LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kikkerprins bruidsmode

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
esther1973

kikkerprins bruidsmode

Ongelezen bericht door esther1973 »

ik heb een bruidsjurk besteld en betaald bij [link verwijderd door moderator] kikkerprinsbruidsmode ik krijg geen reactie op email en telefoon heb al een aantal keer een bericht gestuurd en voicemail ingesproken. ik ben bang dat ik met een oplichter te maken heb of dat het bedrijf misschien faiiliet is of zo. wie heeft ervaring met dit bedrijf?

Guardian72
Contacteer:

Re: kikkerprins bruidsmode

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vreemd bedrijf..

Geen adres - en is eigendom van een reisgidsenbedrijf (volgens KVK):

Kikkerprins Bruidsmode
KVK 37116240 0000
Hoofdvestiging
Raoul Dufystraat 8, 1328PG Almere

Als je klikt op de link (bedrijfsnaam op de KVK site) krijg je:
Naam: Local Eyes Travel Guides
Vestigingsadres: Raoul Dufystraat 8
Vestigingsplaats: 1328PG Almere
Internetadres: www.localeyesguides.com
KvK-nummer: 37116240 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Als je zoekt op de gegevens van de local eyes site - http://www.networksolutions.com/whois-s ... guides.com zitten ze ineens in alkmaar?

Als je al wel betaald hebt, maar men heeft nog niet geleverd is wel even belangrijk:

- wanneer is besteld en betaald
- is de betaling gelukt? (afgeschreven van bankrekening)

Houd rekening mee dat men 30 dagen de tijd heeft om te leveren, en als dat niet kan, uiterlijk 30 dagen nadat bekend is geworden dat leveren niet mogelijk is - men het geld terugbetaald moet hebben.

Als men niet reageert, neem dan eens contact op met Mollie - hun payment provider (volgens hun eigen website) - en vraag of zij een telefoonnummer of een alternatief contact hebben, danwel zij contact kunnen opnemen en bemiddelen, of het geld terug kunnen storten.

Lukt ook dat niet, en zijn alle termijnen overschreden - doe dan aangifte van oplichting - en meld dit ook bij Mollie, en bij iDeal dat men misbruik van dat systeem maakt.

cepterbi

Ongelezen bericht door cepterbi »

Hoi,

Vervelend om te horen dat het gevoel al niet 100 punten is. Ik hoop dat alles toch goed komt. Zou je eventueel in de toekomst kunnen laten weten hoe het is afgelopen want ik en mijn vriendin willen volgend jaar gaan trouwen en zij heeft al een aantal jurken uitgezocht op die site om eventueel te bestellen. Wij zijn dus erg benieuwd naar de afloop.

Succes en bij voorbaat dank Richard.

p.s. mocht ik nog iets interresants tegenkomen (vwb kikkerprins) zal ik het melden bij dit onderwerp.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Jullie willen een bruidsjurk bestellen.

Kan je niet beter naar een winkel gaan,dan kan je zien wat voor stof etc het is.
Daar kan je hem passen ,kijken of de jurk wel staat.
Misschien moet er iets aan vermaakt.

Ieder zijn keus ,maar ik vind dit geen dingen om te bestellen.

Guardian72
Contacteer:

Ik sluit me ook aan bij Snepke.
Ongezien een kledingstuk kopen voor een van de belangrijkste dagen in je leven?

Sorry, maar dat lijkt me 'niet verstandig'.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik sluit me graag aan bij mijn voorgangers. Een bruidsjurk is in mijn ogen nu eenmaal geen wehkamp of neckermann artikel.

Je moet in de winkel echt goed passen of deze lekker zit en of er geen storende dingen aan zitten. Zo heb ik destijds een leuke jurk gepast waar wat dingetjes op zaten die nogal kriebelden, dat was dus gauw uit en next. Daar ga ik echt geen hele dag in rondlopen. Meestal heb je de jurk lang aan en een beetje compromis om mooi te zijn, mag best maar hij moet toch wel een beetje lekker zitten. Niet echt charmant als je de hele dag aan je jurk moet hijsen en trekken zodat ie goed zit :wink:

Je kunt zelf nog zo goed de maten meten, maar het is vaak net die ene centimeter meer hier en minder daar die maakt dat een jurk echt goed zit. Destijds heb ik de jurk wel drie keer doorgepast en gemeten door een ervaren naaister die niets anders doet.. dus die kunnen dat ook nog wat beter dan ikzelf zou kunnen en uiteindelijk 2 weken van tevoren de jurk opgehaald.. Er is nog een pas- en vermaak moment geweest zo'n 2,5 week vantevoren.. door alle stress kan het al snel zijn dat er nog een kilootje afgaat of bijkomt dat kan net genoeg zijn om hier en daar nog een klein dingetje te vermaken.

cepterbi

Ongelezen bericht door cepterbi »

@ snepke: Inderdaad ieder zijn keus. De smaak of keus staat hier ook niet ter discussie.

