LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt - webwinkel en de eeuwige storing

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
eve91

Mediamarkt - webwinkel en de eeuwige storing

Ongelezen bericht door eve91 »

Hallo,

Zondag heeft mijn man met mijn account een bestelling geplaatst bij mediamarkt. Farming simulator 2017, hij lol en ik een rustige avond ;) tenminste.. dat is het idee als het product eindelijk eens binnenkomt.

Bestel voor 22.00 en het product wordt morgen geleverd. Helaas is daar niets van waar. Maandag kreeg ik pas om 17.45 bericht dat er een storing was en dat mijn bestelling dus later geleverd wordt. Een standaard afgezaagd mailtje maar toe maar. Ik ben de beroerdste niet dus ik verwacht dat het probleem verholpen zou worden en dat het dinsdag gepost zou worden. In afwachting van mijn track en trace code heb ik toch dinsdag middag maar gebeld. Waar gaat het fout mediamarkt? Nog steeds storing, dat is het antwoord, ik kan niet mijn geld terug krijgen maar het product zien waar ik voor betaald heb dat kunnen ze ook niet. Mijn factuur met specificatie van dat oersaaie spel helpt niet om mijn geld terug te krijgen, ondanks dat ik deze mail wel heb. Met andere woorden zij zijn met mijn geld er vandoor en kunnen niets doen.

Op zich is dit verhaal gewoon een beetje irritant en kan het gebeuren dat er storing is maar... even lezen op Facebook onder de reacties van bezoekers leert mij dat dit al maanden achtereen gebeurd. Met alle soorten producten en diensten maar alles via webshop gaat fout. Vanuit mediamarkt krijg je 0.0 reactie of service en wordt er niets gedaan. Had ik nou van tevoren dit geweten, dan had ik waarschijnlijk mijn bestelling zelf gehaald in de winkel of ergens anders besteld. Maar wat nu? Er zijn echt tig mensen die nu op hun producten wachten maar gewoon niks aan reactie ontvangen. Mijn geld zie ik niet terug zolang die zogenaamde storing duurt en schijnbaar duurt die storing al minstens sinds november.

Wat te doen? ( en ja er zullen vast bestellingen goed gaan, maar zoals social media wel merkt is het vaak het negatieve wat men plaatst dus ik kan geen balans maken van de hoeveelheid wat wel goed gaat en daar hoor ik ook helaas niet bij)

Brainless

Re: Mediamarkt - webwinkel en de eeuwige storing

Ongelezen bericht door Brainless »

Zondagavond bestellen is niet op maandag bezorgen (dat geldt nl alleen voor werkdagen).
Wij verwerken en leveren jouw bestelling zo snel mogelijk. Een voorradig product dat je op werkdagen vóór 22:00 uur bestelt en met iDEAL, creditcard of PayPal betaalt, wordt in de meeste gevallen de daaropvolgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bezorgd. Ook wanneer je kiest om achteraf te betalen wordt jouw bestelling de daaropvolgende dag bezorgd. Gedurende onze actieperiodes dien je rekening te houden met een afwijkende levertermijn.
Wettelijk heeft een bedrijf 30 dagen de tijd voor het leveren van een product.

eve91

Brainless schreef:Zondagavond bestellen is niet op maandag bezorgen (dat geldt nl alleen voor werkdagen).
Wij verwerken en leveren jouw bestelling zo snel mogelijk. Een voorradig product dat je op werkdagen vóór 22:00 uur bestelt en met iDEAL, creditcard of PayPal betaalt, wordt in de meeste gevallen de daaropvolgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bezorgd. Ook wanneer je kiest om achteraf te betalen wordt jouw bestelling de daaropvolgende dag bezorgd. Gedurende onze actieperiodes dien je rekening te houden met een afwijkende levertermijn.
Wettelijk heeft een bedrijf 30 dagen de tijd voor het leveren van een product.

