Omdat ik ten einde raad heb ik een paar vragen voor u.
Op 13 September 2010 ben ik in het bezit gekomen van een iPhone 4 na deze gekocht te hebben bij Phoneshop.nl. Deze telefoon heeft toen zeer goed gewerkt. Ik was er zo blij mee dat ik er zeer voorzichtig mee om ben gegaan en heb zelfs meteen beschermhoesje voor de iPhone 4 gekocht. Tot 2 Oktober heeft mijn iPhone 4 echt prima gewerkt, maar toen kwam er een foutmelding in het scherm: "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone. U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal enz.”
Ik was in de veronderstelling dat deze melding eenmalig was en hechte er niet te veel waarde aan. Totdat het steeds erger werd Ik kon geen muziek meer afspelen zonder oordopjes en als ik de telefoon een tijdje stand-by had gelaten moet ik eerst 5 foutmeldingen weg klikken om mijn telefoon te kunnen gebruiken.
Dus natuurlijk de Klantenservice van Phoneshop.nl gebeld en ik kreeg het advies om mijn iPhone 4 eens te herstellen via iTunes. Na dat ik dat had gedaan heb ik meteen de volgende dag weer gebeld en kreeg ik te horen dat mijn iPhone dan waarschijnlijk kapot was. Ik moest om de website een RMA-nummer aanvragen en heb de iPhone netjes naar Phoneshop.nl terug gestuurd ervan uitgaande dat zij het zouden repareren. Precies een week later kwamen zij met de volgende reactie:
“Geachte heer IJntema,
Hierbij ontvangt u een prijsopgave voor de reparatie van uw toestel met referentienummer 22207.
Reparatie omschrijving: Toestel vervangen (unitswap)
De reparatie van uw toestel valt niet onder de fabrieksgarantie als gevolg van vochtschade. De totale kosten van de reparatie zijn EUR.291,55. Dit is inclusief verzendkosten en BTW”
Ik was natuurlijk compleet verbaasd! Ik had mijn iPhone nooit in de buurt van water of vocht gehouden en nu kwam Phoneshop.nl met het verhaal dat dat wel zo moest zijn. Ik heb natuurlijk meteen terug gemaild en heb gezegd dat het onmogelijk was dat mijn iPhone aan vochtschade kapot was gegaan. En ik kreeg de volgende reactie terug:
“Er is zowel door mij als door het Apple repaircentrum geconstateerd dat de vochtschade indicator rood verkleurd was. http://support.apple.com/kb/ht3302
De indicatoren verkleuren natuurlijk niet vanzelf, maar alleen als deze in aanraking komen met vocht.
Vochtschade is een gebruikersfout en valt niet onder de garantie van 12 maanden.
Gelukkig bied Apple nog een vervangende iPhone aan tegen gereduceerd tarief ook al is het je eigen fout geweest, bij bv Nokia of Sony Ericcson had je de keuze gehad om afstand te doen of hem ongerepareerd retour te ontvangen.”
Na deze reactie ben ik toch wel uit het veld geslagen omdat ik niet zo weten hoe dit verder nog aan te pakken. Hoe kan ik nu nog mijn telefoon onder de garantie laten vallen? Ik heb destijds al 355 euro voor de iPhone 4 bij moeten betalen in combinatie met een Hi abonnement. En ik vind het zeer onterecht dat ik nu alweer moet betalen.
Met Vriendelijke Groeten,
Wieger IJntema
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPhone 4 onterecht vochtschade
Re: iPhone 4 onterecht vochtschade
Tja, als hij is verkleurd is hij verkleurd. Kan vrij snel gaan allemaal, een regenbuitje op de verkeerde plek en de indicator is verkleurd.
Zegt niet dat dat de reden van het defect ook direct vochtschade is, maar je hebt geen poot meer om op te staan.
Kan de shop in ieder geval niets aan doen.
Misschien moet je even vragen of hetgeen wat vervangen ook wel echt door water kapot kan worden gemaakt.
