LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer Mediamarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

Eergister heb ik een laptop besteld bij Mediamarkt. Na veel onderzoek had ik gekozen voor een Toshiba. Qua specificaties heb ik weinig verstand maar de omschrijving beloofde wel wat.
Gister heb ik de laptop ontvangen en je kan vrij weinig met een laptop zonder de installatie door te lopen naar mijn weten. Dus installatie voldaan maar jemig zeg wat een traag ***ding. En het geluid, niet normaal, geen laag geluid te vinden. Pijnlijk aan de oren die hoge tonen.
Vandaag dus contact gezocht met mediamarkt: ik had toch immers 14 dagen bedenktermijn???? Nope.... Als de installatie is voldaan dan heb je vette pech... Maar hoe kan je anders weten of een computer functioneert of niet..... Ik dacht eerst dat de laptop een 10tal defecten had, zo traag. Na contact met Toshiba blijkt het normaal te zijn bij dat ding evenals het afschuwelijk pijnlijk hoge geluid bij afspelen van filmpjes e.d. ( Maar Toshiba gaf aan dat ik de laptop retour kon sturen (naar mediamarkt).
Aangezien Mediamarkt toch een grote naam is, dacht ik dat zit wel goed. Nou echt niet.

Mag je er niet vanuit gaan dat een laptop net nieuw sneller is dan bv mijn oude trouwe goedkope flutpc van 10 jaar oud??????

Voor degenen die zich afvragen waarom ik niet naar een winkel ga om uit te testen: mijn lichamelijke gezondheid laat dat niet toe...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren. Het enige wat u zou kunnen doen is het terug te sturen en reparatie verzoek indienen op de klachten die u heeft. Maar ik ben bang dat wat u gekocht heeft het geen reparatiegeval zal zijn maar alle laptops zo zijn van Toshiba.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren. Het enige wat u zou kunnen doen is het terug te sturen en reparatie verzoek indienen op de klachten die u heeft. Maar ik ben bang dat wat u gekocht heeft het geen reparatiegeval zal zijn maar alle laptops zo zijn van Toshiba.
Volgens mij mag je een product zover openen/opstarten dat je kan beoordelen dat je het goede product hebt, en dat deze het doet. Bij een laptop/computer valt het opstarten daar dus onder. En als Toshiba het zo heeft gemaakt dat die installatie meteen begint bij het aanzetten, en dus onvermijdelijk is, heeft TS gewoon gelijk.

Het hangt er dus van af hoe er software wordt geïnstalleerd, als dat onherroepelijk door Toshiba afgetrapt wordt de eerste keer, heeft TS een punt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb alleen maar naar de voorwaarden van MM gekeken; men hoeft het er niet mee eens te zijn, alleen, ik lees het kennelijk anders. Conclusie: dus MM aan de staart trekken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef:Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren. Het enige wat u zou kunnen doen is het terug te sturen en reparatie verzoek indienen op de klachten die u heeft. Maar ik ben bang dat wat u gekocht heeft het geen reparatiegeval zal zijn maar alle laptops zo zijn van Toshiba.
Dit is pertinente onzin. Het is geen dierentuin waar je naar aapjes mag zitten kijken. De wet koop op afstand stelt dat je het product mag uitproberen en bevalt het niet dan mag je binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de koop ongedaan maken. Dit recht vervalt alleen bij speciale uitzonderingen zoals bederfelijke waar.
TS installeert niks, want windows staat er al op. HEt enige dat gebeurt is een wizzard doorlopen waarin je o.a. de netwerken instelt, het bureaublad en eventueel een wachtwoord.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

vanegdom schreef:Mag je er niet vanuit gaan dat een laptop net nieuw sneller is dan bv mijn oude trouwe goedkope flutpc van 10 jaar oud??????
In principe niet. Je moet naar de specificaties kijken en daaraan kun je concluderen hoe snel of traag de laptop zal zijn. Traagheid kan ook veroorzaakt worden door iets anders dan hardware, bijvoorbeeld in je netwerk. Daarnaast een PC en een laptop kun je sowieso nooit vergelijk met elkaar.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

Bedankt een ieder alvast voor antwoorden.
Ik vind het apart dat Toshiba zelf zegt dat hij gewoon retour moet en MM geen vinger breed wilt toegeven.
De uitleg van MM is: je mag 14 dagen kijken naar de laptop, je mag (bij de gratie van god) de laptop aanzetten, PUNT. Je mag oordelen of de kleur en de helderheid van het beginscherm oke is.

Ja het zonder opgave van reden gedoe, dat lees ik ook heel leuk. Goede redenatie, ik heb niks geinstalleerd, windows stond er idd al op.

