LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MMPORT Oplichting ????!!!!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pvr2007

MMPORT Oplichting ????!!!!!

Ongelezen bericht door pvr2007 »

Bij www.mmport.nl MP3 speler besteld. Kon na twee weken wachten niet geleverd worden. Op verzoek bankgegevens ge-maild voor terugstorting. Na weer twee weken nog niets ontvangen.

Bij tel. contact krijg ik bandje (buitenlands accent) dag en nacht. Op e-mail wordt niet gereageerd. :cry:

Iemand ook deze ervaring ?? Wat kan ik doen ?? Aangigte bij politie ??

kanovaarder

Re: MMPORT Oplichting ????!!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

MMPORT.NL

In ieder geval wel ingeschreven in het handelsregister KvK Enschede
-----------------------
MMPORT 08104279 0000
Adam Pijnackerstraat 41, 7545JJ Enschede Hoofdvestiging
-----------------------
Is dus aangetekende brief met bericht van ontvangst en uw klacht melden en bij niet levering uw geld terugvorderen en daar desnoods een incassobureau voor inschakelen.
Stel in uw brief een x aantal dagen voor alsnog leveren en een x aantal dagen dat het geld anders op uw rekening moet staan.
Google op Directincasso.

Grootvader

mvanpel

Ongelezen bericht door mvanpel »

Ik heb ook een mp3speler bestelt en heb precies hetzelfde verhaal. Afgelopen maandag klachtenbrief op de post gedaan en mijn geld terug gevraagd, heb er nog steeds geen reactie op..
Heeft u al wat meer gehoord?

Groet
Laatst gewijzigd door mvanpel op 09 apr 2009 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

pvr2007

Heb nog steeds niets gehoord. Wacht tot de 30 wettelijke dagen zijn verstreken. Ga dan kijken wat incassobureau voor mij kan doen zoals kanovaarder aanraad.

zorandr

Ongelezen bericht door zorandr »

Eindelijk lotgenoten

Ik ook, mp3 speler gekocht op 8-8-07 en op 18-08 mailtje (ze waren op vakantie tot de 17de)
"Helaas niet meer leverbaar, kunt u de bankgegevens even mailen voor terugstorting."
Ik mailtje terug met de gegevens.
Het geld kwam maar niet, dus ik bellen en bellen en mailtje sturen van wanneer krijg ik het geld??? en bellen. Eindelijk antwoord "binnen 30 dagen conform de voorwaarden." :evil: ik naar de Kvk gegaan en uitreksel gehaald.
Ondertussen heb ik een dreigbrief (in juridische vorm) gestuurd en hem een aantal dagen de tijd gegeven om mij geld (waar hij absoluut geen recht op heeft) terug te geven.
------------------------------------------------------------------------------
TIP
Artikelen 46a t/m 46j van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.
• Uitvoering van de overeenkomst
De leverancier moet de bestelling binnen dertig dagen uitvoeren, tenzij u met de leverancier daarover een andere afspraak heeft gemaakt. Als de leverancier de overeenkomst niet kan uitvoeren omdat de bestelde goederen niet leverbaar zijn, dan moet hij u op tijd op de hoogte stellen en betalingen die reeds gedaan zijn binnen 30 dagen terugbetalen.
------------------------------------------------------------------------------
Tot nu toe nog geen reactie in wat voor vorm dan ook.
Dit is het dus, ik sta in mijn recht. en ga nog eventjes door

De volgende stap is dus een aangifte bij de politie in Enschede daarna,
Incasssssso bureau
en als dat niet werkt dan gaan we naar Enschede.

Laat me even weten hoe dat het met jullie gaat en H.J. Kok van (MMPort).

pvr2007

Wat jij hier schrijft "zorandr" zou mijn verhaal kunnen zijn. Zelfs de vermelde data komen overeen.
Ik heb gisteren info aangevraagd bij http://www.directincasso.nl/
Al na een paar minuten werd ik gebeld. Daarna hebben ze wat formulieren toegestuurd per e-mail. Ik heb deze ingevuld en met de mail correspondentie die ik met MMPORT gevoerd heb terug gemaild.
Ik wacht nu af wat zij voor mij kunnen doen. Ze werken op basis no cure no pay. Alles wat ik nog terug kan krijgen is meegenomen.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Ik zal zeker dit forum blijven volgen.

kanovaarder

Geen geld terug???

