LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LifeStyleSelect / Ketolife

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jakobvo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door jakobvo »

Na enige jaren waarik in met redelijk succes low-carb dieetproducten bij Ketolife.nl bestelde, ging deze site sinds augustus 2007 samen met Lifestyleselect.nl.
Een eerste bestelling daar verliep redelijk (al werden in eerste instantie deels verkeerde producten geleverd), maar mijn bestelling van 19 december 2007 heeft mij nooit bereikt.
Het bedrijf is nagenoeg onbereikbaar (steeds weer krijg ik een doorschakeldienst). Na veel vijven en zessen tweemaal dhr XXX aan de lijn gekregen, die tot twee keer toezegde de bestelling alsnog binnen een dag te verzenden (laatste toezegging dateert van 1 februari 2008).
Het lijkt me duidelijk dat dit bedrijf momenteel niet in staat is te leveren, en ik heb per fax en mail mijn geld teruggevraagd. Dat verzoek is tot op heden niet ingewilligd, en ook wordt er op geen enkele wijze op het verzoek gereageerd.

Let dus op, deze winkel lijkt niet in de haak.

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

Ik heb mijn bericht op een forum geplaatst en werd daar op uw bericht gewezen, dus hier volgen mijn ervaringen:
.
Ik wil even waarschuwen om geen zaken te doen met LifeStyle Select. Ik heb daar begin december artikelen besteld ter waarde van bijna 60 euro. Er kwam niets. Toen ik een mailtje stuurde om te vragen wat er aan de hand was, werd ik op 30 december gebeld en werd me verzekerd dat er iets mis was gegaan bij de koerier en dat de spullen dezelfde dag nog verstuurd zouden worden.
Er kwam niets. Ik heb heel vaak gebeld, maar omdat ze een telefoonbeantwoordservice gebruiken, kwam ik nergens want ik werd gewoon niet teruggebeld.
Toen ik begin deze maand uiteindelijk zei dat ik mijn geld terug eiste, werd ik weer gebeld. Ze hadden computerproblemen, zo vervelend en of ik mijn bestelling nog maar een keer wilde doorgeven. Ik braaf gedaan... en weer kwam er niks.
Toen heb ik weer gebeld en gebeld en gebeld en niks... toen heb ik het op een forum naar voren gebracht en daar was iemand die voor me aan het zoeken is geslagen en met een ander telefoonnummer kwam.
Ik weer gebeld en gezegd dat ik nu aangifte ging doen als het nog niet goed kwam. Toen werd ik gebeld en de hele zaak zou meteen de volgende dag opgestuurd worden met wat extra's als compensatie. Ik gaf ze het voordeel van de twijfel, maar natuurlijk... weer niks.
Vorige week vrijdag heb ik gemaild en gezegd dat dit de laatste kans was, als ik het spul maandag niet had, zou ik aangifte doen.
en dat heb ik gedaan, gisteren - want ik moest er eenafspraak voor maken!
Vandaag kreeg ik dan een mailtje ... om te bevestigen dat ik mijn geld terug heb....
nee dus. en gezegd dat ik aangifte van oplichting heb gedaan.
toen vroegen ze om mijn bankrekeningnummer, verklaarden dat ik best wist dat ze computerproblemen hadden, dat oplichting wel een erg sterke term was. Ze zeiden dat ze het geld zouden overmaken en dat daarmee voor hen de kous af was.
Het zal mij benieuwen of dat geld inderdaad komt, ik hecht niet meer zoveel waarde aan hun beloften, dat lijkt me logisch.

Ik ben laaiend, er kan nog niet eens een verontschuldiging van af!
Ik wil niet dat iemand anders ook zo rot behandeld wordt, vandaar deze waarschuwing.
~~
en ook de politieambtenaar vond dit oplichting.

ravelijn54
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2008 10:44

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door ravelijn54 »

Geachte lezers,

Naar aanleiding van de berichtgevingen op uw website willen wij
toch graag reageren en indien mogelijk een en ander rechtzetten.

Medio 2007 hebben wij Ketolife overgenomen. Door deze overname zijn er wat problemen gerezen omtrent de levering van goederen. Daarnaast werden wij geconfronteerd met de problemen die vanuit Ketolife zijn overgevloeid. Tevens werden leveringen die wij vanuit de USA moesten ontvangen niet of niet op tijd geleverd.
Inmiddels hebben wij de telefoonservice, waarvan wij dachten het een uitkomst zou bieden,afgeschaft. U kunt ons direct bereiken onder telefoonnummer 0318-552582 en faxnummer 0318-552417.
(bereikbaar op werkdagen van 9.30H tot 16.00H,


Onze welgemeende excuses voor de overlast die wij veroorzaakt hebben en beloven u, in de toekomst beter en sneller van dienst te kunnen zijn.

Voor verdere vragen kunt u contact met ons opnemen.


