LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mammut
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:56

Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door Mammut »

Afgelopen zondag een artikel bij bol.com besteld, waarbij aangegeven stond op werkdagen voor 21:30 besteld, de volgende dag in huis. Op dinsdag had ik het dus moeten ontvangen. Helaas niets ontvangen, behalve zojuist een mailtje, waarin stond dat ze niet tijdig kunnen leveren. De bestelling kan ik nu rond 5 januari verwachten. In plaats van 1 dag levertijd, zijn het 2 weken. Zojuist nog in de webshop gekeken en daar staat nog steeds bij, vandaag bestellen morgen in huis.
Mag dit soort misleiding gewoon en kan er wat tegen gedaan worden? Ik heb juist bij bol besteld, omdat het artikel daar op voorraad was. Ik weet wel in welke winkel ik de volgende keer wel of niet iets koop.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat heb ik daar ook al eens mee gemaakt.
Denk je het snel in huis te hebben omdat ze dat aangeven, als
je het besteld hebt dan is het helaas jammer het is niet vooradig. :twisted:

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Ook hier misleiding ten top!
Dit is mijn 1e bestelling bij bol.com.
Bestelde op 19-01-2010 omstreeks 19:30u een accu voor mijn camera,op de site stond s'avonds voor 21:30 besteld de andere dag in huis.
Heb het bedrag via ideal betaald.
Nu zou ik een dag later daar ook geen probleem mee hebben gehad.
Maar wat schets mijn verbazing,21-01 krijg ik een mail over een verlate levering en zou deze omstreeks 29-01 kunnen verwachten.
Nou ja zou kunnen dus wacht ik gewoon iets langer.
Na nogmaals op de site gekeken te hebben na deze mail stond daar ineens levering tussen de 4 en 8 dagen.In mijn account kon ik terug vinden een leveringsdatum van 20-01-2010 en wordt verwerkt.
26-01 ga ik nog eens kijken op de site en zie met grote verbazing staan voor 21:30 besteld andere dag in huis
Dus mijn verwachting was dat ik de accu 27-01 geleverd zou krijgen.
Helaas niets!
Ik heb nu 27-01 in mijn account contact gezocht met dat virtuele mannetje waar je een vraag kunt stellen met de vraag waar blijft mijn accu.
Helaas nu 28-01 geen antwoord en vooral geen accu.
In de status staat nog steeds leveringsdatum 20-01-2010 en wordt verwerkt
Op de site staat nog steeds voor 21:30 besteld andere dag in huis.
Hoezo misleiding!
Wat ik bij de meeste webwinkels ervaar is dat bij niet tijdig kunnen leveren dit netjes bijgehouden wordt in je account.
Ben benieuwd wat morgen weer brengt maar weet zeker dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer iets bij bol.com zal bestellen!
Wat ook vast staat is dat als ik morgen niets wijzer ben geworden de boel op annuleren gaat.
Wie weet wordt vervolgt.

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Update 29-01
Helaas niets ontvangen,op de site staat nog steeds hetzelfde vermeld,savonds voor 21:30 besteld smorgens in huis.
Bij mijn status ook hetzelfde,wordt verwerkt.
Ik heb nu maar eens even gebeld om mijn ongenoegen hierover te uiten.
Ja meneer dit ligt aan de leverancier,we hebben te weinig gegevens om u te kunnen melden wanneer u de levering toegestuurd te krijgen,is het antwoord.
Ik heb ze verteld dat de klant niet zit te wachten op onjuiste informatie op hun site wat betreft savonds voor 21:30 besteld andere dag in huis en dat dit helemaal niets te maken heeft met de leverancier maar dat hun verantwoordelijk is voor hetgeen op hun site staat.
Hier werd weer overheen gepraat over de leverancier bla bla bla.
Ze wilde voor het ongemak een coupon sturen voor mijn evt volgende bestelling voor de bezorgkosten en heb verteld dat ik dit niet wilde omdat ik toch niet van plan was om ooit nog iets bij hun te gaan bestellen.
Ze zou nog navraag gaan doen en zou hier zo spoedig mogelijk een mail over sturen.
Helaas is dit niet meer nodig,ik heb de bestelling inmiddels geanuleerd,hier wil ik geen zaken meer mee doen!

