LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Land van anwb

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Ik heb bij landvananwb twee tickets gekocht voor een culinair arrangement bij wellness de veluwse bron. De tickets waren bij aanschaf 4 dagen geldig. Direct na aankoop ben ik naar de site gaan van de veluwse bron waar bleek dat er in de vier dagen helemaal geen beschikbaarheid voor ons was en we dus niet konden boeken. De anwb zegt nu dat ze niks willen terugbetalen omdat ze dat niet mogen van de wet betaling op afstand. Dezelfde actie staat nogmaals op de website van de anwb en is een jaar geldig. Men wil mij ook geen nieuwe tickets geven. De veluwse bron zegt er niets aan te kunnen doen. De anwb laat niets meer horen en ik zit met twee waardeloze tickets voor 80 euro
Overigens is er eerst door een medewerker gezegd dat ik de tickets moest sturen naar het email adres van landvananwb en dat ik dan mijn geld terug zou krijgen. Ik kreeg echter een mail terug dat men dit niet doet. Punt. Ik ben 25 jaar lid bij de anwb en had dit nooit van ze verwacht.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

tim.olgers schreef:Ik heb bij landvananwb twee tickets gekocht voor een culinair arrangement bij wellness de veluwse bron. De tickets waren bij aanschaf 4 dagen geldig. Direct na aankoop ben ik naar de site gaan van de veluwse bron waar bleek dat er in de vier dagen helemaal geen beschikbaarheid voor ons was en we dus niet konden boeken.
Dit lijkt me niet normaal.

Op de website van de ANWB staat dat de tickets geldig zijn tot 30 juni 2017 wat me veel meer realistischer lijkt.
Als de tickets werkelijk maar 4 dagen geldig zouden zijn, is dit een reden om je geld terug te krijgen

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Dat is dus de tweede aanbieding die op hun site staat. De aanbieding waar ik gebruik van maakte liep tot 30 juni 2016. Dat was voor ons prima aangezien we een paar dagen vrij waren en in de aankomende vier dagen konden gaan wanneer we wilden. Op deze vier dagen waarvoor de tickets geldig waren was er dus geen ruimte in de sauna. Lijkt mij vrij eenvoudig om de tifkets om te zetten naar de nieuwe actie. Dat kan niet zegt de anwb. Veel medewerkers van de klantenservice gesproken die het allemaal belachelijk vinden, evenzo bij de veluwse bron, maar ik krijg geen nieuwe tickets en geen geld terug. Zeer slechte service van de ANWB als je het mij vraagt.

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Daar zit ik over te denken. Ben er woedend over dat dit zo afgedaan wordt.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door lichtstad »

Plaats een klacht op klacht.nl, dan wordt er werk van gemaakt.

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Dat zal ik doen.
Dit was de reactie van de veluwse bron die ik zojuist ontving.
aanleiding van het eerdere contact dat u gehad heeft met onze collega, sturen wij u een email.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u binnen de geldigheid van de ANWB-tickets geen gebruik heeft kunnen maken van het arrangement.

Echter is het zo dat tickets een beperkte geldigheid hebben.

De codes zijn geactiveerd tot de laatste dag die op de tickets vermeld staan.

Wij raden u dan ook aan om in de toekomst een ticket aan te schaffen die zeker langer geldig is dan 4 dagen.

Onze excuses voor het ongemak.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Marly
Medewerker Reserveringen

[email protected] | www.veluwsebron.nl

Op hun facebookpagina bij de recensies blijk ik niet fe enige te zijn met klachten over de vouchers... Het blijkt tegenwoordig de policy te zijn om vouchers niet meer te accepteren...

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stond er niet iets bij van "op basis van beschikbaarheid" oid? Dan had je zelf vooral namelijk moeten/ kunnen checken, juist omdat je je bewust was van de beperkte houdbaarheid. Desondanks vind ik het weinig chique.

