LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nutriplaza.nl (niet geleverde bestelling)
Nutriplaza.nl (niet geleverde bestelling)
Op 25/09/07 plaatste ik een bestelling bij de online supplementenshop: nutriplaza.nl Dit betaalde ik onmiddelijk. Omdat ik na 14 dagen nog niets ontvangen had stuurde ik hen een mail. Hierop kwam geen reactie. Een mail enkele dagen later werd beantwoord met een mail met in bijlage het afgetend bewijs van de Belgische distributiedienst. De handtekening die erop stond was niet van mij, bovendien was ik op dat tijdstip aan het werk en dus kon ik het ook niet aangenomen hebben. Na telefonisch contact met Nutriplaze zeiden ze mij dat er meerdere klachten waren van die distributiedienst (waarom dan geen andere gebruiken?) en dat ze het soms bij de buren afleveren. De buren waren echter niet op de hoogte van een pakje. Bij de distributiedienst zeiden ze dat de verzender een officiele klacht moest indienen.
Hierop mailde ik naar Nutriplaza.nl maar kreeg geen reactie.
Even later nogmaals een mail met ook de verwijzing naar de vorige, terug geen reactie.
even later nog een mail weer geen reactie.
Daarna nog een mail gestuurd met de melding dat ik verdere stappen zal ondernemen en je kan het al raden: geen reactie.
Is hier iets tegen te doen? Het gaat om een bedrag van 57,40 euro, niet de moeite om een rechtzaak te beginnen maar het is toch rot om zo een bedrag zomaar kwijt te zijn.
Hierop mailde ik naar Nutriplaza.nl maar kreeg geen reactie.
Even later nogmaals een mail met ook de verwijzing naar de vorige, terug geen reactie.
even later nog een mail weer geen reactie.
Daarna nog een mail gestuurd met de melding dat ik verdere stappen zal ondernemen en je kan het al raden: geen reactie.
Is hier iets tegen te doen? Het gaat om een bedrag van 57,40 euro, niet de moeite om een rechtzaak te beginnen maar het is toch rot om zo een bedrag zomaar kwijt te zijn.
-
Re: Nutriplaza.nl (niet geleverde bestelling)
Al eens geprobeerd bij de vervoerder?
Is het toevallig ....?
Is het toevallig ....?
Laatst gewijzigd door ondernemer- op 18 nov 2007 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De vervoerder is DPD. Daar heb ik ook al een mail naartoe gestuurd en die zeggen dat een claim moet ingediend worden via de leverancier. Dus het loopt zo een beetje vast.
-
Het parket is dus wel ergens afgeleverd.
Maar nu is het dus de vraag waar.
De vervoerder heeft dus hun werk niet goed gedaan.
Ze moeten maar eens de bezorger zelf vragen, die moet het tenminste weten.
Als ik u was zou ik toch echt bij de vervoerder aandringen.
Tja en de service bij nutriplaza bv is wel heeeeeeeeeeeeeeel erg.
Tevens mis ik op hun site het kvk nummer en btw nummer.
En alleen een telefoonnummer: 0165544902
Het adres is volgens kvk: Belder 23 E, 4704RK Roosendaal
Maar nu is het dus de vraag waar.
De vervoerder heeft dus hun werk niet goed gedaan.
Ze moeten maar eens de bezorger zelf vragen, die moet het tenminste weten.
Als ik u was zou ik toch echt bij de vervoerder aandringen.
Tja en de service bij nutriplaza bv is wel heeeeeeeeeeeeeeel erg.
Tevens mis ik op hun site het kvk nummer en btw nummer.
En alleen een telefoonnummer: 0165544902
Het adres is volgens kvk: Belder 23 E, 4704RK Roosendaal
Volgens dpd heeft hun bezorger het pakje afgeleverd aan een oudere dame links van mij. Het zijn allemaal appartementen dus wel even werk om het te gaan navragen. Maar geen enkel van de buren zeggen een pakje ontvangen te hebben. Had die chauffeur dan tenminste een briefje in mijn bus gestoken met daarop de gegevens van de persoon waar hij het zegt afgegeven te hebben dan kon ik daarmee naar de desbetreffende persoon gaan.
Zij blijven bij hun punt dat een claim via officiele weg dient ingediend te worden via de leverancier. Ik heb wel een kopie van de afgetekende bestelbon waar duidelijk te zien is dat het mijn handtekening niet is, alsook de mail van hen waarin ze zeggen dat ze het elders afgeleverd hebben.
Zij blijven bij hun punt dat een claim via officiele weg dient ingediend te worden via de leverancier. Ik heb wel een kopie van de afgetekende bestelbon waar duidelijk te zien is dat het mijn handtekening niet is, alsook de mail van hen waarin ze zeggen dat ze het elders afgeleverd hebben.
na tevergeefs 4 mails te sturen die allen onbeantwoord bleven, stuurde ik vandaag een mail om hen te zeggen dat ik gerechtelijke stappen zal ondernemen en een advocaat onder de arm heb genomen.
Nu komt er ineens wel een reactie. namelijk: "Geen probleem".
Dit is echt met de mensen lachen en uitdagen. Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik kan doen maar ik zal het hier zeker niet bij laten. Desnoods post ik op elk klantenforum mijn ervaringen met Nutriplaza.nl en schrijf ik alle Nederlandse en Vlaamse kranten aan om mijn ervaringen mee te delen. De slechte reclame zal hen meer klanten kosten dan de kosten die ze zouden hebben om mijn niet geleverde bestelling van 55 euro te vergoeden.
Nu komt er ineens wel een reactie. namelijk: "Geen probleem".
