Hoi.
Ik ben sinds een paar maanden actief op Catawiki, waar ik particulier soms wat verkoop. Zeer tevreden over hoe alles is verlopen en over de resultaten.
Maar laatst had ik een fauteuil in veiling. Deze werd door de hoogste bieder niet betaald, dat is even balen. Paar weken later ging de fauteuil weer in veiling. Weer een bieder, voor hetzelfde bedrag. Nu heeft de bieder betaald maar stuurde mij een bericht of ik de fauteuil kon versturen. Dat zou naar Parijs moeten. Ze had zelf berekend dat het voor 42€ kon. Geen idee hoe ze dat wilt doen voor dat bedrag. Hoewel ik liever niet verzend, de kavel stond op ophalen, heb ik gekeken. Maar ik kom minimaal rond de 230€ uit, voor een pakket rond de 15 kg en 80*80*80cm. Dat is dan nog exclusief verpakkingsmateriaal, zoals een doos die ook wel een paar tientjes zal kosten als je er maar één wilt van groot formaat.
Nu vroeg de koper of ik het zag zitten om te verzenden of dat we de koop moesten annuleren. Nu wil ik best verzenden, maar dat lukt niet voor 42€. Nu heb ik een donkerbruin vermoeden dat de koper de koop wilt annuleren.
Mijn vraag is: kan dat?
Ik ben particulier dus er is geen herroepingsrecht. Bovendien wil ik best verzenden maar wel voor een realistisch bedrag. 42€ is voor een dergelijk pakket niet realistisch. Ook is de kavel al betaald aan Catawiki.
Kan deze aankoop dan nog geannuleerd worden?
Via de voorwaarden op Catawiki kom ik er niet echt uit. Ben benieuwd hoe dit zit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kavel Catawiki betaald, toch annuleren?
-
Re: Kavel Catawiki betaald, toch annuleren?
Als de voorwaarden niet duidelijk zijn, waarom dan niet even zelf contact opnemen met Catawiki? Wij zien dezelfde voorwaarden als u staan.
kuklos
vindt dit leuk
-
Als je hebt aangegeven dat het ding opgehaald moet worden, dan moet de koper het maar ophalen. Lijkt mij.
kuklos
vindt dit leuk
-
Dat had die koper eerder moeten bedenken.
kuklos
vindt dit leuk
-
Zeker niet doen.
Frankrijk is probleemland nummer 1 om spullen naartoe te sturen.
Daarnaast heeft deze koper kennelijk lak aan de verkoopvoorwaarden die jij als verkoper hebt gesteld. Nog meer problemen gegarandeerd.
https://www.google.com/search?q=site%3A ... s-wiz-serp
Tot slot: wanneer je "alleen ophalen" aangeeft, brengt je kavel minder op. Je zou met de verzending de koper een oneigenlijk voordeel geven.
Frankrijk is probleemland nummer 1 om spullen naartoe te sturen.
Daarnaast heeft deze koper kennelijk lak aan de verkoopvoorwaarden die jij als verkoper hebt gesteld. Nog meer problemen gegarandeerd.
https://www.google.com/search?q=site%3A ... s-wiz-serp
Tot slot: wanneer je "alleen ophalen" aangeeft, brengt je kavel minder op. Je zou met de verzending de koper een oneigenlijk voordeel geven.