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Je kunt pas kijken of er iets beschikbaar is als je de tickets hebt gekocht. De veluwse bron blijkt de beschikbaarheid voor e tickets te kunnen reguleren en als men de voorkeur geeft aan klanten die het volle pond betalen dan is er geen beschikbaarheid meer voor mensen met een eticket. Op de facebookpagina van de veluwse bron staan veel meer recensies van mensen die niet terecht konden met een voucher, maar wel als ze de gewone toegangsprijs betalen...

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Duidelijk. Dan ben ik ook van mening dat het wel heel kort door de bocht is.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:Duidelijk. Dan ben ik ook van mening dat het wel heel kort door de bocht is.
Ik ben ook van mening dat het hier alles behalve een klantvriendelijke reactie is en ik zou het zelf echt anders oplossen.
Maar de vraag is wel waar de oorzaak nu uiteindelijk ligt..

De Veluwse Bron verkoopt op een bepaald moment vouchers met een bepaalde geldigheidsduur (dat kan zomaar een jaar geleden zijn, met een geldigheid van een jaar ) aan land van anwb. Volgens mij mag Veluwse Bron er dan ook vanuit gaan dat een klant die een dergelijke voucher koopt dat doet met de wetenschap van de (beperkte) geldigheid. Het beleid om een beperkte hoeveelheid vouchers per dag/keer toe te laten is ook iets van alledag en gaan ze natuurlijk ook niet veranderen omdat er opeens iemand een voucher koopt met een beperkte geldigheid.. Dat is niet de verantwoordelijkheid van Veluwse Bron, zij zijn geen verkoper meer.

Land van ANWB verkoopt vouchers met een bepaalde geldigheid (nog 4 dagen in dit geval). De vraag is of je nog vouchers zou moeten verkopen met een dergelijke korte geldigheid (of wellicht tegen zeer gereduceerde prijs), maar ok.. Ze zetten ze te koop en er zijn dus mensen die een dergelijke voucher toch kopen. Als de geldigheid er gewoon bij staat en men dit dus had moeten/kunnen weten, dan rest de vraag wat de ANWB er in dit geval aan kan doen.

Is het dus netjes opgelost? Allerminst.
Maar waar ligt nu echt de schuld?

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Ik denk dat het een gezamelijk probleem van de anwb en de veluwse bron is. Zoals je op de fb pagina van de veluwse bron kan lezen zijn er zeer veel klachten over hoe men omgaat met vouchers. Er zijn mensen die nig een maand geldigheid hebben, maar toch niet terecht kunnen. Hoe het ook zit. Ik ben de dupe en kan een grote mond krijgen. Verkoop het dan niet zou ik zeggen!

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door angel1978 »

tim.olgers schreef:Ik denk dat het een gezamelijk probleem van de anwb en de veluwse bron is. Zoals je op de fb pagina van de veluwse bron kan lezen zijn er zeer veel klachten over hoe men omgaat met vouchers. Er zijn mensen die nig een maand geldigheid hebben, maar toch niet terecht kunnen. Hoe het ook zit. Ik ben de dupe en kan een grote mond krijgen. Verkoop het dan niet zou ik zeggen!

Maar wat heb je nu precies gekocht dan?
Als ik bij de veluwse bron zelf kijk, dan krijg je daar een culinair arrangement voor €39,95 pp
Jij hebt 2 vouchers gekocht voor €80 euro. Had je niet beter gewoon bij de veluwse bron zelf kunnen kopen?

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Ik denk dat het hetzelfde arrangement is. Entree met koffie en gebak, diner of lunch en een zonnebanksessie. Ik denk dat ik omdat ik gouden anwb lid ben wel een euro korting heb gekregen...

Moneyman
Berichten: 30336
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Had je niet gecheckt wat de normale prijs was?