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Update 20:00
Heb een mail ontvangen over mijn annulering waarin aangegeven wordt dat mijn geld binnen een week terug gestort zou zijn.
Ik reken nergens op,ik houd jullie op de hoogte.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door jvn »

Ik heb ook eens een slechte ervaring gehad met Bol.Com,dat heb ik toen voorgelegd bij de Thuis Winkel Organisite waarbij Bol.Com is aangesloten.De klacht is daar in behandeling genomen en toen was Bol.Com plotseling wel bereid om het geschil op te lossen.
Hun bemiddeling is kostenloos en de klacht is vrij makkelijk in te dienen via de site.

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Er is geen geschil :o maar misleiding
Maak me daar verder ook niet meer druk over er zijn genoeg WEL goede webwinkels die WEL eerlijk hun levertijd aanpassen en dit doorvoeren in je persoonlijke account.
Heb nu vanavond deze accu besteld(wel ietsjes duurder)bij een webwinkel waar ik vaker bestel en weet zeker het maandag in huis te hebben!
Helaas is dit voor mij wel te laat,ik had hem nodig om zaterdagavond een feest te gaan filmen wat ik nu dus kan vergeten.

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

update 30-01
Ik heb een klacht hierover ingediend bij thuiswinkel waarborg.
Het zal wel niets uithalen ben ik bang voor,ik zal dan ook niet meer zoveel waarde gaan hechten aan het wel of niet lid zijn van thuiswinkel waarborg.
Hoe serieus moet en kun je dit nog nemen.

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Update 6-02
Het betaalde bedrag is 3-02 terug gestort wat me dus meeviel.
Van de klacht bij thuiswinkelwaarborg(die ook verzonden is naar bol.com) heb ik niets meer vernomen zodat voor mij bevestigd is dat dit geen meerwaarde heeft wat betrekking heeft op misleiding op een site.
Slechte zaak!

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door jvn »

Het is natuurlijk wel goed mogelijk dat het feit dat u deze klacht in de openbaarheid hebt gebracht,en u Bol.Com hebt laten weten dat u de klacht ook hebt gemeld bij de Thuis Winkel Organisatie er toe bijgedragen heeft dat men nu wel snel bereid was om deze zaak op te lossen.
Dat ben ik al vaker tegengekomen,dat bedrijven wel gevoelig zjn voor het feit dat een klant de ''vuile was " buiten hangt,en dan ook nog hulp inroepen via derden.
Dan komen ze plotseling heel snel tot aktie :wink:

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

jvn, bedankt voor je reactie,het mag duidelijk zijn dat een internetklant afgaat op de betrouwbaarheid wat er op de site staat.
Levertijden die niet na gekomen kunnen worden dienen als zodanig aan een potientele klant gemeld te worden middels hun site.
Hierover is geen discussie mogelijk,het internet bedrijf is en blijft hiervoor verantwoordelijk,en als dan blijkt dat bepaalde zaken wat levertijd betreft niet haalbaar zijn en niet gemeld wordt is het duidelijk dat wanneer er een klacht gaat naar de thuiswinkelwaarborg dit serieus genomen moet worden,anders is de meerwaarde van het lid zijn van deze organisatie geenszins betrouwbaar.
Vandaar ook mijn conclusie dat een thuiswinkelwaarborg mij niet meer zal aanspreken.

nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

Ik heb helaas het zelfde meegemaakt. 2 weken geleden heb ik een product besteld waarbij stond "voor 21.30 besteld volgende dag geleverd".Tot op heden niks ontvangen. Klantenservice laat niet van zich horen tenzij je zelf een emailtje stuurt. Enige wat ze doen is excuses aanbieden en zeggen dat je de bestelling kan annuleren. Ik vind dat ze op zijn minst op zo'n moment aan iets meer klantenbinding kunnen doen door zelf contact met de klant op te nemen als de levertijd uitloopt en de klant korting te geven op een volgende bestelling. De manier waarop BOL nu dit soort zaken afhandelt zorgt er enkel voor dat je in het vervolg wel 2 keer nadenkt voor je wat bij bol.com bestelt

Daan81
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2007 09:26

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door Daan81 »

- Ik bestel vaak bij bol.com en ben er al aan gewend geraakt dat ze niet de volgende dag leveren, ook niet als dit nadrukkelijk bij een artikel staat. Ik reken er dus ook niet op. Eigenlijk lukt dit vrijwel geen enkel internetbedrijf, of het lukt de postbezorging niet. Als je de voorwaarden van internetwinkels leest, dan blijkt ook altijd dat ze het niet garanderen, maar proberen of zo. Je kunt ze er dus niet op aanspreken, 'is helaas niet gelukt', kunnen ze dan zeggen. In ieder geval: ermee adverteren is inderdaad misleidend. Ze proberen het, dat is alles.

- Mijn ervaring is dat bol.com wel altijd netjes is met terugbetalen. Dat komt vrij snel terug, ook als ik er zelf niet meer aan gedacht had. Ik bestel al vier jaar lang daar veel (voor mijn werk en prive) en ik heb nooit problemen gehad. Alleen die misleidende reclamezin moet je doorzien (maar eigenlijk moet je daar bij elk bedrijf even goed doorlezen in de leveringsvoorwaarden, want dat is gewoon te snel, dat redden ze niet).

- Tip: mocht je bestelling te laat zijn, dan kun je hem gewoon gratis terugsturen. Dat doe ik dan vaak, omdat ik dan bijv. toch al een ander cadeau geregeld had. Met als reden erbij: te laat.

Moonarnhem
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 15:59

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door Moonarnhem »

Ik ben verbaasd over deze reacties over Bol.com
ik koop al zeker 5 jaar regelmatig bij bol.com en nog nooit problemen gehad de meeste artikelen staat inderdaad bij hoeveel dagen, niet ieder artikel is de volgende dag leverbaar. Wat ik niet doe bij hun is met Ideal betalen! ik betaal altijd achteraf met acceptgiro zodat ik zeker weet dat ik eerst het correcte artikel krijg ! Het is ook een keer voorgekomen dat ze achteraf een boek niet konden leveren maar dan kreeg ik netjes een e-mail en aangezien ik pas achteraf betaal was dat ook geen probleem
sterkte

varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

Re: Misleiding bol.com

Ongelezen bericht door varel »

Update:correcte afhandeling bol.com
Vandaag een mail ontvangen waarin ze zich excuseerde voor het feit dat hun site met betrekking tot de levertijden inderdaad niet kloppen en dit in het vervolg gaan aanpassen,onderstaand een quote uit deze mail:
U heeft een klacht ingediend bij de thuiswinkelorganisatie over de levertijd van uw accu onder bestelnummer xxxxxxxxxxxx.
Op de site stond voor 21.30 uur geleverd, morgen in huis. Dit terwijl u van ons het bericht had ontvangen dat uw artikel een vertraging van ankele dagen had opgelopen.

Graag wil ik u voor bovenstaand mijn excuses aanbieden.Ik begrijp dat dit vervelend is ,verwarring schept en het is zeker geen service.

De juiste afdeling binnen bol.com gaat de levertijd op de site bij dit artikel aanpassen naar de aanwezige voorraad in ons magazijn.


Waarbij ik bij een evt nieuwe bestelling een kortingsbon krijg van 10 € voor al het ongemak.
Kijk hier kan ik iets mee en hoop op de juiste informatie op hun site wat betreft levertijden van dit produkt maar ook van de andere produkten.
Ik vindt dit uiteindelijk een correcte zaak en mag ook vermeld worden.

Gesloten