Zegt niet dat dat de reden van het defect ook direct vochtschade is, maar je hebt geen poot meer om op te staan.
Kan de shop in ieder geval niets aan doen.
Misschien moet je even vragen of hetgeen wat vervangen ook wel echt door water kapot kan worden gemaakt.
Re: iPhone 4 onterecht vochtschade
RECENTE ERVARING....
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
Namens T-Mobile bied ik u mijn excuses aan. Wij zullen uit coulance de kosten voor u vergoeden door middel van een creditnota.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
-----Oorspronkelijk bericht-----
Contacttype : Klacht
Categorie : Reparatie
Contact opnemen via : E-mail
Achternaam : ....
Onderwerp : Klacht Kosten en garantie
Voorletters : ...
Voorvoegsels :
Geslacht : ..
Mobiel nummer : ....
Eerstekeer : Ja
TMobile_nummer : Ja
Vraag : LS
Ik ben aan het overstappen van Vodafone naar T-Mobile en heb recent via T-Mobile al een Iphone4 in gebruik. Deze is nu al defect; de software blijft hangen op voicebediening en reset heeft geen zin (is ook constatering van de T-Mobile winkel in Arnhem). De reparatieservice Solid Viosn, ref ....... gaf doodleuk aan dat het om een vochtprobleem ging...zonder verdere toelichting. Heb 219 ? moeten betalen. Ga hier niet mee accoord, heb direct aangeven dat ik een klacht zou gaan indienen. Wil bedrag van T-Mobile of Apple terug ontvangen en overweeg om abbonement met deze slechte service ongedaan te laten maken, Enorme slechte 1e indruk zo, overweeg heer Joep van 't Hek een copy te sturen.
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
Namens T-Mobile bied ik u mijn excuses aan. Wij zullen uit coulance de kosten voor u vergoeden door middel van een creditnota.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
-----Oorspronkelijk bericht-----
Contacttype : Klacht
Categorie : Reparatie
Contact opnemen via : E-mail
Achternaam : ....
Onderwerp : Klacht Kosten en garantie
Voorletters : ...
Voorvoegsels :
Geslacht : ..
Mobiel nummer : ....
Eerstekeer : Ja
TMobile_nummer : Ja
Vraag : LS
Ik ben aan het overstappen van Vodafone naar T-Mobile en heb recent via T-Mobile al een Iphone4 in gebruik. Deze is nu al defect; de software blijft hangen op voicebediening en reset heeft geen zin (is ook constatering van de T-Mobile winkel in Arnhem). De reparatieservice Solid Viosn, ref ....... gaf doodleuk aan dat het om een vochtprobleem ging...zonder verdere toelichting. Heb 219 ? moeten betalen. Ga hier niet mee accoord, heb direct aangeven dat ik een klacht zou gaan indienen. Wil bedrag van T-Mobile of Apple terug ontvangen en overweeg om abbonement met deze slechte service ongedaan te laten maken, Enorme slechte 1e indruk zo, overweeg heer Joep van 't Hek een copy te sturen.
-
Derdehelft
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 nov 2010 15:57
Re: iPhone 4 onterecht vochtschade
Hetgeen de webwinkel stelt is erg kort door de bocht. Je kan garantie niet uitsluiten, ook al betreft het vochtschade. Garantie vervalt alleen wanneer de webwinkel kan aantonen dat de schade is ontstaan door onjuist handelen van de consument.
Vochtschade kan volgens mij ook wel degelijk worden veroorzaakt door een ondeugdelijk product. Weet niet of de betreffende webwinkel ergens is aangesloten, maar indien dat dat het geval is, zou ik je klacht daar neer leggen.
Vochtschade kan volgens mij ook wel degelijk worden veroorzaakt door een ondeugdelijk product. Weet niet of de betreffende webwinkel ergens is aangesloten, maar indien dat dat het geval is, zou ik je klacht daar neer leggen.
