LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop niet bij otto!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

Waarvoor niet? hier heb ik meerdere redenen voor!

Ik heb meerdere bestellingen bij hun geplaatst.
Via hun site is alles erg onduidelijk vooral wanneer de dingen geleverd worden enz.

Enfin, ik had 6 weken geleden een hele mooie bank besteld.
Heb toen gebeld en gevraagd of de levetijden ook echt klopte.
Hierop werd verteld dat dat vanzelfsprekend is.
De levertijd van de bank was 4 a 5 weken.
Naar meerdere emails over onduidelijkheden,
en waar ik geen antwoord op mijn vragen kreeg.
Besloot ik weer te bellen ( vorige week)

De bank was nog niet binnen maar kon ieder moment geleverd worden.

Nu belde ik eergister weer, en weer vertelde dezelfde mevrouw dat de bank eraan zou komen, hierop zei ik de levertijd is al voorbij.
Ineens zei ze : eehh wacht even, ik zie hier staan dat de bank pas eind februari leverbaar is!! heeft u hier niks van gehoord?
Deze mevrouw melde dat het pas een week bij hun bekend was.

Ik vond dit ronduit belachelijk aangezien mijn bank gescheurd is, en ik echt op smart op mijn nieuwe bank aan het wachtte ben.
Ik vroeg of er niks aan te doen was , hierop zei deze mevrouw dat ik wel een andere bank kon bestellen?
Lijkt me logisch maar dan zit ik weer met hetzelfde euvel.
Ik kan begrijpen dat er soms een langere levertijd op kan zitten, maar dit kan toch niet pas gemeld worden, als de bank allang binnen had moeten zijn? en naar zelf meerde keren gebeld te heben.

(dit probleem geld tevens voor meerdere dingen die ik besteld heb van de playstation, dit wou ik voor sinterklaas geven, en dit is nog steeds niet binnen)

mvg, cynthia

MAXIEM

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cynthia00

Al die postorderbedrijven zijn 1 pot nat. Ze beloven veel, maar komen meestal stelselmatig hun afspraken niet na. Overigens: heb je die bank al betaald? of 50% van de koopsom betaald? Zo niet, dan zou ik het bestelde produkt onmiddellijk annuleren door de koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden. Doe dat wel schriftelijk en aangetekend, want dit fraaie bedrijfje zal t.z.t. zonder twijfel beweren dat ze een gewone brief niet hebben ontvangen.

Prettige feestdagen (op de tuinstoelen). :wink:

Maxiem.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door riddert »

Doe dat wel schriftelijk en aangetekend, want dit fraaie bedrijfje zal t.z.t. zonder twijfel beweren dat ze een gewone brief niet hebben ontvangen.
@maxiem,

De firma Otto is wel wat meer dan een 'bedrijfje' met een omzet van ruim 10 miljard euro in 2010. U wilt deze firma als een stel amateurs bestempelen, maar daar is natuurlijk geen sprake van.

MAXIEM

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

riddert

Wat is nou 10.000.000.000. Nog niet lang geleden kreeg de ING dit bedragje vrijwel gratis van onze Wouter (overigens wel van onze belastingcenten).

Zo zie je maar: al het grootte is klein en al het kleine is groot. JHWH ziet dit aan en zegt dat het goed is.

Maxiem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Wat is nou 10.000.000.000. Nog niet lang geleden kreeg de ING dit bedragje vrijwel gratis van onze Wouter (overigens wel van onze belastingcenten).
De overheid maakt anders wel leuke rendementen op deze bedragjes en dat is alleen maar gunstig voor de belastingbetaler.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door crazyme »

riddert schreef:
Doe dat wel schriftelijk en aangetekend, want dit fraaie bedrijfje zal t.z.t. zonder twijfel beweren dat ze een gewone brief niet hebben ontvangen.
@maxiem,

De firma Otto is wel wat meer dan een 'bedrijfje' met een omzet van ruim 10 miljard euro in 2010. U wilt deze firma als een stel amateurs bestempelen, maar daar is natuurlijk geen sprake van.
Riddert

Maxiem praat graag over bedrijfjes. Hij is immers de grote MAXIEM :mrgreen:

Crazyme

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik alle oproepen om "niet meer bij xxx te kopen" of geen telefoonabonnement meer af te sluiten bij yyy en geen TV meer te kopen van zzz die hier geplaatst worden zou moeten opvolgen bleef er weinig keus meer over :wink: .
Oh ja en al die bedrijven zijn oplichters waarvan de banken nog het meest :D

cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

Hoi Maxiem,

Bedankt, en ik heb al een aanbetaling op de bank gdaan.
Dit werd ook pas naar 10 dagen bij hun verwerkt, en vanaf dat moment gaat de levertijd ook pas in.

