LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daankoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:48

Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door daankoper »

Mijn zoon heeft op 27 okt.2011 een abb.met bovengenoemd toestel besteld bij belnu met provider Telfort.
Na 2 weken werden er reeds afsluitkosten van zijn rekening geschreven.
Weer 2 weken later kreeg hij pas het simmetje.
De aansluiting ging verder goed, echter hij heeft nu op 14 dec.2011 nog steeds
zijn telefoon niet geleverd gekregen. Hij heeft meerdere malen met belnu en telfort gebeld en men gaf elkaar de schuld wie de telefoon moest gaan leveren??
Heden na zeker 5 of 6 verschillende versies gehoord te hebben van zowel belnu als telfort snappen we er nog niks van.
Help help help wij betalen en hebben niks. Grote ergernis en onmacht door het onkundige personeel van zowel belnu als telfort.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Belnu is degene die de telefoon moet leveren. Zij ontvangen van Telfort voor elke activatie een paar honderd euro. Met dit bedrag kunnen zij de telefoon leveren + hun eigen winst. Ga even naar een telfort winkel en vraag of zij een nieuw abonnement voor jou kunnen afsluiten en dit contract laten annuleren. Ik zeg niet dat het mogelijk is, maar het is het proberen waard.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@daankoper,

U heeft uw abonnement besteld via Belnu, Belnu is de partij die uw telefoon moet leveren. Wij leveren alleen bestellingen die zijn gedaan via de Online Shop op http://www.telfort.nl of 0800-1707. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is, maar wij kunnen hierin niets voor u betekenen. Het volgende staat op http://www.belnu.nl/faq/:
1. Wat is de normale levertijd?
Bestellingen die per telefoon of fax bevestigd zijn worden normaliter binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd, mits zij op voorraad zijn. Tijdens het bestellen ziet u direct of het product uit voorraad leverbaar is of in bestelling staat. Gaat het om een aankondiging van een nieuw product dan ziet u de vermoedelijke datum waarop wij de goederen verwachten.
Staan de goederen in bestelling dan verwachten wij deze binnen enkele dagen in huis en kunt u deze spoedig doch binnen 30 dagen verwachten. Lukt dit om wat voor reden niet dan bent u natuurlijk gerechtigd uw bestelling te annuleren. Ook houden wij u op de hoogte van de status.

2.Wat gebeurt er als BELNU het bestelde toestel niet op voorraad heeft?
Om er zeker van te zijn dat u volgens de actievoorwaarden aangesloten wordt, wordt uw aanvraag indien de actievoorwaarden enkele dagen later gaan wijzigen, alvast verwerkt, zodat dit voor de einddatum van de aanbieding plaatsvindt. Het toestel wordt naar u toegestuurd zodra het weer voorradig is. Wanneer u de simkaart direct wilt gebruiken kan dat. Op uw verzoek zal BELNU de simkaart alvast versturen. Het toestel zal onder rembours nagestuurd worden.
Aangezien u er niet uitkomt met de klantenservice van Belnu, adviseer ik u om een e-mail te sturen naar [email protected]. Dit e-mailadres staat op hun website (http://www.belnu.nl/index.php?do=ContactView)

Laïla

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Daankoper,

Belnu sommeren te leveren, en anders het contract te ontbinden zonder verdere kosten - zodat eventueel bij een echte leverancier besteld kan worden (dwz - iemand die levert en dat pas abbo laat ingaan)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dat lijkt me niet mogelijk want de dienst wordt reeds afgenomen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ArneLH schreef:Dat lijkt me niet mogelijk want de dienst wordt reeds afgenomen.

Klopt, maar dienst is besteld MET telefoon.
Aangezien volgens TS Belnu niet levert, voldoen zij niet aan de voorwaarden.

Belnu zou dan het contract bij Telfort moeten ontbinden, en zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Leuk - duur abbo aansmeren, bonus van telco incasseren, en vervolgens niet leveren... beetje krom, toch?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:
ArneLH schreef:Dat lijkt me niet mogelijk want de dienst wordt reeds afgenomen.
Klopt, maar dienst is besteld MET telefoon.
Aangezien volgens TS Belnu niet levert, voldoen zij niet aan de voorwaarden.

Belnu zou dan het contract bij Telfort moeten ontbinden, en zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Leuk - duur abbo aansmeren, bonus van telco incasseren, en vervolgens niet leveren... beetje krom, toch?
Ja, het lijkt mij ook dat de telefoon een essentieel onderdeel is van de overeenkomst. Ik kan me trouwens herinneren een uitspraak in een soortgelijk geval te hebben gelezen recent, maar weet zo niet meer waar...

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Telfort kan inderdaad contracten ontbinden indien Belnu niet kan leveren. Telfort ontvangt dan de betaalde commissie van Belnu terug. Echter is het wel BELNU die dit moet oplossen met Telfort.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iphone 4 S op 27 oktober besteld. Heden 14 dec. nog niks

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MrV1976 schreef:Telfort kan inderdaad contracten ontbinden indien Belnu niet kan leveren. Telfort ontvangt dan de betaalde commissie van Belnu terug. Echter is het wel BELNU die dit moet oplossen met Telfort.
Precies.
Dus, TS, ga naar Belnu - eis binnen 5 dagen volledige nakoming van het contract, en indien men hieraan geen gehoor kan of wil geven, verklaar je de overeenkomst ontbonden op grond van wanprestatie, en eis je dat Belnu het contract bij Telfort overneemt danwel doet ontbinden - zonder (en dat is belangrijk) enige verdere financiele consequenties voor de originele contracthoude.

Gesloten