LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koffiediscounter.nl
Koffiediscounter.nl
Bij deze laat ik jullie de slechte service van koffiediscounter weten.
Op de site staat voor 14.00h besteld binnen 3 dagen in huis.
Nou hier ging het al mis, het product stond [al dagen] 3 stuks op voorraad op de website en ik bestelde het op donderdag met Ideal. Donderdagavond stond op de website NIET LEVERBAAR. Toen ik op zaterdag belde werd me verzekerd dat er 1 exemplaar klaar stond voor verzending. Op maandag ontving ik een mail van een voormelding aan TNT dat het pakket klaar voor verzending zou zijn. Ik hield de track code bij TNT in de gaten maar het ging dus alleen om een valse voormelding. PLots kwam er vrijdag weer een nieuwe voormelding met trackingcode en zie daar het pakket kwam op zaterdag. Op zondag was het product meteen al stuk, daar kan koffiediscounter natuurlijk niks aan doen. Ik melde het meteen per E-mail. 3 dagen later kreeg ik een mail dat het product retour kon als DOA. Ik belde met Koffiediscounter en er werd me toegezegd als er een nieuw product op voorraad zou zijn dan ik dan meteen een nieuwe zou krijgen. Nadat ik het pakket al 3 dagen verstuurd had en belde om te vragen of er al een nieuwe was verstuurd werd me verteld dat ik minimaal 2 weken moest wachten voordat de procedure was doorgelopen. Dus een ander persoon van de klantenservice geeft dus een hele andere versie als de eerste. Nu blijkt 4 dagen achteraf dat het pakket nog steeds niet is afgeleverd door TNT. TNT heeft 8 containers vol al dagen staan die koffiediscounter niet accepteerd. Ik denk dat koffiediscounter zo onderuit hun 14 dagen geld retour willen komen, waarmee ze pronken. Ik vroeg alleen een werkend apparaat. Ik heb de koop maar geannuleerd en moet nu 30 dagen wachten op geld retour. Gelukkig heb ik connecties bij TNT waardoor mijn pakket single wordt afgeleverd. Andere klanten hebben dus PECH.
Op de site staat voor 14.00h besteld binnen 3 dagen in huis.
Nou hier ging het al mis, het product stond [al dagen] 3 stuks op voorraad op de website en ik bestelde het op donderdag met Ideal. Donderdagavond stond op de website NIET LEVERBAAR. Toen ik op zaterdag belde werd me verzekerd dat er 1 exemplaar klaar stond voor verzending. Op maandag ontving ik een mail van een voormelding aan TNT dat het pakket klaar voor verzending zou zijn. Ik hield de track code bij TNT in de gaten maar het ging dus alleen om een valse voormelding. PLots kwam er vrijdag weer een nieuwe voormelding met trackingcode en zie daar het pakket kwam op zaterdag. Op zondag was het product meteen al stuk, daar kan koffiediscounter natuurlijk niks aan doen. Ik melde het meteen per E-mail. 3 dagen later kreeg ik een mail dat het product retour kon als DOA. Ik belde met Koffiediscounter en er werd me toegezegd als er een nieuw product op voorraad zou zijn dan ik dan meteen een nieuwe zou krijgen. Nadat ik het pakket al 3 dagen verstuurd had en belde om te vragen of er al een nieuwe was verstuurd werd me verteld dat ik minimaal 2 weken moest wachten voordat de procedure was doorgelopen. Dus een ander persoon van de klantenservice geeft dus een hele andere versie als de eerste. Nu blijkt 4 dagen achteraf dat het pakket nog steeds niet is afgeleverd door TNT. TNT heeft 8 containers vol al dagen staan die koffiediscounter niet accepteerd. Ik denk dat koffiediscounter zo onderuit hun 14 dagen geld retour willen komen, waarmee ze pronken. Ik vroeg alleen een werkend apparaat. Ik heb de koop maar geannuleerd en moet nu 30 dagen wachten op geld retour. Gelukkig heb ik connecties bij TNT waardoor mijn pakket single wordt afgeleverd. Andere klanten hebben dus PECH.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 feb 2011 15:20
Re: Koffiediscounter.nl
Goedemiddag,
Graag zou ik willen kijken wat precies de situatie is, zou u uw bestelgegevens kunnen doorsturen naar ons via [email protected]?
Wel wil ik u gelijk vermeldden dat het pertinent onjuist is dat u stelt dat we 8 containers niet accepteren. Wat er door de TNT wordt aangeboden wordt gelijk door ons geaccepteerd, er is hier geen enkele retourzending geweigerd. We zijn een legitiem bedrijf dat zich wel degelijk houd aan de regels rond de zichttermijn die zijn opgesteld door de Thuiswinkel Organisatie waar we bij zijn aangesloten.
