LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] McGregor.nl levert niet meer en is na betaling onbereikbaar

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ralf1980

McGregor.nl levert niet meer en is na betaling onbereikbaar

Ongelezen bericht door ralf1980 »

als vaste klant van megregor.nl gister wat besteld. Was op de hoogte van faillissement, maar winkels en webshop zou nog gewoon open zijn. echter na bestelling gister geen bevestiging per email, en in account staat ook FAILED. wel betaald met iDEAL. Heb geprobeerd nummer te bellen op website, maar krijg je een bandje. het mailadres wat op het bandje genoemd wordt is niet meer in de lucht, en op contactformulier krijg ik ook geen reactie? ik vrees het ergste voor mijn betaald centjes...

webshopeigenaar14

Re: McGregor.nl levert niet meer en is na betaling onbereikbaar

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Is de iDeal betaling ook afgeschreven?

Stefanhendrik

Ongelezen bericht door Stefanhendrik »

Beste Ralf1980,

Ik heb een soort gelijk probleem. Een bestelling op 16-10 geplaatst en betaald met Ideal (afgeschreven van mijn rekening). Ik heb een track & track mogen ontvangen, maar daar wordt aangegeven dat de bestelling nog niet in het sorteercentrum terecht is gekomen.
In mijn McGregor account is aangegeven dat de bestelling niet is verzonden.

Ik ben ook bang dat ik mijn geld kwijt ben...

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

In de periode dat V&D nog niet failliet was zijn er ook mensen geweest, die ‘s avonds besteld hadden bij hen, met Ideal betaald, en de volgende dag nog steeds geen bevestiging hadden etc., en vervolgens vanuit de media moesten vernemen dat V&D failliet was. Het bedrag was wel van hun rekening afgeschreven.
Zij hebben contact met Ideal opgenomen en Ideal heeft hun betaling toen terug geboekt. Misschien dat zij dat voor jullie ook doen. Het is het proberen waard.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het wel van moed getuigen om bij een failliet bedrijf een bestelling vooraf te betalen. Zelf zou ik dat alleen nog achteraf willen doen, of met een betaalmiddel met leveringsverzekering.

Maar het kan best zijn dat je gewoon geleverd krijgt. Alleen zullen ze waarschijnlijk weinig personeel en geld hebben voor een goede klantenservice.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Bestellen bij een bedrijf dat een maand geleden failliet verklaard is? Dat getuigd inderdaad van moed. U kunt momenteel niet veel meer doen anders dan u zich melden bij de curator.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie dat "moed" een nieuwe betekenis heeft gekregen. Ik zou het bestellen bij een failliete winkel en het onvoorwaardelijk betalen gewoon dom willen noemen. Maar goed: het scheelt maar 1 letter.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

crazyme schreef:Ik zie dat "moed" een nieuwe betekenis heeft gekregen. Ik zou het bestellen bij een failliete winkel en het onvoorwaardelijk betalen gewoon dom willen noemen. Maar goed: het scheelt maar 1 letter.
Hij wilde als vaste klant de eventuele doorstart aanmoedigen. Hij durfde het aan om weer te bestellen bij zijn favoriete winkel terwijl hij wist van het failissement maar durfde het toch aan, had vertrouwen dat het goed zou komen. Bewust gedaan dus niet dom maar moedig.

crazyme

Speedy123 schreef:
crazyme schreef:Ik zie dat "moed" een nieuwe betekenis heeft gekregen. Ik zou het bestellen bij een failliete winkel en het onvoorwaardelijk betalen gewoon dom willen noemen. Maar goed: het scheelt maar 1 letter.
Hij wilde als vaste klant de eventuele doorstart aanmoedigen. Hij durfde het aan om weer te bestellen bij zijn favoriete winkel terwijl hij wist van het failissement maar durfde het toch aan, had vertrouwen dat het goed zou komen. Bewust gedaan dus niet dom maar moedig.
Vooraf een mailtje sturen om te kijken of er nog een levende ziel achter de shop zit om te vragen of er wel wordt uitgeleverd haalt wel weel glans van deze moed, dus ik snap dat die stap is overgeslagen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

jij misschien niet, ik wel.. als je bij een failliete winkel besteld en vooruit betaald kom je gewoon uit een ei

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou bij een nogmaals doorstart want dit is niet de eerste keer alleen iets bestellen met achteraf betalen!
Dan loop je totaal geen risico, hoewel, als iets niet paste is retour soms een probleem.... als ze het niet kwijt kunnen krijg ik die weer terug!