Op hun site staat op zondag voor 22:00 besteld is maandag geleverd, ik mag er dus wel vanuit gaan dat dit niet alleen geldt voor werkdagen. Maar ik moet ze dus 30 dagen de tijd geven?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

wettelijk gezien moeten ze binnen 30 dagen leveren. Ze doen op hun website weliswaar een belofte (vandaag voor 22:00, morgen in huis), maar komen ze die op dat punt niet na, zijn er wel enkele stappen die je kan nemen. Niet dat je daar heel erg veel mee zult opschieten. Je kunt ze aangeven dat ze het zsm moeten leveren, maar dan gaat die 30 dagen termijn lopen, je kunt ook annuleren, en na annuleren hebben ze alsnog 14 dagen om je geld terug te storten.

eve91

breien schreef:"Geduld is een schone zaak" leerde ik vroeger. Blijkbaar geldt dat in deze snelle wereld niet meer. Mediamarkt meldt op de website dat ze hun best doen om de producten de volgende dag te leveren als ze voor 22.00 uur zijn besteld. Er is een voorbehoud. Ik moet zeggen dat twee dagen geduld nog niet zo heel dramatisch is.
Het verwijt dat Mediamarkt er met uw geld vandoor gaat vind ik enigszins overtrokken.
Reden waarom ik dit verwijt is omdat ik op geen enkele wijze bij mijn bestelde product of geld kan komen. Ik kan niets beginnen anders dan afwachten. Ja geduld is een schone zaak, terecht vastgesteld. Maar het feit blijft dat ik dit mijn man had beloofd en hem daarmee wilde verassen. Het was mijn verjaardag maar ik wilde hem ook wat geven. Een stukje liefhebben en geduld opbrengen terwijl ik mijn man iets kado wil doen en met de beloofde leveringstermijn is dan wel erg moeilijk. Maar terecht stelt u dat 2 dagen geduld niet erg veel is

eve91

berndv schreef:Je kunt ze aangeven dat ze het zsm moeten leveren, maar dan gaat die 30 dagen termijn lopen, je kunt ook annuleren, en na annuleren hebben ze alsnog 14 dagen om je geld terug te storten.

Annuleren kan nu niet, ik kan helemaal niks want mijn bestelling is onvindbaar maar het bestelnummer hebben ze wel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele online producten komen rechtstreeks van importeur naar consument en als een importeur de voorraad niet juist weergeeft krijg je dit soort probleem gevallen.

Ik verkocht toen ik nog eigenaar was ook op deze manier, alleen niet Uw product.
Wel gaat 99% goed en ik weigerde bepaalde merken/importeurs zaken te doen.
Dit was met dit product niet het geval maar de verkoop kansen waren te klein gezien het vele werk voor het bijhouden website.

Als je elders dit gekocht had zou dus gewoon met een geprinte brief met logo in hun envelop erbij verstuurd worden.
Ik weet dat vele online aanbieders niets in voorraad hebben en dit bij importeur of groothandel uitbesteden.

Kijk of andere winkels dit in voorraad hebben of levertijden noemen...... en ik vermoed dat daar het echte probleem zit.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eve91 schreef:
berndv schreef:Je kunt ze aangeven dat ze het zsm moeten leveren, maar dan gaat die 30 dagen termijn lopen, je kunt ook annuleren, en na annuleren hebben ze alsnog 14 dagen om je geld terug te storten.

Annuleren kan nu niet, ik kan helemaal niks want mijn bestelling is onvindbaar maar het bestelnummer hebben ze wel.
Toch triest dat zelfs grote webshops als MM zich niet aan de wet houden. Ze mogen van u helemaal niet verlangen dat u 100% aanbetaald. De wet stelt de maximum aanbetaling op 50%

U kunt uw bestelling gewoon annuleren. U kunt hiervoor het modelformulier gebruiken dat u op de website vindt. Deze zit (goed) verstopt in de algemene voorwaarden (http://www.mediamarkt.nl/static/av/Alge ... winkel.pdf)

Vul dit in en stuur het naar het adres dat in het formulier staat. U dient dan binnen 14 dagen uw geld op uw bankrekening of credit card terug te ontvangen. Gebeurd dit niet dan is MM in gebreken, dan heeft u recht op de wettelijke rente.