Directincasso (voorheen Nedincasso) kent ook een "laatste waarschuwingsservice".
Het incassotraject gaat dan nog niet direct draaien maar de debiteur is dan wel gewaarschuwd!!

Grootvader

guus la chapelle

Ongelezen bericht door guus la chapelle »

Precies hetzelfde verhaal kan ik vertellen als "grootvader", "zorandr" en "pvr". Zelfde procedures, ook gemaand tot terugbetaling binnen week, maar net als iedereen gewoonweg geen enkele reactie.
Het lijkt erop, dat de eigenaar van MMPort met zijn wederhelft o.i.d. van ons betaalde geld vakantie is gaan vieren......
Met z'n allen naar Enschede rijden lijkt mij geen goede optie, er zal toch geen hond aanwezig zijn op het genoemde adres. Dus of via rechtsbijstandverzekering of via directincasso! Hou elkaar op de hoogte!
In mijn "geval" gaat het om een betaling van € 350, niet niks....

Guus.

kanovaarder

Mmport

Aan guus la chapelle,

Mijn verhaal over incasso wel goed gelezen?
Immers een "laatste waarschuwingsservice"is pas een begin van een mogelijk traject voor incasso.
Begint men werkelijk het incassotraject dan heeft het door mij genoemde incassobureau alle expertise in huis om de eigenaar van dat "winkeltje"op te sporen en hem desnoods tot aan een rechter te brengen en tot daarna in beslagname van goederen/bezittingen.
Directincasso beschikt namelijk ook over advocaten en (be-edigde gerechts)deurwaarders!

Blijkt er echt niets te halen dan is de klant van Directincasso 30,50 euro kwijt aan dossiervorming. Niet meer!--dan hooguit wat postzegelkosten)

Grootvader

guus la chapelle

Dank voor de reactie, had natuurlijk wel eerst alle reacties gelezen......
Eerst een laatste waarschuwing dan maar! (maar ja, die heeft ie al lang geleden van mijzelf mogen ontvangen....)
Vraag is, hoe iemand, die er zulke praktijken op na houdt, te stoppen?
Hoe die website voorgoed te laten verdwijnene van internet, IDeal te bewegen om voor dit "bedrijf" geen transacties te behandelen en hoe de wereld te waarschuwen etc. etc.

Guus la Chapelle

Marinos

Ongelezen bericht door Marinos »

Ik heb ook problemen met MMport. Mijn mp3 speler prima op tijd gekregen en deed het prima, tot de achterkant los kwam te zitten. Heb hem middels een RMA formulier opgestuurd en MMport heeft de ontvangst per mail bevestigd. So far so good. Alleen dit is ruim 2 maanden geleden! Ik weet dat ze een maand op vakantie zijn geweest, maar doordat ik geen reactie op voicemail/e-mail krijg wordt ik nu toch zenuwachtig. Wie kan mij adviseren? Welke stappen moet ik nemen?

guus la chapelle

Lees alle reacties eens door. Ik ben bang, dat je je mp3 speler gewoonweg kwijt bent..... helaas. In ieder geval heeft de eigenaar van MMPort nog wel de moeite genomen, om een ontvangstbevestiging te sturen, dat is al méér, dan vele anderen kunnen zeggen.
Misschien dat een laatste waarschuwing helpt, maar omdat je geen geld maar een mp3 speler terug wilt, niet helemaal het juiste traject.
Lees de onder/bovenstaande artikelen maar!
Succes en hou iedereen op de hoogte!

Guus la Chapelle

peter_k

Ongelezen bericht door peter_k »

Ik heb hetzelfde probleem.. defecte mp3-speler eind juni retour gestuurd na een rma-formulier te hebben gekregen. na hun vakantie een aantal mails verstuurd en gebeld. ik heb welgeteld 1 keer een reactie mogen ontvange (alweer ruim een maand geleden) waarin ze kort zeggen dat de rma in afhandeling is bij hun leverancier. daarna 0 reactie !! welke vervolgstappen zijn hier nu nog mogelijk ??