Dit is echt met de mensen lachen en uitdagen. Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik kan doen maar ik zal het hier zeker niet bij laten. Desnoods post ik op elk klantenforum mijn ervaringen met Nutriplaza.nl en schrijf ik alle Nederlandse en Vlaamse kranten aan om mijn ervaringen mee te delen. De slechte reclame zal hen meer klanten kosten dan de kosten die ze zouden hebben om mijn niet geleverde bestelling van 55 euro te vergoeden.
Misschien kun je het eens proberen zonder dreigementen. Vanuit hun positie gezien is het ook heel eenvoudig. Er is een klant die zegt dat hij/zij niets ontvangen heeft maar als leverancier hebben zij wel een afgetekende bon.
Dan dreig je met een advocaat om een bedrag van zo'n €60,-. Een gemiddelde advocaat kost zo'n €150,- per uur. Vervolgens wil je alle kranten gaan aanschrijven om jouw beklag gepubliceerd te krijgen. Er zit geen krant op jou te wachten.
Forums worden overspoeld met klachten over bedrijven, veelal doorspekt met private belangen (zie bijv. Funracer, HMK, enz). Die worden ook niet echt meer serieus genomen. En dat alles weten zij ook.
Ik realiseer mij best dat je teleurgesteld bent in de verloop van deze kwestie en kan mij jouw woede buitengewoon goed voorstellen. Maar misschien, heel misschien, lukt er meer met geduld en een vriendelijk woord dan een boosaardige dreigement.
Dan dreig je met een advocaat om een bedrag van zo'n €60,-. Een gemiddelde advocaat kost zo'n €150,- per uur. Vervolgens wil je alle kranten gaan aanschrijven om jouw beklag gepubliceerd te krijgen. Er zit geen krant op jou te wachten.
Forums worden overspoeld met klachten over bedrijven, veelal doorspekt met private belangen (zie bijv. Funracer, HMK, enz). Die worden ook niet echt meer serieus genomen. En dat alles weten zij ook.
Ik realiseer mij best dat je teleurgesteld bent in de verloop van deze kwestie en kan mij jouw woede buitengewoon goed voorstellen. Maar misschien, heel misschien, lukt er meer met geduld en een vriendelijk woord dan een boosaardige dreigement.
Overigens -ondernemer-, met twee muiskliks had ik deze gevens:
Bedrijfsgegevens
NutriPlaza is onderdeel van Body4U B.V.
Kamer van Koophandel Breda: 23085090
BTW: NL0071.21.131.B01
Bedrijfsgegevens
NutriPlaza is onderdeel van Body4U B.V.
Kamer van Koophandel Breda: 23085090
BTW: NL0071.21.131.B01
Het probleem is juist dat ik het al vriendelijk geprobeerd heb. Ik heb 4 vriendelijke mails gestuurd waarin ik beleefd een oplossing of op zen minst een reactie vraag. Op geen enkele van die 4 mails kreeg ik antwoord. Enkel op de laatste mail toen ik vermelde dat ik verdere stappen zou ondernemen krijg ik een antwoord terug van welgeteld 2 woorden.
Ze beschikken inderdaad over een afgetekende bon, maar het is niet eens mijn handtekening. De handtekening op de bon is duidelijk vervalst en op het tijdstip dat het pakje zogezegd zou ontvangen zijn was ik op mijn werk aanwezig wat ook bewezen kan worden. Dit ligt misschien wel aan de distribiteur en niet aan hen, maar het feit dat ze op mijn eerste 4 vriendelijke mails zelfs niet eens reageren is duidelijk een signaal dat de klanten hen gestolen kunnen worden. Voor mij was in het begin een eenvoudig antwoordje met daarin hun excuses dat het pakket niet aangekomen is maar dat ze verder niets konden doen voor mij al voldoende. Het is echter omdat ze het gewoon vertikken om een antwoord te sturen dat ik er geen genoegen meer mee neem.
Wat betreft de kostprijs van een advocaat, dat besef ik ook. Voor het kleine bedrag is het dat inderdaad niet waard. Het gaat mij vooral om het principe. Wat betreft de slechte reclame in kranten en forums, elke melding van hun praktijken betekent voor hen slechte reclame en zal hun klanten kosten. Bovendien vertel ik ook enkel de waarheid.
Ze beschikken inderdaad over een afgetekende bon, maar het is niet eens mijn handtekening. De handtekening op de bon is duidelijk vervalst en op het tijdstip dat het pakje zogezegd zou ontvangen zijn was ik op mijn werk aanwezig wat ook bewezen kan worden. Dit ligt misschien wel aan de distribiteur en niet aan hen, maar het feit dat ze op mijn eerste 4 vriendelijke mails zelfs niet eens reageren is duidelijk een signaal dat de klanten hen gestolen kunnen worden. Voor mij was in het begin een eenvoudig antwoordje met daarin hun excuses dat het pakket niet aangekomen is maar dat ze verder niets konden doen voor mij al voldoende. Het is echter omdat ze het gewoon vertikken om een antwoord te sturen dat ik er geen genoegen meer mee neem.
Wat betreft de kostprijs van een advocaat, dat besef ik ook. Voor het kleine bedrag is het dat inderdaad niet waard. Het gaat mij vooral om het principe. Wat betreft de slechte reclame in kranten en forums, elke melding van hun praktijken betekent voor hen slechte reclame en zal hun klanten kosten. Bovendien vertel ik ook enkel de waarheid.
-
Mijn post was van 18 Nov 2007Overigens -ondernemer-, met twee muiskliks had ik deze gevens:
En die van u 8 Febr 2008
Daar zit wel een verschil in jaap2312.