Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een bindende overeenkomst via internet?
Een tijdje terug heb ik een proefpakketje afslank pillen besteld,dit kwam binnen met papieren erbij.
Doordat ik ziek was verder niets meer mee gedaan,wordt er van de week 49,50 van mijn rekening geschreven omdat ik niet heb geannuleerd voor de volgende bestelling.
Had ik binnen 7 dagen moeten doen,heb me laten vertellen dat het wetterlijk gesteld is op 14 dagen...
Wat hoogst opmerkelijk is is dat ik het nieuwe pakket nog niet heb ontvangen,dat komt pas na het betalen.
Heb het geld laten terug vorderen maar nu rijg ik een herinnering,moet maar snel betalen anders komen er extra kosten bij.
Weet iemand of ik hier onderuit kan???
Heb al gezegd niets meer te willen ontvangen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet verkoop bindend?
Re: internet verkoop bindend?
Je zult er niet onderuit kunnen. Vaak houdt het aanvragen van zo'n 'proefpakket' in dat je in feite een abonnement hebt, maar dat de eerste levering met korting is. Je zult dat abonnement dus binnen de juiste termijn moeten opzeggen (waar wel de mogelijkheid voor moet worden geboden). Als je niet op tijd het 'abonnement' opzegt, dan betekent dat dus dat je aan de volgende levering vast zit. Of die betaald moet worden voor of na levering is iets wat je onderling met de leverancier 'afspreekt' in het contract, dus het kan goed zijn dat je vooraf moet betalen voor de levering.
Re: internet verkoop bindend?
De wettelijke bedenktermijn bij koop op afstand is 7 werkdagen (ma t/m vr) of 3 maanden, wanneer men niet aan alle vereisten hebben voldaan. Een van deze vereisten is dat ze je op deze termijn moeten hebben gewezen in een bijgesloten brief.