Bij V&D kon je niet achteraf betalen dus bestelde ik niets!

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Speedy123 schreef:
Vooraf betalen in zo'n situatie is op z'n minst niet slim te noemen. Of dom. Is ongeveer hetzelfde. Prima om een favo winkel te steunen, maar dan wel achteraf betalen.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ik weet niet hoe groot de bestelling geweest is en of het de moeite zou lonen, maar:

Het moment van de bestelling t.o.v. het failissement is belangrijk. Is de webshop op dezelfde datum failliet verklaard als Mcgregor?
- Als de bestelling vóór faillissementsdatum van de webshop is gedaan, dan valt jouw betaling in de failliete boedel. Dan moet je afwachten wat je terugziet via de curator. Meestal erg weinig.

- Als er een doorstart is ná faillissement en de bestelling is geplaatst bij het zgn "nieuwe" bedrijf, dan zou er geen probleem moeten zijn en wordt er geleverd nadat alle medewerkers van de schrik bekomen zijn.

- Als je besteld hebt ná faillissement, maar vóór een eventuele doorstart, dan zit je in een erg ondoorzichtig gebied. Het lijkt mij dat een aankoop-overeenkomst niet rechtsgeldig is. Immers het verkopende bedrijf bestaat niet (meer) op het moment van bestelling. De failliete bedrijf heeft onrechtmatig gelden ontvangen en dient deze 100% te restituteren. Er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Ik zou de curator aanschrijven en hem de optie bieden ofwel de goederen te leveren ofwel de onterechte betaling te restitueren.

Moiseule58

arvandongen schreef:Ik weet niet hoe groot de bestelling geweest is en of het de moeite zou lonen, maar:

Het moment van de bestelling t.o.v. het failissement is belangrijk. Is de webshop op dezelfde datum failliet verklaard als Mcgregor?
- Als de bestelling vóór faillissementsdatum van de webshop is gedaan, dan valt jouw betaling in de failliete boedel. Dan moet je afwachten wat je terugziet via de curator. Meestal erg weinig.

- Als er een doorstart is ná faillissement en de bestelling is geplaatst bij het zgn "nieuwe" bedrijf, dan zou er geen probleem moeten zijn en wordt er geleverd nadat alle medewerkers van de schrik bekomen zijn.

- Als je besteld hebt ná faillissement, maar vóór een eventuele doorstart, dan zit je in een erg ondoorzichtig gebied. Het lijkt mij dat een aankoop-overeenkomst niet rechtsgeldig is. Immers het verkopende bedrijf bestaat niet (meer) op het moment van bestelling. De failliete bedrijf heeft onrechtmatig gelden ontvangen en dient deze 100% te restituteren. Er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Ik zou de curator aanschrijven en hem de optie bieden ofwel de goederen te leveren ofwel de onterechte betaling te restitueren.

Dit is een artikel van vandaag wat veel duidelijk maakt: https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/cur ... r-mcgregor

ralf1980

Ongelezen bericht door ralf1980 »

Bedankt voor de informatieve en ter zake doende reacties! Daarvoor heb ik hier ook een bericht geplaatst!

Wat betreft alle andere reacties met nietszeggende eigen meningen... Wat wil je ermee bereiken? Ze zijn vast leuk om te schrijven, maar daar help je een forum niks verder mee. Wellicht geeft het je zelf een misplaatst beter gevoel? Als je geen bericht met toegevoegde waarde kan schrijven, schrijf dan liever niks!

crazyme

ralf1980 schreef:Bedankt voor de informatieve en ter zake doende reacties! Daarvoor heb ik hier ook een bericht geplaatst!