We horen graag van u, bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Webcare Team Koffiediscounter.nl
Graag zou ik willen kijken wat precies de situatie is, zou u uw bestelgegevens kunnen doorsturen naar ons via [email protected]?
Wel wil ik u gelijk vermeldden dat het pertinent onjuist is dat u stelt dat we 8 containers niet accepteren. Wat er door de TNT wordt aangeboden wordt gelijk door ons geaccepteerd, er is hier geen enkele retourzending geweigerd. We zijn een legitiem bedrijf dat zich wel degelijk houd aan de regels rond de zichttermijn die zijn opgesteld door de Thuiswinkel Organisatie waar we bij zijn aangesloten.
We horen graag van u, bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Webcare Team Koffiediscounter.nl
Re: Koffiediscounter.nl
andre.l
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Maxiem.
Re: Koffiediscounter.nl
Hieronder het eerste bewijs, TNT probeert al vanaf 1 Februari het pakket af te leveren. Zoals gezegd weigeren jullie inmiddels nu al 8 containers, omdat jullie geen plaats zouden hebben om alle retouren te verwerken. Ook door de klantenservice zelf aangegeven dat er veel retourkomt ivm 14 dagen op zicht. TNT punten hebben helaas 06 nummers om terplekke [in dit geval Bussum/ Naarden] iets uit te zoeken. Iets waar je zonder conecties niet aankomt. Ik zal het niet openbaar maken maar het is volgende cijfer reeks 061x633 xxx.Create2Fit schreef:Goedemiddag,
Graag zou ik willen kijken wat precies de situatie is, zou u uw bestelgegevens kunnen doorsturen naar ons via [email protected]?
Wel wil ik u gelijk vermeldden dat het pertinent onjuist is dat u stelt dat we 8 containers niet accepteren. Wat er door de TNT wordt aangeboden wordt gelijk door ons geaccepteerd, er is hier geen enkele retourzending geweigerd. We zijn een legitiem bedrijf dat zich wel degelijk houd aan de regels rond de zichttermijn die zijn opgesteld door de Thuiswinkel Organisatie waar we bij zijn aangesloten.
We horen graag van u, bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Webcare Team Koffiediscounter.nl
Naarden bevestigd dus dat van die 8 containers !!!
De eerste x is overal gelijk en de laatste xxx bepalen het gebied.
Zending In collectie In sortering In distributie Afgeleverd
Collo 1:
Volgnummer:
Afmeting (lxbxh):
Gewicht (gr.):
Volume:
1
xx
31.01.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum 01.02.2011:
Zending zit in afleverroute
Re: Koffiediscounter.nl
Of het echt goed fout is wel ik nog niet zeggen, ik vindt het alleen zeer slechte service. Zeker niet zich verplaatsen in de klant.MAXIEM schreef:andre.l
Er zit dus iets goed fout bij dit shopje!
Maxiem.
Ik zag dat Tom Coronell zelfs een filmpje heeft gemaakt dat alles uit voorraad leverbaar is omdat ze een super groot magazijn hebben.
Volgens mij is hij ook een van de eigenaren, maar dat terzijde.
Re: Koffiediscounter.nl
Een waarschuwing bij aankoop van Jura espressomachine bij koffiediscounter.nl:
Koffiediscounter.nl is geen geautoriseerde dealer. Dit zie je meteen aan het foutieve logo van Jura dat zij gebruiken: groen in plaats van rood en nét een ander lettertype. Dit betekent in ieder geval geen fabrieksgarantie van Jura. Daarnaast is het speculeren waar koffiediscounter.nl zijn machines vandaan haalt: uit het oost-blok? restpartijen? Jura levert ze in ieder geval niet rechtstreeks aan hen. Kortom, goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen zijn. Beter gewoon bij geautoriseerde dealer je espressomachine kopen. Voor Jura geldt dit zeker. Voor andere merken waarschijnlijk zelfde werkwijze.
Koffiediscounter.nl is geen geautoriseerde dealer. Dit zie je meteen aan het foutieve logo van Jura dat zij gebruiken: groen in plaats van rood en nét een ander lettertype. Dit betekent in ieder geval geen fabrieksgarantie van Jura. Daarnaast is het speculeren waar koffiediscounter.nl zijn machines vandaan haalt: uit het oost-blok? restpartijen? Jura levert ze in ieder geval niet rechtstreeks aan hen. Kortom, goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen zijn. Beter gewoon bij geautoriseerde dealer je espressomachine kopen. Voor Jura geldt dit zeker. Voor andere merken waarschijnlijk zelfde werkwijze.
