LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kidits.nl: onbereikbare webshop die niet levert
Kidits.nl: onbereikbare webshop die niet levert
Via de webshop Kidits.nl bestelde ik een hobbelauto voor mijn zoon. Levertijd zou 3-5 werkdagen zijn. 3 weken later heb ik nog steeds geen product ontvangen. De helpdesk suggereert dat je na melding dezelfde dag wordt terug gebeld inzake uw klacht. Helaas. 2 extra boze mails later kreeg ik een mailtje dat ik had moeten lezen dat 3-5 dagen levertijd alleen gold voor producten die op voorraad waren (niet te zien bij plaatsing van bestelling).
Kivits.nl is telefonisch op geen enkele manier bereikbaar. Dat maakt het gevoel van onbetrouwbaarheid alleen maar groter.
Opnieuw kreeg ik een mail dat mijn product verstuurd zou worden en dat ik binnen 72 uur bericht zou ontvangen van verzending. 5 dagen later: niets. Geen bericht, geen product.
Ik raad u aan om vooral NIET via dit medium een bestelling te plaatsen.
Kivits.nl is telefonisch op geen enkele manier bereikbaar. Dat maakt het gevoel van onbetrouwbaarheid alleen maar groter.
Opnieuw kreeg ik een mail dat mijn product verstuurd zou worden en dat ik binnen 72 uur bericht zou ontvangen van verzending. 5 dagen later: niets. Geen bericht, geen product.
Ik raad u aan om vooral NIET via dit medium een bestelling te plaatsen.
Re: Kidits.nl: onbereikbare webshop die niet levert
Och ja, u kunt ze natuurlijk altijd even bellen in Spanje. Waarom controleert u die site niet vooraf, in plaats van later te gaan klagen?
Stonden die Google advertenties ook al op de site toen u bestelde ?
Via Facebook lees ik dat de Nederlandse pagina is overgegaan naar de Engelse.
https://www.facebook.com/KiditsUnitedKingdom/?fref=nf
Daar wordt wel gereageerd.
Maar wanneer je die reacties leest trek je de conclusie : die bestelling komt nooit.
Via Facebook lees ik dat de Nederlandse pagina is overgegaan naar de Engelse.
https://www.facebook.com/KiditsUnitedKingdom/?fref=nf
Daar wordt wel gereageerd.
Maar wanneer je die reacties leest trek je de conclusie : die bestelling komt nooit.
Mijn zus en zwager hadden een superleuke Ferrari driewieler gekocht voor mijn neefje zijn eerste verjaardag. Die driewieler was 80 euro plus nog eens 10 euro aan verzendkosten. Binnen een jaar lag het wiel eraf! (Een versprongen veertje ofzo.)
Mijn zus heeft begin juni foto's gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Inderdaad niet te bereiken via telefoon, alleen een contact formulier. Dan duurt het nog eens een paar dagen voordat je een antwoord krijgt in het engels.
Eerst wordt er gesproken over een garantie afdeling. Vervolgens wordt er in de volgende email gemeld dat de fabrikant zegt dat er maar 6 maanden garantie is. ''Helaas heeft de fabrikant geen reservewiel die zij op kunnen sturen. ''
In de voorwaarden staat toch duidelijk 2 jaar garantie. Een driewieler kan toch niet binnen een jaar kapot gaan als je er alleen een 10 kilo zwaar jochie in voort duwt? Dit is duidelijk een fabrieksfout.
Ze gaan gewoon niet in op je klacht! Elk email bevat enkel 2 zinnen. Enige wat zij daarna nog hebben geantwoord is dat zij het ons zouden laten weten wanneer de fabrikant een extra onderdeel zou hebben. Ondertussen zijn wij nu al 2 maanden verder en hebben wij de hoop al bijna opgegeven!
Mijn zus moet die 90 euro maar afschrijven en een nieuwe driewieler aanschaffen...
Mijn zus heeft begin juni foto's gemaakt en naar de klantenservice gestuurd. Inderdaad niet te bereiken via telefoon, alleen een contact formulier. Dan duurt het nog eens een paar dagen voordat je een antwoord krijgt in het engels.
Eerst wordt er gesproken over een garantie afdeling. Vervolgens wordt er in de volgende email gemeld dat de fabrikant zegt dat er maar 6 maanden garantie is. ''Helaas heeft de fabrikant geen reservewiel die zij op kunnen sturen. ''
In de voorwaarden staat toch duidelijk 2 jaar garantie. Een driewieler kan toch niet binnen een jaar kapot gaan als je er alleen een 10 kilo zwaar jochie in voort duwt? Dit is duidelijk een fabrieksfout.
Ze gaan gewoon niet in op je klacht! Elk email bevat enkel 2 zinnen. Enige wat zij daarna nog hebben geantwoord is dat zij het ons zouden laten weten wanneer de fabrikant een extra onderdeel zou hebben. Ondertussen zijn wij nu al 2 maanden verder en hebben wij de hoop al bijna opgegeven!
Mijn zus moet die 90 euro maar afschrijven en een nieuwe driewieler aanschaffen...
Voorts de melding dat Ferrari nog nooit een driewieler heeft gemaakt en u kunt wellicht de site aanklagen voor iets naar eigen goeddunken. Daarbij, een Ferrari voor €90,-.... tja, da's vragen om moeilijkheden.
Ehm... pardon? Het stikt van die dingen!gemist schreef:Voorts de melding dat Ferrari nog nooit een driewieler heeft gemaakt en u kunt wellicht de site aanklagen voor iets naar eigen goeddunken. Daarbij, een Ferrari voor €90,-.... tja, da's vragen om moeilijkheden.