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Ik kreeg 40% korting op het geheel.. Staat nu nog op de site van de anwb

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Brahms »

Volgens mij is de ANWB de verkopende party, dus verantwoordelijk. Ze verkopen iets dat onbruikbaar is. Wat de prijs is, is in deze niet belangrijk. Je verwacht toch zeker dat als je ze koopt, dat deze binnen de geldigheidsduur te gebruiken zijn, of dit nu 4 dagen of 4 maanden zijn. De periode lijkt me compleet oninteressant in deze.

Als blijkt dat de ANWB ter goeder trouw handeld, en de tickets zijn onbruikbaar, dan is dat een probleem tussen ANWB en Veluwse Bron. De ANWB zal geld moeten teruggeven of nieuwe en bruikbare tickets moeten leveren. Hoe ze dit intern met Veluwse bron afhandelen is hun probleem.

Werkelijk bizar dat juist de ANWB, een bedrijf dat een zeer goede reputatie heeft, zich zo opsteld richting gedupeerde klant en lid.

Is er geen ANWB vestiging in de buurt, om a la publiek even flink stoom af te blazen. Dat vinden bedrijven nooit zo leuk, maar helpt vaak snel.......... :shock:

alfatrion
Berichten: 21940
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door alfatrion »

tim.olgers schreef:Ik heb bij landvananwb twee tickets gekocht voor een culinair arrangement bij wellness de veluwse bron. De tickets waren bij aanschaf 4 dagen geldig.
Ik zou dit doorlezen:
http://blog.iusmentis.com/2009/01/21/ho ... ldig-zijn/
tim.olgers schreef:Direct na aankoop ben ik naar de site gaan van de veluwse bron waar bleek dat er in de vier dagen helemaal geen beschikbaarheid voor ons was en we dus niet konden boeken. De anwb zegt nu dat ze niks willen terugbetalen omdat ze dat niet mogen van de wet betaling op afstand.
Een zelf verzonnen wet, dat is altijd een leuk argument.

Het herroepingsrecht kent wel een uitzondering op een overeenkomst tot het huren van vakantiehuisjes, auto's, catering en dergelijk, maar dan moet afgesproken zijn in welke periode dit geleverd wordt. Hier gaat het om een waardebon die te gebruiken is als betaling op het moment dat je een dergelijke overeenkomst sluit.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door chrisd1 »

MichielFRL schreef:Dit is gewoon oplichting. Iets verkopen wat je niet kan verkopen is oplichting.
je bedoelt: niet kan leveren

tim.olgers
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2016 15:52
Contacteer:

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door tim.olgers »

Zojuist om 1 minuut over 9 een bericht via facebook van de anwb.
Geachte heer, Wij hebben uw klacht opgepakt. Het spijt ons te vernemen dat uw geplande bezoek aan de Veluwse Bron anders verlopen is dan u had verwacht. Het door u betaalde bedrag zal de komende week aan u terug betaald worden. Tevens hebben wij op de pagina op Land van ANWB er bij gezet dat het raadzaam is telefonisch te informeren of op de gewenste dag nog plaats beschikbaar is, voordat overgegaan wordt op het aankopen van het voucher.

Blijkbaar is het nodig om eerst de publiciteit op te zoeken voordat men beseft dat wat men doet niet helemaal netjes is... Bedankt voor de support!

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Land van anwb

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik lees zojuist dat de ANWB het geld gaat terugbetalen; het openbaar maken van de klacht heeft dus zeker nut gehad en ze passen zelfs de website ervoor aan.

Maar wat ik had willen aangeven is dat er bij dit soort bonnen toch gewoon een zichttermijn van toepassing is? En retourneren binnen 7 dagen?
Zie: https://ictrecht.nl/elektronisch-contra ... rd-worden/,

waarbij dus de cadeaubon/voucher net als een tijdschriftabonnement wordt gezien. Voor zover ik het kan beoordelen is dit hier van toepassing.

In elk geval fijn dat de ANWB het geld terug gaat storten.

Gesloten