Ok dit is een aardig lang verhaal maar ik ben het ondertussen helemaal zat met hi.nl.
Ik heb ongeveer een maand geleden een mobiele telefoon besteld via hi.nl.
Op de website staat vermeld dat hi ernaar streeft om binnen drie dagen te bezorgen.
Na een week heb ik gebeld hoe het met mijn bestelling stond. Ik kreeg te horen van iemand van de klantenservice dat de telefoon niet op voorraad was. Nogal vreemd aangezien op site staat vermeld dat je hiervan op de hoogte zou worden gesteld. De medewerker van de klantenservice wist wel te vertellen dat de telefoon ook al weer binnen was en dat ik het binnen een week zou krijgen.
De tweede week weer gebeld. Hoe het stond met mijn bestelling wist de klantenservice niet. Toen heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Op de site van hi staat het volgende:
"Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn."
Lijkt me duidelijk. De order kon echter niet geannuleerd worden omdat deze al naar het magazijn zou zijn gegaan. Ik besloot nog een week te wachten.
Enkele dagen later werd mijn order geannuleerd en werd meteen een nieuwe order aangemaakt. Ik heb toen weer gebeld en weer geprobeerd mijn nieuwe order te annuleren. Dat kon nog steeds niet omdat de order al in bestelling stond.
Ondertussen ben ik het helemaal zat met hi.
Elke keer krijg ik te horen dat mijn telefoon geleverd zal worden. Ook is mij afgelopen maandag een concrete datum genoemd, nl. 7 oktober. Mijn order kan niet geannuleerd worden omdat deze zogenaamd al drie weken "verstuurd" wordt, terwijl intern bij hi de order zonder problemen geannuleerd kan worden. Hi houdt zich niet aan de afspraken omdat je een order schijnbaar niet kan annuleren wat wel op de website staat. Ook de leveringstijd is vele malen langer dan vermeld (ik wacht ondertussen al een maand). Het niet op voorraad zijn van de telefoon is mij niet vermeld en via de klantenservice krijg ik elke keer te horen dat de telefoon morgen of overmorgen geleverd wordt.
Nu wordt mij geadviseerd de telefoon te accepteren als deze wordt gebracht, vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice (die trouwens altijd onderbezet draait) en bij hun een retournummer aan te vragen zodat ik het pakket terug kan sturen. Nu heb ik daar weinig zin in en ik vraag me af of dat wel goed zal gaan.
Is het verstandig om het pakket aan de deur te weigeren of wat zou ik kunnen doen aangezien ik ondertussen al een nieuw mobiel nummer heb.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan hi.nl dit maken?
Re: Kan hi.nl dit maken?
Wettelijk kun je de zendig weigeren. Een consument kan 7 dagen na aankoop zijn product terugbrengen en krijgt dan altijd zijn geld terug. Dit is wettelijk vastgesteld. Of ze dit kunnen maken: ja, dit kan. Er staat nergens op de site hoe lang ze er uiterlijk over mogen doen om het product te leveren. Wel is mijn mening dat ze hierover de klant beter zouden moeten inlichten.
Telefonisch contact heeft het nadeel dat je geen bewijs stukken hebt. Ik zou je dus willen adviseren om ze te schrijven. Schrijf daarin wat je overkomen is, dat ze de zending kosteloos moeten worden ontbonden, en dat je de zending zult weigeren als ze hem toch op sturen. Als je het in middels hebt geaccepteerd schrijf dan in de brief dat je hen aansprakelijk steld voor de verzendkosten. Dit is alleen lastig vol te houden als ze beweren dat je nooit hebt geannuleeerd.
I weet niet waar je het verhaal vandaan hebt dat je altijd binnen 7 dagen een product kunt terugbrengen en je geld terugkrijgt, maar dat is dus niet zo. Gekocht is gekocht. Als het product niet voldoet kun je het binnen een bepaalde termijn ruilen maar de leverancier heeft ook het recht van reparatie. Maar iets terugbrengen omdat het niet bevalt kan niet. Zo het al kan is het de beslissing van de leverancier en in die gevallen krijg je meestel een tegoedbon maar geen geld terug, Wettelijk heb je geen poot om op te staan!
Tip voor de gedupeerde onderons koop een memorecorder altijd gemakkelijk. Houd die bij je hoorn...zorg ervoor dat diegene aan de lijn zijn naam zegt tegen je. En als ze je telefonische van alles beloven zoals bv "we maken het binnen een week over" ofzo heb je het op tape staan!!! EN wat ook weleens helpt aan het einde van het gesprek duidelijk maken dat je dit gespek opgenomen hebt.Telefonisch contact heeft het nadeel dat je geen bewijs stukken hebt. Ik zou je dus willen adviseren om ze te schrijven. Schrijf daarin wat je overkomen is, dat ze de zending kosteloos moeten worden ontbonden, en dat je de zending zult weigeren als ze hem toch op sturen. Als je het in middels hebt geaccepteerd schrijf dan in de brief dat je hen aansprakelijk steld voor de verzendkosten. Dit is alleen lastig vol te houden als ze beweren dat je nooit hebt geannuleeerd.
Bijna 9 van de 10keer komt het allemaal ineens goed let ermaar op
Als een bedrijf zijn overeenkomst niet na komt om te leveren heb je als consument het product te annuleren binnen 30 dagen na bestel datum