LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Lente Veenendaal

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gioia

Nieuwe Lente Veenendaal

Ongelezen bericht door Gioia »

Goedenmorgen :D
Vorige week een bestelling gedaan bij deze webwinkel.
Diverse medicijnen heb ik besteld. Met name de bekendere homeopathische middelen en supplementen die geregistreerd staan.
Na een miscommunicatie over de hoeveelheid ( ik dacht aan een flacon van 50 ml en ik krijg een liter toegezonden)
blijkt, dat er geen houdbaarheidsdatum op de olie stond.
Ook geen bijsluiter.
Hierop contact met de eigenaar gehad. Vertelde mij dat huidsmeersels onbeperkt houdbaar zijn en derhalve geen datum nodig hebben.
Nou , ik kom niet helemaal uit een ei, dus bestreed deze stelling,
bovendien zat er een oud etiket op de olie ( een etiket die de producent al 2 jaar niet meer gebruikt)
kortom: ik mocht de olie retour zenden, echter heb ik dat ongefrankeerd gedaan. Nu weigeren ze de zending, omdat men stelt, dat ik het product niet wil afnemen wegens het hoge bedrag ( ruim 53 euro nog!) :cry:
echter heb ik de olie retour verzonden, omdat er GEEN houdbaarheidsdatum opstond.
en ook geen bijsluiter en een oud etiket.
Ik wil wel dat ik voor dat bedrag een goedwerkende olie krijg en geen oude rommel.
:wink:
Heeft iemand ervaring hiermee? En een idee, waar ik een klacht kan indienen? Zelf dacht ik IGZ, maar ben hierover niet geheel zeker.

:?
Alvast bedankt!

D1RK

Re: Nieuwe Lente Veenendaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Veel webwinkels bieden oude partijen zonder datum aan, en vooraf goed kijken of lezen, dan zie je wat het koste, en als je iets retour stuurde hebben zij kosten, en hun voorwaarden moet je vooraf weten!

Helaas is deze via Kassa, Radar en Google erg veel te vinden, en dat voor iets wat korter bestaat dan mijn veel grotere webwinkel die al vanaf 1997 online is....

Een winkelier die hier niet zijn naam mag noemen wegens de Radar voorwaarden!

Gioia

Goedenavond,
hartelijk dank voor Uw reactie over deze webwinkel.
Kent u deze webwinkel toevallig?
De voorwaarden heb ik niet goed gelezen, dat is correct.
Wel probeer ik toch via een instantie deze handelwijze onder de
aandacht te brengen.
Ik wil niet het risico lopen wegens deze oude olie, dat de werking ervan minimaal is en dus ook niet genezend of pijnverzachtend ( claims)
Mocht U deze winkel kennen, dan graag via een persoonlijke mail even contact graag.
:wink:

Gioia

Geachte Dirk,
Zou U toch nog even willen reageren?
ik ben zeer geinteresseerd in Uw verhaal.
wellicht nog even een mail terug?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die nieuwe lente toch (als het maar geen oude herftst wordt).
Immers...........
Gelezen;

Aanschaf van producten ter keuring op gezondheidsrisico's door (semi)overheidsinstanties, waaronder o.a. Ministerie van Volksgezondheid, VWA (voedsel en waren autoriteit) en andere rijksinstellingen gelden andere prijzen, namelijk factor x 2,5 van de op dat moment geldende consumentenprijs. Opgaven van maten, kleuren, kwaliteit, kwantiteit, gewichten e.d. zijn zo nauwkeurig mogelijk, doch niet bindend; geringe afwijkingen zijn toelaatbaar.
----------------------------------

Hier kan men bij die Nieuwe lente dus ook spullen kopen die eigenlijk verboden zijn want niet goedgekeurd door de Voedsel en WarenAutoriteit.
Wat wel goedgekeurd is kost dan wel duurder en wel met die door hun genoemde factor 2,5.
Kortom, bij die nieuwe lente kan men rotzooi kopen dat eigenlijk niet eens verkocht MAG worden !!!

Nou, dan kan hierover wel aangifte gedaan worden en dan zal het een oude herfst worden.

Grootvader

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Lees nou je eigen quote eens heel rustig over Kano. daarin staat niks dat de verkochte producten verboden (zouden) zijn.

Gioia

Dank allen voor jullie berichtgeving.
Normaliter ben ik gewend van deze spierolie dat deze ( wanneer deze verstrekt wordt via de apotheek) voorzien is van een verpakking met daarin een bijsluiter. Tevens staat er dan op de kartonverpakking, de houdbaarheidsdatum vermeld.
In voorenstaande geval echter niet.
De leverancier, Nieuwe Lente, Oude herfst :cry:
wil nu de olie niet terugnemen, dit geheel tegen de afspraak in. Dat ik het product ongefrankeerd retour verzonden heb, lijkt mij toch redelijk, daar ik een product geleverd krijg, dat niet aan mijn eisen en wellicht wettelijke eisen voldoet.
Is IGZ de aangewezen instantie? De VWA heeft gemeld dat zij niet competent zijn in deze.
Wat te doen? :roll:

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nieuwe Lente (mijn slot)

Heer Gravedigger,

Dit kunt u uit de door mij aangehaalde tekst wel opmaken dat....

Wat wel goedgekeurd is kost dan wel duurder en wel met die door hun genoemde factor 2,5. .

Hoe verder te handelen met die Nieuwe Lente zou ik niet 1,2,3 weten.
Wel dat het ontbreken van een houdbaarheidsdatum of een vermelding als: "Niet gebruiken na ....." toch bij huidproducten, vitaminepreparaten, voedingssupplementen en medicijnen niet zou (moeten) mogen en in ieder geval geen betrouwbare indruk geeft.

Maar ja, ik ben nu eenmaal een tegenstander van die alternatieven.

Grootvader.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee Kano. De aankoop tegen factorX2,5 geldt voor artikelen die ter keuring worden aangekocht door de VWA. DAT staat er!!!!!

Gioia

Helaas heren ( of dame/heer?)
het gaat mij niet op de kostenfactor, de discussie ligt in het feit dat je als consument iets koopt waarop toch tenminste een houdbaarheidsdatum staat.
Heb deze casus voorgelegd bij IGZ
Tot op heden geen reactie aldaar.
Zij dachten dat het onder VWA viel en VWA... jullie raden het al..
:roll:
verwijzen naar IGZ.
inmiddels heeft de Nieuwe Lente het pakket aangenomen, terwijl men in eerste aanleg vermeldde deze geweigerd te hebben, maar dankzij de nette track trace info van TNT , toch wel degelijk het bewijs dat men het heeft aangenomen.
HIermee geconfronteerd hebbende, heeft men de olie teruggenomen en verder niets meer in rekening gebracht.
Zou het schuldgevoel zijn wegens niet correct volgen van de regels?
:oops:

Gesloten