Wat betreft alle andere reacties met nietszeggende eigen meningen... Wat wil je ermee bereiken? Ze zijn vast leuk om te schrijven, maar daar help je een forum niks verder mee. Wellicht geeft het je zelf een misplaatst beter gevoel? Als je geen bericht met toegevoegde waarde kan schrijven, schrijf dan liever niks!
Op een openbaar forum loop je het risico om kritiek te krijgen. Wanneer je daar niet tegen kunt dan kun je maar beter niet reageren.

En met de toegevoegde waarde waar je zo naar snakt:

Is jouw boodschap werkelijk niet meer dan een waarschuwing om niets bij failliete winkels te kopen ?

Ik denk dat je daarmee de lezers hier flink onderschat.

Moiseule58

@Ralf 1980, in Elsevier 43 staat een artikel over McGregor waar je niet vrolijk van wordt. Het laatste stukje wordt hierna gequote:
Quote/Medio 2016 moeten de vier aandeelhouders weer met miljoenen over de brug komen. Daar hebben ze geen trek meer in. De McGregor Fas­hion Group vraagt uitstel van betaling en gaat failliet.

De curatoren Van Zanten en De Groot hebben weinig bewegingsruimte. De vier aandeelhouders hebben miljoenenleningen uitstaan bij het bedrijf en daardoor pandrechten op de bezittingen van McGregor. Van Zanten en De Groot kunnen domweg niet om de vier heen – bij welke reddingsoperatie dan ook. Die vier moeten goedkeuring verlenen. De curatoren voeren met meerdere gegadigden gesprekken, maar uiteindelijk gaan ze met Schothorst, Kolff, Boekhoorn en NIBC in zee.

Volgens Van Zanten en De Groot hebben die ook het beste plan, onder meer voor behoud van werkgelegenheid. Het gaat dan om 1.200 werknemers en 150 winkels. ‘We hebben gekeken naar de levensvatbaarheid van het plan. Dat ze over twee maanden niet weer hier staan,’ zegt Van Zanten in september 2016 in Het ­Financieele Dagblad. ‘Dat zal in onze ogen niet gebeuren,’ vervolgt De Groot. De vier betalen 26,4 miljoen euro voor wat de Doniger Fashion Group gaat heten. Het overgrote deel (24,5 miljoen) wordt verrekend met leningen die de aandeelhouders eerder aan het bedrijf hebben verstrekt. Krap 2 miljoen steken ze in Doniger.

Al snel wordt gesuggereerd dat er sprake is van een opzet van de vier. Via het faillissement kan het bedrijf goedkoop personeel lozen en blijven andere schuldeisers met lege handen achter. Doniger gaat verder met 600 werknemers en 75 winkels (waarvan 22 in België, Duitsland en Frankrijk) – fors minder dan de curatoren met Doniger hebben afgesproken.

Maar ook gehalveerd gaat het mis met het bedrijf. Zo zijn leveranciers na alle ­financiële perikelen huiverig om met het bedrijf zaken te doen. Doniger staat niet binnen twee maanden weer bij Van Zanten en De Groot op de stoep, maar een jaar later, september 2017, gaat de groep wel failliet.

Curator De Coninck verkoopt het bedrijf rap voor een onbekend bedrag aan Rens van de Schoor, een gewezen bankier die eerder de slechtlopende ketens Miss Etam (kleding) en Brantano (schoenen) overnam, saneerde en weer aan de praat kreeg. Drie weken na die koop, op 16 oktober, concludeert Van de Schoor dat een doorstart er toch niet in zit. De problemen zijn ernstiger dan hij aanvankelijk voorzag. Belangrijke managers stappen op. Winkeliers sturen winkelcollecties terug.

Van de Schoor heeft de merkrechten van McGregor en Gaastra in handen, de voorraden en de 44 winkels van Adam Brandstore. Dat kan hij allemaal verkopen. Van de 325 mensen die hun baan zouden houden, kunnen er 30 blijven om zaken af te handelen.

Curator De Coninck publiceert deze week waarschijnlijk haar eerste faillissementsverslag. Haar collega’s Van Zanten en De Groot doen onderzoek naar de oorzaken van het faillissement van de McGregor Fashion Group. Rond 1 december aanstaande, verwachten ze, komen ze met de eerste conclusies naar buiten. /unquote

Gesloten