Vriendelijk groeten,

Lifestyleselect

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

als het u echt zo vervelend vindt, had ik een TOTAAL andere houding van u verwacht - ik zou desnoods ZELF in de auto zijn gesprongen om die spullen dan eindelijk te brengen en ook nu zou ik dan bijvoorbeeld gewoon zorgen dat de gedupeerden de dubbele bestelling kregen voor alle narigheid.
Géén mailtje waarin gezegd wordt dat ik toch wist dat er computerproblemen waren. Hoezo wist ik dat? Dat was gewoon de tweede verklaring die me opgedist werd, maar moeilijk te geloven omdat ik na het opnieuw insturen van mijn bestelling... precies!!! weer niks hoorde of ontving.
Zo ga je niet met je klanten om, en zeker niet als je een goede naam wilt opbouwen op de wel zeer gammele reputatie van het oorspronkelijke bedrijf.
Het valt me op dat er ook nu geen naam onder dit bericht staat, en ik vind het op zijn minst merkwaardig dat er NU ineens wel gereageerd kan worden.

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

even een berichtje om de lopende ontwikkelingen te melden. Ik ben maandag gebeld door alweer een nieuwe naam met o zo oprechte verontschuldigingen... en de verzekering dat ik onmiddellijk mijn geld terug kreeg en op mijn vraag of hij echt dacht dat ik daar blij mee ben, kreeg ik ook nog de belofte dat er een doos met allerlei monsters en dergelijke naar me toe zou komen... nou, het is nu drie dagen later en er is nog niks...
Ik vind het jammer dat de persoon die hier het eerste mee kwam hier, niet meer van zich heeft laten horen, heeft u ook aangifte gedaan of heeft u uw geld inmiddels terug?
of misschien zelfs uw spullen gekregen??
Laatst gewijzigd door WillekeB op 21 feb 2008 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

jakobvo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door jakobvo »

Ook ik kreeg vorige week een email van - voor zover ik kan nagaan - dezelfde persoon, nu vanaf een emailadres van een ander bedrijf, Studio 2, met een voorstel dat hij het geld zou terugstorten.

Tot op heden is dat niet gebeurd, dus ook ik zal aangifte doen, aangezien Lifestyleselect volslagen in gebreke blijft.

Mijn vertrouwen in Lifestyleselect is geheel verdwenen. Op de website is nu ook te zien dat een heel groot deel van het assortiment is uitverkocht.

jakobvo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door jakobvo »

In reactie op een email waarin ik constateerde dat hun voorstel om het geld terug te storten een week later nog steeds geen opvolging had gehad, en waarin ik aankondigde dat ik derhalve aangifte zou gaan doen, kreeg ik een email dat het bedrag vrijdag (22feb08) telefonisch zou worden overgemaakt.
Die vrijdag werd ik gebeld door weer iemand anders van Lifestyleselect, die me vroeg om het juiste rekeningnummer (dat ik natuurlijk al vele malen had verstrekt). Ook die beloofde het geld terug te storten. Vandaag zag ik dat er inderdaad een spoedbetaling is binnengekomen.
Geen schoonheidsprijs, geenszins vertrouwenwekkend, maar geen oplichting, in mijn geval dus. Vanzelfsprekend was dit wel de laatste maal dat ik zaken heb gedaan met deze partij.

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

nou i kreeg voprige week de verrassing van mijn leven NIET dus.. ik kreeg een envelop met wel 6 kuipjes gratismonsters hondenvoer... met een brief met enorme letters.. zoals afegsproken... als het niet zo erg was zou ik me tranen lachen.
Ik heb nu net gezien dat het geld ook is teruggestort. en nee, ik doe nooit meer zaken met dit bedrijf en zal dat iedereen met klem afraden.

Ik weet niet hoe dat werkt met die aangifte, ik voel me nog steeds opgelicht eerlijk gezegd. Zal wel even bij de politie melden dat ik m'n geld terug heb, twee en een halve maand heeft dat geduurd!

LisanneO
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:41

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door LisanneO »

Ik ben dus niet de enige die al 3 maanden wacht op de bestelling!
En elke keer dat je belt is diegene er net niet maar hij zal zeker spoedig terugbellen, niet dus!
Ik heb nu maar een emailtje gestuurd misschien dat daar wel antwoord op komt...
Hebben jullie misschien wel goede ervaringen met andere webwinkels die ook deze producten leveren? Aangezien ik bij dit bedrijg in ieder geval nooit meer wat ga bestellen.

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

ik zou ze aangeven bij de politie, heb ik ook gedaan en hoe meer mensen dat doen hoe meer kans dat ze aangepakt worden en er niet nog meer mensen slachtoffer worden!
ik heb inmiddels m'n geld terug maar vind dat geen reden om de aanklacht in te trekken.
als je aangifte doet, controleert de politie meteen of er al meer bekend is, dan wordt er tenminste wat aan gedaan!!

LisanneO
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:41

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door LisanneO »

ja dat is inderdaad een goed idee, om aangifte te doen.
het is wel raar allemaal, toen ik vorig jaar oktober wat bestelde, had ik het na 4 dagen, het kan dus wel.

jakobvo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door jakobvo »

Ik zou er gezien de voorraadgegevens op hun website niet vanuit gaan dat ze de door jou bestelde artikelen nog zullen gaan leveren. Eis gewoon je geld terug, drie maanden wachten is volstrekt onacceptabel. Ik ben inmiddels gewitched naar Dieetwebshop.nl.