@ Olaf, dit was slechts een voorbeeld. Met mijn netwerk is niks mis. Ik heb de afgelopen nacht tot 9.00 uur 3 mails ontvangen, daar kreeg ik notitie van op mijn telefoon en op mijn tablet (slechte tablet moet je nagaan), minimaal 5 uur later kreeg ik deze mails op de laptop. Terwijl ik 5 x de mail gesynchroniseerd heb daarvoor (andere opties zag ik niet om de mail te verversen in windows 8.1.)

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit= niet meer van toepassing.
Laatst gewijzigd door trail46 op 26 jun 2014 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

trail46 schreef:
vanegdom schreef:Bedankt een ieder alvast voor antwoorden.
Ik vind het apart dat Toshiba zelf zegt dat hij gewoon retour moet en MM geen vinger breed wilt toegeven.
De uitleg van MM is: je mag 14 dagen kijken naar de laptop, je mag (bij de gratie van god) de laptop aanzetten, PUNT. Je mag oordelen of de kleur en de helderheid van het beginscherm oke is.

Ja het zonder opgave van reden gedoe, dat lees ik ook heel leuk. Goede redenatie, ik heb niks geinstalleerd, windows stond er idd al op.
Heel vreemd deze reactie van de MM. Zelf kocht ik kortgeleden online een Samsung tv met een gebogen scherm, kocht hem online en eenmaal thuisgebracht vond ik het echt niet zo speciaal en eigenlijk de meerprijs niet waard.Natuurlijk had ik hem uitgepakt en neergezet. Om het beeld te kunnen beoordelen heb ik de horizonbox aangesloten zodat ik geen zenders op de tv hoefde in te stellen. Viel dus tegen en de tv ging retour, heb een andere besteld via de webshop en die bevalt prima en het resterende bedrag is intussen ook teruggestort. Het kan kennelijk ook anders en in jou geval zou ik geen genoegen nemen met het feit dat Windows is geïnstalleerd ( maar dan ga ik er wel vanuit dat je niet nog meer programma's hebt geïnstalleerd want dan word het misschien weer anders.

Nee heb geen andere programma's geinstalleerd.
Uiteraard heb ik t ding uitgeprobeerd, zoals bv met het geluid of dat niet anders kon. Dus aangesloten gehad op mijn boxen met de bass op zijn hardste stand maar er kwamen nog alleen maar hoge geluiden uit.

In feite kan ik ook nog gaan voor dwaling/misleiding. Volgens de omschrijving heeft het ding een goed geluid hebben (dan verwacht ik een beter geluid dan wat ik al had omdat dit een nieuw product is).
Quote advertentie MM: DTS Sound zorgt ervoor dat geluid soepel en krachtig uit de speakers komt en dat elke stem, beweging en melodie goed klinkt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, wat Toshiba zegt is ook logisch: je bent in onderhandeling c.q. koop met MM; dus met laatstgenoemde heb je te maken. Als het bovenstaande wat ik schreef (dat las ik op de MM site) fout is, dan natuurlijk sorry.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door trail46 »

Probeer ( op een nette manier ) wat druk te zetten, geef de MM een link naar je klacht want eigenlijk lijkt het er in jou geval toch op dat die 14 dagen omruil/teruggave zonder opgave van reden van de MediaMarkt een wassen neus die geheel onterecht niet word nageleefd. Blijf netje, ga niet schelden/dreigen maar wijs op de feiten. Die zijn al erg (slecht apparaat?) genoeg. Succes ermee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

vanegdom schreef:
trail46 schreef:
vanegdom schreef:Bedankt een ieder alvast voor antwoorden.
Ik vind het apart dat Toshiba zelf zegt dat hij gewoon retour moet en MM geen vinger breed wilt toegeven.
De uitleg van MM is: je mag 14 dagen kijken naar de laptop, je mag (bij de gratie van god) de laptop aanzetten, PUNT. Je mag oordelen of de kleur en de helderheid van het beginscherm oke is.

Ja het zonder opgave van reden gedoe, dat lees ik ook heel leuk. Goede redenatie, ik heb niks geinstalleerd, windows stond er idd al op.
Heel vreemd deze reactie van de MM. Zelf kocht ik kortgeleden online een Samsung tv met een gebogen scherm, kocht hem online en eenmaal thuisgebracht vond ik het echt niet zo speciaal en eigenlijk de meerprijs niet waard.Natuurlijk had ik hem uitgepakt en neergezet. Om het beeld te kunnen beoordelen heb ik de horizonbox aangesloten zodat ik geen zenders op de tv hoefde in te stellen. Viel dus tegen en de tv ging retour, heb een andere besteld via de webshop en die bevalt prima en het resterende bedrag is intussen ook teruggestort. Het kan kennelijk ook anders en in jou geval zou ik geen genoegen nemen met het feit dat Windows is geïnstalleerd ( maar dan ga ik er wel vanuit dat je niet nog meer programma's hebt geïnstalleerd want dan word het misschien weer anders.

