Een paar maanden terug heb ik een Facebook pagina geliked van Lovlie, leuke handgemaakte broekjes van ecologische stoffen. Ik heb de site een beetje gevolgd en wilde vorige week wat bestellen maar vond het uiterlijk van de broekjes zo wisselend. Mijn vriendin was op visite en zei dat ze exact dezelfde broekjes en foto's op AliExpress gezien had. We hebben er toen samen naar gekeken en dit was inderdaad zo, op sommige foto's waren zelfs nog labels van andere merken te zien! Ik ben zo blij dat ik nog niets besteld had! Maar nu vraag ik mij af, is dat niet gewoon oplichting?
B.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (Niet) handgemaakt van ecologische stoffen!
Re: (Niet) handgemaakt van ecologische stoffen!
Waarom zou AliExpress geen handgemaakte broekjes van eclogische stof kunnen verkopen? Ik zie niet waarom het oplichting zou zijn als de zelfde producten via verschillende winkels verkocht zouden worden.
Hangt er van af, "ecologische stoffen" is niet een hard gedefinieerde term, en kan je als klant op verschillende manieren interpreteren. Daar kan je bijvoorbeeld natuurlijke stoffen onder zien, dus dan zou katoen daar gewoon onder vallen, maar zeg polyester etc niet. Als het meer als duurzaam/biologisch interpreteert dan zou het fairtrade bio-katoen moeten zijn.Brazen schreef:Een paar maanden terug heb ik een Facebook pagina geliked van Lovlie, leuke handgemaakte broekjes van ecologische stoffen. Ik heb de site een beetje gevolgd en wilde vorige week wat bestellen maar vond het uiterlijk van de broekjes zo wisselend. Mijn vriendin was op visite en zei dat ze exact dezelfde broekjes en foto's op AliExpress gezien had. We hebben er toen samen naar gekeken en dit was inderdaad zo, op sommige foto's waren zelfs nog labels van andere merken te zien! Ik ben zo blij dat ik nog niets besteld had! Maar nu vraag ik mij af, is dat niet gewoon oplichting?
B.
Als ze zeg het EKO of Fairtrade keurmerk en logo erbij plaatsen heb je iets om ze op te pakken, want die mag je niet zomaar voeren.
Het voelt, los van bovenstaande, niet als echt een professionele club. Geen keurmerken, een "knip en plak" site bij mijn webwinkel.nl, en daarop een link naar een facebookpagina van een scandinavische dame die Lövli heet, in plaats van de eigen site
De oplichting zit hem naar onze mening in het doen alsof het door de dame zelf gemaakt is terwijl het 'gewoon' Chinese handel betreft. Ik vind handgemaakt wel zijn charme hebben en wil best meer betalen voor leuke handgemaakte broekjes voor onze meiden, maar niet wanneer dit ingekocht is en doorgeschoven via AliExpress.kweenie schreef:Waarom zou AliExpress geen handgemaakte broekjes van eclogische stof kunnen verkopen? Ik zie niet waarom het oplichting zou zijn als de zelfde producten via verschillende winkels verkocht zouden worden.
Die link klopt niet, dat is wel raar. De pagina van de winkel zelf heet gewoon Lovlie en dat is niet het profiel van die dame. Nou ja, ik ga maar op zoek naar andere leuke handgemaakte webwinkeltjes, die zijn er gelukkig genoeg. Als het mij en mijn vriendin opgevallen is dan zullen we vast niet de enigste zijn en blijven..sjohie schreef:Hangt er van af, "ecologische stoffen" is niet een hard gedefinieerde term, en kan je als klant op verschillende manieren interpreteren. Daar kan je bijvoorbeeld natuurlijke stoffen onder zien, dus dan zou katoen daar gewoon onder vallen, maar zeg polyester etc niet. Als het meer als duurzaam/biologisch interpreteert dan zou het fairtrade bio-katoen moeten zijn.Brazen schreef:Een paar maanden terug heb ik een Facebook pagina geliked van Lovlie, leuke handgemaakte broekjes van ecologische stoffen. Ik heb de site een beetje gevolgd en wilde vorige week wat bestellen maar vond het uiterlijk van de broekjes zo wisselend. Mijn vriendin was op visite en zei dat ze exact dezelfde broekjes en foto's op AliExpress gezien had. We hebben er toen samen naar gekeken en dit was inderdaad zo, op sommige foto's waren zelfs nog labels van andere merken te zien! Ik ben zo blij dat ik nog niets besteld had! Maar nu vraag ik mij af, is dat niet gewoon oplichting?
B.
Als ze zeg het EKO of Fairtrade keurmerk en logo erbij plaatsen heb je iets om ze op te pakken, want die mag je niet zomaar voeren.
Het voelt, los van bovenstaande, niet als echt een professionele club. Geen keurmerken, een "knip en plak" site bij mijn webwinkel.nl, en daarop een link naar een facebookpagina van een scandinavische dame die Lövli heet, in plaats van de eigen site