LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamera Express; negatief aankoopadvies

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
fvanson

Kamera Express; negatief aankoopadvies

Ongelezen bericht door fvanson »

Na datum van (vooruit)betaling heb ik bijna 4 weken moeten wachten op uitlevering van een Canon PowerShot A80. Gedurende deze periode was het radiostil van zijde Kamera Express. Telefonische navraag leverde steeds hetzelfde antwoord op; over enkele dagen wordt de zending van de leverancier verwacht. De laatste keer dat ik belde, ik wilde eigenlijk mijn vooruitbetaling op gaan halen wat ik had er geen vertrouwen meer in, kon men een tracking nummer geven en was de zending idd de dag ervoor verstuurd. Ironische wijze staat op de factuur (basis voor garantie) de datum waarop de betaling binnen is gekomen en NIET de daadwerkelijke leverdatum. Strikt gesproken is er dus 4 weken van de garantietermijn weggegeten door leverproblemen aan zijde Kamera Express.

Een aantal weken later is mijn camera stuk gegaan. Op advies van de Canon helpdeks de A80 ter reparatie aangeboden bij het Canon Service Center in Nederland (firma ETB). Een 3-tal dagen later werd ons gemeld dat deze camera al eens eerder gerepareerd was, en wel in maart 2004 in opdracht van Kamera Express. Hierdoor zeer ontstemd want dit betekende dat we een oude digitale camera met een historie geleverd hebben gekregen, en niet een nieuwe waarvoor we hadden betaald.
Hierop Kamera Express schriftelijk met voorgaande geconfronteerd. Hun antwoord hierop was dat Canon (zonder hun medeweten) producten die binnen 8 dagen stuk zijn gegaan repareert en weer als nieuwe camera's herverpakt de wereld in stuurt. Als oplossing zou ik bij Kamera Express voorbij moeten komen om de camera voor een nieuwe om te ruilen (op zich een nette oplossing, al wil ik niet weten wat er met mijn camera met historie zou gebeuren).
Daarop heb ik gemeld dat ik hiervoor geen 160 km wil gaan reizen (ik heb hier immers niet om gevraagd), en dat mijn camera al omgeruild is omdat hij economisch niet meer te repareren viel. Tevens Kamera Express duidelijk gemaakt dat hun uitleg over herverpakking van gerepareerde camera's zeer onlogisch lijkt. Het is naar mijn mening te toevallig dat een camera die Kamera Express in maart 2004 ter reparatie indiend, zogenaamd door Canon gerepareerd en herverpakt het verkoopkanaal instuurd wordt, en dan van alle mogelijke outlets in Nederland 6 maanden later weer bij Kamera Express in het magazijn beland. Naar mijn gevoel is de kans op een miljoen nog groter in de Staatsloterij.
Hierop een 2-liner als antwoord van Kamera Express gekregen; zij slaan ook van dit verhaal achterover en of wij tevreden zijn met het nu in ons bezit zijnde produkt.
Hierop telefonisch contact met Canon Nederland gezocht en zij verzekerde mij dat Canon GEEN producten repareert en herverpakt als nieuw het verkoopkanaal insturen. Dit nog gemeld aan Kamera Express en alle vertrouwen in hun opgezegd.

Gezien mijn ervaring kan ik alleen maar adviseren om NIET bij Kamera Express te kopen. Dit is de eerste online aankoop in alle jaren waarmee ik negatieve ervaringen heb. Ik heb de welbekende 'kat in de zak' gekocht, met dito klachtenafhandeling. Kennelijk heeft service en betrouwbaarheid toch zijn prijs.

barbrady

Re: Kamera Express; negatief aankoopadvies

Ongelezen bericht door barbrady »

Ik snap eigenlijk niet waarom kopen op afstand zo gepromoot wordt. Het is inderdaad makkelijk om meteen de prijs te zien en te kunnen bestellen. Waarom ziet nou niemand dat internetkopen leidt tot een mindere economie ipv een betere economie. Zie: iedereen koopt op afstand bij een persoon of bedrijf welke 1 of twee mensen in dienst heeft. Dan kan iedereen "dozen schuiven" , laten we het eens omdraaien en de service en klantvriendelijkheid weer belangrijk maken en daarbij snap ik dat het dan ook wel eens verkeerd kan gaan. Er werken zeer veel mensen in elektro winkels en al deze winkels staan onder steeds grotere druk door het zogenaamde internetkopen. Gevolg: faillissementen en mensen op straat. Dit lijkt voor sommigen overdreven maar zal de harde werkelijkheid worden. "Verdienen en winst" lijken steeds meer begrippen die taboe zijn en dat is de sfeer welke steeds meer in ons land heerst. Natuurlijk hou ik ook niet van woekerprijzen en winkels die de klant in de kou laten staan, maar omdat de prijzen steeds lager worden zal dit vaker voorkomen. Economie werkt zo: mensen moeten spullen kopen van bedrijven waar mensen werken en deze bedrijven moeten winst! maken en kunnen groeien. Laten we er dan met zijn allen voor zorgen dat we de bedrijven ook winstgevend maken anders is er straks niks meer om voor te werken in ons land.

Gast

Re: Kamera Express; negatief aankoopadvies

Ongelezen bericht door Gast »

Even wat tips!

-Bestel de volgende keer onder rembours!! Het kost je misschien 5 euri meer maar mijn ervaring leert dat je de producten vaak veel sneller op de mat hebt!
Tuurlijk is dit bij echt grote bedragen niet fijn... maar toch!
Ik heb een keer gelazer gehad met bestellingen en alleen als ik vaker heb besteld betaal ik vooruit maar meestal doe ik helemaal bij bedrijven die ik niet ken onder rembours bestellen wat maakt die 5 euro nou extra uit als je het zoveel goedkoper kan krijgen?
- Ga alles na stuur eerst een mailtje als er niet aangegeven staat of het product voorraadig is en hoe lang het gaat duren.

Kamera Express is een prima bedrijf had binnen 4 dagen mijn Nikon camera in huis netjes verpakt en alles was gewoon prima verzorgd.
Maar ja bij mij was het op voorraad... misschien iets aggressiever zijn.

Dit soort bedrijven worden er neit warm of koud van (is mijn ervaring ook met UPC) word flink boos en scheld die telefoniste maar uit, maar houd het wel netjes en bouw het op en begin niet meteen. Laat ze eerst hun zegje doen en vanaf dan kun je gaan, meestal schrikken ze hiervan en dan blijkt er opeens vanalles mogelijk te zijn (zo is mijn ervaring met UPC). Zeg dat je ook direct een klacht in zal dienen bij consumenten programma's en bedrijven want zo houd je hen scherp en worden ze niet lui. Het klinkt raar maar als je zegt dat je verhaal met een kopie van de brief die je naar dit soort bedrijven stuurt ook naar bijvoorbeeld Radar stuurt... prompt kan er vanalles geregeld worden! Dus schaam je er niet voor en kom maar op dat je ook een klacht achterlaat bij consumentenbond, radar en kassa en dergelijke. Ik durf te wedden dat alles vreselijk snel in orde word gebracht en alles netjes is. Eigenlijk zou dit NIET nodig hoeven zijn....
[/b]

Gesloten