Nee heb geen andere programma's geinstalleerd.
Uiteraard heb ik t ding uitgeprobeerd, zoals bv met het geluid of dat niet anders kon. Dus aangesloten gehad op mijn boxen met de bass op zijn hardste stand maar er kwamen nog alleen maar hoge geluiden uit.

In feite kan ik ook nog gaan voor dwaling/misleiding. Volgens de omschrijving heeft het ding een goed geluid hebben (dan verwacht ik een beter geluid dan wat ik al had omdat dit een nieuw product is).
Quote advertentie MM: DTS Sound zorgt ervoor dat geluid soepel en krachtig uit de speakers komt en dat elke stem, beweging en melodie goed klinkt.
Geluidskwaliteit is dan weer wel een erg subjectieve maatstaf. En een DTS stickertje zegt ook niet zoveel over de geluidkwaliteit die je uiteindelijk waarneemt met je eigen oren, een 32kb/s mp3 klinkt op een surroundset van 250k met DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD mogelijkheid ook nog steeds nergens naar, ondanks wat er op de speakers en elektronica staat.

En DTS is een surround format, dus hoe dat ooit goed uit een paar ielige laptop speakertjes kan gaan komen is me sowieso een raadsel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
vanegdom schreef:Daarnaast een PC en een laptop kun je sowieso nooit vergelijk met elkaar.
Want? Dat hangt toch volledig af van wat voor desktop en wat voor laptop je hebt? Een mid/high-end laptop is stukken sneller dan een budget desktop.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:
vanegdom schreef:Daarnaast een PC en een laptop kun je sowieso nooit vergelijk met elkaar.
Want? Dat hangt toch volledig af van wat voor desktop en wat voor laptop je hebt? Een mid/high-end laptop is stukken sneller dan een budget desktop.

Moge duidelijk zijn dat ik dit gequote heb.....
Mijn pc is er overigens 1 van een onbekend merk, gratis gekregen bij een of ander abonnement 10 jaar terug. Begin te denken dat de merken die niet bekend zijn beter zijn dan de goed aangeschreven bekende merken overigens.

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door k2p »

De laptop bevalt dus niet maar is niet defect. Dan heb je pech. Een winkel HOEFT geen geld terug te geven als het dat niet wilt. Met uitzondering koop op afstand, weer met uitzondering dat verzegelde software niet mag worden uitgepakt.

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door 16again »

tenormin schreef:Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren.
De wet koop op afstand gaat boven de voorwaarden.
Strekking van die wet is dat je het product mag uitproberen, overeenkomstig het in een winkel tentoongesteld model.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:
tenormin schreef:Begrijp uw frustratie maar...het staat in de voorwaarden. U mag het apparaat uitpakken, bekijken en....verder niets installeren.
De wet koop op afstand gaat boven de voorwaarden.
Strekking van die wet is dat je het product mag uitproberen, overeenkomstig het in een winkel tentoongesteld model.
Ja, heb al sorry geschreven: u wilt het in de herhaling? Okay, sorry, de site kennelijk verkeerd geïnterpreteerd; zo goed?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Als instelling geactiveerd niet hetzelfde is als "instelling geïnstalleerd" (want dat heeft de TS gedaan) dan ben ik daar kennelijk de mist mee ingegaan. Als ik iets installeer kan ik het uitproberen. Maar heb alles kennelijk verkeerd begrepen.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanegdom »

vogels schreef:Heb je Windows soms meteen na installatie geactiveerd? In dat geval kan ik begrijpen dat MM de laptop niet terug neemt. Activeren is nl niet nodig om even uit te proberen.
Als je de laptop aanzet kan je niet anders dan de installatir doorlopen. Je kan het geluid en de prestaties niet uitpoberen zonder die stappen te doorlopen. Zo zie ik het en ik gok 95 procent van de mensen. Ik ben niet op de hoogte dat er een andere manier is om het ding te beoordelen zonder de stappen te doorlopen. Zou dit kunnen vind ik dat de verkoper mijndaarvan op de hoogte moet stellen voor gebruik. Dit doen ze niet anders kunnen ze hun zakken niet vullen natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nooit meer Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

berend67 schreef:Media Markt is een waardeloze winkel met waardeloze artikelen en waardeloos personeel.
Er komen dan ook alleen waardeloze klanten kopen die met waardeloos geld betalen. :wink:

Gesloten