Ik vind het wel een amateursbedrijf, hoeveel ze ook omzetten.
Ik krijg altijd dezelfde persoon aan de lijn. (wel vreemd voor zo groot bedrijf)
Alle persoonsgegevens zijn er onduidelijk op mijn otto.nl.
Nergens kun je terug vinden, of een bestelling al verwerkt is.
Had allemaal dingen gekocht met 20 procent korting, was een aanbieding voor die dag,
Krijg de rekening is er hellemaal niks verwerkt, terwijl ik toch echt de kortingscode had ingevuld.
Weer 2x bellen, en toen werd het pas geregeld.
Berekende over meerdere producten die op dezelfde dag geleverd zouden worden , 3x verzendkosten, weer bellen, werd toen ook pas geregeld.

Mail gestuurd met wel 5 onduidelijkheden over otto, dit ging vooral over mijn otto.nl gegevens, waar ik niet uit kwam.
Ipv dat ze me antwoord geven , sturen ze : dan moet u kijken op otto.nl mijn gegevens :? :lol:

MAXIEM

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cynthia00,

Uit de (vele) klachten op de verschillende consumentenfora blijkt wel, dat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een "wereldbedrijf". Typisch is ook, dat alle "fouten" financieel gezien, altijd in het nadeel van de klant zijn. Kortom: ik zou me wel 3 keer bedenken, alvorens een bestelling bij hen te plaatsen.

Prettige feestdagen en vooral een voorspoedig 2012 (maar dan zonder OTTO).

Maxiem.

cynthia00
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2011 14:33

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door cynthia00 »

Ook fijne kerstdagen en een gelukkig 2012! :D

Ik heb vaker ook bij wehkamp besteld, tuurlijk zullen ook hun hun dingen hebben, maar alles is wel duidelijk en overzichtelijk. ( ik heb bij otto al vanaf 01-12 een bestelling die bij post.nl aangemeld is)

Veel banken hadden een levertijd, en ik vond dat een hele mooie bank en tja soms moet je eventjes geduld hebben, en daar had ik ook rekening mee gehouden, aangezien de bank er ook direct had kunnen zijn, ging ik ervanuit dat de uiterst leverdatum de bank pas zou komen.

Dit was de eerste keer dat ik bij otto bestelde (helaas veel bestelingen gedaan direct) maar tevens ook de laatste keer ,

Fijne dag,cynthia

MAXIEM

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cynthia00

Natuurlijk zijn er ook wel betere postorderbedrijven, maar sommigen maken er echt een potje van. Zoals ik al zei: ik zou de koopovereenkomst annuleren en schriftelijk eenzijdig ontbinden, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ook nog een fijne dag toegewenst.

Maxiem.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik heb zelf met Wehkamp nog nooit problemen gehad, gelukkig.
Zelfs met de levering van onze televisie niet vorige maand. Werd allemaal netjes geleverd volgens afspraak.

Met otto heb ik weinig, maar inderdaad ook slechtere ervaring.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@cynthia,

U kunt gewoon de koopovereenkomst kostenloos ontbinden.

Ik kan me voorstellen dat u ontevreden bent dus ik zou waarschijnlijk al hebben ontbonden.

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door discovery »

Emmy75 schreef:@cynthia,

U kunt gewoon de koopovereenkomst kostenloos ontbinden.

Ik kan me voorstellen dat u ontevreden bent dus ik zou waarschijnlijk al hebben ontbonden.

Kostenloos ontbinden bij Otto is zo goed als onmogelijk. Ik ben een maand of 4 bezig geweest om hen duidelijk temaken dat ik niet wenste te betalen voor een geannuleerde bestelling. Dat was iets was ze namelijk wilden. Eerst betalen en dan zou ik mijn geld wel een keertje terug zien. Na vele mails en telefoontjes kwam men er daar achter dat dit echt niet kon. Einde van het verhaal was dat men mij intussen een credit saldo had toewezen. Heb hier gelukkig nooit misbruik van gemaakt en idd na die 4 maanden was mijn saldo ineens op nul gezet. In tussentijd was er al wel een bedrag van € 20,- rente bijgekomen, om dat ik de rekening niet betaald zou hebben.
Heb wel van al de zogenaamde betaling printscreens gemaakt en ook nog alle correspondentie in een aparte map op de computer bewaard, zodat als men hier ooit op terugkomt ik de bewijzen zo voorhanden heb.
Je moet bij Otto een lange adem hebben, om daar je gelijk te kunnen halen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:cynthia00

Natuurlijk zijn er ook wel betere postorderbedrijven, maar sommigen maken er echt een potje van. Zoals ik al zei: ik zou de koopovereenkomst annuleren en schriftelijk eenzijdig ontbinden, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ook nog een fijne dag toegewenst.