In tegenstelling tot alle negatieve berichten heb ik een bestelling geplaatst en betaald met paypal, mocht het misgaan dan aanspraak op aankoopbescherming.
Die hier in Nederland verkochte exemplaar was daar slechts 60 euro. Dat klinkt al te goed om waar te zijn. Maar jah, met paypal achter me kan ik het wel wagen.
En ja hoor, nog nooit is een product zo netjes afgeleverd.
En een tip voor mensen die geen reactie krijgen op hun helpdesk oid. Via paypal kan je een geschil starten, eerste mogelijkheid die je dan krijgt is om de verkoper direct te mailen. Dan reageert men direct!
Die hier in Nederland verkochte exemplaar was daar slechts 60 euro. Dat klinkt al te goed om waar te zijn. Maar jah, met paypal achter me kan ik het wel wagen.
En een tip voor mensen die geen reactie krijgen op hun helpdesk oid. Via paypal kan je een geschil starten, eerste mogelijkheid die je dan krijgt is om de verkoper direct te mailen. Dan reageert men direct!
Hoe weet u zo zeker dat ze dan direct reageren? U heeft toch geen geschil gestart ?nbreedv schreef:In tegenstelling tot alle negatieve berichten heb ik een bestelling geplaatst en betaald met paypal, mocht het misgaan dan aanspraak op aankoopbescherming.
Waar komen nu ineens al die Koekeltrensleet-gasten vandaan?
-
Geweldig he dat voordeeltje proberen te halen online, gun het een winkelier die garantie geeft. Maar ja we zijn Hollanders die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. We gunnen niemand zijn boterham. Maar wel heel goed in klagen als het niet goed gaat.
Goedkoop = duurkoop! Wederom bewezen!
Goedkoop = duurkoop! Wederom bewezen!
Ook aankoop via kidits betaald (ideal) en niet geleverd; ook geen ontvangstbevestiging.
Contactpagina: alleen email mogelijk indien bestelnummer.
Anders moet een wachtwoord worden ingevoerd, maar er was geen account en er is geen link voor "wachtwoord vergeten".
Twee vragen:
* Heeft iemand deze site kunnen bereiken en zo ja hoe?
* Heeft iemand aangifte gedaan/verhaal kunnen halen, en waar?
Alvast dank voor antwoord!
Contactpagina: alleen email mogelijk indien bestelnummer.
Anders moet een wachtwoord worden ingevoerd, maar er was geen account en er is geen link voor "wachtwoord vergeten".
Twee vragen:
* Heeft iemand deze site kunnen bereiken en zo ja hoe?
* Heeft iemand aangifte gedaan/verhaal kunnen halen, en waar?
Alvast dank voor antwoord!
-
Dat er überhaupt op deze site iets besteld wordt. Niet Nederlandstalig en wat er dan 'vertaald' is, lijkt nergens op. Geen kvk gegevens (verplicht), of contactgegevens (verplicht). Advies: met een grote boog omheen surfen.
afhankelijk van hoe u betaalt heeft is de oplossing al gegeven, even teruglezen naar het verhaal van die ene die wel wat heeft gekregen.karenvst schreef:* Heeft iemand deze site kunnen bereiken en zo ja hoe?
aangifte van wat? Het niet leveren van goederen? De wegen daarvoor zijn net even wat anders. Geef ze een laatste termijn om te leveren waarna ze in gebreke zijn, gangbaar is 2 weken, wettelijk gezien staat een levertermijn van 30 dagen na aankoop als redelijk benoemd. Geef aan dat u na de laatste kans de aankoop wenst te annuleren, en dat u de aankoop daarna annuleert en binnen 14 dagen uw geld terug wilt hebben op uw bankrekening. Geven ze geen gehoor, kunt u na die periode hen een aanmaning sturen, reageren ze weer niet, kunt u het uit handen geven aan een deurwaarder. Maar heel eerlijk gezegd tussen u en mij, ik vrees dat u uw geld kwijt bent, al zou het tot een rechtszaak komen, ik vermoed namelijk al niet eens dat ze ter zitting zullen verschijnen vanuit Spanje.karenvst schreef:* Heeft iemand aangifte gedaan/verhaal kunnen halen, en waar?
die zijn er wel:NeoDutchio schreef:Geen kvk gegevens (verplicht), of contactgegevens (verplicht).
http://www.kidits.nl/corp/gebruiksvoorwaarden
Het zijn alleen geen Nederlandse gegevens, maar een bedrijf hoeft ook niet bij de Nederlandse KvK ingeschreven te staan om zaken te doen met Nederlandse consumenten.
verder kan ik je advies volledig beamen
NeoDutchio schreef:Advies: met een grote boog omheen surfen
Aangifte van oplichting, bij de politie na overigens redelijke termijn van levering. Webshop was namelijk ook niet bereikbaar. Daarna kreeg ik ineens wel een mail van ze en is het geld teruggestort. Geen idee of het door de aangifte kwam, denk het niet, maar ik zou het altijd doen, is ook advies van de politie.
Ook ik heb er iets besteld ( rolschaatjes voor mn dochtertje) een maand geleden maar nog niks ontvangen hoe heb je ze kunnen bereiken om je geld terug te krijgen ???karenvst schreef:Aangifte van oplichting, bij de politie na overigens redelijke termijn van levering. Webshop was namelijk ook niet bereikbaar. Daarna kreeg ik ineens wel een mail van ze en is het geld teruggestort. Geen idee of het door de aangifte kwam, denk het niet, maar ik zou het altijd doen, is ook advies van de politie.
Gr ramon