Re: Koffiediscounter.nl
Hier spreekt waarschijnlijk een dealer die door de uitstekende en snelle service en grote omzet van de koffiediscounter veel omzet mist?
Misschien eerst je opmerkingen eens goed onderbouwen en niet baseren op speculaties alvorens een firma als onbetrouwbaar af te schilderen.Voor de record ik werk er niet,maar koop wel vaak producten ook bij de andere webshops van Coronell.Service is top en eventuele garantie afhandeling snel.
Ze zijn overal bij aangesloten dus geen malafide webshop/annex winkel als ze de boel flessen zouden die keurmerken al lang ingetrokken zijn.
gr Henk
Misschien eerst je opmerkingen eens goed onderbouwen en niet baseren op speculaties alvorens een firma als onbetrouwbaar af te schilderen.Voor de record ik werk er niet,maar koop wel vaak producten ook bij de andere webshops van Coronell.Service is top en eventuele garantie afhandeling snel.
Ze zijn overal bij aangesloten dus geen malafide webshop/annex winkel als ze de boel flessen zouden die keurmerken al lang ingetrokken zijn.
gr Henk
Re: Koffiediscounter.nl
Ik was daar om een Vaatwasser af te halen.
Ja, zelfs op zondag open en geholpen met inladen.
Ze hebben meerdere winkels en als het defecte product levertijd heeft is een ander merk en/of type ook geen enkel probleem.
Maxiem kan het verhaal van adres en zo beter plaatsen als er een firma voorbij komt die het niet heeft.
Coronel is naast zelf erg snel niets mis mee....
Ja, zelfs op zondag open en geholpen met inladen.
Ze hebben meerdere winkels en als het defecte product levertijd heeft is een ander merk en/of type ook geen enkel probleem.
Maxiem kan het verhaal van adres en zo beter plaatsen als er een firma voorbij komt die het niet heeft.
Coronel is naast zelf erg snel niets mis mee....
Re: Koffiediscounter.nl
henk51
Op zich vind ik het bericht van Marja06 grotendeels goed onderbouwd. Ook al zou haar bericht een jaloerse basis hebben (waar ik niet van uitga), dan nog is het consumentengehalte erg hoog.
Met collegiale groet, Maxiem.
Op zich vind ik het bericht van Marja06 grotendeels goed onderbouwd. Ook al zou haar bericht een jaloerse basis hebben (waar ik niet van uitga), dan nog is het consumentengehalte erg hoog.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Koffiediscounter.nl
Jura heeft binnen Nederland de verkoop via 'geautoriseerde dealers' flink dichtgetimmerd. De importeur stelt de prijsstelling vast en als een bedrijf zich daar niet aan wil houden, dan levert de importeur niet en kun je binnen NL niet op de importeur terugvallen op garantie.
Als je een beetje georriënteerd hebt, zul je hebben gemerkt dat de prijzen bijna overal bijna gelijk zijn. Winkels die veel goedkoper leveren, importeren de apparaten zelf. (Of het is simpelweg een (van oorsprong) buitenlands bedrijf, dat überhaupt niet via Nederlandse importeurs werkt, zoals bv Redcoon.) Dat zijn dus zeker geen slechtere apparaten.
Het enige vervelende is de garantie, die dan dus niet rechtstreeks bij de importeur kan. Koffiediscounter geeft dat ook duidelijk aan bij de Jura modellen ("Met name met het fabricaat Jura hebben wij onze eigen garantie- en service afdeling opgezet.") Bij andere merken dan Jura heb je dat probleem niet. Als je een Jura met NL importeursgarantie wil, dan zul je dus inderdaad naar een geautoriseerde dealer moeten gaan, maar ben je waarschijnlijk wel wat duurder uit.
Als je een beetje georriënteerd hebt, zul je hebben gemerkt dat de prijzen bijna overal bijna gelijk zijn. Winkels die veel goedkoper leveren, importeren de apparaten zelf. (Of het is simpelweg een (van oorsprong) buitenlands bedrijf, dat überhaupt niet via Nederlandse importeurs werkt, zoals bv Redcoon.) Dat zijn dus zeker geen slechtere apparaten.
Het enige vervelende is de garantie, die dan dus niet rechtstreeks bij de importeur kan. Koffiediscounter geeft dat ook duidelijk aan bij de Jura modellen ("Met name met het fabricaat Jura hebben wij onze eigen garantie- en service afdeling opgezet.") Bij andere merken dan Jura heb je dat probleem niet. Als je een Jura met NL importeursgarantie wil, dan zul je dus inderdaad naar een geautoriseerde dealer moeten gaan, maar ben je waarschijnlijk wel wat duurder uit.
