK reageert niet op je verweer en blijft tot in de lengte der dagen allerlei loze dreigementen sturen, bol.com blijft je verwijzen naar PBK.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door Fabel »

lekker voor laten komen en genieten van de zure gezichten van de tegenpartij als de rechter in 3 seconden de tegenpartij tot de proceskosten veroordeeld...
en natuurlijk bol.com links laten liggen en elders je meuk kopen. Zo ga je niet met klanten om.

Beowulf
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:07

Re: Incasso Accountor (voormalig PBK) en bol.com

Ongelezen bericht door Beowulf »

Ook ik wordt geruime tijd lastig gevallen door Accountor.
Het ergste vindt ik nog die RODE enveloppe met heel groot INCASSO erop.
Dit doe je toch niet,ik zou wel eens willen weten of dit eigenlijke wel mag,want je brengt iemand toch wel in discrediet met zo'n stukje papier.
Zeker als je in een kleine gemeenschap woont zoals mijn partner en ik.
Maar idd alleen maar loze dreigementen en ze reageren nergens op.

Gesloten