Maxiem.
Welke is volgens jou goed en waar baseer je dat dan op maxiem ?

FR1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 08:42

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door FR1984 »

Hoi,

Ik heb ook geen goeie ervaringen met otto.
We hebben laatst een salontafel besteld. Hij is gewoon op voorraad. En op de website word duidelijk aangegeven. Dat deze binnen 5 a 10 werkdagen geleverd zal worden. (tis helemaal geen groot ding, en je moet het zelf in elkaar zetten)
Nou meer dan 10 werkdagen later heb ik gebeld met otto. En een vrouw aan de lijn gehad, ik alles uitgelegd. (de reden dat ik me bestelling bij otto heb geplaatst is omdat ze "beloven" zo snel te leveren)
Dus dat vrouwtje zegt van ja hij is idd op voorraad. Een vervoersbedrijf zal contact met je opnemen dat kan zo 5 a 7 weken duren???!!?!?!?!?
WTF. Dus ik meteen klagen dat dit niet is afgesproken. En dit word ook niet aangegeven om de website er word juist beloofde dit te leveren binnen 5 a 10 werkdagen. Ze gaf zelf toe dat dit idd niet duidelijk staat aangegeven om de website maar dat ze verder nix kon doen. Ik heb al 2 klachten ingediend. Maar ja daar heb ik nog niets van teruggehoord. Maar dit is dus voor mij egt de laatste dat ik wat bij hun bestel.
Dus mijn advies koop/bestel je spullen ergens anders als je ze snel wilt hebben.

doeg.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

MAXIEM schreef:cynthia00,

Uit de (vele) klachten op de verschillende consumentenfora blijkt wel, dat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een "wereldbedrijf". Typisch is ook, dat alle "fouten" financieel gezien, altijd in het nadeel van de klant zijn. Kortom: ik zou me wel 3 keer bedenken, alvorens een bestelling bij hen te plaatsen.

Prettige feestdagen en vooral een voorspoedig 2012 (maar dan zonder OTTO).

Maxiem.
Uit de vele klachten...dit is natuurlijk relatief. Wanneer er 100den tot 1000den bestellingen per dag zijn online zal er vast en zeker een keer wat verkeerd gaan.

Om nu meteen weer te "schreeuwen" koop niet bij Otto gaat wel wat ver. Uiteindelijk zal iedereen zijn artikelen geleverd krijgen of zijn geld te krijgen.

FR1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 08:42

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door FR1984 »

Suzanne 326 schreef:
MAXIEM schreef:cynthia00,

Uit de (vele) klachten op de verschillende consumentenfora blijkt wel, dat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een "wereldbedrijf". Typisch is ook, dat alle "fouten" financieel gezien, altijd in het nadeel van de klant zijn. Kortom: ik zou me wel 3 keer bedenken, alvorens een bestelling bij hen te plaatsen.

Prettige feestdagen en vooral een voorspoedig 2012 (maar dan zonder OTTO).

Maxiem.
Uit de vele klachten...dit is natuurlijk relatief. Wanneer er 100den tot 1000den bestellingen per dag zijn online zal er vast en zeker een keer wat verkeerd gaan.

Om nu meteen weer te "schreeuwen" koop niet bij Otto gaat wel wat ver. Uiteindelijk zal iedereen zijn artikelen geleverd krijgen of zijn geld te krijgen.

Het gaat er niet om dat je "uiteindelijk" wel je spullen of geld terug krijg. Het gaat erom dat je je geld/spullen op tijd (terug) krijg. En dat je ze niet hoef ze mailen/bellen klachten te sturen voordat je je spullen/geld krijg. Maar dat is mijn mening. Ik kan best begrijpen dat het een keer kan voorkomen dat je iets later ben dan is afgesproken. Maar dit gebeurt nu vaker. En dit is niet de 1e keer dat otto zoiets bij mij doet. De 1e keer dat t gebeurde had ik ook zoiets van weet je het kan gebeuren, ik had hun the benefit of the doubt gegeven, maar dit is al de 2e keer en de klantenservice is er ook nog eens op achteruit gegaan.

MAXIEM

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Suzanne 326
Om nu meteen weer te "schreeuwen" koop niet bij Otto gaat wel wat ver. Uiteindelijk zal iedereen zijn artikelen geleverd krijgen of zijn geld te krijgen.
Er is er maar 1 die in dit draadje het woordje schreeuwen gebruikt, en dat ben jij.

Prettige feestdagen, Maxiem.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Koop niet bij otto!!

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Koop niet bij Otto noem ik schreeuwen!!!!!!!!!!

Gesloten