LisanneO
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:41

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door LisanneO »

ja die had ik ookal ontdekt, gaat het daar wel goed?

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

ik bestel daar altijd, lifestyleselect was een zijstapje omdat ze daar een bepaald artikel hadden. De dieetwebshop heeft datzelfde artikel nu ingeslagen en daar krijg je je spullen altijd binnen twee werkdagen als het op voorraad is.

TamaraH
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2008 14:05

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door TamaraH »

Ik heb ook een aantal maal besteld, eerst toen het nog ketolife heette, daarna via Life Style select. Volgens mij zijn het gewoon dezelfde personen en heeft het door de slechte naam een andere naam genomen. Zelfde slechte service. Sinds begin dit jaar bestel ik al mijn low carb dieet producten bij www.lowcarbclub.nl Altijd keurige service. Snelle bezorging. Snel antwoord op je mail als je een vraag stelt. Wel eens gebeld, kreeg ik een antwoordapparaat. Dus ik dacht al ja hoor zelfde praktijken. Maar ik werd dezelfde avond terug gebeld met een heel uitgebreid antwoord op mijn vraag. De vrouw van die webshop is zelf ook veel afgevallen, en weet dus waar ze het over heeft. Dat vond ik erg prettig. Je kan het bij hun ook zelf afhalen als je wilt. Maar dat was voor mij te ver weg. .

Tamara

mars.jacq
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 15:45

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door mars.jacq »

Ik heb een bestelling op 10 februari jl. bij LifeStyleSelect gedaan. Van mijn bestelling was een deel niet leverbaar en daarom zou ik het resterende bedrag op mijn rekening teruggestort krijgen.
Prima maar daar wacht ik na 3 maanden nu nog steeds op. Ik heb inmiddels een dik dossier met emails waarin allemaal toezeggingen staan en zelfs een schrijven van hun zelf die bij mijn bestelling zat dat het e.e.a. niet op voorraad was en dat het resterende bedrag teruggestort zou worden op mijn rekening.
Ik snap niet dat een bedrijf zo onzorgvuldig met zijn klanten omgaat.
Ook ik ga een afspraak maken om aangifte te doen bij de politie.

meurtelken
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2008 23:27

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door meurtelken »

Hoi,

ik ben een Belgische klant van LifeStyleSelect en wacht nu al zo'n 3 maanden op teruggave van mijn geld. Ik heb een bestelling geplaatst en bij de bestelling waren alle spullen voorradig. Helaas zat niet alles in de doos! Toen ik met LifeStyleSelect contact opnam hieromtrent, kwamen ze met allerlei smoesjes: ziekte, afwezigheid collega, druk....
Ik vroeg het geld terug van de spullen die ik betaald maar nooit gekregen had. Ze zegden dat het bij de boekhouder lag en dat ik als eerste zou terugbetaald worden. Tot op heden is dat nog steeds niet gebeurd.
Ik stuur hen regelmatig mails via hun contactformulier om te vragen waar mijn geld blijft maar daar wordt niet op gereageerd.
Kan ik als Belg ook klacht indienen wegens oplichting??? Ik wil echt mijn geld terug. Het gaat om zo'n 25 euro en dat laat ik echt niet vallen.
Wie heeft een tip om mijn geld terug te krijgen?
Laatst gewijzigd door meurtelken op 24 mei 2008 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

WillekeB
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2008 18:22

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door WillekeB »

aangeven bij de politie! dat was het enige argument waardoor ik mijn geld terugkreeg PLUS dan weten ze bij d epolitie dat er heel veel problemen met deze mensne zijn en dan kan er eindelijk eens echt wat aan gedaan worden.
Bij één aangifte lukt dat kennelijk niet. Hij moest er wel voor op het bureau komen, dus als dat nou wat vakker gebeurt....
sterkte en succes ermee.

meurtelken
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2008 23:27

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door meurtelken »

bedankt Willeke! Ik hoop dat ze zich dit in België ook aantrekken... :(
ik heb daarnet reactie gekregen van mijnwebwinkel, dat ze mijn klacht ook naar de eigenaar zouden doorsturen..

Ik heb net de rekening nog eens gemaakt en ik heb € 30.24 te goed van LifeStyleSelect. Ik begrijp niet dat ze na al die klachten nog steeds online bezig zijn :shock:

meurtelken
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2008 23:27

Re: LifeStyleSelect / Ketolife

Ongelezen bericht door meurtelken »

Hey!

Bedankt voor de hulp! Het geld stond gisteren op mijn rekening, mét excuses (ik laat dat nog in 't midden) van LifeStyleSelect.

Ik had een klacht gestuurd naar www.mijnwebwinkel.nl en die hebben hun best gedaan om LSS een beetje te pushen. Plus dat ik elke dag 5 mails stuurde via hun contactformulier om te vragen waar mijn geld bleef ???

Anyway, het is gestort, ik ben er vanaf en mij zien ze nooit meer terug!

Gesloten