Let op:
1) Er is inmiddels voldoende juris prudentie dat een bestelling ook kan worden geannuleerd als deze nog niet is verzonden of geleverd is.
2) U heeft recht op het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzend en of betaalkosten.
3) Indien het product alsnog verzonden wordt, terwijl u de bestelling al heeft ongedaan gemaakt, weiger het dan aan de deur.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eerst lees is dit...:
eve91 schreef:Zondag heeft mijn man met mijn account een bestelling geplaatst bij mediamarkt. Farming simulator 2017, hij lol en ik een rustige avond
En dan dit...:
eve91 schreef:Maar het feit blijft dat ik dit mijn man had beloofd en hem daarmee wilde verassen. Het was mijn verjaardag maar ik wilde hem ook wat geven. Een stukje liefhebben en geduld opbrengen terwijl ik mijn man iets kado wil doen en met de beloofde leveringstermijn is dan wel erg moeilijk.
Ik snap het even niet geloof ik.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef: Toch triest dat zelfs grote webshops als MM zich niet aan de wet houden. Ze mogen van u helemaal niet verlangen dat u 100% aanbetaald. De wet stelt de maximum aanbetaling op 50%
Het is geen aanbetaling maar een vooruitbetaling. Volgens jouw redenatie zijn bijna alle webwinkels dan illegaal bezig. Klaag ze allemaal aan zou ik zeggen.
Als consument kan je ook er voor kiezen om bij een winkel te kopen waar je achteraf betaalt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef: Toch triest dat zelfs grote webshops als MM zich niet aan de wet houden. Ze mogen van u helemaal niet verlangen dat u 100% aanbetaald. De wet stelt de maximum aanbetaling op 50%
Het is geen aanbetaling maar een vooruitbetaling.
Wat is daar exact het verschil tussen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

10 letters

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar volgens mij heb je bij de mediamarkt voldoende mogelijkheden om te betalen:
https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... /a_id/7317

en is vooruitbetalen dus een eigen keuze en geen verplichting. Hier lijkt me dus ook niets mis mee.

olaf79

GJvdZ schreef:Het is geen aanbetaling maar een vooruitbetaling. Volgens jouw redenatie zijn bijna alle webwinkels dan illegaal bezig. Klaag ze allemaal aan zou ik zeggen.
Ik zie zo geen verschil tussen aanbetaling en vooruitbetaling, maar enlighten me...Inderdaad er zijn gigantisch veel webwinkels illegaal bezig. De ACM heeft daar ook recent boetes voor uitgedeeld.
Als consument kan je ook er voor kiezen om bij een winkel te kopen waar je achteraf betaalt.
Dat is geen argument je dan maar niet aan de wet te houden...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:Maar volgens mij heb je bij de mediamarkt voldoende mogelijkheden om te betalen:

en is vooruitbetalen dus een eigen keuze en geen verplichting. Hier lijkt me dus ook niets mis mee.
Dat er een keuze wordt geboden is op zichzelf onvoldoende. Hier wordt namelijk een keuze gegeven tussen een aantal algemene voorwaarden. Een algemene voorwaarden is een beding dat bestemd is om in meerdere overeenkomsten te worden opgenomen en niet een kernprestatie weergeeft. En een algemene voorwaarden die verplicht tot vooruitbetaling (ook bekent als aanbetaling) van meer dan 50% van het aankoopbedrag is onredelijk bezwarend. De wetgever heeft bij de invoering onderkent dat een gebruiker van algemene voorwaarden onder het wettelijk regiem zou kunnen proberen uit te komen door keuzes te bieden.

Overigens is het vermelden waar dat het per product afhangt welke betaalmiddelen MediaMarkt aanbied. In gevallen waarbij Klarna wordt aanboden of de MediaMarkt naast de deur zit en het product ook realistisch gezien kan worden opgehaald zal de klant niet snel voldoende belang hebben bij vernietiging van een algemene voorwaarden die verplichting tot vooruitbetaling van meer dan 50%.
GJvdZ schreef:Als consument kan je ook er voor kiezen om bij een winkel te kopen waar je achteraf betaalt.
Dat kan, maar als ze dat allemaal zouden doen dan hadden we dit vonnis niet gehad:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2015:2116

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens wanbetalers en gratis verzenden?

Ja, ook ik kreeg 99%van al mijn klanten vooruit betaald omdat het alleen dan gratis verzonden werd.
Als je bij ontvangst moet pinnen en tussen bezorger, bedrijf en mijn bankrekening zaten dan meestal meer dan 3 werkdagen na afleveren...
Dus bij weekend of niet thuis en enkele dagen later halen wacht ik op mijn geld.

Ik koop en betaal bij importeur en als je een week op je geld moet wachten, dat is de winkel kant.
Daarom is er nog steeds gratis bezorgen.... meer zekerheid voor mijn webshop ( inmiddels verkocht) en geen risico.

Wel kun je als je niet thuis wilt blijven ook bij plaatselijke MM ophalen, en na een dag meestal staat het klaar.
Dan is betalen bij afhalen wel mogelijk maar ik heb geen winkels.

