LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Novistar levert betaalde bestellingen niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Teluergesteld

Novistar levert betaalde bestellingen niet

Ongelezen bericht door Teluergesteld »

Op 8 augustus via internet bestelling geplaatst en via ideal betaald. netjes een bevestiging ontvangen, doch produkt is nooit geleverd. Diverse mailtjes en telefoontjes gepleegd. Op 12-9 bevestiging via mail bericht ontvangen dat of produkt zou worden geleverd of bedrag zou worden teruggestort. Tot op heden - ondanks mailtjes- nog niets ontvangen. Er wordt niet gewerkt volgens leveringsvoorwaarden.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring of een goede tip?

Bij voorbaat dank,

een teleurgestelde internetbesteller

wini25

Re: Novistar levert betaalde bestellingen niet

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik zou in dat geval een officiële ingebrekestelling zowel per e-mail als per post sturen waarin je aangeeft dat ze binnen 14 dagen alsnog moeten leveren of dat ze de bestelling binnen 14 dagen moeten annuleren en jou terug moeten betalen. Geef in deze brief aan waarom je de bestelling wilt annuleren en noem hier eventueel enkele feiten op, alhoewel dit laatste niet eens hoeft. Wat melden ze als je ze belt? Nemen ze überhaupt wel op?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heb je de fax en/of het telefoonnummer al geprobeerd?

http://www.novistar.nl/welkombijnovistar
Novistar
Prisma 100
3364 DJ Sliedrecht
Tel.: +31 (0)184 435 434
Fax: +31 (0)184 435 343

KvK-nummer 24407685
BTW-nummer NL 1811.90.825.B.01

Rabobank 13.02.46.158
Heb je gelijk een optie om een formele ingebrekestelling te sturen.

In principe zou ik het niet annuleren willen noemen, maar ontbinden van de overeenkomst wegens wanprestatie (niet leveren).
Je kan eisen dat ze binnen 5 dagen ( 30 dagen levertermijn + 30 dagen terugbetalingstermijn zijn al ruim voorbij) het betaalde bedrag terug staat op je rekening, omdat men wegens overschrijding alle redelijke termijnen reeds in gebreke is.
Mocht men er niet op ingaan, dan verhaal je alle bijkomende kosten op hen, en ook de nog te maken kosten om je geld terug te halen.

Het klinkt flauw, maar annuleren is een actie van de klant, en dan zou men kunnen stellen dat vanaf datum annulering een terugbetalingstermijn ingaat.
Dat is niet het geval - men levert schijnbaar gewoon niet, en neemt dus blijkbaar niet de moeite te reageren. Dan een formele en strenge brief - faxen, emailen (met bewijs van ontvangst, en bij mail ook een leesbevestiging) en nog even afwachten.

harry45

Ongelezen bericht door harry45 »

ik ben bang dat ik er ook ingetrapt ben, ik heb voor 185,87 aan goederen bestelt bij novistar, het was wel pas vorig weekend, na een paar dagen een mailtje weggedaan , wanneer ik de goederen kon ontvangen, maar geen reactie, toen per telefoon contact opgenomen, maar op het telefoonnummer zit een heel ander bedrijf, die telefoonniste zei dat het bedrijf hier niet meer bevestigt was. dus zie ze nou maar eens te achterhalen. maar ga in ieder geval aangifte doen wegens oplichting, als ik binnen het gestelde termijn mijn goederen of mijn geld niet terug krijg.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Harry -

volgens de KVK zit ie nog steeds op het adres:
KVK 24407685 0000
Hoofdvestiging
Prisma 100, 3364DJ Sliedrecht
Op hun site staat ook nog : Novistar Telefoon (+31)(0)184 435 434
Dit komt overeen met het gevondene in de Telefoongids.
http://www.detelefoongids.nl/zoeken/-/w-Novistar

Dus - of men geeft bewust valse informatie op de site - of de telefoniste was 'een stagiaire' :)

harry45

Dat kan natuurlijk , dat ze express een ander bedrijf noemen, ik heb de kamer van koophandel gebeld, en het bedrijf staat nog steeds op dit adres. maar heb van de kamer van koophandel ook zijn prive adres gekregen, en wel dit

mr. van wijngaarden
havikstraat 148 3362 EL
sliedrecht.

telefoonnummer is niet te achterhalen, Daar gaat dus een boze brief naar toe, en ik hoop de politie.

harry45

politie doet niks terwijl ik een prive adres heb, doen niks onder de 250 euro, waar heb je ze nog voor vraag ik me af, maar misschien als er meerdere klachten komen gaan ze er misschien wel wat aan doen, dus probeer er een aangifte van te maken.

harry

Alidaatje

Ongelezen bericht door Alidaatje »

Ook ik ben erin getuind,
het was de enige site waar een USB videorecorder kon worden besteld,
na twee weken een mailtje gestuurd wanneer ik de videorecorder kon verwachtenmaar kreeg het mailtje terug met de mededeling dat afzender niet voorkwam,
heb daarna gegoogled maar de site was nergens meer te vinden,
wat kan ik doen? Aangifte o.i.d. (heb hier geen ervaring mee)
iemand een een idee?

groetjes Lida

harry45

probeer aangifte te doen bij de politie, je kan dit ook digitaal doen, ik weet niet of je bestelling boven de 250 euro is, anders heb ik nog een prive adres van deze man, gekregen van de kamer van koophandel, misschien dat de politie dan wel wat gaan doen, zoek ook eens op opgelicht op internet.

succes harry

Gesloten