LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] is een ideal betaling bij BOL wel veilig
is een ideal betaling bij BOL wel veilig
Hoi allemaal,
vorige maand heb ik een bestellling geplaatst bij BOL en betaald met IDEAL.
Nu is het geld wel afgeschreven maar de bestelling nooit geleverd. Na bellen met BOL werd ik verteld dat dan automatisch het geld binnen 10 werkdagen terug gestort zou worden. We zijn nu 4 weken verder en er is nog steeds geen bestelling geleverd en het geld is ook niet terug gestort. Gemaild maar daar geen reaktie op gekregen. Tot nu toe best veel zaken gedaan met BOL maar hier toch wel een vieze smaak aan over gehouden.
Ik ga morgen aangifte doen van verduistering want ik moet toch wat doen.....
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben.
Nu is het geld wel afgeschreven maar de bestelling nooit geleverd. Na bellen met BOL werd ik verteld dat dan automatisch het geld binnen 10 werkdagen terug gestort zou worden. We zijn nu 4 weken verder en er is nog steeds geen bestelling geleverd en het geld is ook niet terug gestort. Gemaild maar daar geen reaktie op gekregen. Tot nu toe best veel zaken gedaan met BOL maar hier toch wel een vieze smaak aan over gehouden.
Re: is een ideal betaling bij BOL wel veilig
Nooit problemen met bol of ideal.dre69 schreef:
Ik geef verduistering weinig kans. Dit is een civiele zaak. Je zou dit eerst nog eens kunnen proberen om hen een brief te sturen. Hierin geef je dan aan dat je bestelling niet is geleverd, je Bol nog 14 dagen de tijd geeft om dit als nog te doen of om binnen die periode je het geld terug te storen.
iDeal betalingen op zich zijn bij elke winkel even veilig. Het ligt er gewoon aan of de winkel te vertrouwen is.
Aangezien Bol.com een goede reputatie is zal de politie je waarschijnlijk gewoon naar huis sturen morgen. Bel Bol.com op en vraag om een restitutie, doen ze altijd.
Het is waarschijnlijk gewoon een beetje druk ivm de feestdagen.
Ik had een jaar geleden ook een cd besteld die niet op voorraad was. Na 3 maanden bestelling geanuleerd en ik kreeg mijn geld gewoon terug. Dat je geld automatisch na 10 dagen wordt teruggestort is niet waar.
Waarschijnlijk bedoelden ze te zeggen dat als je aan geeft dat je een restitutie wil het binnen 10 werkdagen weer op je rekening staat.
Aangezien Bol.com een goede reputatie is zal de politie je waarschijnlijk gewoon naar huis sturen morgen. Bel Bol.com op en vraag om een restitutie, doen ze altijd.
Het is waarschijnlijk gewoon een beetje druk ivm de feestdagen.
Ik had een jaar geleden ook een cd besteld die niet op voorraad was. Na 3 maanden bestelling geanuleerd en ik kreeg mijn geld gewoon terug. Dat je geld automatisch na 10 dagen wordt teruggestort is niet waar.
Waarschijnlijk bedoelden ze te zeggen dat als je aan geeft dat je een restitutie wil het binnen 10 werkdagen weer op je rekening staat.
Ik denk dat aangifte wel een beetje ver gaat.....
Er is gewoon ergens een communicatie fout opgetreden.
Ik zou gewoon een betalingsbewijs aangetekend opsturen.
Ik denk dat je dan gewoon je product of je geld terugkrijgt.
Zo niet.. dan kan je altijd andere stappen ondernemen.
Maar eerst even denken in oplossingen ipv Problemen![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Er is gewoon ergens een communicatie fout opgetreden.
Ik zou gewoon een betalingsbewijs aangetekend opsturen.
Ik denk dat je dan gewoon je product of je geld terugkrijgt.
Zo niet.. dan kan je altijd andere stappen ondernemen.
Maar eerst even denken in oplossingen ipv Problemen
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Contacteer:
Zou het ook kunnen dat de TNT je pakje 'gestaakt' heeft?
Wat zegt de bestelstatus?
Wat zegt de bestelstatus?
Als het mede een civiele zaak is stuurt de politie je vaak weer naar huis, maar zaken als diefstal, oplichting en flessentrekkerij zijn toch behalve civiele zaken ook zaken die onder het strafrecht vallen. Als je een beetje aandringt neemt de politie dergelijke zaken dan wel op, omdat ze weten dat ze dat verplicht zijn (ze proberen alleen onder de moeite uit te komen).zal de politie je waarschijnlijk gewoon naar huis sturen morgen.
Nooit problemen gehad met Bol maar ik betaal dan ook gewoon middels een acceptgiro.
Zou Bol gewoon nog eens bellen. Verduistering en aangifte roepen lijkt mij ook een beetje te voorbarig, Bol is geen kleintje en heeft inderdaad gewoon een goede reputatie. Dat de klantenservice wat log en traag is ok, dat is vervelend en voor verbetering vatbaar maar gewoon even doorzetten.
Zoals al gevraagd is, wat zegt je bestelstatus?
Zou Bol gewoon nog eens bellen. Verduistering en aangifte roepen lijkt mij ook een beetje te voorbarig, Bol is geen kleintje en heeft inderdaad gewoon een goede reputatie. Dat de klantenservice wat log en traag is ok, dat is vervelend en voor verbetering vatbaar maar gewoon even doorzetten.
Zoals al gevraagd is, wat zegt je bestelstatus?
Waarom heb je niet gewoon de acceptgiro optie gekozen? Dat is m.i. de meest klantvriendelijke manier van betalen. Niks bezorgd, dan ook niks betalen.dre69 schreef:Hoi allemaal,
-
Voor risicovolle producten accepteert Bol geen acceptgiro's.