Dus met achteraf betalen verklein je zo de mogelijkheden.
Maar de vraag ging over een spelletje, en die leverancier moet wel de juiste voorraad opgeven, anders loopt het bij alle webshops die dit verkopen mis.
Dat is de reden waarom ik met bepaalde merken geen zaken meer heb gedaan, zowel de voorraad die niet klopte als vele garantie claims.
Zelfs Miele had bepaalde modellen die bekend waren in werkplaats en ik weigerde die te leveren!

Bekijk elk probleem dus van beide kanten, een ondernemer heeft ook rente verlies en de stenen winkels moeten alles voorschieten tot het ooit verkocht word, dat is waarom ik goedkoper kan en meer merken en modellen kan voeren dan zijn dure kleien showroom!

olaf79

angel1978 schreef:Maar volgens mij heb je bij de mediamarkt voldoende mogelijkheden om te betalen:

Achteraf betalen mag alleen tot 250 euro. Zo staat het niet in de wet. Alle andere betaalmethodes zijn vooruitbetaling tenzij je afhaalt in de shop.

olaf79

stofzuigertje schreef:Wegens wanbetalers en gratis verzenden?

Ja, ook ik kreeg 99%van al mijn klanten vooruit betaald omdat het alleen dan gratis verzonden werd.
Als je bij ontvangst moet pinnen en tussen bezorger, bedrijf en mijn bankrekening zaten dan meestal meer dan 3 werkdagen na afleveren...
Dus bij weekend of niet thuis en enkele dagen later halen wacht ik op mijn geld.

Ik koop en betaal bij importeur en als je een week op je geld moet wachten, dat is de winkel kant.
Daarom is er nog steeds gratis bezorgen.... meer zekerheid voor mijn webshop ( inmiddels verkocht) en geen risico.

Wel kun je als je niet thuis wilt blijven ook bij plaatselijke MM ophalen, en na een dag meestal staat het klaar.
Dan is betalen bij afhalen wel mogelijk maar ik heb geen winkels.

Dus met achteraf betalen verklein je zo de mogelijkheden.
Maar de vraag ging over een spelletje, en die leverancier moet wel de juiste voorraad opgeven, anders loopt het bij alle webshops die dit verkopen mis.
Dat is de reden waarom ik met bepaalde merken geen zaken meer heb gedaan, zowel de voorraad die niet klopte als vele garantie claims.
Zelfs Miele had bepaalde modellen die bekend waren in werkplaats en ik weigerde die te leveren!

Bekijk elk probleem dus van beide kanten, een ondernemer heeft ook rente verlies en de stenen winkels moeten alles voorschieten tot het ooit verkocht word, dat is waarom ik goedkoper kan en meer merken en modellen kan voeren dan zijn dure kleien showroom!
Ook dat mag officieel niet...de wet maakt geen uitzondering voor vooruitbetalen. Er staat keihard 50% en niet meer.

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

Aanbetaling = een bepaald bedrag vooruit betalen, aangezien de verkoper kosten voor je gaat maken. Denk aan het maken van een meubel of het reserveren van een hotelkamer. (Denk aan de CBW- en ANVR-voorwaarden)

Vooruitbetalen = geen wettelijke bepaling. Koper dient de afgesproken koopsom te betalen en verkoper dient te leveren. Gedoe over wie als eerste zijn verplichting moet nakomen bestempel ik, zeker in deze casus over een paar tientjes, als flauw geleuter om niets. Lekker elkaar in gebreke stellen. (Bijv: 4 auto's op een gelijkwaardig kruispunt moeten diegene die van rechts komt voorrang verlenen, wat betekent dat ze er alle 4 over 3 dagen nog staan.)

Wanneer de consument kan kiezen voor de wijze van betaling kan dit, mijns inziens, geen algemene voorwaarde zijn. Algemene voorwaarden zijn voor een consument namelijk niet onderhandelbaar en dat is de betaalmethode wel.

Ja, ik weet wat er in 6:231 sub a BW staat en hoe bepaalde kantonrechters erover denken. De zaak die Alfatrion aanhaalt zou ik best bij het hof willen brengen. (Haal alleen appelgrens niet) Laat eerst een hof, HR of EUvJ uitspraak hierover doen, daarna zie ik wel verder.

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Mediamarkt heeft een waardeloze service. Ik kom er niet meer.

Gesloten