LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer Mediamarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
eleven

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

16again schreef:
eleven schreef: Wat denk je zelf, als je winkelhouder was?
Omdat TS niet weet wat hij wil, moet het bedrijf maar voor de kosten opkomen.
Als winkelhouder maak je zelf de afweging: wil ik via internet aan consumenten verkopen?
Zo ja, dan dien je als ondernemer simpelweg de wet koop op afstand te respecteren, ook als dat extra handelingen (=kosten) met zich mee brengt bij terugsturen tijdens zichtperiode.
Dit lees ik dan hoe de wet het interpreteert.
In de wet staat dat u veertien werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben.
Maar in dit geval het product NIET gebruiken.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Hier, en dat zal eleven moeten toegeven, is geen speld tussen te krijgen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Heb het gelezen en overtuigt.
Alleen heeft in dit geval de koper de laptop in de oorspronkelijke staat teruggebracht, wat TS dus NIET gedaan heeft.
Op 21 juli 2011 heb ik de laptop aan de ondernemer teruggestuurd. Om de laptop te proberen heb ik het reeds geïnstalleerde Windows programma geactiveerd. Voor terugzending van de laptop heb ik deze in oorspronkelijke staat teruggebracht. Voor het overige handhaaf ik mijn standpunt.
Trouwens vanaf 13 juni is de tijd van 7 dagen verruimd naar 14 dagen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:Je begrijpt het niet: Windows installeren is niet hetzelfde als Windows activeren. Na installatie komt Windows altijd met de vraag: wilt U nu of later activeren. Daarvoor heb je 30 dagen de tijd.
In dit geval had je dan moeten kiezen voor: later activeren.

Kijk eens bij configuratiescherm - systeem. In het scherm wat dan opent, kun je zien of Windows wel/niet geactiveerd is.
Ook dit verhaal klopt niet. Dit kan de OEM zelf instellen. Meestal heeft de OEM je windows al geactiveerd of gebeurd dit automatisch bij het doorlopen van de instellingen. Dit om het zo makkelijk mogelijk te maken. Soms moet je zelf nog activeren.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Trouwens vanaf 13 juni is de tijd van 7 dagen verruimd naar 14 dagen.
Het is gegaan van 7 werkdagen naar 14 kalenderdagen. Niet heel groot verschil dus, maar toch fijn.

Gesloten