@ guardian72: er zijn ook mensen die al blij zijn dat ze een jurk kunnen betalen voor die belangrijke dagen omdat ze er ook voor een "normale" prijs zijn. (Je draagt hem ook maar 1 keer)

@ emmy75 (en de rest): jullie hebben natuurlijk ook een punt echter is dit een extra optie. Het gaat er in dit topic niet om of de jurken hun geld waard zijn of niet van kwaliteit. Het gaat om de betrouwbaarheid van het bedrijf. Bedankt voor jullie medeleven maar plz on topic blijven. ik spreek denk ik ook voor esther1973

Guardian72
Contacteer:

cepterbi schreef:@ guardian72: er zijn ook mensen die al blij zijn dat ze een jurk kunnen betalen voor die belangrijke dagen omdat ze er ook voor een "normale" prijs zijn. (Je draagt hem ook maar 1 keer)
Zeker te begrijpen.
Maar, in zo`n geval zou marktplaats een optie zijn - eerst kijken, passen, dan betalen en direct meenemen.

Helaas zijn er nog te veel malafide 'ondernemers' die mensen geld afhandig maken en vervolgens doodleuk een nieuwe versie beginnen om anderen een poot uit te draaien.

Omdat dit juist voor een belangrijke dag is, vind ik deze opzet extra kwalijk.

Emmy75

Guardian72 schreef: Helaas zijn er nog te veel malafide 'ondernemers' die mensen geld afhandig maken en vervolgens doodleuk een nieuwe versie beginnen om anderen een poot uit te draaien.
Yep helaas wel ja. Een paar maanden terug een aflevering over gezien van Undercover in NL van Alberto Stegeman welke ging over een malafide bedrijf in bruidsmode. De eigenaresse had doodleuk de vorige toko failliet laten verklaren en was gewoon weer opnieuw begonnen en heeft een aantal vrouwen gedupeerd achtergelaten die op de grote dag niet de jurk hadden die ze besteld en betaald hadden. Nu wil ik deze zaak niet direct hier aan linken, maar je zou zeggen dat je wat waakzamer bent in zo'n geval.

@cepterbi,
Ik gaf mijn verhaal en ervaring weer om aan te geven dat het wellicht niet handig is om op deze wijze een bruidjurk aan te schaffen. Gewoon vanwege het feit dat de pasvorm goed moet zijn en bij gewone kleding van Wehkamp of Neckermann (ter vergelijk) kun je proberen en passen of iets goed zit en staat, zo niet dan stuur je het gewoon terug. Zo had ik destijd bijvoorbeeld een leuke bruidsjurk gezien in de winkel, maar hij stond voor gene meter. Dat kun je van een foto nog moeilijker beoordelen soms. In deze gevallen van bruidsjurken via internet kopen, kan dat (terugsturen) vaak niet en het is juist een van de meest belangrijke kledingstukken voor wat een van de mooiste dagen uit je leven moet zijn.

Mocht je (en TS natuurlijk) desalniettemin deze optie open willen houden om eventueel een bruidsjurk aan te schaffen heb ik een paar overwegingen t.a.v. de webshop waar dit topic over gaat:
- de overwegingen van Guadian72 welke al aangaf vreemd bedrijf..;
- geen vermelding van thuiswinkelwaarborg op de site.. Waarschijnlijk niet aangesloten en als het logo er toch zou staan dan nog bij organisatie verifiëren;
- geen bezoekadres, telefoonnummer, contactpersoon etc. enkel contact via een contactformulier;
- al deze dingen zijn al vaag en dan ook nog volledig vooruit betalen.. :?

