Hallo,
Ik heb op 18 mei 2011 een voucher gekocht bij Groupon voor "wassen, knippen, high- of lowlights en stylen bij Liebregts Kappers Intercoiffure". Nu is m'n vrouw op 9 juli naar Liebregts kappers geweest met deze voucher van Groupon. Het vreemde is nu dat ze na afloop ineens 10 euro moest betalen. Ze vond dit wel vreemd, maar heeft dat toch gedaan.
Liegregts Kappers heeft echter niets extra's gedaan t.o.v. wat op de voucher stond. Bij navraag bleek, dat de 10 euro extra was vanwege de lengte van het haar (als het over de schouders valt, moest je bijbetalen).
Deze beperkende voorwaarde was niet bekend op het moment dat ik de voucher heb besteld en staat ook niet op de voucher. Toen ik dit aan de eigenaar van de zaak vroeg, gaf hij aan dat het een fout van Groupon is; zij hadden deze voorwaarde toe moeten voegen. Maar dit is niet gedaan. Nu heeft de kapper zelf achteraf op z'n website deze voorwaarde toegevoegd, maar dat kan natuurlijk niet als de voucher al gekocht is.
Toen mijn vrouw de zaak binnenkwam is haar niets verteld over deze beperkende voorwaarde; toen ze klaar waren moest er ineens 10 euro betaald worden.
Ik probeer nu de 10 euro terug te krijgen.
Bij Groupon wijzen ze naar de kapper; daar moet ik mijn geld terugvragen. De kapper wijst naar Groupon; zij hadden de extra voorwaarde op de voucher moeten zetten.
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen in deze situatie:
- bij wie moet ik het geld terugvragen
- welke stappen kan ik nemen
- zijn er meer mensen die tegen dit zelfde probleem zijn aangelopen?
Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleiding door Liebregts Kappers in combinatie met Groupon
Re: misleiding door Liebregts Kappers in combinatie met Groupon
Het is jammer dat je vrouw die 10 euro heeft betaald terwijl zij dat niet had hoeven doen.
Ook vreemd dat ze niet gevraagd heeft waarvoor het was maar het gewoon maar heeft betaald.
Ik persoonlijk had ze naar die 10 euro laten fluiten.
Bij wie de fout ligt weet ik niet, bij Groupon of bij de kapper, maar je hebt een overeenkomst met Groupon dus zij dienen de 10 euro aan jou terug te geven, aangezien nergens stond vermeld dat er een toeslag goldt voor lang haar.
Ook vreemd dat ze niet gevraagd heeft waarvoor het was maar het gewoon maar heeft betaald.
Ik persoonlijk had ze naar die 10 euro laten fluiten.
Bij wie de fout ligt weet ik niet, bij Groupon of bij de kapper, maar je hebt een overeenkomst met Groupon dus zij dienen de 10 euro aan jou terug te geven, aangezien nergens stond vermeld dat er een toeslag goldt voor lang haar.
In een reactie schrijft Groupon nog: "Ik had het volledige aankoopbedrag terug kunnen terugstorten naar uw rekening of credits kunnen geven als u deze voucher niet had gebruikt - het stond immers niet in de voorwaarden - maar de voucher is wel gebruikt."
Maar voordat de kapper begon, hebben ze niets over een extra voorwaarde m.b.t. lang haar verteld. Dus dan kun je ook niet de behandeling als geheel weigeren en het complete bedrag terug vragen.
Groupon geeft in bovenstaande reactie wel gewoon toe dat er in de voorwaarden niets stond over de lengte van het haar. Maar ze weigeren vooralsnog het geld terug te betalen...
Maar voordat de kapper begon, hebben ze niets over een extra voorwaarde m.b.t. lang haar verteld. Dus dan kun je ook niet de behandeling als geheel weigeren en het complete bedrag terug vragen.
Groupon geeft in bovenstaande reactie wel gewoon toe dat er in de voorwaarden niets stond over de lengte van het haar. Maar ze weigeren vooralsnog het geld terug te betalen...
-
Guardian72
- Contacteer:
Als ik al dat gedoe met groupon zo lees, ben ik blij dat ik ze allemaal - inclusief klonen zoals citydeal/citysecret etc - heb afgemeld.
Scheelt een hoop hoofdpijn.
Scheelt een hoop hoofdpijn.
-
Groupon.nl
@Jaap Als het goed is heb je inmiddels een nieuwe mail van ons gehad met daarin een oplossing.
@Guardian
Jammer dat je je hebt afgemeld. Mocht er iets voorvallen met een deal, dan zijn wij er altijd om je 'hoofdpijn' weer weg te nemen hoor!
Met vriendelijke groet,
Marloes
Customer Support
Groupon
@Guardian
Jammer dat je je hebt afgemeld. Mocht er iets voorvallen met een deal, dan zijn wij er altijd om je 'hoofdpijn' weer weg te nemen hoor!
Met vriendelijke groet,
Marloes
Customer Support
Groupon
-
Guardian72
- Contacteer:
@ marloes :
De reden van afmelding was dat er erg weinig leuks meer tussen zat.
Verder geen hoofdpijn of zo
De reden van afmelding was dat er erg weinig leuks meer tussen zat.
Verder geen hoofdpijn of zo