Marinos

Ik heb nu gelukkig weer een mailtje van MMport, maar helaas geen toezeggingen. Mijn mp3speler zou nog steeds bij de leverancier in reparatie zijn...

guus la chapelle

Korte reactie op Marinos: ben bang, dat je voor de gek of aan het lijntje gehouden wordt.
Heb zelf gisteren mail gestuurd met de mededeling, dat ik aangifte ga doen bij de politie te Enschede wegens oplichting.
uiteraard en zoals verwacht géén reactie....

Guus la Chapelle

Marinos

Hoi Guus, je hebt helemaal gelijk dat je het niet vertrouwt, doe ik ook niet. Maar een e-mail is beter dan niets, ik had al tijden helemaal geen reactie en nu weet ik tenminste nog dat ze de mail lezen. Ik heb het hele verhaal inmiddels aangemeld bij ConsuWijzer. Ben benieuwd waar zij mee komen. Als ik mijn geld nog terug kan vragen ga ik dat doen en dan misschien via een incasso bureau?

guus la chapelle

Zonder enige reactie van MMPort heb ik, na dreigement om aangifte te doen bij politie Enschede wegens oplichting, mijn betaling teruggestort gekregen.
Blijkbaar moet je bij de heer Kok (H.J. Kok, volgens zorandr de eigenaar van MMPort, en hij kan het weten, want hij heeft KvK benaderd) keiharde dreigementen voor z'n voeten gooien, maar ik blijf twijfelen, of dat wel echt gaat helpen. In mijn geval echter wel. Hoop, dat de overige forumdeelnemers voor wat betreft MMPort ook hetzelfde geluk zullen hebben.
Houdt in ieder geval elkaar op de hoogte!

Guus la Chapelle.

Marinos

Hoi Guus, blij te horen dat het voor jou goed afloopt. Geeft mij ook weer wat hoop. Jammer dat dit soort dingen niet gewoon meteen en netjes worden afgehandeld. Dit kost zo veel energie terwijl iedereen wel andere dingen aan zijn hoofd heeft. (Ik in ieder geval wel!)

marijn85

Ongelezen bericht door marijn85 »

Hallo, ik ben ook 1 van de slachtoffers van de wanpraktijken van meneer H.J. Kok. Ik heb inmiddels 12 weken geleden een Microsoft Zune gekocht, vrij snel geleverd. Maar apparaat bleek direct kapot te zijn. Vervolgens Zune terug gestuurd. Diverse correspondentie gehad, maar totaal 2 reacties terug gekregen van de 12 mails. Uiteindelijk aangetekend een boze brief gestuurd... Helaas totaal geen reactie. Ik ben vrij pissed, en probeer verdere stappen te ondernemen. Wat dat precies zal zijn weet ik nog niet. Het liefst ga ik langs in enschede om mijn Zune persoonlijk op te eissen bij meneer Kok, maar aangezien dat voor mij 200km rijden is neem ik niet de gok om op de bonnefooi naar enschede te rijden... Ik denk dat ik spoedig maar contact opneem met politie Enschede. Dat vind ik naast langsgaan de beste optie. Veel succes lotgenoten.

zorandr

Ongelezen bericht door zorandr »

Hier even de vrouw van Zorandr :wink:
We hebben ons geld teruggekregen! Heeft wel wat voeten in de aarde gehad;
Eerst hebben we een boze laatste waarschuwing (in deurwaarderstaal aangetekend en via de gewone post verstuurd) hierop geen reactie gekregen. In de brief hebben we gezegd dat dit ons laatste minnelijke verzoek in deze zou zijn.
Na weer een tijd niets gehoord te hebben, hebben we een incassobureau ingeschakeld en nadat zij de eerste brief hebben verstuurd aan MMPort hebben we direct het geld teruggestort gekregen.
Volgens mij is het dus echt zo dat ze flink achter de broek moeten worden gezeten voordat je je geld terugkrijgt.

Wat mij rest is hoe voorkom je dat MMPort hiermee weg blijft komen??

Gesloten