Re: Koffiediscounter.nl
Merken die zichzelf en de handelaren beschermen als Jura zou ik gewoon nooit kopen.
Maar als je op vakantie in buitenland deze kocht en niet online geld de Nederlandse importeurs garantie wel volgens Europese regels.
Voor Coronel is het nog steeds rendabel deze garantie claim elders in Europa af te handelen en daar is niets mis mee, kan alleen wat langer duren en die extra verzend kosten verdien je terug door de goede marge op dit soort producten die in NL te extreem hoog is.
Juist deze extreem hoge marge in NL zorgde ervoor dat Coronel zoveel kan verkopen en dat normale winkels gaan klagen over de lage omzet en markt verzieken.
Maar als je op vakantie in buitenland deze kocht en niet online geld de Nederlandse importeurs garantie wel volgens Europese regels.
Voor Coronel is het nog steeds rendabel deze garantie claim elders in Europa af te handelen en daar is niets mis mee, kan alleen wat langer duren en die extra verzend kosten verdien je terug door de goede marge op dit soort producten die in NL te extreem hoog is.
Juist deze extreem hoge marge in NL zorgde ervoor dat Coronel zoveel kan verkopen en dat normale winkels gaan klagen over de lage omzet en markt verzieken.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 jan 2012 14:00
Re: Koffiediscounter.nl
Ik ben inderdaad de eigenaar van de koffiediscounter.nl en meerdere webshops. Wij zullen er altijd voor zorgen dat iedereen er een positief gevoel aan overhoud die bij ons shopt. Wij zijn de grootste op dit gebied en zijn specialist op gebied van koffie. We zullen onze klanten nooit in de steek laten en dit doen we al 7 jaar........ vriendelijke koffie groet, Tom Coronel
Re: Koffiediscounter.nl
Tom Coronel
Ik heb zo mijn twijfels over het waarheidsgehalte van jouw bericht. Ik vermoed dat je niet degeen bent, voor wie jij je uitgeeft.
Maxiem.
Ik heb zo mijn twijfels over het waarheidsgehalte van jouw bericht. Ik vermoed dat je niet degeen bent, voor wie jij je uitgeeft.
Maxiem.
Re: Koffiediscounter.nl
Maxiem schreef:
Je moet eens gaan kijken ze zitten in Naarden op het industrie terrein 7 dagen per week kan je er terecht.
Gebruik gemaakt van de garantie?
Zo nee onhoud je dan van commentaar. Die vermoedens van jouw zijn niet van zoveel waarde.
gr Henk
gr Henk
Heb je ooit wel eens iets gekocht daar?Tom Coronel
Ik heb zo mijn twijfels over het waarheidsgehalte van jouw bericht. Ik vermoed dat je niet degeen bent, voor wie jij je uitgeeft.
Je moet eens gaan kijken ze zitten in Naarden op het industrie terrein 7 dagen per week kan je er terecht.
Gebruik gemaakt van de garantie?
Zo nee onhoud je dan van commentaar. Die vermoedens van jouw zijn niet van zoveel waarde.
gr Henk
gr Henk
Re: Koffiediscounter.nl
Ik schreef hun een E mail, en dat Tom Coronel dan zelf reageerde na het lezen van deze kan ik als trouwe tevreden klant wel voorstellen..
Dus ik vermoed dat het echt DE Tom Coronel is die reageerde.
Dus ik vermoed dat het echt DE Tom Coronel is die reageerde.
Re: Koffiediscounter.nl
Die shop is voor 65% van Wehkamp: http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/20704 ... ronel.html
Redcoon is nu van Media-Saturn.Of het is simpelweg een (van oorsprong) buitenlands bedrijf, dat überhaupt niet via Nederlandse importeurs werkt, zoals bv Redcoon.
Re: Koffiediscounter.nl
Is dat relevant?
Re: Koffiediscounter.nl
Van jouw bijdrage kan ik dat bevestigend beantwoorden.kweenie schreef:Is dat relevant?
Re: Koffiediscounter.nl
Bij mijn Jura Ena moest binnen een jaar het maalwerk vervangen worden.
Dit viel niet binnen de garantie, kostte me iets van 150 euro.
Daarnaast was ik het apparaat ruim 2 maanden kwijt...
Goedkoop is dus inderdaad duurkoop in dit geval.
Dit viel niet binnen de garantie, kostte me iets van 150 euro.
Daarnaast was ik het apparaat ruim 2 maanden kwijt...
Goedkoop is dus inderdaad duurkoop in dit geval.