Het is best mogelijk dat het wel een betrouwbaar bedrijfje is, maar aangezien dit soort dingen mij allemaal niet aanstaan, zou ik er nog geen doosje paperclips bestellen laat staan een bruidsjurk. Best mogelijk dat bepaalde dingen zo aan mij voorbij gaan, maar da's dan jammer. Als een webshop mij als klant zou willen begroeten, moeten ze deze en een aantal andere zaken wel op orde hebben.

snepke

Sluit me bij Emmy75 aan.

spiritualchild

Ongelezen bericht door spiritualchild »

Wij hebben een zelfde ervaring met kikkerprins wij hebben in begin april besteld en hebben sindsdien alleen een mail ontvangen op 06-06 dat er binnen 2 weken geleverd zou worden. Maar er wordt niet geleverd en niet gereageerd op het contactformulier en het inspreken van de voicemail. Van wat ik inmiddels heb gelezen is dit een veel voorkomend probleem bij kikkerprins. Levering schijnt uiteindelijk wel te gebeuren.

Misschien iets voor Radar om een onderdeel in een uitzending aan te wijten.

Wij kijken het nog even aan en gaan anders juridische stappen ondernemen tegen kikkerprins.

spiritualchild

de site is inmiddels uit de lucht en bij de kvk is niks veranderd dus de winkel zou gewoon moeten bestaan.

Graag hulp bij wat nu te doen

Guardian72
Contacteer:

spiritualchild schreef:de site is inmiddels uit de lucht en bij de kvk is niks veranderd dus de winkel zou gewoon moeten bestaan.

Graag hulp bij wat nu te doen
Aangifte doen.
Melden wat er gebeurt is - maar dat de verkoper totaal niet communiceert - en doordat de site nu weg is - je vermoed dat je (samen met nog tig anderen) bent opgelicht.

spiritualchild

dat heb ik inmiddels ook gedaan en ik kan de mensen die ook met het zelfde probleem zitten aanraden om ook aangifte te doen en ook melding te maken bij hun payment provider mollie.

snepke

Toch vind ik met zoiets ,dat je dat niet via internet moet bestellen.
Ga toch gewoon in een bruidswinkel kijken,zie je gelijk hoe de jurk er in het echt uitziet.
Je kan de jurk dan gelijk passen ,en bevalt de jurk niet,zoek je een andere uit.

Mimiikke

Ongelezen bericht door Mimiikke »

Ook ik heb een aantal maanden geleden een jurk besteld via Kikkerprins bruidsmode en kreeg netjes Olaf aan de telefoon.
Ik dacht voor dat bedrag durf ik wel een gokje te wagen en als het niets is koop ik alsnog een normale jurk in de winkel.
Na een praatje etc mijn jurk besteld en betaald via Ideal en precies 4 maanden later werd de jurk geleverd op de dag wat afgesproken is (hoe toevallig)
De jurk zag er "op het oog" prima uit maar was niet de jurk van het plaatje en leek er ook niet op, tot we hem beter gingen bekijken.
Naden lieten los, kreukels die in de jurk horen vielen er daardoor uit en dus de hele jurk was geen jurk meer maar een stuk lelijk stof.

Daarna geprobeerd contact op te nemen maar helaas op geen enkele manier is die man te bereiken.
Telefoon niet, mail niet helemaal niets!
Contact gezocht met Mollie en die lieten me weten de samenwerking met hun verbroken te hebben dus hun webwinkel komt niet meer online.
Hij heeft me als advies gegeven om aangifte te gaan doen omdat het oplichters zijn en ze dus jurken leveren die niet besteld zijn of heel anders eruit zien.

Oplichters zijn het!

spiritualchild

wij hebben ook melding gemaakt bij meldpunt internetoplichting en gaan proberen tegen hem persoonlijk aangifte te doen van oplichting in de hoop dat de politite daar wel wat mee doet omdat ze verplicht zijn de aangifte op te nemen en er naar te kijken.

Emmy75

spiritualchild schreef:wij hebben ook melding gemaakt bij meldpunt internetoplichting en gaan proberen tegen hem persoonlijk aangifte te doen van oplichting in de hoop dat de politite daar wel wat mee doet omdat ze verplicht zijn de aangifte op te nemen en er naar te kijken.
Ja, ze zijn verplicht de aangifte op te nemen.. maar dan? Dan houdt het vaak op...

Misschien is het ook mogelijk de media erbij te betrekken met een aantal gedupeerden, zoals Tros opgelicht ook van Antoinette, Da's je goed recht ofzo.. Misschien Undercover in NL dat zij eens natrekken of er een verband is met de zaak die ze eerder hebben uitgezonden....

spiritualchild

dat is idd een idee gaan we doen

Emmy75

Succes.. we horen graag hoe het afloopt..

Gesloten