LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijkshop ICT en kapotte Sony Ericsson telefoon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hadewich

Kijkshop ICT en kapotte Sony Ericsson telefoon

Ongelezen bericht door hadewich »

Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven.

Eind mei kocht ik een Sony Ericsson-telefoon bij Kijkshop ICT (de webwinkel). Eind juni ging de telefoon, na amper een maand, kapot: de speaker gaf alleen nog raar geruis. Ook waren er synchronisatieproblemen.

Eerst naar het officiële SE-reparatiecentrum gestuurd op advies van Kijkshop ICT. Daar hebben ze hem getest (niet geopend!), geconstateerd dat de speaker kapot was, en weer teruggestuurd, omdat de onderdelen voor speakers nog niet op voorraad waren.

Vervolgens, op 18 juli, opgestuurd naar Kijkshop ICT (aangetekend). Pas op 2 augustus krijg ik een mail van Kijkshop dat de telefoon daar die dag is aangekomen. Volgens TNT-post was het pakket al op 19 juli afgeleverd.

Via Kijkshop gaat het toestel naar Dynafix, waar geconstateerd is dat het toestel door derden is geopend, en dat er schade is toegebracht. De foto laat ook zien dat er iets verbogen is binnen in het toestel. Dynafix repareert het toestel niet omdat er geen garantie meer op zit zodra het 'door derden' is geopend.

Dus ik kreeg zojuist na meer dan drie maanden mijn nog steeds kapotte toestel onder rembours à 35,70 onderzoekskosten aangeboden van de postbode. Als ik niet betaal, krijg ik mijn telefoon niet, betaal ik wel, dan heb ik een kapotte telefoon. Het toestel kan alleen geopend zijn terwijl het onder de hoede van Kijkshop was. Maar Kijkshop heeft tot op heden niets meer van zich laten horen. De communicatie verloopt alleen via Dynafix.

Ik ben echt ver over de kook, en vraag me af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat mijn nieuwe telefoon dus straks in de prullebak eindigt, en dat Kijkshop mij voor de kosten op wil laten draaien. Voor de duidelijkheid: toen ik mijn telefoon opstuurde naar Kijkshop, was het toestel nog nooit geopend, en verder deed het toestel het nog prima op dat moment (op de speaker na). Nu is er van alles verbogen binnenin, en is het de vraag of hij nog te repareren is.

Ik hoop dat iemand hier misschien een tip heeft, of iets vergelijkbaars heeft meegemaakt bij deze winkel. Sowieso ga ik Kijkshop aansprakelijk stellen voor de schade.

mariabreedspleet

Re: Kijkshop ICT en kapotte Sony Ericsson telefoon

Ongelezen bericht door mariabreedspleet »

Sowieso als een product binnen 6 maanden al kapot gaat, mag je claimen dat het product al een fabrieksmankement bij aankoop en behoor je dus een nieuwe te krijgen.

Verder zal Kijkshop aansprakelijk moeten gaan stellen voor de schade voor een nieuw toestel inclusief alle bijbehorende kosten die je hebt gemaakt. Dus ook voor het opsturen van je schadeclaim brief!Doe dit angetekend met ontvangstbewijs. Bedrijven liegen dat ze basten als het om dit soort dingen gaat en ze moeten gaan betalen voor blunders van hun zijde.
Voordat je een advocaat (via rechtsbijstand?) in de armen neemt moet je ze eerst aansprakelijk hebben gesteld en de kans hebben moeten geven om te reageren. Eerder heeft een stap naar een rechter danwel een geschillencommissie geen zin.

Gesloten